Passat 2.5 tippi maistuu liikaa diisseli?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2.5 tippi maistuu liikaa diisseli?
Eli jokin aikaa sitten ostimme -03 2.5tdi 4motion automaatilla.
Tuntuu vievän liikaa ainetta. Normi matka-ajossa 80-100km/h maistuu n.9litraa
ja kaupungissa sitten n. 13
Eihän tämä näinpaljon voi viedä?
Harrasteautona vanhempi etuveto Passat(manuaali) 1.9tdi oleva vie n. 5l/100km kevyessä matka ajossa
Vähän liikaa nelivetolisää :)
Tuntuu vievän liikaa ainetta. Normi matka-ajossa 80-100km/h maistuu n.9litraa
ja kaupungissa sitten n. 13
Eihän tämä näinpaljon voi viedä?
Harrasteautona vanhempi etuveto Passat(manuaali) 1.9tdi oleva vie n. 5l/100km kevyessä matka ajossa
Vähän liikaa nelivetolisää :)
MAF ei välttämättä annakaan koodia ennenkuin menee lopullisesti. Voi olla, että talvikelit, 4 motion, automaatti ja mahdollinen webasto tai ilmastointi vaikuttaa lopputulokseen. Kaverin A4 quattro 2,5V6 TDI vei maantiellä 16" vanteella ja 205 kumilla sen 6-7 litraa kesällä, 225/18 paketilla 8-9 litraa kylmästöinnin kanssa.
Vaihda suodattimet, ilman ja öljyn siis uusiin ja öljyt vaikka samalla. Katso ettei jarrut laahaa ja laita ilmastointi pois päältä.
Vaihda suodattimet, ilman ja öljyn siis uusiin ja öljyt vaikka samalla. Katso ettei jarrut laahaa ja laita ilmastointi pois päältä.
Ihan normaaleilta kuulostaa noi lukemat. Oma manuaalinelikkofarkku 1.9 tdi:llä imasee maantiellä 7 litraa 215 leveillä nastoilla. 2.5TDI on janoinen kone, ja automaatti...
Lisäksi veikkaisin painoeroa 3BG:n ja 3B:n välillä olevan +400kg, mulla oli ennen tätä myös 3B sedan etuveto joka taisi olla 1250kg omamassa, nykyisessä 1650kg..
Lisäksi veikkaisin painoeroa 3BG:n ja 3B:n välillä olevan +400kg, mulla oli ennen tätä myös 3B sedan etuveto joka taisi olla 1250kg omamassa, nykyisessä 1650kg..
Kävin ostamassa uudet suodattimet ja vaihtaessani huomasin maffin "ristikon" olevan tosi likainen, pyyhin suurimmat siitä pois. Voi vaan arvella kun otan maffin irti miten likainen se itsessään on.
Katsoin että on CRC:llä sitä varten tehtyä puhdistusainetta.
Olisiko vinkkejä ne ketkä ovat näitä puhdistaneet, itse en eiemmin ole irrottanut maffia, mutta ilmeisesti aika herkkä menemään rikki...
Kunhan saa puhdistettua niin pitääpä seurata uudestaan kulutusta että onko mitään vaikutusta :)
Katsoin että on CRC:llä sitä varten tehtyä puhdistusainetta.
Olisiko vinkkejä ne ketkä ovat näitä puhdistaneet, itse en eiemmin ole irrottanut maffia, mutta ilmeisesti aika herkkä menemään rikki...
Kunhan saa puhdistettua niin pitääpä seurata uudestaan kulutusta että onko mitään vaikutusta :)
Niin tai sitten ottaa mafin irti, omassa vaatii kahden ristipääruuvin ja yhden klemmarin irroituksen. Toisella puolella ei luonnollisestikaan ole sitä ristikkoa niin pääsee mafiin paremmin käsiksi. Pelkän anturin irtiottamiseen tarvitsee ainakin volkkarin monissa malleissa TS25H avaimen, eli viisisakaraisen reikäpäisen torxia muistuttavan avaimen.
Lisäksi veikkaisin painoeroa 3BG:n ja 3B:n välillä olevan +400kg
Kyllä se on ihan täysin sama koppa, eroa on luukuissa, valoissa, puskureissa, listoissa, mittaristossa sekä hieman äänieristyksessä ja muutamassa muussa pikkujutussa varustelutasosta riippuen. Todellisuudessa painoero taitaa olla noin 50 kilon tietämissä.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Juu ei kuulosta kovin terveeltä kulutukselta, ellei ajotapa ole ollut aina asennossa täysii. :)
Jotain reipasta paria litraa vähemmän kyl pitäs mennä, mitä nyt oli mainittu.
Oma A4 2.5tdi vie maantiellä semmoista 5-5.5/100km siihen ku lisätään automaatti +0.5l ja nelikko +0.5l ollaan lähempänä totuutta. :) Jokuhan tuossa on hieman pielessä.
Jotain reipasta paria litraa vähemmän kyl pitäs mennä, mitä nyt oli mainittu.
Oma A4 2.5tdi vie maantiellä semmoista 5-5.5/100km siihen ku lisätään automaatti +0.5l ja nelikko +0.5l ollaan lähempänä totuutta. :) Jokuhan tuossa on hieman pielessä.
3B AFN nelikko meneekin hieman pienemmällä 5.5 - 7.5 litran kulutuksilla riippuen ajoista. 3BG neliveto 1.9 pumpparit on sensijaan kulutellut sen litran tai jopa yli kaksi enemmän samoilla ajoilla, eli noin 6.5-10 litraa joka on taas aikalailla sama 2.5 V6:n verrattuna.
Ilmamassamittari harvemmin vaikuttaa kulutukseen noin paljoa, lähtisin liikenteeseen ensin moottorin lämpöisenä pysemisestä: moottorin suojamuovit ja pohjamuovi, termostaatin kunto, lämpöanturit ym. Ahtovuoto, huono softa, tukkoinen ilmansuodatin, väärä ennakko, kulunut/viallinen ahdin ja/tai EGR, nostaa myös kulutusta. Onko nämä perusasiat tarkistettu?
Oliko rengaskoon halkaisijan vaihtuminen mahdollisesti suurempaan myös huomioitu kulutuslukemia verratessa? ;)
Ilmamassamittari harvemmin vaikuttaa kulutukseen noin paljoa, lähtisin liikenteeseen ensin moottorin lämpöisenä pysemisestä: moottorin suojamuovit ja pohjamuovi, termostaatin kunto, lämpöanturit ym. Ahtovuoto, huono softa, tukkoinen ilmansuodatin, väärä ennakko, kulunut/viallinen ahdin ja/tai EGR, nostaa myös kulutusta. Onko nämä perusasiat tarkistettu?
Kaverin A4 quattro 2,5V6 TDI vei maantiellä 16" vanteella ja 205 kumilla sen 6-7 litraa kesällä, 225/18 paketilla 8-9 litraa kylmästöinnin kanssa.
Oliko rengaskoon halkaisijan vaihtuminen mahdollisesti suurempaan myös huomioitu kulutuslukemia verratessa? ;)
Oliko rengaskoon halkaisijan vaihtuminen mahdollisesti suurempaan myös huomioitu kulutuslukemia verratessa? ;)
Siis tuossahan tutkittiinkin vain nimenomaan renkaan vaihtumisen vaikutusta kulutukseen, huomioon otettiin paino, kehän kasvu, leveyden kasvu ja rengaspaineiden erot. Suuremmalla kehällä voi teoriassa jopa vähentää kulutusta, siis teoriassa. Matkamittariinhan se aiheuttaa virhettä, joka näyttää sitten eri lukemia. Yritetiin ottaa se huomioon parhaan mukaan. Mutta kulutus kasvoi noin 1,0-1,3 litraa kun paketti vaihdettiin isompaan. Otanta tehtiin 300km matkalla/rengassarja. Vakkari päällä mahdollisuuksien mukaan.
Rengaspaine vaikutti paljon, alipaine ymmärrettävästi lisäsi kulutusta, ylipaine vähensi sitä aika paljonkin. Leveys myös kasvatti todennäköisesti kulutusta melko merkittävästi kun vierintävastus kasvoi.
Aika pintapuolinen pikatesti, mutta suuntaa antava.
Kävin hakeen pullollisen maffin putsausainetta ja purin sen, paskaa lähti kätevästi, saapi nyt kuivua ja sitten kiinni.
Ilmansuodin on myös vaihdettu.
Vikakoodeja ei anna muutakuin tuo vaihdelaatikko josta kirjoitin toisessa threadissa.
Niin, ajotapa tuolla kulutuksella mistä puhuin niin rauhallinen matka ajo n. 100km/h
Täytyy ruveta letkuja katseleen onko murtumia kunhan nyt tuo maffi näyttää onko vaikutusta...
En näistä itse niin ymmärrä kuin perusjutut että jos ei asetu kulutus niin pajallehan tuo on vietävä...
Niin, en ole laittanut mitään pahveja keulaan eikä pohjapanssariakaan ole, ajansaatossa jonnekkin lähtenyt kävelemään.
Turbo vetää hyvin eikä öljysavujakaan tule.
Entinen omistaja kehui että viime kesänä hänelläkin matkassa meni se 9l/100km
Ilmansuodin on myös vaihdettu.
Vikakoodeja ei anna muutakuin tuo vaihdelaatikko josta kirjoitin toisessa threadissa.
Niin, ajotapa tuolla kulutuksella mistä puhuin niin rauhallinen matka ajo n. 100km/h
Täytyy ruveta letkuja katseleen onko murtumia kunhan nyt tuo maffi näyttää onko vaikutusta...
En näistä itse niin ymmärrä kuin perusjutut että jos ei asetu kulutus niin pajallehan tuo on vietävä...
Niin, en ole laittanut mitään pahveja keulaan eikä pohjapanssariakaan ole, ajansaatossa jonnekkin lähtenyt kävelemään.
Turbo vetää hyvin eikä öljysavujakaan tule.
Entinen omistaja kehui että viime kesänä hänelläkin matkassa meni se 9l/100km
Mulla myös manuaali 2.5TDI ja yhistetty kulutus talvella on siin 8L paikkeilla ja kesäl 7L/100km. Kesällä rengastus oli 225/55R16, talvella 205/55R16. Iskän -04 A6 AKE 2.5TDI Q Tippi menee matka-ajossa ~7-8L kulutuksella ja yhistetty on sitä 10L luokkaa..
Kummallakaa ei oo keulalla mitään peitteitä, imuilma imetää konehuoneen puolelta ja pohjapanssarit molemmissa. Audissa tosin on vielä webasto.
Kummallakaa ei oo keulalla mitään peitteitä, imuilma imetää konehuoneen puolelta ja pohjapanssarit molemmissa. Audissa tosin on vielä webasto.
2.5TDI AKE A6 olympiavolkkari automaatti quattro vie 8 litraa satkulle matkassa, matkanopeus 100+. 7 litraan tai vähän alle voi päästä hyvällä tuurilla jos ajaa 80-90km/h lämpimällä kesäkelillä pitkää matkaa. Pakkaset nostaa kulutusta todella paljon automaatissa, kun moottorinohjaus käskee vaihtamaan myöhemmin että automaatin öljyt lämpenisi. Muutaman kilometrin ajomatkat kylmällä koneella nostaa kulutuksen reilusti yli 10litran. Talvella moottorin ja vaihteiston lämpenemisen jälkeen, joka vie noin 20km alkaa kulutus palata lähelle kesälukemia eli noin 8litraan satkulle.
Jos haluat säästää polttoaineessa hanki hyvä lohkolämmitin.
Jos haluat säästää polttoaineessa hanki hyvä lohkolämmitin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa