Touran+webasto ei pelitä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

Touran+webasto ei pelitä

ViestiKirjoittaja lasses » 18.1.2013 8:15

Eli kertokaas millainen tietokonelaite sitä tarvii olla, että pääsee tutkimaan tuota webaston sielunelämää? Joku skanneri vai mikä?

Kertokaa myös hyviä ostopaikkoja ja mielellään sellaisia laitteita joita ei tarvitsisi itse koota, koska en alaa harrasta.

Se näemmä toimii noin vuoden ja sen jälkeen tuo auto pitää viedä jonnekin vastentahtoiselle korjaamolle letkun päähään ja sitten se menee taas jonkun aikaa. Ja rahaa tietysti tuo letkutus vie jonkin verran.

Toinen hyvin vakavasti pohdinnan alla oleva asia on riisselipystylyhtymersu. Semmosen varmaa sais ton tietokonelaitteen hinnalla?

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 18.1.2013 9:01

Onkos sulla esim. minikello siinä?
Pitäisi sitä kautta saada vikakoodi esiin.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 18.1.2013 9:43

Hyvä olisi hiukan kertoa minkälainen vika on kyseessä. Ei ilmeisesti käynnisty lämmitin vai..?

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 18.1.2013 10:38

Mites tuolla minikellolla tehdään diagnostiikkaa`?

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 18.1.2013 10:49

Ilmeisesti tuulen suunta on muuttunut tai jotakin muuta kosmista on tapahtunut. Nyt se webaston rakkine sitten rupeskin hönkimään. Aamulla ei sitten millään käyntiin.

Pari ihmetystä: tankissa noin kolmasosa diisseliä jäljellä aamulla kun se ei käynnistynyt, kävin varmuuden vuoksi vetämässä tankin täyteen ja sitten tapahtui tuo ihmeparantuminen. Voiko tällä olla vaikutusta? Opiskelijavalo ei palanut ennen tankkausta.

Toinen kummajainen. Painelin kellon liekkinappulaa silloin tällöin koko työmatkana ajan. Käsitykseni mukaan tuon webaston pitäisi mennä "lukkoon" jossain vaiheessa. Tämäpä värkki ei mene lukkoon ja sama oli viime talvena. Mutta korjaamolla saivat sen piuhan kautta syttymään ja sitten se taas toimi vuoden. Ja nyt siis se lähti tuon tankkausoperaation jälkeen päälle.

Olispa vaan laite millä näkisi mikä sitä jyrsi. Mitään vikakoodeja tuossa kellossa ei ole näkynyt. En käytä tuota webastoa kuin kellon kautta, ettei vaan tule karstaa tai jotakin muuta kärsimystä ja tuskaa tuolle laitteelle.

Ei muuten tuo obd.fi-sivut sano mulle mitään. Tavaraa on kaupan vaikka mitä. Mikä laite siellä olisi tuohon touraniin käyttökelpoinen? Vai unohdanko koko jutun ja uhraan aikani johonkin yksinkertaisempaan kulkuvälineeseen, alkaa mitta täyttyä ja lompakko tyhjentyä. V#tun bittihirvitys.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 18.1.2013 14:51

Kovemmilla pakkasilla nuo tehtaan lelut vaatii useamman käynnistyksen ja polttoaine pitää olla kunnollista. Ei muutoin mene siitä 'mehupillistä' (tehtaan polttoaineputki on todella ohut) läpi sinne Webastolle asti :)

Minikellolle ei tule järkeviä vikakoodeja W-Bus versioissa, joten sen varaan on aivan turha laskea 'diagnostiikkaa'.

odb.fi ja VCDS

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1

358e siis tuolla hinta tuolle testerille ja kannettavan tarvitset Windowsilla tuohon lisäksi. Jos tuo ei innosta niin aina voi kysellä jo kaapelin omistavilta josko saisi apua.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 18.1.2013 15:30

Lakkas toimimasta taas. Käytin letkuissa. Ei muodostu liekkiä. Palopesää epäili. 86 tuntia näytti käyttöajaksi. Olen käyttänyt tuota lämmitintä vain kellon kautta ja paloaika on ollut se perusasetus puoli tuntia. Luvattoman laaduttomalta vaikuttaa tuo laite.

No nyt odotellaan Laakkoselta (hoitaa takuuasiat) aikaa korjaukselle. Saas nähdä mitä tästä tulee, viimeksi Laakkosella asioituani asian ratkaisi Kuluttajariitalautakunta edukseni.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 18.1.2013 20:19

kysymyksessähän on juurikin tuo kusenpolttama thermo top v mallinen lämmitin. Sitä ei ole tarkoitettukkaan toimimaan alle -20C pakkasissa. Epäonnistunut lämmitinmalli webastolta.Johtuen osaltaan johtavien autovalmistajien vaatimuksista saada puolessa minuutissa syttyvä lämmitin keskieuroopan olosuhteisiin. Siellä ne ehkä toimiikin kuten pitää tai suunnilleen niinku pitää.

paskahan tuo venturi lämmitin on tänne pohjolan olosuhteisiin. Siitä ei käy kiistäminen. Toki silloin tällöin kuulee niistä positiivisenkin tarinan että on pelannut moitteetta aina.

jos joku noita oikeasti jaksaa värkätä niin allekirjoittaneelta voi kysellä ko.lämmittimiä ulosheittohintaan. osa purettu jopa takuunalaisista autoista ja täysin toimivana pois otettuja.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 19.1.2013 16:48

Näyttää tuo diaknoosi osuneen oikeaan, taas se rakkine hönkii lämmintä. Eilen -28,5 ja tänään - 7. Voiko se putken lämmittimelle vaihtaa vai onko sitä nyt sitten vaan otettava tämä lämmitin laitteena jonka ei pidä edes toimia kun pakkasta on riittävästi.

Kukapa sitä lisälämmitintä tarttis kun pakkanen lisääntyy.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 19.1.2013 23:53

Meidän touranissa pitää ollayli puoli tankkia naftaa ennenkuin lähtee tulille. Itse kans purin koko laitoksen kun meni lukkoon aina välillä.. Kunnes huomasin tuon tankkijutun ja loogisesti ajattelin että polttoaineputki on tankissa halki ja imee ilmaa jos naftaa on alle puoli tankkia.. Myös ctekin laturi on kiinni koko ajan ja roikan päässä aina aamuisin, tuo lämmitin on aika herkkä alijännitteelle eikä lähde tulille jos on hiukan huonommassa hapessa oleva akku ja pakkanen ei ainakaan auta asiaa.. Omassa autossa ei lämmitin ymmärrä jos käsky tulee yhtäaikaa kellolta ja autosta: eli kellosta kun haluat esilämmittää ja auto hoitaa ajonaikaisen käskytyksen; ei liekinkuvan painamisia ajon aikana. Jos haluat lämmittimen pois päältä ajon aikana niin omassani saa sen pois painamalla ilmastoinnista econ- nappia. ( -06 ja automaatti-ilmastointi). Ja noita ei kannata korjauttaa vaan ostaa uuden samantien jos omat taidot/hermot ei riitä korjausyrityksiin. Jos liikkeessä korjauttaa niin yhtäkkiä huomaa rahaa palaneen korjauksiin enemmän kuin mitä uusi olisi maksanut. Ja se evomalli on vissiin aika suosittu ollut orginaalilämmittimen vaihtuessa toimivampaan? Tonnilla selvinnee, täällä foorumilla on vissiin muutama joka noita töikseen asentaa, voinevat antaa tarjouksen ja oikaista tekstiäni jos oli virheellistä tietoa...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.1.2013 13:38

Meillä voi käskyttää touranin (-04, climatronic) webastoa ajon aikana kellolla, climatronicci on econ-asennossa käytännössä aina, poislukien kesähelteet. Käytössä myös on-off kauko-ohjain ja webaston koodaus ajan tasalla. Tuonnehan jää weban koodaus virheelliseksi jos koodausta ei korjata pelkän lisäsarjan ja ajastinkellon asennuksen jälkeen. VAS-testerin mukaan koodaus on tällöin 1210 ja tällöin webaston vikamuistissa vika: väärä koodaus/radiokauko-ohjaus tai jotain vastaavaa. Sen kun koodaa (muistini mukaan) pelkäksi 10 (tai sitten se oli 12) niin vika poistuu. En tiedä vaikuttaako jollain lailla toimintaan ajon aikana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa