VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
MIssähän voisi olla vika? Eli yritin lukea vikakoodeja autosta (golf -01 v6 4motion BDE) ja lukija herjaa "linking error". Sulakkeet 8,6,10,17,44 ja 30 puuttuvat muut ovat ehjiä. Varokkeet 8 ja 10 taitaa olla ainoat mitkä voisivat vaikuttaa. Loput on jotain lukkoihin tai mukavuustekijöihin vaikuttavia. Tehty myös lukijan omat toimenpiteet , joita ehdotti vian korjaamiseksi.
Lukijana toimii Autel maxiscan ms509. Lukijalla luettu toisesta samanlaisesta golfista onnistuneesti viat ja myös -06 audi a4 1.8tq sekä -07 seat ibiza 1.8t.
Lukijana toimii Autel maxiscan ms509. Lukijalla luettu toisesta samanlaisesta golfista onnistuneesti viat ja myös -06 audi a4 1.8tq sekä -07 seat ibiza 1.8t.
Olisi tarkoitus lueskella vikakoodeja ja näprätä kaikkea mahdollista muutakin. Autoina tulee oleman kaikenlaisia vagineita oma passatti on vuodelta 01 ja lähipiirissä on esimerkiksi octavia vuodelta 2010.
Eli kaikkia ois tarkotus päästä kaikkia sörkkimään. Tulevaisuudessakin, kun tuo autokanta tuntuu vaihtuvan aika tiuhaan.
Vanhempien kanssa ilmeisesti pärjää VAG-Com USB-HEX+CAN hässäkällä, tarvitseeko uudemmille micro-can kaapelin?
Onko ross-techin vekotin ainut, mikä kannattaa hankkia jos ei halua pelleillä? Mistä tämän kikottimen saa halvimmalla?
Eli kaikkia ois tarkotus päästä kaikkia sörkkimään. Tulevaisuudessakin, kun tuo autokanta tuntuu vaihtuvan aika tiuhaan.
Vanhempien kanssa ilmeisesti pärjää VAG-Com USB-HEX+CAN hässäkällä, tarvitseeko uudemmille micro-can kaapelin?
Onko ross-techin vekotin ainut, mikä kannattaa hankkia jos ei halua pelleillä? Mistä tämän kikottimen saa halvimmalla?
Täältä löytyy ohjeet. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _unlocking
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Olisi tarkoitus lueskella vikakoodeja ja näprätä kaikkea mahdollista muutakin. Autoina tulee oleman kaikenlaisia vagineita oma passatti on vuodelta 01 ja lähipiirissä on esimerkiksi octavia vuodelta 2010.
Eli kaikkia ois tarkotus päästä kaikkia sörkkimään. Tulevaisuudessakin, kun tuo autokanta tuntuu vaihtuvan aika tiuhaan.
Vanhempien kanssa ilmeisesti pärjää VAG-Com USB-HEX+CAN hässäkällä, tarvitseeko uudemmille micro-can kaapelin?
usb-hex+can lukee nimenomaan vahemman väylän sekä can väylän, micro can ei lue sitten näitä vanhempia, nimensä mukaisesti vain can väylä. Eli usb-hex+can ilman muuta jos ja kun haluaa laajemman yhteensopivuuden kaapelilta.
Sanokaapas miten käytännössä tapahtuu koodailu vcds:llä.
Linkki
Tosta rimpsusta pitäisi saada koodattua turvavyön varoitus pois.
Löydän kyllä paikan missä tuo on, mutten tajua mitä pitäisi tehdä että voi muuttaa arvoja.
Samalla pitäis toisesta Skodasta koodata pesurin varotus pois, kun jotain häikkää siinä.
Piippailee vaikka säiliö täys. Eikä pakkases huvita tutkia sen enempää vielä. Kesällä sitte =)
Löytyy aito Ross-Techin piuha ettei välineistä ainakaan pitäisi olla kiinni.
Linkki
Tosta rimpsusta pitäisi saada koodattua turvavyön varoitus pois.
Löydän kyllä paikan missä tuo on, mutten tajua mitä pitäisi tehdä että voi muuttaa arvoja.
Samalla pitäis toisesta Skodasta koodata pesurin varotus pois, kun jotain häikkää siinä.
Piippailee vaikka säiliö täys. Eikä pakkases huvita tutkia sen enempää vielä. Kesällä sitte =)
Löytyy aito Ross-Techin piuha ettei välineistä ainakaan pitäisi olla kiinni.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recode_screen.html
Olisko tuo... muuttaa vaan alkuperäsessä koodissa mumeron toiseks?
Olisko tuo... muuttaa vaan alkuperäsessä koodissa mumeron toiseks?
Tarvis kaapelia mikä toimisi myös vanhemmissa koneissa AHUsta etiäpäi ja mielellään vielä muissakin merkeissä. Minulla oli joskus vuosiasitten sellainen bulkki sininen piuha mikä toimi kohtuullisesti ainakin vagcomin jollain 301 ilmaisversiolla.
Olisiko näistä joku minun valinta?
Kotimainen evo-scan 60e
vai e-villestä
OBD-cable | HEX USB VAG 704.1 22e
OBD-cable| VAG-konsernin autoille 20e
VAG KKL USB+Fiat Ecu Scan 13e
OBD-cable |USB KKL 409.1 12e. Tämmöinen mulla varmaan joskus oli.
Onko noista mihinkään? Muita ehdotuksia? Lähinnä vikakoodien luku ja antureitten arvot kiinnostaa ja tietenkin tdi pumpun säätö.
Olisiko näistä joku minun valinta?
Kotimainen evo-scan 60e
vai e-villestä
OBD-cable | HEX USB VAG 704.1 22e
OBD-cable| VAG-konsernin autoille 20e
VAG KKL USB+Fiat Ecu Scan 13e
OBD-cable |USB KKL 409.1 12e. Tämmöinen mulla varmaan joskus oli.
Onko noista mihinkään? Muita ehdotuksia? Lähinnä vikakoodien luku ja antureitten arvot kiinnostaa ja tietenkin tdi pumpun säätö.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recode_screen.html
Olisko tuo... muuttaa vaan alkuperäsessä koodissa mumeron toiseks?
Ei mun järki osaa tuosta päätellä mitään.
Olen ihmetellyt sun linkin kuva1 tapaista kohtaa omassa vcds,
mutta en tajua mitä laitan kumpaakin, että jokin muuttuisi.
Oman linkin takaa löytyvä rimpsu siis tulee esiin kun avaan Instrument -> Coding.
Ja samalla aukee kuvan1 mukainen ikkuna.
Olisi kiva saada ymmärrys tohon, jotta sillä voisi muutakin tehdä kuin paremmin lukea vikakoodeja.
^Eli jos siitä halutaan se pesunesteen varotin pois, niin tuo aikasemmin linkittämäsi ohje sanoo
??xxx
+04 = Washer Fluid Warning active
Eli käskee lisäämään tuon kohdan lukuun 4... mutta jos se halutaan pois; luvusta vähennetään 4.. laskin siis käyttöön.
Vanha koodi kuitenkin ensin tarkasti talteen
??xxx
+04 = Washer Fluid Warning active
Eli käskee lisäämään tuon kohdan lukuun 4... mutta jos se halutaan pois; luvusta vähennetään 4.. laskin siis käyttöön.
Vanha koodi kuitenkin ensin tarkasti talteen
Taitaa vielä mennä vikakoodien lukemiseen enempi. =)
Ei menny oikee täysin jakeluun tuo systeemi vaikka ircissä yrittivät auttaa.
Meni jo koomikseks oma tolloilu :)
Miksi se alkuperäinen koodi pitäisi säilyttää?
Siitäkö se vähennys tai lisäys aina tehdään?
Aina ku on koodin laittanu, ni se jää voimaan. Näin ymmärtäisin että uudesta koodista siirrytään seuraavaan koodin.
Jokatapauksessa sain turvavyövaroituksen pois.
Ainut vaan että varoitusvalo hävisi mittaristosta mutta pimputus jäi. :(
Ja en myöskään ihan satanolla päässy sinuiksi vcds koodauksen kanssa :)
Ehkä joku jaksaa vielä joskus rautalangasta mulle vääntää sen sielunelämä.
Ei menny oikee täysin jakeluun tuo systeemi vaikka ircissä yrittivät auttaa.
Meni jo koomikseks oma tolloilu :)
Miksi se alkuperäinen koodi pitäisi säilyttää?
Siitäkö se vähennys tai lisäys aina tehdään?
Aina ku on koodin laittanu, ni se jää voimaan. Näin ymmärtäisin että uudesta koodista siirrytään seuraavaan koodin.
Jokatapauksessa sain turvavyövaroituksen pois.
Ainut vaan että varoitusvalo hävisi mittaristosta mutta pimputus jäi. :(
Ja en myöskään ihan satanolla päässy sinuiksi vcds koodauksen kanssa :)
Ehkä joku jaksaa vielä joskus rautalangasta mulle vääntää sen sielunelämä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kertokaas joku nyt mistä saisin ladattua sen elsan... tunin tässä etsiny järkevää sivua mistä saisi, ei vaan tunnu löytyvän...
Elsalla ei ole mitään tekemistä VCDS/VAG-COM:n kanssa... kyseessä on VAG:n oman huolto-organisaation sähköinen "korjaamo-opas" sisältäen mielettömästi tietoa kytkentäkaavioista huolto-ohjelmiin ja sitä ei ole tarkoitettu kuluttajille. Piraatteja siitä liikkuu mutta käsittääkseni tämä foorumi ei ole oikea paikka kysellä niistä.
Moi.
Mulla on 2002 Passat TDI koneella, saanko koodattua keskuslukituksen lukitsemaan ovet 20km/h -> ja avaamaan uudelleen kun alitetaan toi 20km/h ??
koko internet luettu läpi... eikä vastausta ole löytynyt; osaako joku täällä auttaa kun pitäisi saada Leon mk1 ASV 110hp TDI -04 VAG-Comilla tuo typerä kaappauksen esto pois ja keskuslukko siten että kaikki ovet aukeaa kerralla
Onko vag-comilla mahdollista kytkeä pois toiminnasta tuo, että ovet menevät itsestään lukkoon?
Itse juuri otin IV Golffissa toiminnon käyttöön. Nykyään kun on kaikenlaisia oven repijöitä. Ehtii itse kaivaa kätttä pidempää piilosta.
VAG-COM 311.2 täysversiolla pystyy ainakin kopeloimaan.
Select control module-> 46 Cent. conv-> oikeasta reunasta (module tms. ?) -> kanava 3
[/quote]
Viimeksi muokannut 4woodoo, 25.12.2012 11:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kesällä toimi sillälailla, että avaimella ovenlukossa pystyi ajamaan ikkunoita kiinni ja auki. Ominaisuus katosi jonnekkin. Lukkoa ei ole "pidelty" Syksyllä VW auto koodasi yhden avaimen lisää, mutta "vika" oli päällä ennen sitä.
Lukko toimii ihan normaalisti niin kuin keskuslukituskin
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Google suomennos ei paljoa selvennä... Lukotkin on velaksi ostettu jne...
00928
sisältö
1 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220)
1,1 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): epäuskottavaksi Signal
1.1.1 Mahdolliset oireet
1.1.2 Mahdolliset syyt
1.1.3 Mahdolliset ratkaisut
1,2 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): Väärin Varustettu
1.2.1 Mahdolliset oireet
1.2.2 Mahdolliset syyt
1.2.3 Mahdolliset ratkaisut
1.2.4 Erityiset huomautukset
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220)
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): epäuskottavaksi Signal
Mahdolliset oireet
Oven lukot ei toimi kunnolla
Mahdolliset syyt
Johdotus / liittimet / lukitsemista moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220) viallinen
Jännitesyöttö lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220) viallinen
Oven lukko Mekaniikka ovat jäykkiä / osittain takavarikoitiin
Lukitus moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista johdotus / liittimet / lukitsemista moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
Tarkista syöttöjännite lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
Tarkista Door Lock Mekaniikka / Operation
Tarkista lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): Väärin Varustettu
Mahdolliset oireet
Oven lukot ei toimi kunnolla
Mahdolliset syyt
Väärä Oven lukko asennettu
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
Tarkista Door Lock Osanumero
Special Notes
NAR (North American Region) malleissa ei ole SAFE-Switch niiden ovien lukot, kun nämä mallit ovat väärin varustettu velkana (muu maailma) oven lukko, SAFE palaute signaali lähetetään joka aiheuttaa tämän koodin.
Lukko toimii ihan normaalisti niin kuin keskuslukituskin
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Google suomennos ei paljoa selvennä... Lukotkin on velaksi ostettu jne...
00928
sisältö
1 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220)
1,1 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): epäuskottavaksi Signal
1.1.1 Mahdolliset oireet
1.1.2 Mahdolliset syyt
1.1.3 Mahdolliset ratkaisut
1,2 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): Väärin Varustettu
1.2.1 Mahdolliset oireet
1.2.2 Mahdolliset syyt
1.2.3 Mahdolliset ratkaisut
1.2.4 Erityiset huomautukset
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220)
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): epäuskottavaksi Signal
Mahdolliset oireet
Oven lukot ei toimi kunnolla
Mahdolliset syyt
Johdotus / liittimet / lukitsemista moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220) viallinen
Jännitesyöttö lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220) viallinen
Oven lukko Mekaniikka ovat jäykkiä / osittain takavarikoitiin
Lukitus moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista johdotus / liittimet / lukitsemista moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
Tarkista syöttöjännite lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
Tarkista Door Lock Mekaniikka / Operation
Tarkista lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Kuljettajan Side (F220): Väärin Varustettu
Mahdolliset oireet
Oven lukot ei toimi kunnolla
Mahdolliset syyt
Väärä Oven lukko asennettu
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista lukitseminen moduuli keskuslukitus, Front Kuljettajan Side (F220)
Tarkista Door Lock Osanumero
Special Notes
NAR (North American Region) malleissa ei ole SAFE-Switch niiden ovien lukot, kun nämä mallit ovat väärin varustettu velkana (muu maailma) oven lukko, SAFE palaute signaali lähetetään joka aiheuttaa tämän koodin.
Viimeksi muokannut 4woodoo, 27.12.2012 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto on vuoden -08 Sharan 2.0 Tdi koneella. Webasto on ajonaikainen lisälämmitin, ja autossa on katossa volkkarin oma kellokytkin millä pystyy webastoa käyttämään esilämmittimenä. Ongelma on että webasto ei lämmitä juurikaan konetta, sisätilat lämpeää hyvin.
Kysymys: pystyykö VAG-COMilla muuttamaan jonkun venttiilin toimintaa, että ensisijaisesti lämpeäisi kone, eikä pelkästään sisätilat?
Kysymys: pystyykö VAG-COMilla muuttamaan jonkun venttiilin toimintaa, että ensisijaisesti lämpeäisi kone, eikä pelkästään sisätilat?
Olisko tuo
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Assist#Basic_Setting
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Assist#Basic_Setting
En tiedä sopiiko tämä tähän keskusteluun mutta kovin tässä noista VAG-comin jutuista oli puhetta.
Autona Passat 98 1.8autom johon vaihdettiin vaihdelaatikko joka ei kuitenkaan vaihda kolmosta isommalle ja tuntuisi vähän joltain sähköhämmingiltä kun koittaa VAG - Comilla päästä katsomaan vikaa tai nollaamaan systeemejä tulee vain "järjestelmä ei valmis aktivointiin"
Auto on tutulla korjaajalla ja hän tätä minulle ilmoitti ja mietittiin pitääkö ostaa uusi vaihdelaatikon ohjainboksi mutta kun maksaa suolaiset 300e niin olisi aika sääli ostaa se vain sen takia että tässä nyt tehdään joku tyhmä virhe...
Boschin laitteilla ei pääse sisään järjestelmään ollenkaan.
Kiitos avusta jo valmiiksi ja vähän olis kiirekin tietysti...
Autona Passat 98 1.8autom johon vaihdettiin vaihdelaatikko joka ei kuitenkaan vaihda kolmosta isommalle ja tuntuisi vähän joltain sähköhämmingiltä kun koittaa VAG - Comilla päästä katsomaan vikaa tai nollaamaan systeemejä tulee vain "järjestelmä ei valmis aktivointiin"
Auto on tutulla korjaajalla ja hän tätä minulle ilmoitti ja mietittiin pitääkö ostaa uusi vaihdelaatikon ohjainboksi mutta kun maksaa suolaiset 300e niin olisi aika sääli ostaa se vain sen takia että tässä nyt tehdään joku tyhmä virhe...
Boschin laitteilla ei pääse sisään järjestelmään ollenkaan.
Kiitos avusta jo valmiiksi ja vähän olis kiirekin tietysti...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tämä olis varmaan hyvä paikka kysäistä kun tuollasesta -97 mallisesta 1.8T passatista pukkas seuraavat koodit:
17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
Noista ensimmäinen ei oikeen kerro mitään mutta jälkimäinen on jo tuttua kauraa näitten vaggilaisten kanssa. Lämpöanturi on ilmeisesti vaihdettu, koska mittari näyttää lämpötilan oikein eikä heilahtele.
Mites ton ekan pitäs oireilla ja mitäs sille pitää tehä? karstanen kääsuläppä? puhdistus ja sopeutus? Onnistuuko sopeutus tuolla vcds litellä vai pitäisikö olla täys ohjelma??
17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
Noista ensimmäinen ei oikeen kerro mitään mutta jälkimäinen on jo tuttua kauraa näitten vaggilaisten kanssa. Lämpöanturi on ilmeisesti vaihdettu, koska mittari näyttää lämpötilan oikein eikä heilahtele.
Mites ton ekan pitäs oireilla ja mitäs sille pitää tehä? karstanen kääsuläppä? puhdistus ja sopeutus? Onnistuuko sopeutus tuolla vcds litellä vai pitäisikö olla täys ohjelma??
Mistä kannattaa nykyään ostaa virallinen ross-tech kaapeli vcds lisenssillä? Olikos se ruotsin malli jotenkin monipuolisempi?
Alkaa olla tässä ympäristössä vaggilaiset vaihtuneet can väyläisiin niin ei enää oikein tuolla jaripetterin kaapelilla ja wanhalla vagcommilla pärjää. :D
e:
Alkaa olla tässä ympäristössä vaggilaiset vaihtuneet can väyläisiin niin ei enää oikein tuolla jaripetterin kaapelilla ja wanhalla vagcommilla pärjää. :D
e:
Ainutlaatuinen VCDS (VAG-COM) AI-USB+CAN kaapeli, se ns. ruotsinmalli. Tukee kaikkia VAG ryhmän autoissa käytössä olevia tiedonsiirtoprotokollia. Voidaan käyttää myös SAE J2534 Pass-Thru ohjelmointilaitteena. Ohjelmisto täysin ruotsinkielinen, voidaan toki käyttää myös englanninkielisen Ross Techin ohjelmiston kanssa. Kaapeli sisältää Ross-Tech VCDS VAG-COM lisenssin.
Huomioi että ruotsalainen ohjelma on ylivoimaisesti parempi kuin englantilainen, koska se sisältää myös saksankieliset tekstitiedostot (ruotsiksi käännettynä). Tämä antaa huomattavasti enemmän apua koodauksia ja muutoksia tehdessä, koska saksalaiset autot ovat enemmän samanlaisia kuin meidän verrattuna autoihin Yhdysvalloissa.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.2.2013 22:04
Autona on 3 ovinen Golf IV 1.6 -99. Keskus lukitukseen olis mukava saada kauko ohjaus. Oisko kellää tietoo mikä olis helposti asennettavissa eikä maksais paljoa?
Ja mistä kannattas ettii vikaa ku kuskinpuolen ovi ei avaa muit ovii ollenkaan, mutta apparin puoli avaa? Lukitseminen toimii kyllä hyvin.
E: Jos ei löydy alta 50e nii kannattasko tämmöstä yrittää asentaa? Taitaa varkaat päästä aika helposti sisään jos on tommonen käytössä? Tulossa 3000e popit sisään niii ei viittis iha pilipalii laittaa :s
http://www.ebay.com/itm/Set-Car-Remote- ... 02&vxp=mtr
Ja mistä kannattas ettii vikaa ku kuskinpuolen ovi ei avaa muit ovii ollenkaan, mutta apparin puoli avaa? Lukitseminen toimii kyllä hyvin.
E: Jos ei löydy alta 50e nii kannattasko tämmöstä yrittää asentaa? Taitaa varkaat päästä aika helposti sisään jos on tommonen käytössä? Tulossa 3000e popit sisään niii ei viittis iha pilipalii laittaa :s
http://www.ebay.com/itm/Set-Car-Remote- ... 02&vxp=mtr
Mk2 volkkareiden automaattilattikoista tietoa?
Moi. Osaisko joku kertoa enemmän mk2 volkkareiden automaattilaatikoista? ite en löytäny mistään tietoa. vaihteidenmäärät yms perustietoa
Ongelmia yhteyden saamisessa autoon, auto siis Golf IV -98 1.8T AGU. Ensin kokeilin bluetooth palikka ELM 327 ja torque android yhdistelmää, ei saa yhteyttä ecuun, sitten kokeilin usb kaapelilla ja vag-com kahdella eri versiolla olisko ollu 704 ja uusin VCDS kokeiluversio, portti status ja interface ok mutta ei saa yhteyttä blokkeihin vaan sanoo että ei ole OBD yhteensopiva tms.?
Sulake nro.12 näytti olevan ok, kaapelin sekä elmin ledit syttyy kun laittaa kiinni. Opelissa ELM toimi ihan ok, usb kaapelikin on toiminut ihan hyvin muissa vagineissa. Johto on sininen ja mallia kiina, mutta toimii siis muissa autoissa kyllä. Kaverin musta piuha ja vag com 704 toimi ihan hyvin autossani. Eli onko nyt väärä johto, onko kovinkin erilainen äly tuossa kun Seat Leon -03 1.8T AUQ autossa, johon tuon kaapelin joskus ostin ja siinäkin toimii ihan hyvin. Selailin jotain sivuja niin löytyi jotain että niitä on KKL, HEX ja mitä lie kaapeleita, mikä siis olisi oikea Golfiin?
Sulake nro.12 näytti olevan ok, kaapelin sekä elmin ledit syttyy kun laittaa kiinni. Opelissa ELM toimi ihan ok, usb kaapelikin on toiminut ihan hyvin muissa vagineissa. Johto on sininen ja mallia kiina, mutta toimii siis muissa autoissa kyllä. Kaverin musta piuha ja vag com 704 toimi ihan hyvin autossani. Eli onko nyt väärä johto, onko kovinkin erilainen äly tuossa kun Seat Leon -03 1.8T AUQ autossa, johon tuon kaapelin joskus ostin ja siinäkin toimii ihan hyvin. Selailin jotain sivuja niin löytyi jotain että niitä on KKL, HEX ja mitä lie kaapeleita, mikä siis olisi oikea Golfiin?
Tere!
Auto Seat Leon FR tdi -08, eilen ajellessa syttyi dpf:n valo palamaan. Ajelin siinä sitten tovin sen jälkeen. Jonkun ajan päästä alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan.
Vikakoodeja antoi:
1 -Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
P0471-006-Impausible signal-Intermittent
2 -Particulate Trap Bank 1
P2002-006-Efficiency below Threshold
Kuulostaako kenenkään korviin tutulta, onko ollut vastaavaa? Vikoja yritetty kuitata mutta ei kuittaa.
Toisen vikakoodin tullessa auto meni varaohjelmalle joten pystyy kyllä ajaa mutta tehoja normaalista ehkä 20%.
Auto Seat Leon FR tdi -08, eilen ajellessa syttyi dpf:n valo palamaan. Ajelin siinä sitten tovin sen jälkeen. Jonkun ajan päästä alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan.
Vikakoodeja antoi:
1 -Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
P0471-006-Impausible signal-Intermittent
2 -Particulate Trap Bank 1
P2002-006-Efficiency below Threshold
Kuulostaako kenenkään korviin tutulta, onko ollut vastaavaa? Vikoja yritetty kuitata mutta ei kuittaa.
Toisen vikakoodin tullessa auto meni varaohjelmalle joten pystyy kyllä ajaa mutta tehoja normaalista ehkä 20%.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Moro!
Tekeekös tämänkaltaisella -> http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... ukija.html
kaapelilla + VCDS ilmaisversiolla + miniläppäri yhdistelmällä yhtään mitään näissä hommissa? Tarkoituksena olisi päästä käsiksi ainakin omaan b5 audiin, kyseisestä autosta vikakoodien luku ja nollaus mielessä, onnistuuko?
Tekeekös tämänkaltaisella -> http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaapel ... ukija.html
kaapelilla + VCDS ilmaisversiolla + miniläppäri yhdistelmällä yhtään mitään näissä hommissa? Tarkoituksena olisi päästä käsiksi ainakin omaan b5 audiin, kyseisestä autosta vikakoodien luku ja nollaus mielessä, onnistuuko?
Moro! Pitäis saada vikakoodit luettua Audista (1.9 tdi, b5, 1999) ja lainassa on lukija jolla pitäis onnistua. Tökkää töpselin kiinni niin vikakoodinlukija herää henkiin ja toimii käyttöohjekirjan mukaisesti normaalisti kunnes sitten kun aloittaa skannauksen, niin hetken päästä laite sanookin että "yhdistys virhe", ja ohjekirjan mukaan tuo tarkoittaa että on ongelmia saada yhteyttä autoon.
Mittasin tuon väylän ne kolme johtoa (googlettamalla löysin että nuo pitäis mitatata)
Yhteen tulee +12v, yksi on maissa, ja yhteen (tämä kuuluisa k-väylä?) tulee virrat pois päältä 2.3v ja sitten kun kääntää virrat päälle tulee 10v.
Kuullostaako joku epäilyttävältä? Mitä seuraavaksi?
Mittasin tuon väylän ne kolme johtoa (googlettamalla löysin että nuo pitäis mitatata)
Yhteen tulee +12v, yksi on maissa, ja yhteen (tämä kuuluisa k-väylä?) tulee virrat pois päältä 2.3v ja sitten kun kääntää virrat päälle tulee 10v.
Kuullostaako joku epäilyttävältä? Mitä seuraavaksi?
Morjes,
nyt tarvittaisiin hieman apua VCDS:llä mitattujen arvojen tulkitsemiseen.
Linkistä löytyy käppyrä auton tilanteesta kun vikakoodit on nollattu ja aletaan nostaamaan kaasua. Auto toimii normaalisti, mutta 1350 kierroksen kohdalla lyö moottorin vikavalon ja käppyrässä Engine Speed (specifield) alkaa vetämään viivaa siihen asti kun kierrokset laskee alle 1350.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/736 ... lmaa_1.png
Kysymyksenä olisi, että mistä tämä Engine Speed (specifield) saa arvonsa ja minkä takia se ei nouse yli 1350kierroksen vaikka range on 0...5700rpm?
Lisää itse viasta löytyy tästä keskustelusta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=177637
nyt tarvittaisiin hieman apua VCDS:llä mitattujen arvojen tulkitsemiseen.
Linkistä löytyy käppyrä auton tilanteesta kun vikakoodit on nollattu ja aletaan nostaamaan kaasua. Auto toimii normaalisti, mutta 1350 kierroksen kohdalla lyö moottorin vikavalon ja käppyrässä Engine Speed (specifield) alkaa vetämään viivaa siihen asti kun kierrokset laskee alle 1350.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/736 ... lmaa_1.png
Kysymyksenä olisi, että mistä tämä Engine Speed (specifield) saa arvonsa ja minkä takia se ei nouse yli 1350kierroksen vaikka range on 0...5700rpm?
Lisää itse viasta löytyy tästä keskustelusta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=177637
moro
osaisko joku auttaa?? Autossani (audi A6 2,5 TDI 1999) ei ilmastoiniti pelaa, eli ei siis puhalla kylmää.
Yritin tota climaa tutkailla tolla vcds litellä mutta, en päässy sinne. ilmoittii jotain että; could not communicate, too many errors.?
kaikkialle muualle kyllä tolla pääsin mihi tolla ilmaisversiolla nyt pystyykää mutta, tonne climaan en päässy.
missäköhän olisi vika??
-jarno-
osaisko joku auttaa?? Autossani (audi A6 2,5 TDI 1999) ei ilmastoiniti pelaa, eli ei siis puhalla kylmää.
Yritin tota climaa tutkailla tolla vcds litellä mutta, en päässy sinne. ilmoittii jotain että; could not communicate, too many errors.?
kaikkialle muualle kyllä tolla pääsin mihi tolla ilmaisversiolla nyt pystyykää mutta, tonne climaan en päässy.
missäköhän olisi vika??
-jarno-
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Sain vanhan ecun heräämään henkiin vaihtamalla viallisen suojadiodin.
Vag-com löytää seuraavat viat:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 2K - VW Caddy
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,19,25,37,3D,42,44,46,52,55,56,62,69,72,76,77,7D
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 DL
Component: 1.9l R4 EDC G00SG 0828
Coding: 00002
Shop #: WSC 06406
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Skipping Address 15-Airbags
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6H0 953 257 A
Component: IMMO VWZ3Z0W8233906 V68
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
01176 - Key
07-00 - Signal to Low
01177 - Engine Control Unit
65-10 - Unauthorized - Intermittent
01176 - Key
65-10 - Unauthorized - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Eli jotain laturi-vikaa (ilm omat johdotukset) ja sitten tuo ajonesto ilmeisesti. En tarvitse tuota immoa, koska kyseessä ahu swappi mk1-koriin. Onko millanen projetki ottaa tuo turhake pois käytöstä?
Vag-com löytää seuraavat viat:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 2K - VW Caddy
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,19,25,37,3D,42,44,46,52,55,56,62,69,72,76,77,7D
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 DL
Component: 1.9l R4 EDC G00SG 0828
Coding: 00002
Shop #: WSC 06406
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Skipping Address 15-Airbags
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6H0 953 257 A
Component: IMMO VWZ3Z0W8233906 V68
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
01176 - Key
07-00 - Signal to Low
01177 - Engine Control Unit
65-10 - Unauthorized - Intermittent
01176 - Key
65-10 - Unauthorized - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Eli jotain laturi-vikaa (ilm omat johdotukset) ja sitten tuo ajonesto ilmeisesti. En tarvitse tuota immoa, koska kyseessä ahu swappi mk1-koriin. Onko millanen projetki ottaa tuo turhake pois käytöstä?
Joku fiksu vag com taituri vois selkosuomella nyt vähän jeesata tyhmää...
maffin väsymistä siis autosta veikataan,
arvot otettu logina Mutta tiedosto on täyttä sekasotkua sen excelillä aukaistaessa.
ja excelin käyttö taito täys 0.
käytössä excel 2007 englannin kielisenä.
helpottais kummasti kun sais ehkees vähän selkeemmäks niin näkis arvoja ihmetellä.
maffin väsymistä siis autosta veikataan,
arvot otettu logina Mutta tiedosto on täyttä sekasotkua sen excelillä aukaistaessa.
ja excelin käyttö taito täys 0.
käytössä excel 2007 englannin kielisenä.
helpottais kummasti kun sais ehkees vähän selkeemmäks niin näkis arvoja ihmetellä.
1.9 tdi golffista (vm.2003) löytyi seuraava vikakoodi ja itse en löytänyt mitään järkevää selitystä tuolle:
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V20
Coding: 05114
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3B201458 VWZ7Z0C7750998
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V20
Coding: 05114
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3B201458 VWZ7Z0C7750998
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01336
Hetkittäinen vika joten poista ja seuraa tuleeko uudelleen.
Hetkittäinen vika joten poista ja seuraa tuleeko uudelleen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vikakoodivekotin perheen kahteen autoon...
Tervehdys!
Yritin kyllä lukea koko palstan läpi, mutta ei ihan ensihoitajan järkeen mahtunut näiden autojen EKG-piuhojen filosofia.. :D
Eli tarkoitus olisi ostaa laite, joka kävisi perheen molempiin nykyisiin kulkineisiin. Vaimon autossa on varmasti tarvetta vikakoodien luvulle jatkossakin, pari kertaa nyt käynyt koodit luetuttamassa 25€/kerta -hinnalla. Omaan autoon olisi ihan kiva näprätä iltamyöhäsessä jotain uusia ominaisuuksia tarvittaessa mikäli aika käy tylsäksi.
Eli autot ovat seuraavanlaisia:
- VW Golf mkV -05 1.6 bensa
- Audi A4 2.0Tdi Avant -13.
Eli käykö esim joku RossTechin vehje noihin molempiin vai mikä on homman nimi? Osaan kyl hintoja etsiä itse kun vain saan tietää jotain expertiltä, että mikä laite soveltuu parhaiten autoihin. Jos jollakin hintavinkkejä niin toki niitäkin otan vastaan ilomielin.
Yritin kyllä lukea koko palstan läpi, mutta ei ihan ensihoitajan järkeen mahtunut näiden autojen EKG-piuhojen filosofia.. :D
Eli tarkoitus olisi ostaa laite, joka kävisi perheen molempiin nykyisiin kulkineisiin. Vaimon autossa on varmasti tarvetta vikakoodien luvulle jatkossakin, pari kertaa nyt käynyt koodit luetuttamassa 25€/kerta -hinnalla. Omaan autoon olisi ihan kiva näprätä iltamyöhäsessä jotain uusia ominaisuuksia tarvittaessa mikäli aika käy tylsäksi.
Eli autot ovat seuraavanlaisia:
- VW Golf mkV -05 1.6 bensa
- Audi A4 2.0Tdi Avant -13.
Eli käykö esim joku RossTechin vehje noihin molempiin vai mikä on homman nimi? Osaan kyl hintoja etsiä itse kun vain saan tietää jotain expertiltä, että mikä laite soveltuu parhaiten autoihin. Jos jollakin hintavinkkejä niin toki niitäkin otan vastaan ilomielin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tuolla kaasuläpän sopeutuksesta.
Päivävalot Passat 3c
Tuli ostettua hyväksyttyä mallia olevat ajovalot päivävaloilla. Nyt ajovaloautomatiikka pitäs ohjelmoida pois käytöstä ja katsoa tarviiko muuta muutella että valot toimis oikein. Eli heppu jolla on VCDS (VAGCOM) ja vieläpä osaa sitä käyttää vois ilmiantaa ihtensä vaikka privaa heittämällä. Niin ja mieluiten Kuopio-Siilinjärvi alueelta ja ilmanhan näitä ei tarvii tehdä.
EDIT, nyt toimii päivävalot, mutta oisko kellää hajua miten sais nuo takavalotkin palamaan samalla päivävalojen kanssa ja vieläpä niin et ei etu parkit palais, koska päivävalot muuten himmentää ihtensä parkiks.
EDIT, nyt toimii päivävalot, mutta oisko kellää hajua miten sais nuo takavalotkin palamaan samalla päivävalojen kanssa ja vieläpä niin et ei etu parkit palais, koska päivävalot muuten himmentää ihtensä parkiks.
Vista HEX-CAN
Kertokaapa viisaammat mitä voi vielä kokeilla!
Auto VW Passat 3,2 FSI -07 ja turboteciltä tilattu kaapeli HEX+CAN Dual-K & CAN <-> USB
Läppäri Acer Travelmate 5530 Vistalla. Rosstechin sivulta ladattu kyseiselle USB kaapelille uusin ohjelmaversio (11.11.jotain) ja USB ajurit asennettu myös vistalle olevan ohjeen mukaan ja tulos on AINA TÄMÄ SAMA TEKSTI! Port status:Ok, Interface: Found! Status: not plugged in the car! Piuhassa ledi palaa vihreänä, autossa oli virrat päällä.
Vcds --> about ilmoittaa not tested in the car.
-Ohjelma ja ajurit asennettu ja poistettu useaan kertaan.
-Ohjelma käynnistetty järjestelmänvalvojana
-Ohjelma käynnisetty win98 sekä xp tilassa
-Ohjelma käynnistetty vikasietotilassa
-Windowsin käynnistyksestä poistettu ohjelmia mm. Nokian ja iphonen jotka ilmeisesti saattaa tarkkailla onko puhelin liitetty.
hmm mitähän vielä.... ei muista nyt oliko tuossa jo kaikki.
Miten saan varmistettua että kaikki "jäljet" asennetuista ja poistetuista ohjelmista on varmasti hävinny eikä jää mitään kummittelemaan ja sotkemaan? Onko muuta konstia kuin käyttöjärjestelmän uudelleen asennus?
Eikä ole koskaan ollut mitään piraatti kaapelia eikä mitään muutakaan vastaavaa kaapelia koneessa.
Ja piti vielä kokeilla pöytäkoneen kanssa jossa on Xp niin ohjelma toimi moitteetta. On vaan turhan hankalan kokoinen kone noihin autohommiin :)
Auto VW Passat 3,2 FSI -07 ja turboteciltä tilattu kaapeli HEX+CAN Dual-K & CAN <-> USB
Läppäri Acer Travelmate 5530 Vistalla. Rosstechin sivulta ladattu kyseiselle USB kaapelille uusin ohjelmaversio (11.11.jotain) ja USB ajurit asennettu myös vistalle olevan ohjeen mukaan ja tulos on AINA TÄMÄ SAMA TEKSTI! Port status:Ok, Interface: Found! Status: not plugged in the car! Piuhassa ledi palaa vihreänä, autossa oli virrat päällä.
Vcds --> about ilmoittaa not tested in the car.
-Ohjelma ja ajurit asennettu ja poistettu useaan kertaan.
-Ohjelma käynnistetty järjestelmänvalvojana
-Ohjelma käynnisetty win98 sekä xp tilassa
-Ohjelma käynnistetty vikasietotilassa
-Windowsin käynnistyksestä poistettu ohjelmia mm. Nokian ja iphonen jotka ilmeisesti saattaa tarkkailla onko puhelin liitetty.
hmm mitähän vielä.... ei muista nyt oliko tuossa jo kaikki.
Miten saan varmistettua että kaikki "jäljet" asennetuista ja poistetuista ohjelmista on varmasti hävinny eikä jää mitään kummittelemaan ja sotkemaan? Onko muuta konstia kuin käyttöjärjestelmän uudelleen asennus?
Eikä ole koskaan ollut mitään piraatti kaapelia eikä mitään muutakaan vastaavaa kaapelia koneessa.
Ja piti vielä kokeilla pöytäkoneen kanssa jossa on Xp niin ohjelma toimi moitteetta. On vaan turhan hankalan kokoinen kone noihin autohommiin :)
Koita jonkun virtualisointisoftan kautta. Hae esim. Microsoft Virtual PC, asenna siihen 32-bittinen WinXP ja koita sillä. Joka tapauksessa suosittelisin heivaamaan Vistan pois siitä koneesta ja asentamaan Windowsin uudelleen.
Ei olisi myöskään huono idea hommata jotain läppäriä pelkästään autodiagnoosikäyttöön. Vanhoja läppäreitä kun saa käytännössä ilmaiseksi kun osaa kysyä oikeasta paikasta.
Ei olisi myöskään huono idea hommata jotain läppäriä pelkästään autodiagnoosikäyttöön. Vanhoja läppäreitä kun saa käytännössä ilmaiseksi kun osaa kysyä oikeasta paikasta.
Tuli tuollainen kaapeli ostettua: http://www.ebay.com/itm/321149810371?ss ... 1497.l2649
Nyt kun asensin VCDS liten niin COM portin saan sellaiseksi, että VCDS löytää kaapelin, mutta interfacea se ei löydä, vaikka netistä latasinkin ajurit tuohon ja ajurien asennus väittää, että ajurit on asennettu. Mikä neuvoksi, jotta pääsisi vihdoin vikakoodeja lukemaan sekä saisi ehkä auton käyntiinkin?
Käyttiksenä koneessa on W7
Edit: Sain toimimaan kun oli autossa piuha kiinni. Jonkinlainen "turva" laitteisto tuossa ilmeisesti kun ei muuten tunnista.
Nyt kun asensin VCDS liten niin COM portin saan sellaiseksi, että VCDS löytää kaapelin, mutta interfacea se ei löydä, vaikka netistä latasinkin ajurit tuohon ja ajurien asennus väittää, että ajurit on asennettu. Mikä neuvoksi, jotta pääsisi vihdoin vikakoodeja lukemaan sekä saisi ehkä auton käyntiinkin?
Käyttiksenä koneessa on W7
Edit: Sain toimimaan kun oli autossa piuha kiinni. Jonkinlainen "turva" laitteisto tuossa ilmeisesti kun ei muuten tunnista.
Tuollainen pomppasi kun engine kohtaa klikkasi ja koitti hakea: https://www.dropbox.com/s/l36jd8nbwwq15 ... .17.38.jpg
Auto ei ole siis käynyt nyt vähään aikaan, eli ilmeisesti ecu rikki?
Auto ei ole siis käynyt nyt vähään aikaan, eli ilmeisesti ecu rikki?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noista kaapeleista lueskellut vähäsen, epäselvää jäänyt kuitenkin. Tarkoituksena hommata vikakoodin lukuun piuha, jolla näkee vanhempien lisäksi myös uudemmat autot 2005-> ja vcds/vag-comin ilmaisversion kanssa toimisi. USB-HEX+CAN olisi siis oikea yhdistelmä? Toimiiko em. piuhat kattavasti vikakoodin luvussa vcds ilmaisversion kanssa ja mistä tuommoisen saisi? Piuhan pitäisi päästä kiinni kaikkiin mahdollisiin osa-alueisiin ilmastoinnit yms. ELM327 piuhoja näkyy löytyvän ainakin 30€ hintaluokasta alkaen, mutta onko siinä jotain rajoitteita?
Nyt on siis itsellä piuha, joka lukee oman Skodan 2001 lisäksi muitakin vissiin 2004 asti, mutta uudempaan ei ota yhteyttä.
Nyt on siis itsellä piuha, joka lukee oman Skodan 2001 lisäksi muitakin vissiin 2004 asti, mutta uudempaan ei ota yhteyttä.
3-korinen TDI golf 1.9 löytyi seuraava:
01193 - Relay for Low-Output Coolant Preheat (J359)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
moottorin esilämmitys ei toimi kunnolla, ajottainen vika..tarkoittaako tuo niitä 3 vastusta, jotka ovat sylinterikannen päässä vesitilassa, nopeuttamassa koneen lämpenemistä?
menikö oikein?
01193 - Relay for Low-Output Coolant Preheat (J359)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
moottorin esilämmitys ei toimi kunnolla, ajottainen vika..tarkoittaako tuo niitä 3 vastusta, jotka ovat sylinterikannen päässä vesitilassa, nopeuttamassa koneen lämpenemistä?
menikö oikein?
Jeesiä tarvitaan. Eli vaihtelin tuossa kuukausi takaperin tuon CECM:in golffiin, silloin sain vaihdettua kaikki mukavuusasetukset sellaisiksi kun halusin. Noh nyt olen jo viikon ajan yrittänyt saada tehtyä lisää muutoksia.
Nyt olen yrittänyt saada valojen asetuksia muutettua, kuten jenkkiparkkien voimakkuutta xenonien käyttöä ilman suljinta jne..
Long code helpperistä pystyy kaikki rastit poistamaan/lisäämään, seuraavaksi kun se muuttaa koodin ja klikkaan et ne tallentuis sinne niin ei mitään tapahdu.
Asetukset ovat ihan samoissa kuin ne olivat ennen säätämistä.
Tuleeko jollain mieleen et mikä olis ongelmana, kokeiltu on jotain kiinankaapelia (on aina autossa mukana) ja sitten tuo VCDS USB HEX+CAN hässäkkä uusimmalla päivityksellä.
Olis vaan kiva saada halogeeneille noi pitkät takaisin käyttöön kun bulgaarialainen kusetti ballastien ehjyydellä.
Nyt olen yrittänyt saada valojen asetuksia muutettua, kuten jenkkiparkkien voimakkuutta xenonien käyttöä ilman suljinta jne..
Long code helpperistä pystyy kaikki rastit poistamaan/lisäämään, seuraavaksi kun se muuttaa koodin ja klikkaan et ne tallentuis sinne niin ei mitään tapahdu.
Asetukset ovat ihan samoissa kuin ne olivat ennen säätämistä.
Tuleeko jollain mieleen et mikä olis ongelmana, kokeiltu on jotain kiinankaapelia (on aina autossa mukana) ja sitten tuo VCDS USB HEX+CAN hässäkkä uusimmalla päivityksellä.
Olis vaan kiva saada halogeeneille noi pitkät takaisin käyttöön kun bulgaarialainen kusetti ballastien ehjyydellä.
Mitä ny on mahdollisesti vikana minulla on 1998 gti golf iv, olen yrittänyt pitkän aikaa lukea vikakoodit kaverin obd2 lukijalla mutta sillä tuli joka kerta linkintä virhe ''Linking error'', kun jouduin palauttamaan sen ostin oman jotta voisin kokeilla vikakoodien lukua rauhassa motonetin 40e lukijalla ja silläkin sama ongelma :O Kokeiltu virrat päällä niinkuin kuulunkin, virrat pois ja käynnissä. Luin että näissä malleissa voi olla että jälkiasennetun soittimen kanssa voi tulla kyseinen ongelma,kokeilin iroittaa soittimen ei auttanut ja kokeilin myös eilen katkaista ohjeessa näytetyn piuhan liittimestä joka menee soittimelle ja laitoin soittimen kiinni mutta ei eloa OBD:lle :oo kiitos etukäteen!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko lukijaa kokeiltu toisessa vastaavassa (vag) autossa? Eli toimiiko lukija ja osaako "puhua volkkaria"....
Sieltä liittimeltä voisi mitata tuleeko 12V perille.. nastaan 1 pitäisi tulla virtalukon takaa (sulake f5?) ja nastaan 16 jatkuva (f12?). Nastat 4 ja 5 pitäisi olla maa...
Jos ei mitään syytä löydy niin koeta löytää joku vcds/vag-com omistaja kokeilemaan lukua
Sieltä liittimeltä voisi mitata tuleeko 12V perille.. nastaan 1 pitäisi tulla virtalukon takaa (sulake f5?) ja nastaan 16 jatkuva (f12?). Nastat 4 ja 5 pitäisi olla maa...
Jos ei mitään syytä löydy niin koeta löytää joku vcds/vag-com omistaja kokeilemaan lukua
Täytyy vielä tämä tarkastaa, äsken tuli mieleen että silloin kun yritän lukea koodeja niin kun lukija siirtyy kohtaan jonka jälkeen tulee linking error tällöin jumittaa pitkän aikaan näytössä ''reading/connecting isoxxxxxxx'' en muista mitä oli tarkkaan niin samaan aikaan ku se yrittää sitä tehdä kuuluu autosta outo ääni mittariston suunnasta 5-7 sekunnin välein lyhyt todella hiljainen piippaus (enneminkin "tsip") ja ääni loppuu kun tulee linking error :o mikä voi nyt olla tämän vaivana ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ok, kiitoksia infosta. Noita VAG-COM laitteita näkyy olevan myynnissä mm. huutonetissä ja E-Bayssa. Niitä käytetään ilmeisesti sen ilkuperäisen ilmaisversio-ohjelman kanssa (VCDS lite)? Sillähän ei käsittääkseni voi tehdä muuta kuin vikakoodien lukua ja nollausta? Täydellä versiolla myös ohjelmointia? Voisin muuten ostaa tällaisen piuhan ja ohjelmiston jos jollain löytyy..
Ok, kiitoksia infosta. Noita VAG-COM laitteita näkyy olevan myynnissä mm. huutonetissä ja E-Bayssa. Niitä käytetään ilmeisesti sen ilkuperäisen ilmaisversio-ohjelman kanssa (VCDS lite)? Sillähän ei käsittääkseni voi tehdä muuta kuin vikakoodien lukua ja nollausta? Täydellä versiolla myös ohjelmointia? Voisin muuten ostaa tällaisen piuhan ja ohjelmiston jos jollain löytyy..
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Ross-Tech
Pitää varmaan jossain vaiheessa ostaa tuo VAG-COM kun seuraavaksi autoksi tulee Audi A6 BiTQ, kuulema "todella hyödyllinen" kyseisen malliversion kanssa. Ajatuksissa olisi aito Ross-Tech. Onnistuisi sitten kaikki vikakoodien luvut, nollaukset, koodaukset yms.
Ajattelin tuolta obd.fi -sivuilta tilata tuon Ross-Tech -kaapelin, eikös se nyt ole paras mahdollinen vaihtoehto? Eikä kotimaasta tilattuna tainnut olla paljoa kalliimpi kokonais hinnaltaan kuin ulkomailta tilailtuna.
Tuo Vag-COM taitaa aidolla kaapelilla olla melko mutkaton, helppokäyttöinen ja varmatoiminen ohjelma jonka normaalilla aivokapasiteetilla ja viitseliäisyydellä oppii hyvin?
Mietityttää vaan että onkohan vähän turhan arvokas ostos jos sittenkään ei tuon BiTQ:n kanssa ihmeemmin tarvetta tule (lue: auto toimii)...
Mikä mahtaisi olla järkevä "korvaava" vaihtoehto jostain edullisemmasta päästä?
Jaattehan reippaasti kokemustanne tietämättömälle! ;)
Q-kelit lähestyy..
Ajattelin tuolta obd.fi -sivuilta tilata tuon Ross-Tech -kaapelin, eikös se nyt ole paras mahdollinen vaihtoehto? Eikä kotimaasta tilattuna tainnut olla paljoa kalliimpi kokonais hinnaltaan kuin ulkomailta tilailtuna.
Tuo Vag-COM taitaa aidolla kaapelilla olla melko mutkaton, helppokäyttöinen ja varmatoiminen ohjelma jonka normaalilla aivokapasiteetilla ja viitseliäisyydellä oppii hyvin?
Mietityttää vaan että onkohan vähän turhan arvokas ostos jos sittenkään ei tuon BiTQ:n kanssa ihmeemmin tarvetta tule (lue: auto toimii)...
Mikä mahtaisi olla järkevä "korvaava" vaihtoehto jostain edullisemmasta päästä?
Jaattehan reippaasti kokemustanne tietämättömälle! ;)
Q-kelit lähestyy..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 24 vierailijaa