1.9 tdi 85kw
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi 85kw
Tein mrmuscle käsittelyn ahtimelle ja tulos huononi.. ei enää vedä alhaalla kunnolla ja turboa pitää houkutella lipsuttelemalla kaasua.. egr ei ole tukossa vnt säätö pelaa ainakin liikkuu sen 1-1.5cm N75 uusi letkuja vaihdettu imu vuotoja en löytänyt mutta Egr venttiillle tulevasta putkesta jolla on egrrässä kiinni niin toisesta pultista imleisesti kierteet aika heikossa kunnossa ja epäilen että hieman voisi vuotaa onko tällä näin suuri vaikutus auton kulkuun vai jatkanko vian hakua muualta??
Miten teit käsittelyn? Käytithän varmasti oikeaa ainetta?
Meneekö vikatilaan ja tehot katoaa vai eikö ahdin vain herää kunnolla?
EGR:n putki menee suoraan pakosarjaan, jos se vuotaa ennen venttiiliä liitoksesta niin kaasuttaessa paineen alla varmasti osa pakokaasuista karkaa sieltä liitoksesta pihalle, eikä mene ahtimelle, jolloin ahdin ei varmasti herää kunnolla ja auto tuntuu tehottomalta. Huolehdi, että se liitos tulee korjatuksi, vaikuttaa aikalailla varmaan jos vuotaa.
Tuo vaikuttaa aika ilmeiseltä syylliseltä, kokeile vaikka auto käynnissä kaverin kanssa tukkimalla pakoputki hetkeksi ja kuuntelemalla ja katselemalla, vuotaako mistään.
mrMuscle vaikuttaa myös alumiiniin syövyttävästi, joten jos sitä on päässyt esimerkiksi imusarjalle niin sekin voi olla syöpynyt pahimmassa tapauksessa jostain kohtaa puhki tai muuten pilalle.
Omaan 85kW AHF:ään tein juuri perjantaina tuon ja tulos oli kyllä ainoastaan positiivinen.
Jos vika ei selviä vuodoksi niin vikakoodit lukuun ja katsomaan esimerkiksi MAF:n toiminta.
Meneekö vikatilaan ja tehot katoaa vai eikö ahdin vain herää kunnolla?
EGR:n putki menee suoraan pakosarjaan, jos se vuotaa ennen venttiiliä liitoksesta niin kaasuttaessa paineen alla varmasti osa pakokaasuista karkaa sieltä liitoksesta pihalle, eikä mene ahtimelle, jolloin ahdin ei varmasti herää kunnolla ja auto tuntuu tehottomalta. Huolehdi, että se liitos tulee korjatuksi, vaikuttaa aikalailla varmaan jos vuotaa.
Tuo vaikuttaa aika ilmeiseltä syylliseltä, kokeile vaikka auto käynnissä kaverin kanssa tukkimalla pakoputki hetkeksi ja kuuntelemalla ja katselemalla, vuotaako mistään.
mrMuscle vaikuttaa myös alumiiniin syövyttävästi, joten jos sitä on päässyt esimerkiksi imusarjalle niin sekin voi olla syöpynyt pahimmassa tapauksessa jostain kohtaa puhki tai muuten pilalle.
Omaan 85kW AHF:ään tein juuri perjantaina tuon ja tulos oli kyllä ainoastaan positiivinen.
Jos vika ei selviä vuodoksi niin vikakoodit lukuun ja katsomaan esimerkiksi MAF:n toiminta.
ei kai noita mr musclea montaa ole..
Ainoa mrmuscle minkä kaupasta löysin nin sillä tein uunin puhdistus ainetta se kuitenkin oli. Ja imusarjaan sitä ei päässyt kun tein sen siitä egrputkesta suoraan.. voiko se vnt siivet olla liikkumatta vaikka kellon varsi liikkuu?? Pitää huomenna tutkia uudestaan jos saisi koko egrn tukkoon kokonaan.. tai uudet kierteet..
Eli ahdin ei herää kunnolla alakierroksilla yläkierroksilla niinkin pelaa joten kuten.. varmaan se osittain ainakin johtuu tuosta egr liitoksesta.. ja täytyy vaihdella loputkin alipaine letkut kun saa pääsee arkena vain hakemaan sitä..
Eli ahdin ei herää kunnolla alakierroksilla yläkierroksilla niinkin pelaa joten kuten.. varmaan se osittain ainakin johtuu tuosta egr liitoksesta.. ja täytyy vaihdella loputkin alipaine letkut kun saa pääsee arkena vain hakemaan sitä..
alko toimimaan
MAF oli rikki varmaan olis edellisen omistajan laittaa ilmanputsarin kotelo kiinni kunnolla.. Taas on mukava ajella kun löytyy tehoakin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 20 vierailijaa