Jätti tienpäälle
Valvoja: ffp jäsenet
Jätti tienpäälle
Hello
Mikähän tuli -08 Bassat varianttiin 170hv dieseliin kun jätti tienpäälle.
Koetaulussa vilkkui vain hehkun merkkivalo, yritin uudelleen käyntiin jonka jälkeen pääsin 20m ja siihen jäi. Pyöritti mutta ei käyntiin millään.
Auto nyt Vaasan käyttöautolla josta en ole saanut vielä vastausta asiaan.
Onko kenelläkää tietoa tai arvailua?
Mikähän tuli -08 Bassat varianttiin 170hv dieseliin kun jätti tienpäälle.
Koetaulussa vilkkui vain hehkun merkkivalo, yritin uudelleen käyntiin jonka jälkeen pääsin 20m ja siihen jäi. Pyöritti mutta ei käyntiin millään.
Auto nyt Vaasan käyttöautolla josta en ole saanut vielä vastausta asiaan.
Onko kenelläkää tietoa tai arvailua?
Polttoaineen siirtopumppu tai pumppusuutin (veikkaan jälkimmäistä)
Lueskelehan noita.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137963&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=136646&highlight=
Lueskelehan noita.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137963&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=136646&highlight=
^Tuohon meitä suutinremonti läpi käyneitä kyllä löytyisi jo sankoin joukoin!Luulisi, että asialle tehtäisiin jotain ja edes nämä uudet vaihdettavat suuttimet olisi tältä tyyppivialta kjorjattu...Vika tulee kuulemma elektroniikkaan, ei mekaanista vikaa...
1035€ taisi omassa Audissa maksaa sama setti...
Onkohan tämä nyt ihan normaali hintaasta?
1035€ taisi omassa Audissa maksaa sama setti...
sama laulu
Omasta -07 rs octaviasta meni suutin 97tkm kohdalla. Samalla pannullahan tuokin on kuin 170hp passat. Osille olisi muistaakseni tullut 890€ (onneksi meni takkuisiin osien osalta vaikka takuu olikin mennyt jo umpeen) työosuudeksi, minkä maksoin itse jäi suunnilleen 200€
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Tuttavalla meni -08 TDI passatista (ajettu varmaankin joku 30tkm) en ole varma moottorin tehosta olisiko tuo 170hp juurikin pumppusuutin. Laakkosella tuota 1000€ korjausarviota antoivat siitä, mutta kun meni oikealla asenteella avautumaan asiasta niin muuttuikin ääni kellossa ja sanoivat, että täällähän onkin maahantuojan puolesta ilmoitus jotta osa eikä työ maksa mitään.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Olisi mukava tietää mikä on oikeasti suuttimien / johtosarjojen vikaprosentti kaikista Suomen teillä liikkuvista 2.0 TDI moottoreista. Paha sana kun kiirii aika paljon helpommin kuin hyvä...
Ei voi yleistää kaikkia 2.0TDI moottoreita.
Vikaherkkyys koskee vain siemensin piezo pumppusuutinta, joita on käytetty ainakin nuissa 170 Hp 16V moottoreissa.
Bosch suuttimilla varustetut 16V ja 8V moottorit ei ole sen herkempiä, kuin vanhat 1.9TDI PD:t.
Toki niihinkin on suuttimia vaihdettu erilaisten tärinöiden vuoksi, mutta monesti turhaan.
Omalla BRD motorilla pääsi 122tkm kun eka suutin paukahti.
Hintaa 1100 euroa remontilla ja taas kulkee... saa nähä kuin pitkään...
Onkos noita suuttimia kukaan korjauttanut / korjannut? Onnistuuko?
Lueskelin itekkin että niissä tuo sähköpuoli hajoaa. Ei kait nuo mekaanisesti miksikään mene.
Tai onko joku tilannut suuttimia ulkomailta? Mihin hintaan mahtais sieltä saada?
Koodi tuolle 170hv BRD pumppusuuttimelle: 03G130073M ku sattu tuo kuitti tuossa pöydällä lojumaan. Jos joku bittinikkari netistä vaikka hintoja löytäis?
Hintaa 1100 euroa remontilla ja taas kulkee... saa nähä kuin pitkään...
Onkos noita suuttimia kukaan korjauttanut / korjannut? Onnistuuko?
Lueskelin itekkin että niissä tuo sähköpuoli hajoaa. Ei kait nuo mekaanisesti miksikään mene.
Tai onko joku tilannut suuttimia ulkomailta? Mihin hintaan mahtais sieltä saada?
Koodi tuolle 170hv BRD pumppusuuttimelle: 03G130073M ku sattu tuo kuitti tuossa pöydällä lojumaan. Jos joku bittinikkari netistä vaikka hintoja löytäis?
^Ja lisäyksenä tuohon, että eikös nuo ole Boschin suuttimet, joissa Siemenssin elektroniikka...?Näin on joku asiaan perehtynyt ainakin väittänyt...
Suuttimia on olemassa myös koodilla 03G130073Mx, jotka ovat vissiinkin vaihto-osasta korjattuja suuttimia...Noissahan on jokin panttimaksu (olikohan 80€), joten korjattavaksi luultavasti lähtevät...
Luulisi, että ei noiden suuttimien tekniikka mitään avaruustiedettä ole, kait noita joku korjailee, mutta liekkö suomessa...?
Suuttimia on olemassa myös koodilla 03G130073Mx, jotka ovat vissiinkin vaihto-osasta korjattuja suuttimia...Noissahan on jokin panttimaksu (olikohan 80€), joten korjattavaksi luultavasti lähtevät...
Luulisi, että ei noiden suuttimien tekniikka mitään avaruustiedettä ole, kait noita joku korjailee, mutta liekkö suomessa...?
^Ja lisäyksenä tuohon, että eikös nuo ole Boschin suuttimet, joissa Siemenssin elektroniikka...?Näin on joku asiaan perehtynyt ainakin väittänyt...
Ei vaan siemens piezosuuttimet ovat heidän omaa tuotantoa.
Boschit taas ovat tavalliset mangneettiventtiili toimiset ja niissä ei ole muuta elektroniikkaa kuin käämi.
Piezo elementti on se heikko paikka ja kun uutta ei myydä varaosana, niin korjaaminen ei onnistu.
Boschin PDE 8V ja 16V pumppusuuttimia korjataan kyllä suomessa, mutta niihinkään ei kaikkia osia saa.
Tehdas korjattuja kyllä on, koska tehtaalla on niitä osia.
Entisestä 2.0TDI Passatista (moottoritunnus BKP) ensimmäinen suutin meni n. 170tkm kohdalla, takuu oli loppunu pari viikkoa aikaisemmin. Eka remppa maksoi tonnin, sisälsi suuttimen, johtosarjan ja työn. Sen jälkeen käytiinkin useampaan otteeseen merkkiliikkeessä remonteissa, kaikkiaan rahaa meni n. 7500-8000€. Loppuvaiheessa kaikki suuttimet oli vaihdettu, osa jopa kahdesti, kansi, moottorinohjausyksikkö yms...
Nostetaanpa aihetta!
... Niin, tien päällehän se jätti taas. Toinen kerta puolen vuoden sisällä, ja tällä kertaa aivan korpeen, ja se korpeaa p...le! Tuli vähän liikaa ohjelmaa, kun sattui olemaan koko pesue kyydissä...
Kysymys kuuluu: onko toinen suutinkierros kestänyt, vai ovatko uusitutkin yhtä huonoja?
Harmi jos muuten miellyttävä kulkupeli täytyy vaihtaa luotettavuuden ollessa olematon...Luotettavuus on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista peruskulkineesta puhuttaessa...
... Niin, tien päällehän se jätti taas. Toinen kerta puolen vuoden sisällä, ja tällä kertaa aivan korpeen, ja se korpeaa p...le! Tuli vähän liikaa ohjelmaa, kun sattui olemaan koko pesue kyydissä...
Kysymys kuuluu: onko toinen suutinkierros kestänyt, vai ovatko uusitutkin yhtä huonoja?
Harmi jos muuten miellyttävä kulkupeli täytyy vaihtaa luotettavuuden ollessa olematon...Luotettavuus on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista peruskulkineesta puhuttaessa...
... Se juuri on inhottavaa, kun mitään oireita ei tule etukäteen. Molemmilla kerroilla vakkari päällä ja kerrasta pelit seis. Edellinen omistaja oli vaihdattanut jo yhden, joten tämä on siis 3/4 mikä meni nyt rikki. Kolme suutinta siis välillä 130-150tkm...
Ihmetyttää tuo maahantuojan toiminta. Kun näitä korjauksia nyt on alettu kustantaa (ISO plussa maahantuojalle siitä!), niin eikö olisi järkevää vaihtaa koko sarja kerralla, eikä yksitellen? Nyt tulee nelinkertainen työkustannus, ja tietenkin vakuutusyhtiöt(eli pitkässä juoksussa asiakkaat hintojen noustessa) kärsivät myös: 4x hinaus, 4x sijaisauto jne... Puhumattakaan merkin/konsernin maineesta...
OT:
Vuokra-Mondeosta voin todeta: hajuton, mauton, tunnoton, lahna. Voittaa toki narun jatkona olemisen, mutta ei musta kyllä ihan heti voorttimiestä tule :) Tai ehkä sitä ei vaan ymmärrä hyvän päälle :D
Ihmetyttää tuo maahantuojan toiminta. Kun näitä korjauksia nyt on alettu kustantaa (ISO plussa maahantuojalle siitä!), niin eikö olisi järkevää vaihtaa koko sarja kerralla, eikä yksitellen? Nyt tulee nelinkertainen työkustannus, ja tietenkin vakuutusyhtiöt(eli pitkässä juoksussa asiakkaat hintojen noustessa) kärsivät myös: 4x hinaus, 4x sijaisauto jne... Puhumattakaan merkin/konsernin maineesta...
OT:
Vuokra-Mondeosta voin todeta: hajuton, mauton, tunnoton, lahna. Voittaa toki narun jatkona olemisen, mutta ei musta kyllä ihan heti voorttimiestä tule :) Tai ehkä sitä ei vaan ymmärrä hyvän päälle :D
Kaikki meni 10.9.2010 - 23.9.2011 välisenä aikana. Itse maksoin kaksi ja kasi muuta maahantuoja. Ensimmäisen takuu nyt ummessa joten ny taasen saa jännittää koska paukahtaa. Ihmetyttää kun eivät jälikikäteen osanneet sanoa voihtoivatko Simensin vai Bossin tilalle? Kyllä keväällä menee vaihtoon vaikka oireita ei ilmestyisikään. Varaosatakuu ei ilmeisestikkään korvaa työkuluja?
Aika lailla on tainnut nykyään mennä maahantuojalle laskut.
Tuoreimman tiedon mukaan vaihdetaan kaikki vanhan mallin suuttimet uusin jos yksi hajoaa.
Näin ainakin tänään yksi oli uusittu aiemmin ja loput kolme kun toinen oli hajonnut.
Aiemmin uusittuja ei siis kuitenkaan vaihdeta, mutta nämä lienevät sitä parempaa sarjaa jotka eivä ole niin herkkiä hajoamaan.
Ja vielä Siemensin suuttimen tilalle tulee Siemensin suutin ei Bosch.
Tuoreimman tiedon mukaan vaihdetaan kaikki vanhan mallin suuttimet uusin jos yksi hajoaa.
Näin ainakin tänään yksi oli uusittu aiemmin ja loput kolme kun toinen oli hajonnut.
Aiemmin uusittuja ei siis kuitenkaan vaihdeta, mutta nämä lienevät sitä parempaa sarjaa jotka eivä ole niin herkkiä hajoamaan.
Ja vielä Siemensin suuttimen tilalle tulee Siemensin suutin ei Bosch.
...Kaikki korjauskulut maksanut maahantuoja... Kolme suutinta vuoden sisään...
Mutta näissä tuntuu olevan korjaamo-, tai merkkikohtaisia eroja montako suutinta vaihdetaan. Tässä Skodassa ainakin kaikki kolme on vaihdettu yksitellen, ja kaikki eri korjaamoilla sen mukaan missäpäin Suomea milloinkin on sattunut hajoamaan :)...
Tällä kertaa taitaa tulla sen verran kustannuksiakin, että kun kärry hajosi ihan toisella puolella Suomea, niin osan rekkarahdista joutunen maksamaan itse. Toki vakuutusyhtiö osallistuu talkoisiin junalipun hinnalla :)...Siellä meinattiin, että junalla korjaamolle ja ajamalla kotiin :o En tosiaan aio istua junassa ensin kahdeksaa tuntia, ja sitten autossa saman verran... Tulee kallis reissu vakuutusyhtiölle jos se viimeinen suutin hajoaakin kotimatkalla :D...
Mutta näissä tuntuu olevan korjaamo-, tai merkkikohtaisia eroja montako suutinta vaihdetaan. Tässä Skodassa ainakin kaikki kolme on vaihdettu yksitellen, ja kaikki eri korjaamoilla sen mukaan missäpäin Suomea milloinkin on sattunut hajoamaan :)...
Tällä kertaa taitaa tulla sen verran kustannuksiakin, että kun kärry hajosi ihan toisella puolella Suomea, niin osan rekkarahdista joutunen maksamaan itse. Toki vakuutusyhtiö osallistuu talkoisiin junalipun hinnalla :)...Siellä meinattiin, että junalla korjaamolle ja ajamalla kotiin :o En tosiaan aio istua junassa ensin kahdeksaa tuntia, ja sitten autossa saman verran... Tulee kallis reissu vakuutusyhtiölle jos se viimeinen suutin hajoaakin kotimatkalla :D...
Ainakin omassa 3.0tdi koneessa on Boshc suuttimet (niillä on ajettu 642tkm)
Noita ongelma suuttimia on (muistaakseni 07-08 vm ) a4, 3c passat (näissäkin vain muutamalla moottori koodilla olevissa laitteissa) ja ilmeisesti Skodan joissain malleissa, Seatin puolella ko moottoria ei ilmesesti ole käytetty kun ongelmista en ole ainakaan kuullut.
Noita ongelma suuttimia on (muistaakseni 07-08 vm ) a4, 3c passat (näissäkin vain muutamalla moottori koodilla olevissa laitteissa) ja ilmeisesti Skodan joissain malleissa, Seatin puolella ko moottoria ei ilmesesti ole käytetty kun ongelmista en ole ainakaan kuullut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa