Pari viikkoa sitten oli Lapualla pakkasta 23 ja vekotin käynnistyi suht helposti ilman liekaa.
Eilen pakkasta noin 10 ja käyntiin neljännellä yrittämällä. Tämän välin toiminut ok ja ollut lähes päivittäisessä ajossa.
Tänä aamuna 10 pakkasta ja ei sitten lähtenytkään.
Hehkun valo palaa mielestäni normaalin aikaa. Muutenkin käyntiinlähtö on tuntunut olevan kaikilla, joten hehkujen äkillinen pimentyminen ei tunnu loogiselta.
Suodattimet on vaihdettu viikko sitten ja samalla öljyt Mobil 1 5w-50. Yksi outo häiriö oli muutama päivä sitten kun noin 3km kaupunkiajon jälkeen tehot hävisivät yllättäen. Ei savua, ahdot nousivat, kierrroksia otti mutta laiskasti. Ajoin noin 10 km vajaatehoisena tankille. Siinä kun se tankkauksen ajan seisoi sammuksissa lämmittelemässä, niin alkoi taas toimia normaalisti. Pakkasta oli 7
Tietenkin nyt juuri reissun päällä kiukuttelee kun työkalut ovat rajalliset ja ainoa paikka laittaa on kadunvarsi.
Vinkkejä muuta kuin kuusankoski? Muuta vissiin kun kaapelit kiinni ja väkisin käymään, että saa auton kotikonnuille nypittäväksi?
P.s Parin kympin pakkasten jälkeen oli yksi jäätymis hässäkkä jossa taistelin parikymmentä kilometriä lähimmälle huoltoasemalle sellaisissa 0,5 - 2km pätkissä. Eli monta starttia ja pumppu monta kertaa kuivaksi. Kun sain diesel100 pullon tankkiin, niin kippasin sinne myös 3dl 2T öljyä. Tuon jälkeen on kilsoja kertynyt 2- 3 tuhatta
Jotakin koodajakin löytyi
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Friday, 21 December 2012, 14:56:57.
Control Module Part Number: 038 906 012 K
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G100AG 2811
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 18434B636B9D
2 Faults Found:
17656 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermittent
17964 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1556 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Friday, 21 December 2012, 14:59:49.
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.LBL
Controller: 038 906 012 K
Component: 1,9l R4 EDC G100AG 2811
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: 18434B636B9D
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01M-927-733.LBL
Controller: 01M 927 733 HP
Component: AG4 Getriebe 01M 4455
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 857D92178C2F
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 01317
VCID: 3E0FBDFB2979
No fault code found.
Golf IV 1,9 TDI -99 äkilliset käynnistysvaikeudet
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1,9 TDI -99 äkilliset käynnistysvaikeudet
Viimeksi muokannut 4woodoo, 21.12.2012 15:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 556/005462
tuo on kyllä ahtovikaa, mulla antoin tuota koodia kun ilmansuodin oli tukkoinen.
toinen mikä tli mieleen että onko soppa vikaa niin polttoainesuodatin kansis uusia.
toki ahtovika monesti viittaa turboon tai N75 venttiilin toimivuuteen. joskaan moiset ei käyntiin lähtöön vaikuta.
ja ne hehkut kansii mittoa kuitenkin yleismittarilla läpi.
tuo on kyllä ahtovikaa, mulla antoin tuota koodia kun ilmansuodin oli tukkoinen.
toinen mikä tli mieleen että onko soppa vikaa niin polttoainesuodatin kansis uusia.
toki ahtovika monesti viittaa turboon tai N75 venttiilin toimivuuteen. joskaan moiset ei käyntiin lähtöön vaikuta.
ja ne hehkut kansii mittoa kuitenkin yleismittarilla läpi.
Polttoainesuodin on viikon vanha
Google kääntäjällä saatua
17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing asetuksen:
säätöpoikkeama
Mahdolliset oireet
Tehohäviö suurilla kierrosnopeuksilla
Moottori vaikea käynnistää
Mahdolliset syyt
Aloita injektiomomentti asetuksen ei ok
Injection Pump säätöväli tukossa / likainen (esim.
metallihiukkasia)
Moottori on pysähtynyt / loppui polttoaine äskettäin
Johdotus / liittimet / ruiskutusventtiilille (N108) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkasta / Säädä Injection Start. Katso TDI Ajoitus Checker
Tarkista Polttoaineen syöttö
Tarkista / vaihda sulake (s)
Tarkista / korjaus Johdotus / liittimet / ruiskutusventtiilille
(N108)
Suorita Output Testit
Special Notes
Saattaa by tallennetaan muiden koodeja kuten 17654/P1246/004678.
Kun tallennettu VW (9M/1J) Golf / Jetta tai (1C) Beetle kanssa ALH
moottorin koodi Tech Vihje 23-02-03 voi olla apua.Yhteenveto liittyy
poistamalla virta tyhjäkäynnillä ja N108 Kylmäkäynnistys Injection
Valve (sulake 34 näistä korimallit) tarkkaillen samalla Perusasetus
ryhmä 000,2 joka on esitetty kohdassa "Timing" käytettäessä TDI Ajoitus
Checker. Kun virta on pois N108 live lukema pitäisi muuttua 255.
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Mahdolliset oireet
Vähentynyt teho
Limp mode
Mahdolliset syyt
Boost paine liian alhainen
Letkut / putket väärin kytketty irti tai vuotaa
Laturi Paineohjaus viallinen
VNT (muuttuja suutin turbo): suuttimet jumissa
Magneettiventtiili Boost Pressure Control (N75) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkasta letkut / putket / laitteiden välillä
Tarkista magneettiventtiili Boost Pressure Control (N75)
Tarkasta / puhdistus / vaihto ahtopaine ohjaus
Tarkasta / Puhdista mekanismi muuttujan suuttimet
Google kääntäjällä saatua
17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing asetuksen:
säätöpoikkeama
Mahdolliset oireet
Tehohäviö suurilla kierrosnopeuksilla
Moottori vaikea käynnistää
Mahdolliset syyt
Aloita injektiomomentti asetuksen ei ok
Injection Pump säätöväli tukossa / likainen (esim.
metallihiukkasia)
Moottori on pysähtynyt / loppui polttoaine äskettäin
Johdotus / liittimet / ruiskutusventtiilille (N108) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkasta / Säädä Injection Start. Katso TDI Ajoitus Checker
Tarkista Polttoaineen syöttö
Tarkista / vaihda sulake (s)
Tarkista / korjaus Johdotus / liittimet / ruiskutusventtiilille
(N108)
Suorita Output Testit
Special Notes
Saattaa by tallennetaan muiden koodeja kuten 17654/P1246/004678.
Kun tallennettu VW (9M/1J) Golf / Jetta tai (1C) Beetle kanssa ALH
moottorin koodi Tech Vihje 23-02-03 voi olla apua.Yhteenveto liittyy
poistamalla virta tyhjäkäynnillä ja N108 Kylmäkäynnistys Injection
Valve (sulake 34 näistä korimallit) tarkkaillen samalla Perusasetus
ryhmä 000,2 joka on esitetty kohdassa "Timing" käytettäessä TDI Ajoitus
Checker. Kun virta on pois N108 live lukema pitäisi muuttua 255.
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Mahdolliset oireet
Vähentynyt teho
Limp mode
Mahdolliset syyt
Boost paine liian alhainen
Letkut / putket väärin kytketty irti tai vuotaa
Laturi Paineohjaus viallinen
VNT (muuttuja suutin turbo): suuttimet jumissa
Magneettiventtiili Boost Pressure Control (N75) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkasta letkut / putket / laitteiden välillä
Tarkista magneettiventtiili Boost Pressure Control (N75)
Tarkasta / puhdistus / vaihto ahtopaine ohjaus
Tarkasta / Puhdista mekanismi muuttujan suuttimet
"Johdotus / liittimet / ruiskutusventtiilille (N108) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkasta / Säädä Injection Start. Katso TDI Ajoitus Checker
Tarkista Polttoaineen syöttö
Tarkista / vaihda sulake (s)
Tarkista / korjaus Johdotus / liittimet / ruiskutusventtiilille"
N108 sijaitsee ilmeisesti pumpussa?
Mitkä ovat sulakkeen koordinaatit?
Pumpun ajoitusta en uskos minkään sotkeneen ja nokkaremmikin vaihdettiin Laakkosella 5000km sitten. -Ellei ohjaus ole sitten sähköinen
BTW pakkasta 15, aura tuonut reilun metrin vallin, akku tyhjä ja kaikki auton omistavat hilpeessä hiprakassa. Pitää odottaa joulun yli kun ei viitti tiepalvelua häiritä.
Tekeekö muuten tällasella laitteella yhtään mitään? http://biltema.fi/Documents/manualer/37/37-903_man.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa