Jätti tienpäälle

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Timoko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.12.2009 21:34

Jätti tienpäälle

ViestiKirjoittaja Timoko » 10.9.2010 8:28

Hello
Mikähän tuli -08 Bassat varianttiin 170hv dieseliin kun jätti tienpäälle.
Koetaulussa vilkkui vain hehkun merkkivalo, yritin uudelleen käyntiin jonka jälkeen pääsin 20m ja siihen jäi. Pyöritti mutta ei käyntiin millään.
Auto nyt Vaasan käyttöautolla josta en ole saanut vielä vastausta asiaan.
Onko kenelläkää tietoa tai arvailua?

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 10.9.2010 8:40


Timoko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.12.2009 21:34

ViestiKirjoittaja Timoko » 10.9.2010 10:16

No niin, pumppusuutin vikaakoodissa.
Pumppusuutin 625e, johtosarja siihen 175 ja 2h työt, ei kuulemma montaa euroo tonnista saa takaisin.
Onkohan tämä nyt ihan normaali hintaasta?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.9.2010 10:26

Onhan se ihan normaalia tuommoselle uudemmalle autolle, ja kyllä sieltä kohta ne muutkin suuttimet kerta toisensa jälkeen antautuu :P Tuo on kyllä tympeä vika kun koko auto hyytyy suuttimen korkattua.

Timoko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.12.2009 21:34

ViestiKirjoittaja Timoko » 10.9.2010 10:28

Eli onko pumppusuuttimia enemmänkin kuin yksi vai joitain muita suuttimia?

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

ViestiKirjoittaja Nemi » 10.9.2010 11:10

Eiköhän niitä ole 1per sylinteri, näin ainakin omassani..

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.9.2010 11:59

Joka pytylle oma pumppusuutin ja aika surullisenkuuluisia tuntuvat olevan kestävyydestään :S

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 10.9.2010 12:51

Ryhmäkanne?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 10.9.2010 23:08

^Tuohon meitä suutinremonti läpi käyneitä kyllä löytyisi jo sankoin joukoin!Luulisi, että asialle tehtäisiin jotain ja edes nämä uudet vaihdettavat suuttimet olisi tältä tyyppivialta kjorjattu...Vika tulee kuulemma elektroniikkaan, ei mekaanista vikaa...

Onkohan tämä nyt ihan normaali hintaasta?


1035€ taisi omassa Audissa maksaa sama setti...

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 11.9.2010 19:14

on se kumma kun noin uudesta autosta suuttimet poksahtaa..paljonko kilometreja timoko

automerkinvaihto tuntuis tulevan jo halvemmaksi..omassa kotterossakin jo 78tkm mittarissa ja ei ole vielä päivääkään pelannut kunnolla,,vw:n laatu ollu aina paskaa mutta kokoajan tuntuis vaan huononevan

esco
-
Viestit: 62
Liittynyt: 22.9.2003 15:14

sama laulu

ViestiKirjoittaja esco » 12.9.2010 10:39

Omasta -07 rs octaviasta meni suutin 97tkm kohdalla. Samalla pannullahan tuokin on kuin 170hp passat. Osille olisi muistaakseni tullut 890€ (onneksi meni takkuisiin osien osalta vaikka takuu olikin mennyt jo umpeen) työosuudeksi, minkä maksoin itse jäi suunnilleen 200€

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 13.9.2010 10:53

Tuttavalla meni -08 TDI passatista (ajettu varmaankin joku 30tkm) en ole varma moottorin tehosta olisiko tuo 170hp juurikin pumppusuutin. Laakkosella tuota 1000€ korjausarviota antoivat siitä, mutta kun meni oikealla asenteella avautumaan asiasta niin muuttuikin ääni kellossa ja sanoivat, että täällähän onkin maahantuojan puolesta ilmoitus jotta osa eikä työ maksa mitään.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 14.9.2010 20:53

Eikös nollakasissa ole ihan tehdastakku että oliko kuinka tutuntutuntuttttu. Maavuoto tulee noihin suuttimiin, kakslitrane on muutenkin ihan hanurista.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 14.9.2010 23:01

kakslitrane on muutenkin ihan hanurista.

Heh, mitkäs tuolle väitteelle on perustelut...?

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 15.9.2010 8:43

Olisi mukava tietää mikä on oikeasti suuttimien / johtosarjojen vikaprosentti kaikista Suomen teillä liikkuvista 2.0 TDI moottoreista. Paha sana kun kiirii aika paljon helpommin kuin hyvä...

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 15.9.2010 10:53

Eikös nollakasissa ole ihan tehdastakku että oliko kuinka tutuntutuntuttttu.


Tuohan tuo firman johtaja on, sen pitää sitten olla -07 kun ihan tosissaan olivat maksattamassa sitä 1000€ korjauskuluja...

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 15.9.2010 12:35

Olisi mukava tietää mikä on oikeasti suuttimien / johtosarjojen vikaprosentti kaikista Suomen teillä liikkuvista 2.0 TDI moottoreista. Paha sana kun kiirii aika paljon helpommin kuin hyvä...


Ei voi yleistää kaikkia 2.0TDI moottoreita.
Vikaherkkyys koskee vain siemensin piezo pumppusuutinta, joita on käytetty ainakin nuissa 170 Hp 16V moottoreissa.
Bosch suuttimilla varustetut 16V ja 8V moottorit ei ole sen herkempiä, kuin vanhat 1.9TDI PD:t.
Toki niihinkin on suuttimia vaihdettu erilaisten tärinöiden vuoksi, mutta monesti turhaan.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 15.9.2010 12:57

Kyllä nuita on hajonnu myös 140hv versiosta 2.0 16v tdi:stä, ainakin kaverin passatista meni yks kerrallaan 150-190tkm välissä, joka kerta jäi tiellä..
Siemensin suuttimet siinäkin.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 15.9.2010 13:45

Mikä moottorikoodi jossa on 140 Hv 16V ja siemensin sähköt? voi niitä varmaan olla.
Avain juttu vikaherkkyyteen olikin juuri siemens PPD.

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 15.9.2010 16:20

Omalla BRD motorilla pääsi 122tkm kun eka suutin paukahti.
Hintaa 1100 euroa remontilla ja taas kulkee... saa nähä kuin pitkään...

Onkos noita suuttimia kukaan korjauttanut / korjannut? Onnistuuko?
Lueskelin itekkin että niissä tuo sähköpuoli hajoaa. Ei kait nuo mekaanisesti miksikään mene.

Tai onko joku tilannut suuttimia ulkomailta? Mihin hintaan mahtais sieltä saada?

Koodi tuolle 170hv BRD pumppusuuttimelle: 03G130073M ku sattu tuo kuitti tuossa pöydällä lojumaan. Jos joku bittinikkari netistä vaikka hintoja löytäis?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 15.9.2010 17:11

^Ja lisäyksenä tuohon, että eikös nuo ole Boschin suuttimet, joissa Siemenssin elektroniikka...?Näin on joku asiaan perehtynyt ainakin väittänyt...

Suuttimia on olemassa myös koodilla 03G130073Mx, jotka ovat vissiinkin vaihto-osasta korjattuja suuttimia...Noissahan on jokin panttimaksu (olikohan 80€), joten korjattavaksi luultavasti lähtevät...

Luulisi, että ei noiden suuttimien tekniikka mitään avaruustiedettä ole, kait noita joku korjailee, mutta liekkö suomessa...?

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 15.9.2010 18:19

Juu tosiaankin meinaa vaihto-osaa tuo X tuossa perässä.
Sellainen korjattu suutin mullekkin tuohon laitettiin.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 15.9.2010 20:12

^Ja lisäyksenä tuohon, että eikös nuo ole Boschin suuttimet, joissa Siemenssin elektroniikka...?Näin on joku asiaan perehtynyt ainakin väittänyt...


Ei vaan siemens piezosuuttimet ovat heidän omaa tuotantoa.
Boschit taas ovat tavalliset mangneettiventtiili toimiset ja niissä ei ole muuta elektroniikkaa kuin käämi.

Piezo elementti on se heikko paikka ja kun uutta ei myydä varaosana, niin korjaaminen ei onnistu.

Boschin PDE 8V ja 16V pumppusuuttimia korjataan kyllä suomessa, mutta niihinkään ei kaikkia osia saa.

Tehdas korjattuja kyllä on, koska tehtaalla on niitä osia.

GTD19
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.10.2006 11:55

ViestiKirjoittaja GTD19 » 16.9.2010 22:31

Entisestä 2.0TDI Passatista (moottoritunnus BKP) ensimmäinen suutin meni n. 170tkm kohdalla, takuu oli loppunu pari viikkoa aikaisemmin. Eka remppa maksoi tonnin, sisälsi suuttimen, johtosarjan ja työn. Sen jälkeen käytiinkin useampaan otteeseen merkkiliikkeessä remonteissa, kaikkiaan rahaa meni n. 7500-8000€. Loppuvaiheessa kaikki suuttimet oli vaihdettu, osa jopa kahdesti, kansi, moottorinohjausyksikkö yms...

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 30.12.2012 18:22

Nostetaanpa aihetta!

... Niin, tien päällehän se jätti taas. Toinen kerta puolen vuoden sisällä, ja tällä kertaa aivan korpeen, ja se korpeaa p...le! Tuli vähän liikaa ohjelmaa, kun sattui olemaan koko pesue kyydissä...

Kysymys kuuluu: onko toinen suutinkierros kestänyt, vai ovatko uusitutkin yhtä huonoja?

Harmi jos muuten miellyttävä kulkupeli täytyy vaihtaa luotettavuuden ollessa olematon...Luotettavuus on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista peruskulkineesta puhuttaessa...

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 30.12.2012 18:47

Pitäisi olla uudemmat parempia, ainakin rikkinäiset on olleet pääosin alkuperäisiä tiedä sitten kun näille uusituille tulee tuo 150tkm täyteen laukeaako uudestaan?

Huono siemensissä kun yksi suutin on maissa koko auto on mykkä, bossilaisilla pystyy yleensä vielä kolmella nilkuttamaan.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 30.12.2012 19:23

... Se juuri on inhottavaa, kun mitään oireita ei tule etukäteen. Molemmilla kerroilla vakkari päällä ja kerrasta pelit seis. Edellinen omistaja oli vaihdattanut jo yhden, joten tämä on siis 3/4 mikä meni nyt rikki. Kolme suutinta siis välillä 130-150tkm...

Ihmetyttää tuo maahantuojan toiminta. Kun näitä korjauksia nyt on alettu kustantaa (ISO plussa maahantuojalle siitä!), niin eikö olisi järkevää vaihtaa koko sarja kerralla, eikä yksitellen? Nyt tulee nelinkertainen työkustannus, ja tietenkin vakuutusyhtiöt(eli pitkässä juoksussa asiakkaat hintojen noustessa) kärsivät myös: 4x hinaus, 4x sijaisauto jne... Puhumattakaan merkin/konsernin maineesta...

OT:
Vuokra-Mondeosta voin todeta: hajuton, mauton, tunnoton, lahna. Voittaa toki narun jatkona olemisen, mutta ei musta kyllä ihan heti voorttimiestä tule :) Tai ehkä sitä ei vaan ymmärrä hyvän päälle :D

Timoko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.12.2009 21:34

ViestiKirjoittaja Timoko » 31.12.2012 9:49

Kaikki meni 10.9.2010 - 23.9.2011 välisenä aikana. Itse maksoin kaksi ja kasi muuta maahantuoja. Ensimmäisen takuu nyt ummessa joten ny taasen saa jännittää koska paukahtaa. Ihmetyttää kun eivät jälikikäteen osanneet sanoa voihtoivatko Simensin vai Bossin tilalle? Kyllä keväällä menee vaihtoon vaikka oireita ei ilmestyisikään. Varaosatakuu ei ilmeisestikkään korvaa työkuluja?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 31.12.2012 11:47

Varaosatakuu ei ilmeisestikkään korvaa työkuluja?


Kyllä se mulla ainakin korvaa muissa korjauksissa, jos itse maksettu uusi osa on mennyt paskaksi alle kahden vuoden.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 31.12.2012 15:34

Aika lailla on tainnut nykyään mennä maahantuojalle laskut.

Tuoreimman tiedon mukaan vaihdetaan kaikki vanhan mallin suuttimet uusin jos yksi hajoaa.

Näin ainakin tänään yksi oli uusittu aiemmin ja loput kolme kun toinen oli hajonnut.

Aiemmin uusittuja ei siis kuitenkaan vaihdeta, mutta nämä lienevät sitä parempaa sarjaa jotka eivä ole niin herkkiä hajoamaan.

Ja vielä Siemensin suuttimen tilalle tulee Siemensin suutin ei Bosch.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 31.12.2012 16:34

...Kaikki korjauskulut maksanut maahantuoja... Kolme suutinta vuoden sisään...

Mutta näissä tuntuu olevan korjaamo-, tai merkkikohtaisia eroja montako suutinta vaihdetaan. Tässä Skodassa ainakin kaikki kolme on vaihdettu yksitellen, ja kaikki eri korjaamoilla sen mukaan missäpäin Suomea milloinkin on sattunut hajoamaan :)...

Tällä kertaa taitaa tulla sen verran kustannuksiakin, että kun kärry hajosi ihan toisella puolella Suomea, niin osan rekkarahdista joutunen maksamaan itse. Toki vakuutusyhtiö osallistuu talkoisiin junalipun hinnalla :)...Siellä meinattiin, että junalla korjaamolle ja ajamalla kotiin :o En tosiaan aio istua junassa ensin kahdeksaa tuntia, ja sitten autossa saman verran... Tulee kallis reissu vakuutusyhtiölle jos se viimeinen suutin hajoaakin kotimatkalla :D...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 31.12.2012 19:29

Niitä suuttimia saa kyllä muualtakin ja hieman halvemmalla.....

Älkääs nyt kun työkaveri just kantoi käyttöautolle 2000e kun -03 150tkm ajetusta nelosgolffista pimahti tiesaboksi.....:)

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 31.12.2012 19:58

"...Kaikki korjauskulut maksanut maahantuoja... "

Vaikea uskoa että tuon halvemmalla saa mistään :)

Mutta tässä aiheessa kasitelty lähinnä noita Siemes penzo suuttimia jollaisilla ei nelos golfin suutinten tai ecun kanssa ole mitään yhteistä.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 1.1.2013 14:42

...Siemensin piezosuuttimesta nimenomaan kyse. Aika monessa laitteessa näitä on. Jossakin topicissa oli jonkinlainen luettelo näistä moottoreista, missä näitä käytetään. Mulle oli uutinen, että näitä on 2,0 TDI 16v 103 kW koneissa myös ainakin Passatissa... Ja oliko myös 3,0 V6 TDI:ssä?...

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 1.1.2013 18:21

Ainakin omassa 3.0tdi koneessa on Boshc suuttimet (niillä on ajettu 642tkm)

Noita ongelma suuttimia on (muistaakseni 07-08 vm ) a4, 3c passat (näissäkin vain muutamalla moottori koodilla olevissa laitteissa) ja ilmeisesti Skodan joissain malleissa, Seatin puolella ko moottoria ei ilmesesti ole käytetty kun ongelmista en ole ainakaan kuullut.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 1.1.2013 19:20

Kyllä ne vanhanmalliset suuttimet vaihdetaan takuuna uusiin.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 1.1.2013 19:20

Kyllä ne vanhanmalliset suuttimet vaihdetaan takuuna uusiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa