Leon 2.0 TDI FR (2008 / 140 tkm) ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dachase
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.2.2013 16:40

Leon 2.0 TDI FR (2008 / 140 tkm) ei käynnisty

ViestiKirjoittaja dachase » 2.2.2013 16:48

Arvon tietäjät, uskollisesti palvellut kiisseli-leoni ei lähde käyntiin.

Aamulla ajoin 50 km lenkin, toimi normaalisti. (keli -5 astetta). Ennen ajoonlähtöä auto oli piuhan päässä noin kolme tuntia.

Auto oli parkissa noin tunnin, lähti normaalisti käyntiin. Noin 20 sekunnin päästä auto sammui liikkeelle lähdettäessä, vääntö oli hukassa. Starttia sai sahata muutaman sekunnin, mutta lähti käyntiin. Ajoa noin 20m jonka jälkeen taas auto sammui. Starttia sahaamalla vaivalloisesti käyntiin ja muutama metri ajoa ja taas auto sammui. Nyt ei sitten starttaa enää ollenkaan.
Jos hiemankin pidempään sahaa startilla, niin hehkuvalo alkaa vilkkumaan.

Vikakoodien luvussa (surkea Bluetooth-palikka) ei vikakoodeja löytynyt.
Huomenna pitäisi saada lainaan kunnollinen lukija.

Ensimmäisenä hiipi mieleen jäätynyt pa-suodatin, kun nyt oli kovien pakkasten jälkeen muutaman päivän plussan puolella. Aloin tutkimaan huoltokirjaa, ja yllätys oli melkoinen kun siellä ei ole merkintää pa-suodattimen vaihdosta. Huollettu vain merkkiliikkeessä, viimeiset kaksi huoltoa auto on ollut minun omistuksessani. Huolto-ohjelman mukaan, tuo pitäisi kuitenkin 30 tkm välein vaihtaa.

Tuleeko arvon raadille muita vaihtoehtoja mieleen, kuin tuo pa-suodatin.
Huomenna pitäisi saada auto mahdollisesti lämpimään talliin, sillä ainakin selviäisi josko kyseessä on jäätysmisongelma.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.2.2013 17:11

Jos 170hp niin oisko pumppusuutin? Näkyy kunnon testerillä kyllä vikakoodeissa.

Löpö ei kyl jäädy kovin helposti. Siirtopumppu yks mahollisuus mut aika harvinainen vika on sekin. Ota letku irti suodattimelta ja virtaa päälle ja tsekkaa tuleeko löpöä.

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 2.2.2013 18:11

Sopis kyllä aika täydellisesti ahtoputken jäätymisoireisiin...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=322.0

dachase
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.2.2013 16:40

ViestiKirjoittaja dachase » 3.2.2013 16:26

Noniin, vikakoodia pukkasi:
- 08518 (-105) heti startatessa päälle.

Netin kätköjen mukaan (08518 : fuel injector group asupply voltage)

Taitaa taas tämä poika olla lompakko levällään marmoritiskillä.

Jotain positiivistä, ahtoputket oli lähes puhtaat. Ihan tippa öljyä valui sulattelun jälkeen ulos. PA-suodatin oli ihan pikimusta ja siitä irtosi melkoisesti mustaa kuravelliä kun sen nosti astiaan lepäämään. Liekö jotain yhteyttä...

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 3.2.2013 16:53

PA-suodatin oli ihan pikimusta ja siitä irtosi melkoisesti mustaa kuravelliä kun sen nosti astiaan lepäämään. Liekö jotain yhteyttä...


Purin aikoinaan polttoainetankissa olevan siirtopumpumpun.
Sen läpi virtaavaan polttoaineeseen siirtyy hiilien ja kollektorin kulumisesta aiheutuva pöly.
Kollektori ei ole kuparia, niinkuin "esim. lämppärinmoottorissa" vaan jotain samanlaista kuin hiilet.
Ainakin tuossa pumpussa kollektori oli kulunut yhtä finaaliin, kuin hiilet.
Eiköhän se musta ole hiilipölyä..

Mikäli Siemensin suuttimet, niin maahantuojan vastuuhan se taitaa olla..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.2.2013 17:13

Jees saat ilmeisesti kaikki suuttimet takuuseen onneks uudet, eli lompsaa ei tarvitse välttämättä räpeltää.

dachase
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.2.2013 16:40

ViestiKirjoittaja dachase » 3.2.2013 20:39

-tarzi-....
Mistä moinen tieto?
En tietenkään vastaan laita, jos näin on mutta olisi hyvä olla jotain pohjatietoa ennen marmoritiskille menoa...

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 3.2.2013 20:53

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=176969

Esim tuos nyt uusinta tietoa hommasta.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.2.2013 22:00

Skodalla ja Volsulla ainakin on ja tuohon törmäsin Seatin osaltakin tällä foorumilla.

dachase
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.2.2013 16:40

ViestiKirjoittaja dachase » 4.2.2013 8:30

Laakkosen huoltoneuvojan mukaan tosiaan Seatilla takuupiikki auki, eli jos suuttimessa vika niin vaihtavat kaikki neljä suutinta ja johtosarjan. Siis ilman, että tarvitsee olla lompakko levällään.
Noh keskiviikolle ensimmäinen huoltoaika, jännä nähdä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa