1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Tehotavoitteena 250 hevosvoimaa moottorista
Tavoitteena saada moottoritehoa 250 hevosvoimaa. Moottorina lastutettu 180-hevosvoimainen 1.8T. Lastutettu pariin otteeseen. Edellinen lastuttaja oli saanut hevosvoimat laskemaan 175:een. Viikko sitten käytimme sitten vekottimen Jäälissä Dynotest Centerillä, joka lastutti mosan uudestaan.
Heposia saatiin lähestulkoon samat kuin vakiona. Troubleshootin jälkeen selvisi, että K03 Sportin sijasta turbona oli pelkkä K03. Eroa näiden kahden välillä on pakopesän koko, joka on Sport-mallissa isompi. Eli vaihdettu joskus halvempaan.
Auto alkaa olemaan yli 300 000 kilometriä ajettu. Aikomuksena vaihtaa turbo, mutta mihin? Kannattaisiko vaihtaa vain tuon K03:n pakopesä K04:n pakopesään, vai hankkia jokin ei-KKK-ahdin?
Mitenkä muuten tehoa?
Heposia saatiin lähestulkoon samat kuin vakiona. Troubleshootin jälkeen selvisi, että K03 Sportin sijasta turbona oli pelkkä K03. Eroa näiden kahden välillä on pakopesän koko, joka on Sport-mallissa isompi. Eli vaihdettu joskus halvempaan.
Auto alkaa olemaan yli 300 000 kilometriä ajettu. Aikomuksena vaihtaa turbo, mutta mihin? Kannattaisiko vaihtaa vain tuon K03:n pakopesä K04:n pakopesään, vai hankkia jokin ei-KKK-ahdin?
Mitenkä muuten tehoa?
Kipinä hukassa
Moro,
Olisi seuraavanlainen ongelma...
Passat käy kolmella ja olen vaihtanut tulpat ja puolia on kokeiltu vaihtaa ristiin sekä uusia puolia, mutta ongelma vain pysyy eli 2 pytylle ei tule kipinää. Puristuspaineetkin on mitattu ja oli ok. Ohjausboxista ei myöskään ainakaan silmämääräisesti ole mitään sulanut. Jos sieltä olisi pääteaste rikki niin voiko oireilla noin, että vain yhdelle puolalle ei tule "virtaa"?
Osaisiko kukaan neuvoa mistä kannattaisi ongelmaa lähteä selvittämään?
Kyseessä siis Passat 1.8T -97
Olisi seuraavanlainen ongelma...
Passat käy kolmella ja olen vaihtanut tulpat ja puolia on kokeiltu vaihtaa ristiin sekä uusia puolia, mutta ongelma vain pysyy eli 2 pytylle ei tule kipinää. Puristuspaineetkin on mitattu ja oli ok. Ohjausboxista ei myöskään ainakaan silmämääräisesti ole mitään sulanut. Jos sieltä olisi pääteaste rikki niin voiko oireilla noin, että vain yhdelle puolalle ei tule "virtaa"?
Osaisiko kukaan neuvoa mistä kannattaisi ongelmaa lähteä selvittämään?
Kyseessä siis Passat 1.8T -97
Lastu / Softa selville
Eli tuli ostettua -99 Passatti 1.8t möykyllä.
Joku lastu / softa siellä on sanoi edellinen omistaja ja siltä tuntuukin.
Mutta mikä? Mistä sais selville sen mikä autoon on laitettu?
Mistä ECU löytyy jos katsois onko siellä lastu?
Onko tietokoneelle jotain ohjelmaa jolla sais diagnostiikkapistokkeen kautta tuon em. tiedon selville?
Joku lastu / softa siellä on sanoi edellinen omistaja ja siltä tuntuukin.
Mutta mikä? Mistä sais selville sen mikä autoon on laitettu?
Mistä ECU löytyy jos katsois onko siellä lastu?
Onko tietokoneelle jotain ohjelmaa jolla sais diagnostiikkapistokkeen kautta tuon em. tiedon selville?
Tämmönen pikkunen(?) probleemi.
Passat 1.8T ´04 AWT -Moottorilla, ei lastutettu. Täysin vakio.
Ongelmat alkoi tuossa viime lauantaina, auto kävi kolmella, mutta moottorin vikavalo ei syttynyt. Kun auto oli hetken käynnissä alkoi moottorin vikavalo vilkkumaan. Noh tuossa viime talvena moottorin vikavalo paloi, auto kävi silloin myös kolmella. Puolassa oli vikaa, huolto vaihtoi 3-pytyn puolan.
Tästä päätellen vaihdoin loput puolat tuossa alkuviikosta. Ongelma poistui, auto kävi normaalisti, mutta uusi vika ilmestyi auto kävi nykimään. Kiihdyttäessä tuntui kun joku laittaisi vastaan. Tökkäsin vikakoodilukijan kiinni -> ei vikakoodeja. Sitten googlettelin aiheesta ja löysin, että monella on mennyt tuo ilmansuodattimen kotelon sisällä sijaitseva ilmamäärämittarin anturi. Vaihdoin tuon eilen, sitten homma kävi mielenkiinoiseksi.
Auto kävi hyvin, pienillä kierroksilla oleva nykiminen poistui ja autolla pystyi ajamaan. Tuntui kuitenkin, ettei toimi vieläkään oikein. Tuntui pientä nykimistä.
Sitten loppui ideat kesken ja ajattelin lähtä ajelemaan autolla kohti huoltoa, jolloin 3km ennen huoltopaikkaa auto alkoi toimimaan täysin. Tehot palasi normaaliksi, kaikki toimi hienosti. No sitten muutama testilenkki huoltamon läheisyydessä. Kaikki toimi ja eikun takas kotiin. Pääsin parin kilometrin päähän kodista ja taas alkoi nykiminen, tällä kertaa voimakkaammin. Hyvä kun pääsin kotiin. Pihalla auto starttasi ja sammui samantien.
Nyt kävin ajattelemaan bensapuolta tai jotain painevuotoa. Kun olin hetken odottanut virrat taas päälle bensapumpun testiääni kuului ja auto käynnistyi, pysyi käynnissä ei kylläkään ottanut kunnolla kierroksia. Noh taas pois päältä ja käyntiin niin toimi hienosti.
Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, toimii.
Nyt tässä tilanteessa. Onkos kenelläkään mitään ideaa? :D
Lisätään vielä, että mittaristossa oleva moottorin lämpömittari ei toimi. Tulpat on katsottu, täysin normaaleilta näyttää ulospäin.
Apua kaivataan, vaikkakin taidan vaan ajaa auton huoltoon.
-Ari-
Passat 1.8T ´04 AWT -Moottorilla, ei lastutettu. Täysin vakio.
Ongelmat alkoi tuossa viime lauantaina, auto kävi kolmella, mutta moottorin vikavalo ei syttynyt. Kun auto oli hetken käynnissä alkoi moottorin vikavalo vilkkumaan. Noh tuossa viime talvena moottorin vikavalo paloi, auto kävi silloin myös kolmella. Puolassa oli vikaa, huolto vaihtoi 3-pytyn puolan.
Tästä päätellen vaihdoin loput puolat tuossa alkuviikosta. Ongelma poistui, auto kävi normaalisti, mutta uusi vika ilmestyi auto kävi nykimään. Kiihdyttäessä tuntui kun joku laittaisi vastaan. Tökkäsin vikakoodilukijan kiinni -> ei vikakoodeja. Sitten googlettelin aiheesta ja löysin, että monella on mennyt tuo ilmansuodattimen kotelon sisällä sijaitseva ilmamäärämittarin anturi. Vaihdoin tuon eilen, sitten homma kävi mielenkiinoiseksi.
Auto kävi hyvin, pienillä kierroksilla oleva nykiminen poistui ja autolla pystyi ajamaan. Tuntui kuitenkin, ettei toimi vieläkään oikein. Tuntui pientä nykimistä.
Sitten loppui ideat kesken ja ajattelin lähtä ajelemaan autolla kohti huoltoa, jolloin 3km ennen huoltopaikkaa auto alkoi toimimaan täysin. Tehot palasi normaaliksi, kaikki toimi hienosti. No sitten muutama testilenkki huoltamon läheisyydessä. Kaikki toimi ja eikun takas kotiin. Pääsin parin kilometrin päähän kodista ja taas alkoi nykiminen, tällä kertaa voimakkaammin. Hyvä kun pääsin kotiin. Pihalla auto starttasi ja sammui samantien.
Nyt kävin ajattelemaan bensapuolta tai jotain painevuotoa. Kun olin hetken odottanut virrat taas päälle bensapumpun testiääni kuului ja auto käynnistyi, pysyi käynnissä ei kylläkään ottanut kunnolla kierroksia. Noh taas pois päältä ja käyntiin niin toimi hienosti.
Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, toimii.
Nyt tässä tilanteessa. Onkos kenelläkään mitään ideaa? :D
Lisätään vielä, että mittaristossa oleva moottorin lämpömittari ei toimi. Tulpat on katsottu, täysin normaaleilta näyttää ulospäin.
Apua kaivataan, vaikkakin taidan vaan ajaa auton huoltoon.
-Ari-
Mitä vikakoodinlukijaa olet käyttänyt?
Minulla on tietokoneella Vag-Commi sekä bluetooth mokkula yhteydessä puhelimessa obd-scope ohjelmaan, -mitä olen kaverin autosta päässyt vertaamaan niin tämä ohjelma ei ainakaan osaa näyttää kuin osan niistä vikakoodeista mitä Vag-Com, esimerkkinä että Vag-Commi osasi kertoa termostaatin häikästä katalysaattorin heikentyneen tehon lisäksi.
Minulla on tietokoneella Vag-Commi sekä bluetooth mokkula yhteydessä puhelimessa obd-scope ohjelmaan, -mitä olen kaverin autosta päässyt vertaamaan niin tämä ohjelma ei ainakaan osaa näyttää kuin osan niistä vikakoodeista mitä Vag-Com, esimerkkinä että Vag-Commi osasi kertoa termostaatin häikästä katalysaattorin heikentyneen tehon lisäksi.

Elikkäs auto yliahtaa ja päästää paineet pihalle kiihdyttäessä (yli 2500 rpm) ja täten nykii pirun ikävästi.
Ainoa vikakoodi on
17833 / P1425 - Evaporative emission (EVAP) canister purge valve - short to earth
Mihin EVAP venttiili vaikuttaa ja voiko kyseinen venttiili aiheuttaa yliahdot ?
Seat Leon 1.8T 20V
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Varmaan sai Gorde jo vastauksen ongelmaan kun 2 kk sitten on postattu viesti, mutta omassa B6sessa oli vastaavan kuuloinen ongelma joka paljastui vuotavaksi imuletkuksi. Turbo imi mittaamatonta ilmaa ja auto kävi miten sattuu.
Vinkkinä ei kannata B6seen ostaa Forgen intake letkua jolle ole valmis kiroilemaan ja kikkailemaan kun letkut eivät sovikkaan niille paikoille mihin ne on tarkoitettu.
Vinkkinä ei kannata B6seen ostaa Forgen intake letkua jolle ole valmis kiroilemaan ja kikkailemaan kun letkut eivät sovikkaan niille paikoille mihin ne on tarkoitettu.
1.8T Passatiin dumppia vailla, saako tarvikedumpin toimimaan oikein ja hyvin? Vanha bypass oletettavastikin pitää poistaa. Forgen Split r1 taitaa olla näihin suositeltu suoraan, ja menee vakio bypassin paikalle mutta sehän ei taida olla mikään paras paikka dumpille? Myydäänkö jotain hinta/laatu suhteella olevia dumppipaketteja jossakin?
-Cyna
-Cyna
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
No eipä noi bypassit hirveesti ainakaan haittaa toimintaa. Omassa on tommonen Split-R kopio mitä harin myy. Eipä äänimaailma ole samalla tasolla kuin jollain SSQVllä, mutta kivasti puhisee. Vai mikä mahtaa olla motiivi bypassin vaihtamisella dumppiin?
En tiedä miten motronic tykkää dumpeista kun kerran mitattua ilmaa puhalletaan pihalle. Tuskinpa sitä muuta käy kuin, että käy hetkellisesti rikkaalla ulospuhalluksen jälkeen. Viisaammat voi kertoa tuleeko vikakoodeja sun muuta häikkää.
Ei kai tossa mitään hirveitä paketteja tarvitse lähteä hommaamaan. Joku yleismallinen asennus putki dumpille ja tulpat vanhan bypassin tilalle ja ohjausletku dumpille ja säätämään dumppia kohilleen.
En tiedä miten motronic tykkää dumpeista kun kerran mitattua ilmaa puhalletaan pihalle. Tuskinpa sitä muuta käy kuin, että käy hetkellisesti rikkaalla ulospuhalluksen jälkeen. Viisaammat voi kertoa tuleeko vikakoodeja sun muuta häikkää.
Ei kai tossa mitään hirveitä paketteja tarvitse lähteä hommaamaan. Joku yleismallinen asennus putki dumpille ja tulpat vanhan bypassin tilalle ja ohjausletku dumpille ja säätämään dumppia kohilleen.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
No nyt ymmärsi yksinkertainenkin :)
Kiitoksia.
Millasilla tehoilla tuommoinen sitten kannattaa jo hankkia?
Tuskin 150hv tarvii ku ei ole tehtaallakaan laitettu, mutta entäs 200hv, 250hv, 300hv?
Tuskin kukaan tota sen äänen takia ainakaan haluaa.
Ja siihen liittyen, onko noista äänettömiä/hiljaisia versioita?
Kiitoksia.
Millasilla tehoilla tuommoinen sitten kannattaa jo hankkia?
Tuskin 150hv tarvii ku ei ole tehtaallakaan laitettu, mutta entäs 200hv, 250hv, 300hv?
Tuskin kukaan tota sen äänen takia ainakaan haluaa.
Ja siihen liittyen, onko noista äänettömiä/hiljaisia versioita?
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Tuskin ongelmaksi muodostuu tehojen myötä dump-valve/bypass.
Kyseinen laitos ei kuitenkaan tee muuta kuin tyhjennä ahtoputkistosta/letkuista ylimääräisen paineen pois. Joten se ei suoranaisesti vaikuta tehoihin millään tapaa.
Yleisin syy dumpin asennukseen on nimen omaan se ääni.
Tietysti merkittävää on myös venttiilin paineenkesto, avautumisnopeus ja kanavien koko, jotka määrittävät siis kuinka nopeasti paine poistuu.
En tiedä millä paineella normaali boschin bypass hajoaa, mutta kyllä sen pitäisi vielä 1,5baria kestää. Se, että kuinka paljon tehoa saa milläkin ahtopaineella on hyvin vaikea määrittää koska tehoon vaikuttavia asioita on hyvin paljon ja ahtopaineen suuruus on vain pieni osa.
Wikipediassa on kuvilla hyvin selvitetty venttiilin toiminta.
Kyseinen laitos ei kuitenkaan tee muuta kuin tyhjennä ahtoputkistosta/letkuista ylimääräisen paineen pois. Joten se ei suoranaisesti vaikuta tehoihin millään tapaa.
Yleisin syy dumpin asennukseen on nimen omaan se ääni.
Tietysti merkittävää on myös venttiilin paineenkesto, avautumisnopeus ja kanavien koko, jotka määrittävät siis kuinka nopeasti paine poistuu.
En tiedä millä paineella normaali boschin bypass hajoaa, mutta kyllä sen pitäisi vielä 1,5baria kestää. Se, että kuinka paljon tehoa saa milläkin ahtopaineella on hyvin vaikea määrittää koska tehoon vaikuttavia asioita on hyvin paljon ja ahtopaineen suuruus on vain pieni osa.
Wikipediassa on kuvilla hyvin selvitetty venttiilin toiminta.
1.8T BFB passattiin?
elikkäs käykö tuo audin BFB motti suoraan 3B passatin keulille. ostin sellasen motin kun halvalla sai :D ja passattihan on myös luonnollisesti 1.8T pitkittäis pannulla
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.12.2011 11:27
Yritin haulla etsiä tietoa mutta en löytänyt.
Elikkä onko kellään kokemusta tommoseen 1.8T NewBeetlen termostaatin vaihdosta, konehuonetta katsoessa ei juurikaan tuo laturin irroitus vaikuttas auttavan tilannetta. Mietin että pitääkö imusarja ottaa pois että saa riittävästi tilaa tuonne konehuoneeseen?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Elikkä onko kellään kokemusta tommoseen 1.8T NewBeetlen termostaatin vaihdosta, konehuonetta katsoessa ei juurikaan tuo laturin irroitus vaikuttas auttavan tilannetta. Mietin että pitääkö imusarja ottaa pois että saa riittävästi tilaa tuonne konehuoneeseen?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Elikkäs auto yliahtaa ja päästää paineet pihalle kiihdyttäessä (yli 2500 rpm) ja täten nykii pirun ikävästi.
Ainoa vikakoodi on
17833 / P1425 - Evaporative emission (EVAP) canister purge valve - short to earth
Mihin EVAP venttiili vaikuttaa ja voiko kyseinen venttiili aiheuttaa yliahdot ?
Seat Leon 1.8T 20V
tuossa !
Sellasta kyselisin että onko kellään muulla tullut vastaavaa:
Autolla ku hissukseen köröttelee parkkipaikka nopeuksissa ja näpäyttää kaasua se verran että nytkähtää niin outo kolahdus kuuluu edestä oikealta? Voisiko mahdollisesti koneen tukikumit olla sen verta väsyneet että downpipe ottaa kiinni esim kelkkaan tai rintapeltiin ? Näyttäisi ainakin menevän suht lähellä rintapeltiä. Tai sitten vetarissa väljää ? Kuuluu sisälle todella selkeästi.
Autolla ku hissukseen köröttelee parkkipaikka nopeuksissa ja näpäyttää kaasua se verran että nytkähtää niin outo kolahdus kuuluu edestä oikealta? Voisiko mahdollisesti koneen tukikumit olla sen verta väsyneet että downpipe ottaa kiinni esim kelkkaan tai rintapeltiin ? Näyttäisi ainakin menevän suht lähellä rintapeltiä. Tai sitten vetarissa väljää ? Kuuluu sisälle todella selkeästi.
GTI Golf keulakuuleri
Olen miettinyt keulacoolerin hankintaa autooni, GTI Golf -01. Minkä kokoinen cooleri olisi hyvä? Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa mistä sellaisen voi edullisesti hankkia. Onko noiden katsastaminen minkälainen prosessi eli saako helposti leimalle? Autossani on r32 korisarja, joten cooleri mahtuisi etupuskurin taakse paremmin kuin vakiopuskurin taakse?
Sitten toinen kysymys. Mistä kannattaa hankkia softa/piuha jolla pääsen tarkastelemaan auton sielunelämää? Ross-tech?
Kiitos!
Sitten toinen kysymys. Mistä kannattaa hankkia softa/piuha jolla pääsen tarkastelemaan auton sielunelämää? Ross-tech?
Kiitos!
AEB passattin olen tuota VR6 maffia vaihtamassa, onkos joku modannut tuon vakio putsarinkoppaan? En haluaisin VV-suodatinta käyttää. Kytkintä myös olen pähkäillyt, ilmeisesti ahu/1z koneisesta passat/a4 yms. löytyy kovaa vp:tä? Ja afn kytkinpaketti olisi parempi kuin aeb:n oma? Mitään supertehokasta kulkinetta en ole rakentamassa, jos suunnilleen sen mitä k04 tuottaa saisi irti, kestäneekö tuollainen tdi kytkin vielä sen normikäytössä?
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.12.2011 11:27
Mikähä passatissa kun kierrokset jää ns. leijumaan kun päästä kaasun pois ja lyö kytkimen pohjaan? Eli jos vaikka neljästä tonnista päästä kaasun pois ja kytkin pohjaan niin kierrosmittari jopa hieman nousee ylös ennekuin kierrokset lähtee laskemaan?, ja tästä johtuen kone jää huutamaan ikävästi kun vaihtaa vaihdetta..
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Kingis: Speed-Autoteileltä saa 1.8Then sopivaa kytkinsarjaa kiinteällä vauhtipyörällä.
http://speed-autoteile.fi/index.php?route=product/product&path=35_38&product_id=64
Olisi vielä vähän pelivaraa pidemmällekin kuin normi K04 kitillä ja todennäköisesti tulee halvemmaksi kuin muut vaihtoehdot.
http://speed-autoteile.fi/index.php?route=product/product&path=35_38&product_id=64
Olisi vielä vähän pelivaraa pidemmällekin kuin normi K04 kitillä ja todennäköisesti tulee halvemmaksi kuin muut vaihtoehdot.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Näytti olevan poikittaisiin tollainen vielä halvempi paketti. En tiedä vaan kestosta kun en ole perehtynyt poikittaisiin ollenkaan.
http://speed-autoteile.fi/index.php?route=product/product&path=35_46&product_id=87
En sit tiedä miksi tuo 190hp raja. Onko sitten 225hp vehkeissä erilainen kytkin?
http://speed-autoteile.fi/index.php?route=product/product&path=35_46&product_id=87
En sit tiedä miksi tuo 190hp raja. Onko sitten 225hp vehkeissä erilainen kytkin?
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Nopeasti katottuna AUQ, AUM, ARX ja AGU moottoreissa on 225mm kytkin kun ARY, AMK, BAM ja AUL:ssä on 240mm. EIkös noita 4 golffeja löydy ihan 6 lovisellakin askilla?
Eihän tuo kytkin ole niinkään sidottu vaihteistoon vaan moottoriin ja tarkemmin ottaen vauhtipyörän kokoon. Ja saahan sitä laitettua isompaa kytkintä jos vaan mahtuu. Esim tuo pitkittäisen kytkinpaketti minkä linkitin kasvattaa kytkimen kokoa 228sta 240een.
Eihän tuo kytkin ole niinkään sidottu vaihteistoon vaan moottoriin ja tarkemmin ottaen vauhtipyörän kokoon. Ja saahan sitä laitettua isompaa kytkintä jos vaan mahtuu. Esim tuo pitkittäisen kytkinpaketti minkä linkitin kasvattaa kytkimen kokoa 228sta 240een.
1.8T Troubleshooting guide
Mielestäni aika selkeä vianhaku ohje löytyy:
http://www.elitedubs.com/index.php/topic,988.0.html
http://www.elitedubs.com/index.php/topic,988.0.html
"pehmeä rajoitin"?
Moro,
olisikohan täällä tietoa, että onko 1.8T AGU koneille normaalia kierrosten pätkiminen jo 5000-5500 kierroksen hujakoilla kun kierroksia nostetaan lähdössä tai ilman kuormaa? Tätä esiintyy satunnaisesti ykkösvaihteella rajummassa liikkeellelähdössä ja vapaalla polkiessa. Kiihdyttäessä ykkösellä tunne on hiukan samanlainen kuin vanhemmassa luistonestolla varustetussa autossa liukkaalla kiihdyttelisi, isommilla vaihteilla veto ei pätki eikä nyi.
Paikallisessa huollossa ovat koeajelleet ja vikakoodeja lukeneet ja todenneet, että vikakoodeja ei löydy ja kyseinen käytös on "ihan normaalia" ja kyseessä on ns. "pehmeä rajoitin". Omasta mielestäni taas tätä pätkimistä ei ole aina esiintynyt ja muutenkin auto vetää normaalia laiskemmin.
Toista kertaa kun on jo joutunut selittämään asiaa rautalangasta vääntäen samalle huollolle tässä alkaa jo hiukan ihmettelemään, että onko koko vika itsellä korvien välissä. :)
olisikohan täällä tietoa, että onko 1.8T AGU koneille normaalia kierrosten pätkiminen jo 5000-5500 kierroksen hujakoilla kun kierroksia nostetaan lähdössä tai ilman kuormaa? Tätä esiintyy satunnaisesti ykkösvaihteella rajummassa liikkeellelähdössä ja vapaalla polkiessa. Kiihdyttäessä ykkösellä tunne on hiukan samanlainen kuin vanhemmassa luistonestolla varustetussa autossa liukkaalla kiihdyttelisi, isommilla vaihteilla veto ei pätki eikä nyi.
Paikallisessa huollossa ovat koeajelleet ja vikakoodeja lukeneet ja todenneet, että vikakoodeja ei löydy ja kyseinen käytös on "ihan normaalia" ja kyseessä on ns. "pehmeä rajoitin". Omasta mielestäni taas tätä pätkimistä ei ole aina esiintynyt ja muutenkin auto vetää normaalia laiskemmin.
Toista kertaa kun on jo joutunut selittämään asiaa rautalangasta vääntäen samalle huollolle tässä alkaa jo hiukan ihmettelemään, että onko koko vika itsellä korvien välissä. :)
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Ihan näin teoreettinen kysymys kun en haulla vastausta löytänyt.
Kuinka paljon (noin arvio riittää) tehoa/vääntöä BFB koneen kanget ja männäntapit kestää?
Eli millä tehoilla niitä on paukkunut?
Tietysti olisi kiva jos olisi ihan koottu lista eri vuosiluokan 1.8T moottoreista ja tehoista minkä vakio alakerta vielä kestää varmasti.
Kuinka paljon (noin arvio riittää) tehoa/vääntöä BFB koneen kanget ja männäntapit kestää?
Eli millä tehoilla niitä on paukkunut?
Tietysti olisi kiva jos olisi ihan koottu lista eri vuosiluokan 1.8T moottoreista ja tehoista minkä vakio alakerta vielä kestää varmasti.
Noissa 1.8T:n vakio mukeissa mureneminen alkaa männänrenkaiden välistä 400hv nurkilla. Kankia on saatu katki alle 250hv, mutta yli 400hv moottoreitakin on ajossa. Ainuttakaan männäntappi probleemaa ei mun korviin ole kantautunut. Lienee turha tollanen listaus. Öljynkierron ongelmat tai puutteelliset säädöt ne 95% särkee eikä voima.
Mutta, jos listaa alat keräämään, niin alota tästä: APX 440hv/550nm
Mutta, jos listaa alat keräämään, niin alota tästä: APX 440hv/550nm
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Ihan sillä mietin kun esemes volvopuolella on aika hyvin tiedossa rajat miten minkäkin sukupolven autot kestää.
Yksilöitä löytyy aina jotka kestää paremmin/huonommin, mutta kultaista keskitietä ja varmoja rajoja olenkin hakemassa. Helpompaa on jokaisen aloittelevan virittäjän lähteä miettimään budjetteja. Budjetti pomppaa hieman kun lähdetään alakertaa vahvistamaan ja silloin helposti lähtee mopo käsistä muutenkin.
Hyvä kuitenkin tietää etteivät nämä volkkarin moottorit ihan paperista ole kuitenkaan, niin voi unohtaa noi murheet. Ainakin siihen asti kunnes tuo 400 ylittyy (eli ei vielä hetkeen).
Yksilöitä löytyy aina jotka kestää paremmin/huonommin, mutta kultaista keskitietä ja varmoja rajoja olenkin hakemassa. Helpompaa on jokaisen aloittelevan virittäjän lähteä miettimään budjetteja. Budjetti pomppaa hieman kun lähdetään alakertaa vahvistamaan ja silloin helposti lähtee mopo käsistä muutenkin.
Hyvä kuitenkin tietää etteivät nämä volkkarin moottorit ihan paperista ole kuitenkaan, niin voi unohtaa noi murheet. Ainakin siihen asti kunnes tuo 400 ylittyy (eli ei vielä hetkeen).
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Moro.
3B Passatti (1999) on tossa nyt ollu enemmän ja vähemmän projektina. Tälläkin hetkellä olis hiukan hommaa, mut rahat ja motivaatio on melko nollissa, joten oon jo mietiskelly vähän eteenpäi.
Ens kesänä olis tarkotus hommata toine auto tohon kaveriks, ni sitte vois tosissaa rueta reeraan tota Volsua. Tavotteeks oon asettanu konepuolelta saada sen 200kW. Tässä talven aikana olis tarkotus hiukan hommailla etukäteen noita palikoita, mut tarttis hiukan tietää mitä ostelis.
Mites tuo AEB kestää tommosen tehomäärän? Koneella on ajettu tällä hetkellä 190tkm, eikä talvella nyt varmaan montaa tonnia lisää tule. Koko ikänsä ollut vakio, ja hyvin toiminut. Kytkin (+vauhtis) nyt ainakin menee vaihtoon, mutta mites veivit, männät ja muut alakerran osat? Voisi luulla että saattais kestääkkin, mutta otan moottorin jokatapauksessa pois kokonaan, niin olis siinä sit helppo vaihdella.
Sitte noi varsinaiset tehonlisääjät. Hankintalistalle saa nyt ainakin ilmeisesti laittaa turbon, suuttimet, putkiston, pakosarjan, ohjelman, putsarin, bypassin ja välijäähdyttimen. Mikäs turbo tommoselle 270-280hp tehomäärälle tarttis laittaa? Garretin GT28RS ainaki tuntuu aika suosittu olevan, mutta ilmeisesti siittä saa hiuka liikaakin tehoa tähän tarkotukseen? Entäs suuttimet ja putkisto? Riittääkö 440cc ja 2,5"?
Oon hiukan ajoissa liikkeellä, mutta tuskin se kettään haittaa:)
Suuret kiitokset vaan jo etukäteen jos joku ees vähän pystyis auttaan miestä mäessä.
3B Passatti (1999) on tossa nyt ollu enemmän ja vähemmän projektina. Tälläkin hetkellä olis hiukan hommaa, mut rahat ja motivaatio on melko nollissa, joten oon jo mietiskelly vähän eteenpäi.
Ens kesänä olis tarkotus hommata toine auto tohon kaveriks, ni sitte vois tosissaa rueta reeraan tota Volsua. Tavotteeks oon asettanu konepuolelta saada sen 200kW. Tässä talven aikana olis tarkotus hiukan hommailla etukäteen noita palikoita, mut tarttis hiukan tietää mitä ostelis.
Mites tuo AEB kestää tommosen tehomäärän? Koneella on ajettu tällä hetkellä 190tkm, eikä talvella nyt varmaan montaa tonnia lisää tule. Koko ikänsä ollut vakio, ja hyvin toiminut. Kytkin (+vauhtis) nyt ainakin menee vaihtoon, mutta mites veivit, männät ja muut alakerran osat? Voisi luulla että saattais kestääkkin, mutta otan moottorin jokatapauksessa pois kokonaan, niin olis siinä sit helppo vaihdella.
Sitte noi varsinaiset tehonlisääjät. Hankintalistalle saa nyt ainakin ilmeisesti laittaa turbon, suuttimet, putkiston, pakosarjan, ohjelman, putsarin, bypassin ja välijäähdyttimen. Mikäs turbo tommoselle 270-280hp tehomäärälle tarttis laittaa? Garretin GT28RS ainaki tuntuu aika suosittu olevan, mutta ilmeisesti siittä saa hiuka liikaakin tehoa tähän tarkotukseen? Entäs suuttimet ja putkisto? Riittääkö 440cc ja 2,5"?
Oon hiukan ajoissa liikkeellä, mutta tuskin se kettään haittaa:)
Suuret kiitokset vaan jo etukäteen jos joku ees vähän pystyis auttaan miestä mäessä.
Jos joku on laittanu vapaavirtaussuodattimen kiinni 3B Passattiin, niin mitä ootte tehnyt niille tunnistimille jotka on vakio suodatinkotelon sisällä?
Miten ootte lämpöpellin toteuttanu? Tarkotus olis pistää Apexin dual funnel paikalleen ku se on jo jonki aikaa hyllys pyöriny.
Netistä en oo löytäny muutaku ton lämpöpellin mikä tulee BSR Optiflow kitis ja aika suolane hinta pelkästä lämpöpellistä ku 99e.
Miten ootte lämpöpellin toteuttanu? Tarkotus olis pistää Apexin dual funnel paikalleen ku se on jo jonki aikaa hyllys pyöriny.
Netistä en oo löytäny muutaku ton lämpöpellin mikä tulee BSR Optiflow kitis ja aika suolane hinta pelkästä lämpöpellistä ku 99e.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Ehdottaisin että haet alumiinipeltiä jostain romikselta ja vietät jonkun aurinkoisen lauantain mittailemalla koteloa vakion tilalle. Tai jos Optiflown omistaja voisi ottaa mitat tuosta pellistä. Dual funnelin asennusta varmaan helpottaa kun haet biltemasta tai mätänetistä semmosen ihme 3" kauluksen niin saa helposti sen holkin kiinni lyhyellä letkulla ja maffin kiinni siihen kaulukseen.
Tuo vv suodatin vs. vakiosuodatin keskustelu on käyty jo niin monta kertaa eri topiceissa, joten jos aiheesta haluaa enemmän vääntää niin voi varmaan sinne kirjoittaa. Jos täälä sitten vaan koitettaisiin auttaa kaveria.
Tuo vv suodatin vs. vakiosuodatin keskustelu on käyty jo niin monta kertaa eri topiceissa, joten jos aiheesta haluaa enemmän vääntää niin voi varmaan sinne kirjoittaa. Jos täälä sitten vaan koitettaisiin auttaa kaveria.
Noniin, kiitos. Ajattelinkin että varmaan fiksuinta olis ite tehdä se. Onkos alumiini parasta tuohon hommaan vai joku muu?
Kaulus mulla tuliki mukana kun ostin tuon.
http://www.futurez.fi/fi/shop/ilmansuod ... auluksella
Eli siis miten siihen kaulukseen se maffi tulis?
Hankala kun en yhtään muista mitä kaikkea sieltä vakio suodattimesta pitää saada jäähtymään, mutta kai niille riittää että tekee paikat pelliin että siirtävät lämpöä siihen?
Sori kun nyt ei oikein ajatus kulje. On hankala hahmottaa kaikkea kun auto on muualla niin ei pysty kattoa..
Kaulus mulla tuliki mukana kun ostin tuon.
http://www.futurez.fi/fi/shop/ilmansuod ... auluksella
Eli siis miten siihen kaulukseen se maffi tulis?
Hankala kun en yhtään muista mitä kaikkea sieltä vakio suodattimesta pitää saada jäähtymään, mutta kai niille riittää että tekee paikat pelliin että siirtävät lämpöä siihen?
Sori kun nyt ei oikein ajatus kulje. On hankala hahmottaa kaikkea kun auto on muualla niin ei pysty kattoa..
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Alumiini on vaan todella pehmeää joten sitä on helppo muokata vaikka ihan vasaran kanssa ja muutenkin on hyvä lämpöeriste.
Tuommoista kaulusta tarkoitin. Siihen kiinni vaan 3" letku niin saa apexin kauluksen kiinni. Toinen vaihtoehto on käyttää supistetta maffin ja suodattimen välillä. Muistaakseni maffi oli muutaman millin kapeempi kuin tuo 3" letku.
Lämpöpellin tarkoitus on että suodatin imee ulkoa kylmää ilmaa eikä moottorin lämmittämää kuumaa ilmaa (jolloin saa varmasti ne tehot laskemaan). Eli sen mukaan suunnittelee pellin.
Tuommoista kaulusta tarkoitin. Siihen kiinni vaan 3" letku niin saa apexin kauluksen kiinni. Toinen vaihtoehto on käyttää supistetta maffin ja suodattimen välillä. Muistaakseni maffi oli muutaman millin kapeempi kuin tuo 3" letku.
Lämpöpellin tarkoitus on että suodatin imee ulkoa kylmää ilmaa eikä moottorin lämmittämää kuumaa ilmaa (jolloin saa varmasti ne tehot laskemaan). Eli sen mukaan suunnittelee pellin.
En tie onko oikee topikki kysyy mut kysytään nyt. Eli ajatuksena olis talven aikana turbottaa tommonen ventosta saatu 1.8 (abs) kone ja oon miettinyt siihe g60 imusarjaa mutta ongelma on ilmeisesti se ettei venton kannessa ole monipisteruiskun suuttimen paikkoja joten onko ne vaikea modata paikallensa? Ja toki saa ehdottaa jotain fiksumpiakin imusarjoja, motti on menossa mk1 golffiin.
Selailin vanhoja topicceja mutta en suoraan omaan autooni sopivaa aihetta löytänyt, joten kysytään nyt tässä:
Passattini on vuosimalla 1998 ja sen 1.8T-koneella on ajettu noin 225 tkm, joista Karalan teholastulla viimeiset noin 30 tkm. Tällä hetkellä ongelmana on se että auto ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla vaan kierrokset seilaa, tuntuu että käy vajaapyttyisenä. Välillä kun painaa kunnolla kaasua, ottaa kierroksia hyvin ja tuntuu käyvän ok kaikilla pytyillä. Välillä taas tuntuu tukehtuvan kun painaa kaasua eikä ota kierroksia ja pakoputkesta tulee paljon mustaa savua. Tätä ennen ei ole käyntiongelmia ilmennyt, mutta olen havainnut kummallista käryä konehuoneesta erityisesti kaupunkiajon aikana, mutta mitään syytä en tälle ole löytänyt eikä tunnu vuotavan mitään nesteitä. Tulpat on vaihdettu ja uudella puolalla koitettu kaikki pytyt yksi kerrallaan eikä mitään muutoksia havaittu. Voisiko vikana olla ilmavuoto jostain? Itse en tosin sellaista mistään löytänyt. Tai voisiko vikana olla rikkinäinen sytytysvahvistimen pääteaste, josta nettikeskusteluissa jonkin verran puhutaan? Tämä ei tosin selitä miksi välillä käy paremmin ja välillä ei ja tätä osaa ei Turussa taida tällä hetkellä olla saatavilla, ainakaan mihinkään järkevään hintaan.. Mitä muuta vikaa kannattaisi tutkia?
Passattini on vuosimalla 1998 ja sen 1.8T-koneella on ajettu noin 225 tkm, joista Karalan teholastulla viimeiset noin 30 tkm. Tällä hetkellä ongelmana on se että auto ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla vaan kierrokset seilaa, tuntuu että käy vajaapyttyisenä. Välillä kun painaa kunnolla kaasua, ottaa kierroksia hyvin ja tuntuu käyvän ok kaikilla pytyillä. Välillä taas tuntuu tukehtuvan kun painaa kaasua eikä ota kierroksia ja pakoputkesta tulee paljon mustaa savua. Tätä ennen ei ole käyntiongelmia ilmennyt, mutta olen havainnut kummallista käryä konehuoneesta erityisesti kaupunkiajon aikana, mutta mitään syytä en tälle ole löytänyt eikä tunnu vuotavan mitään nesteitä. Tulpat on vaihdettu ja uudella puolalla koitettu kaikki pytyt yksi kerrallaan eikä mitään muutoksia havaittu. Voisiko vikana olla ilmavuoto jostain? Itse en tosin sellaista mistään löytänyt. Tai voisiko vikana olla rikkinäinen sytytysvahvistimen pääteaste, josta nettikeskusteluissa jonkin verran puhutaan? Tämä ei tosin selitä miksi välillä käy paremmin ja välillä ei ja tätä osaa ei Turussa taida tällä hetkellä olla saatavilla, ainakaan mihinkään järkevään hintaan.. Mitä muuta vikaa kannattaisi tutkia?
Ilmeisesti ton MAFin voi irrottaa ja koittaa miten toimii ilman sitä tai sitten voi koittaa puhdistaa sitä jollain liuottimella. Nämä olis ainakin ilmaisia keinoja. Ongelmana on vaan se et auto hyytys kaverin pihalle enkä löydä netistä hyviä ohjeita mistä kyseinen anturi löytyy ja miten se irroitetaan. Vinkkejä?
En oo varma eroaako Passatin konehuone miten paljon, mutta tämän videon avulla kyllä anturi ainakin paikantuu:
http://www.youtube.com/watch?v=dwm3sYYdA6g
Puhdistus voi auttaa, mutta yleensä vaihtoon menee tuo osa, uudelle hintaa oli ainakin 1.8T Golffiin n. 170 € marmorilta.
http://www.youtube.com/watch?v=dwm3sYYdA6g
Puhdistus voi auttaa, mutta yleensä vaihtoon menee tuo osa, uudelle hintaa oli ainakin 1.8T Golffiin n. 170 € marmorilta.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Laitetaas tänne kun haulla en onnistunut löytämään.
Osaisiko kukaan kertoa mitään moottorinkumityynyistä? Mistä saa jäykempää ja mitä kaikkea kannattaa vaihtaa kun lähtee vaihtelemaan? Kyseiset tuennat pitäisi käydä poikittaiseen 1.8 20VT moottoriin.
Miksikö? Olen jo hetken tunnustellut, että kone heiluisi liikaa, mutta varmistuksen sain vasta nyt kun pakolämpömittarin johto napsahti poikki, vaikka sille oli jätetty reilu (usean senttimetrin) liikkumavara.
- Tommi
Osaisiko kukaan kertoa mitään moottorinkumityynyistä? Mistä saa jäykempää ja mitä kaikkea kannattaa vaihtaa kun lähtee vaihtelemaan? Kyseiset tuennat pitäisi käydä poikittaiseen 1.8 20VT moottoriin.
Miksikö? Olen jo hetken tunnustellut, että kone heiluisi liikaa, mutta varmistuksen sain vasta nyt kun pakolämpömittarin johto napsahti poikki, vaikka sille oli jätetty reilu (usean senttimetrin) liikkumavara.
- Tommi
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Ainakin futurezilta saa tilattua powerflexin puslia. Ainakin ovat jäykempiä kuin alkuperäiset.
Myös on käytetty moottorin iskunvaimentimia estämään moottorin liikkumista. Tosin en löytänyt pikaisesti etsimällä mitään käypästä linkkiä.
Tuolla aika hyvin juttua moottorin tukikumien vahvistamisesta
Myös on käytetty moottorin iskunvaimentimia estämään moottorin liikkumista. Tosin en löytänyt pikaisesti etsimällä mitään käypästä linkkiä.
Tuolla aika hyvin juttua moottorin tukikumien vahvistamisesta
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 17.9.2004 21:42
octavia 1.8t -03 ei käynnisty
moro! ocua ku yrittää käynnistää ni pyörittää normaalisti mut ei lupaakkaa käynnistyä...
mahtaako joku tietää mite mie tunnistan bensapumpun releen nuista muista :)
pari kertaa teki aiemmin et sammu ajosta yhtäkkiä mut sit lähti käyntii ku moottorijarrutuksell meni ja toimi iha okei...
kerran teki saman ku kävin kahveella ni ei luvannukkaa käyntii mut useemman kerran ku yritti ni sit lähtiki yhtäkkiä ku ei ois mitää ollukkaa...
ny sit viime perjantaina aamulla temppuili startatessa et eka sammu ja toisella startilla sit ku anto kaasua kunnolla ni sai pysyyn käynniss ja sai ajeltua duuniin n.4km iha hyvin... sit ku lähin kahville ni käynnisty iha hyvin mut risteyksestä kiihdyttäessä nyki ja röpels hetken ennenku tuas mentii iha normaalisti... auto käynnissä kahvin ajan ja duunin pihaan josta ei sit enää käynnistyny ollenkaa ni hinattii se kämpän pihaan... lauantaina aamulla sit kokeilin ni lähti kerran käyntii mut kävi 3 pytyllä ja kierrosta ku sai annettua ni sit sai jotenki kaikki peliin... ei hennonu pakolla pitää käynniss ja sen jälkee se ei oo luvannukkaa käyntiin...
sen jälkee onki tullu nettiä tutkittua urakalla mut oon vissii nii hemmetin huono ehtiin mitää et en ees oo löytännä tietoo mikä on bensapumpun rele nuista :)
kiitosta vua jos joku jaksaa autella
mahtaako joku tietää mite mie tunnistan bensapumpun releen nuista muista :)
pari kertaa teki aiemmin et sammu ajosta yhtäkkiä mut sit lähti käyntii ku moottorijarrutuksell meni ja toimi iha okei...
kerran teki saman ku kävin kahveella ni ei luvannukkaa käyntii mut useemman kerran ku yritti ni sit lähtiki yhtäkkiä ku ei ois mitää ollukkaa...
ny sit viime perjantaina aamulla temppuili startatessa et eka sammu ja toisella startilla sit ku anto kaasua kunnolla ni sai pysyyn käynniss ja sai ajeltua duuniin n.4km iha hyvin... sit ku lähin kahville ni käynnisty iha hyvin mut risteyksestä kiihdyttäessä nyki ja röpels hetken ennenku tuas mentii iha normaalisti... auto käynnissä kahvin ajan ja duunin pihaan josta ei sit enää käynnistyny ollenkaa ni hinattii se kämpän pihaan... lauantaina aamulla sit kokeilin ni lähti kerran käyntii mut kävi 3 pytyllä ja kierrosta ku sai annettua ni sit sai jotenki kaikki peliin... ei hennonu pakolla pitää käynniss ja sen jälkee se ei oo luvannukkaa käyntiin...
sen jälkee onki tullu nettiä tutkittua urakalla mut oon vissii nii hemmetin huono ehtiin mitää et en ees oo löytännä tietoo mikä on bensapumpun rele nuista :)
kiitosta vua jos joku jaksaa autella
AUM ja ei vikakoodeja
Villiveikkaus: kampiakselin asentotunnistin.
Nimim. omakohtaisia kokemuksia juuri samoilla oireilla. Itselläni kävi niin että puolilämmin moottori ei toiminut ollenkaan, mutta kylmänä ja kuumana toimi. Ja kaikenlisäksi vika ilmeni vain tyhjäkäynnillä / käynnistettäessä, eikä jättänyt mitään vikakoodia.
- Tommi
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 17.9.2004 21:42
Audi a4 1.8t BFB moottorinhäiriö valo
Elikkäs antaa tämmöiset vika koodit:
Idle Control System RPM Higher tha Expected. : P0507
Fuel Trim:Bank 1 (M-ult): System too Lean: P1128
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected:P0300
Cylinder 4 Misfire Detected:P0304
Please check DTC Memory of Instrument Cluster:P1654
Mikähän mahtaisi olla vikana/Mistä alkaisin vikaa paikallistamaan?
Elikkäs antaa tämmöiset vika koodit:
Idle Control System RPM Higher tha Expected. : P0507
Fuel Trim:Bank 1 (M-ult): System too Lean: P1128
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected:P0300
Cylinder 4 Misfire Detected:P0304
Please check DTC Memory of Instrument Cluster:P1654
Mikähän mahtaisi olla vikana/Mistä alkaisin vikaa paikallistamaan?
Laitetaas ensimmäinen postaus tännekkin foorumille. Tarvitsen apuanne vag gurut! Omassa neloskupassa jo pitkään ollu sellainen vika, että kun auton käynnistää kylmänä se sammuu heti tai heti sen jälkeen kun sillä kerkee esim. metrin peruuttaa. Ajossa käyttäytyy sillain, että kierrokset sahaa miten sattuu ja auto nykii todella paljon. Alkuun oli sillain, että teki satunnaisesti, nyt muuttunut siihen, että tekee lähes kokoajan ja näin ajaminen käytännössä mahdotonta. Vikakoodit sanoo, että hall-anturissa vikaa. Käytin oikein laakkosellakin ja siellä sitä 2h joku special 1,8T mekaanikko tutki ja sano että hall-anturi entinen. No nyt vaihdettu Hall-anturi+maff+moottorin lämpötila-anturi ja ei toimi vieläkään.. Vikakoodit tuli myös nollattua tuon hall-anturin vaihdon jälkeen ja muutaman testilenkin jälkeen mitään uusia tai sitä hall-anturin koodia ei ilmestynyt. Lauantaina myös tuntui, että auto pyöri tyhjäkäyntiä kolmella, koska tyhjäkäynti oli onnentonta ja pakokaasu haisi bensalle. Mikä neuvoksi?? alkaa oikeesti usko loppua tähän pikkuhiljaa :D
E: moottorikoodiltaan auto on AGU
Ja lisätään tuohon vikaan vielä semmonen, että joku päivä voi olla sellainen, että auto toimii normaalisti, sitä tosin nykyään enää harvemmin näkee..
E: moottorikoodiltaan auto on AGU
Ja lisätään tuohon vikaan vielä semmonen, että joku päivä voi olla sellainen, että auto toimii normaalisti, sitä tosin nykyään enää harvemmin näkee..
Agu S3 hilppeiden sopivuus
Itellä vm99 golf gti agu motilla sopiiko autoon suoraan s3 pakosarja jos samalla laittaisi s3 turbon ja joutuuko ostamaan s3 öljy paluuletkut yms ja mahtaako vielä suuttimet sopia? :D
Passatti 1.8T nykii 2 vaihteesta ylöspäin n. 2tonnista ylöspäin (eli enemmän kuormittaessa) aika rajusti. Vikakoodin antaa kaasuläpän asento anturille, tarkallleen näin : Angle Sensor for throttle (G188) static - No indication on display , meneekö siis vaihtoon vai mitä toi koodi tarkalleen meinaa ?
Mitenkäs näiden MAF:ien laita on, käyvätkö kuinka ristiin keskenään? AQX koneen maffi menossa rikki, marmorilla päältä 400€, pari tarvikeputkaa ei saanu suoraan boschiltakaan mokomaa(uusavuttomuutta?), muita 1.8T koneen maffeja olisi ollut kyllä. Boschin osanumero 0280218032. Ebaystä löytys kyllä, mutta jos koitettais tukea kotimaata ensin :D.
Pitäisi TT:n bypass vaihtaa ja tänään kun nopeasti sitä vilkaisin niin heräsi pieni kysymys koskien sitä pienen letkun klemmaria. Eli se klemmarihan on bypassissa kivasti siinä syvennyksessä, joten ihan perus klemmari ei siihen mahdu. Saako se alkuperäisen klemmarin jotenki ehjänä irti, kun taitaa olla sitä puristettavaa mallia, vai mistä siihen saa sopivan klemmarin tilalle jos väkivaltaisesti sen poistan?
OK, kiitos tiedosta. Täytyy koittaa näprätä se sieltä pois.
edit. Jees, eli sehän lähti vetämällä irti klemmareineen päivineen.
Oli ilmeisesti kalvo antautunut vanhasta kun ahdin sakkaili ennen tuota vaihtoa. Pikaisella koeajolla ei enää kuulostanut sakkailevan. Onko se nyt painepuolen lähtö se vaakaputki, niin siitä puhaltamalla meni ilma läpi sen alipaineletkun liittimestä.
edit. Jees, eli sehän lähti vetämällä irti klemmareineen päivineen.
Oli ilmeisesti kalvo antautunut vanhasta kun ahdin sakkaili ennen tuota vaihtoa. Pikaisella koeajolla ei enää kuulostanut sakkailevan. Onko se nyt painepuolen lähtö se vaakaputki, niin siitä puhaltamalla meni ilma läpi sen alipaineletkun liittimestä.
Muutama kyssäri joita oli tuolla tekstissä jo kyseltykkin, mutta vastauksia en huomannut.
Wiki valehtelisi että huipputehon pitäisi olla 5700 kohdilla. Itsellä alkaa vetämään 3000 jälkeen ja notkahtaa 5000 jälkeen. Autossa abt viri satsi: k04, suuttimet, cooleri, softa. Vetää kyllä niin perhanasti, mutta ihmetyttää tuo tehon vaje yläkierroksilla.
Autoon myös vaihdettu tt:n bypass. Onko sekin samaa boschin tuotosta kun vakiokin? Eli alkaa vuotamaan tai muuten vaan temppuilemaan ?
Tuolla oli joku myös kysellyt omituisesta metallisesta särähdyksestä kun painaa paikallaan hiukan kaasua. Samaa vaivaa täälläkin.
Ei ainuttakaan vikakoodia...
Wiki valehtelisi että huipputehon pitäisi olla 5700 kohdilla. Itsellä alkaa vetämään 3000 jälkeen ja notkahtaa 5000 jälkeen. Autossa abt viri satsi: k04, suuttimet, cooleri, softa. Vetää kyllä niin perhanasti, mutta ihmetyttää tuo tehon vaje yläkierroksilla.
Autoon myös vaihdettu tt:n bypass. Onko sekin samaa boschin tuotosta kun vakiokin? Eli alkaa vuotamaan tai muuten vaan temppuilemaan ?
Tuolla oli joku myös kysellyt omituisesta metallisesta särähdyksestä kun painaa paikallaan hiukan kaasua. Samaa vaivaa täälläkin.
Ei ainuttakaan vikakoodia...
Kertokaahan onko normaalia: Ahdot 1. vaihteella alle 1bar, 2.vaihteella 1.2bar ja 3-5. vaihteilla 1.3-1.5bar ei kuitenkaan ole koskaan siitä yli nousseet milläänvaihteella. Tyhjäkäynnillä -0.7 ja konejarrulla -0.8/-0.9.
Ahtaa tasaisesti, välillä kolmosvaihteella puolikaasulla kiihdytettäessä nykäsee ihan vähäsen muutamankerran.
Ahdot on katottu sähköisestä ahtopainemittarista, tarkkuudesta ei varmuutta. Mittarissa on varoitussysteemi 1barin kohdalla jota en ole saanut siirrettyä tai poistettua käytöstä. Kellään mitään ideaa miten saisi säädettyä/poistettua käytöstä?
Auto on siis -99 Gti Golf, joka on lastutettu Harisella 201hv/240nm.
Ahtaa tasaisesti, välillä kolmosvaihteella puolikaasulla kiihdytettäessä nykäsee ihan vähäsen muutamankerran.
Ahdot on katottu sähköisestä ahtopainemittarista, tarkkuudesta ei varmuutta. Mittarissa on varoitussysteemi 1barin kohdalla jota en ole saanut siirrettyä tai poistettua käytöstä. Kellään mitään ideaa miten saisi säädettyä/poistettua käytöstä?
Auto on siis -99 Gti Golf, joka on lastutettu Harisella 201hv/240nm.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 23.8.2012 9:09
Jakopää ongelma 3B 1.8t passat
Terve!
Ostin jenkkilästä tuodun 3B passatin (1.8T -00 ATW) johon on kuulemma hetki sitten vaihdettu jakopää mutta mitään kuittia/tarraa ei ole eikä kirjassakaan ole mitään merkintää tästä.
Nyt olen katsellut uutta jakopäätä tähän mutta ongelmana on etten tiedä mikä tähän sopii. Varaosaliikkeistä kun rekkarilla hakee niin ne sanoo että on APU kone sitten jos menee esim. ecstuningista katsomaan niin siellä lukee: For vehicles with AEB or ATW engine codes only.
Jostain luin että US Spec -00 pasuuna on ATW ja non US Spec -00 on APU eli ostanko jakopään mikä on tarkoitettu APU koneille?
Kiitos jo etukäteen
Ostin jenkkilästä tuodun 3B passatin (1.8T -00 ATW) johon on kuulemma hetki sitten vaihdettu jakopää mutta mitään kuittia/tarraa ei ole eikä kirjassakaan ole mitään merkintää tästä.
Nyt olen katsellut uutta jakopäätä tähän mutta ongelmana on etten tiedä mikä tähän sopii. Varaosaliikkeistä kun rekkarilla hakee niin ne sanoo että on APU kone sitten jos menee esim. ecstuningista katsomaan niin siellä lukee: For vehicles with AEB or ATW engine codes only.
Jostain luin että US Spec -00 pasuuna on ATW ja non US Spec -00 on APU eli ostanko jakopään mikä on tarkoitettu APU koneille?
Kiitos jo etukäteen
Mitä eroa on esim bg3 passatin awt ja 4 golfin agu lohkoissa kun olisi halu laittaa tollanen 1.8T kakkikseen ja tomoset passatit olis vähän sidettävimissä hinoissa veratuna 4 Golfeihin. Kun käsitääkseni tollaseen agu:hun menis kakkiksen oma oikea taka kannake ja kolmos korisen 02A laatikko heittämällä. Miten on awt:n laita?
Kiitos
Kiitos
Golf IV GTI 1.8T
Jossainpäin tällä foorumilla varmaan jo kerrottu vastaus mutta kun en selvää vastausta itse löytänyt niin kysyn teiltä muilta foorumilaisilta neuvoa. Tekis mieli saada volsuun vähän suhinaa, mutta mikä olis luotettava keino ettei mee ilmamassanmittari tai muutkaan härpäkkeet konehuoneen puolella sekaisin? Dump valve, bypass vaiko blow off? Kellä varmaa tietoa on niin saa kertoa.
Mistä ilmaa pääsee jäähdytysjärjestelmään. Ongelmaa ei ole ollut aikaisemmin ja ei ole tehty muutoksia/korjauksia lähiaikoina. 1,8t AUQ on kyseessä 150 tkm ajettu
Eli ongelman huomasin siten että kun Webaston käynnistää alkaa moottorin ylävesiletkussa ilmalauttoja kulkemaan(Tuntee kädellä). Vähän ajan päästä sammuu kun vesi ei kierrä. Käytin Webastohuollossa ja sanoivat että sen alueen liittimet ovat kunnossa ja ilmaa pääsee jostakin muualta järjestelmään.
Paisuntasäiliöön ei ainakaan tyhjäkäynnillä tule kuplia tai painetta, kone ei savuta, jäähdytysneste näyttää puhtaalta, öljykorkissa ei ole vaahtoa. Jäähdytysnestettä ei katoa. Auto toimii normaalisti.
Paisuntasäiliötä epäilen seuraavaksi... Onko tässä myllyssä jotain tyyppipaikkoja mikä pettää ja voisi aiheuttaa ilman pääsyä kiertoon
Eli ongelman huomasin siten että kun Webaston käynnistää alkaa moottorin ylävesiletkussa ilmalauttoja kulkemaan(Tuntee kädellä). Vähän ajan päästä sammuu kun vesi ei kierrä. Käytin Webastohuollossa ja sanoivat että sen alueen liittimet ovat kunnossa ja ilmaa pääsee jostakin muualta järjestelmään.
Paisuntasäiliöön ei ainakaan tyhjäkäynnillä tule kuplia tai painetta, kone ei savuta, jäähdytysneste näyttää puhtaalta, öljykorkissa ei ole vaahtoa. Jäähdytysnestettä ei katoa. Auto toimii normaalisti.
Paisuntasäiliötä epäilen seuraavaksi... Onko tässä myllyssä jotain tyyppipaikkoja mikä pettää ja voisi aiheuttaa ilman pääsyä kiertoon
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa