T4 2.5 tdi ACV pumpun remmin vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

T4 2.5 tdi ACV pumpun remmin vaihto

ViestiKirjoittaja sepi86 » 8.1.2013 5:41

Inssi tumppas portterin konttorin pihaan ja siitä ei millään käymään, jonkin aikaa vikaa hakiessa ja hinatessa talliin niin todettiin että pumpun remmistä hampaat sileänä. vaihdettu samalla kun jakopääkin n. 48 tonnia sitten(taisi tulla kilmometrit täyteen?). vaihto tapahtuu ilmeisesti samalla periaatteella kun 1.6 d:ssä eli nokka-akseli lukitaan, mutta missä on kampiakselilla merkki?
Muutaman topicin oon täältä ja netin syövereistä lukenut, mutta pyydetään vielä selvennystä. Vag-Com, heittokello+adapteri löytyy. Mitenkäs tuo hihnan kireys määritellään?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 8.1.2013 8:23

Tästä ohjeet, ovat AJT:n mutta ACV:ssä taitaa olla täysin samanlailla.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.1.2013 18:53

http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html

" Mitenkäs tuo hihnan kireys määritellään?"

Jousikiristys yläpyörässä, alaohjauspyörässä ennakonsäätöä vähän, pelkkä hihnanvaihto ja säätö tuohon riittää, 90tkm kaikki sitten vaihtoon.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 13.1.2013 9:33

suuret kiitokset ilpopi:lle ohjeista. ennakko säädetty heittokellolla tuohon 0,55 mutta vag-comilla herjaa että "timing is too andvanced to be plotted" eli vissiin myöhäsellä. Kun tdi-graphilla kattelin, oli tuo timing palkkki jossain yli sadan. onnistuuko ennakon säätö pumpun nokkapyörää löysäämällä ja pumppua kääntämällä? eikös?
olisko optimi kohta vetojen puolesta graafilla jossain aikasen ja optimin välimaastossa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.1.2013 10:36

" onnistuuko ennakon säätö pumpun nokkapyörää löysäämällä ja pumppua kääntämällä? eikös?"

Ei, nokka akselin hihnapyörää käännät (vai sitäkö tarkoitit), remmin ALAohjauspyörässä vähän ennakonsäätöä (epäkeskokiinnitys siinä).

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 13.1.2013 13:03

tarkoitin siis juuri tuota nokka-akselin pään pyörää, säädin uusiks, eli lukittin pumpun n.0,60mm ja kiristin nokkapyörän ja löysäsin pumpun lukituksen niin heittokello laski n.0,40mm kohdalle. katoin vag-comilla niin huitelee siellä jossain 100-115 välillä. Ajattelin että jos koitan kerran vielä jos se pumppu heittää sen 0,20 takasin päin niin lukitten pumpun n.0,75 niin sitten varmaan pitäis mennä kohilleen?
Miten ootte kattonu pumpun merkit kohdalle, kun siihen ei oikein tahdo alapuolelta tai yläpuolelta nähdä kunnolla kohtisuoraan?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.1.2013 14:00

Tuo määrä löytyy alaohjauspyörästäkin, jos ei ole kiristetty ylös ääriasentoon (helpoin säädettävä siitä).

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 13.1.2013 15:25

mutta mitenkäs hihnan kireyden kanssa? löysät pois etummaisella vai?
eikö sitä vedetä sitten "piukempaan" jos haluaa aikasemmalle?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.1.2013 15:36

Ylimmäisessä näkyy "viisari ja kolo" määrää jousen voiman, sen lopuksi säädät.

http://vwts.ru/forum/index.php?s=27dd88 ... 2597&st=20

Tuossa kuvassa merkitty x, kääntyy/kiristyy kuusiokolo avaimella kun vähän löysäät ;)

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 13.1.2013 17:05

juu tuota vähän ajattelinkin. täytyy huomisella kokeilla.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 22.1.2013 9:52

Itellä menny vähän pitkäksi pumpun kuminauhan vaihto. Nyt ajettu 77tkm. Nyt perjantaina vaihto. Olen kuullut että joillain menny puolet tuosta määrästä ajettuna poikki. Onpa vain heikko ollut. Mutta ettei tarvi jatkossa jännittää, niin 60tkm on seuraava väli.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 23.1.2013 9:50

joka rattaan ja rullan kun merkkaa ja uudella hihnalla kaikki merkit kohileen , niin aina on ollut ajotus kohillaan . ikinä ei ole tarvinut säätää . Paitsi eka kerralla säätelin turhaan, kun oli lämpötila-anturi rikki , niin vaccomilla ei saanut millään konettä lämpöseksi . Eli rattaat samaan asentoon kuin aikaisemmin ja kiristäjä loveen .

Ja kyllä ne hihnat sen 90tkm kestää . Kattelee välillä vaikka öljyn vaihdon yhteydessä , että kiristäjä on lovessa vai missä se oli.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 5.2.2013 19:36

ei ilpopilta sattumoisen löytyisi T5/ AXC:n jakopäästä samanlaista manuaalia...=)

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 6.2.2013 7:11

Pitäis löytyä, illalla pääsen tarkistamaan.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 6.2.2013 21:57



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa