T5 Webasto lukossa miten saa auki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

T5 Webasto lukossa miten saa auki

ViestiKirjoittaja kharppa » 20.12.2011 20:21

osaako joku neuvoa miten saan vag-gomilla lämmittime lukituksen auki
kun yritän adaptation-channel 3 arvoa 0 muuttaa 1 se ei onnistu kanava pysyy vaan nollana eli webasto on lukossa.
uusi ohjain korttikin on vaihdettu ja palopää.
006 =11111001 pitäis varmaan olla 11111111 onko vika testerissä kun ei onnistu

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 20.12.2011 21:30

Olet oikeilla jäljillä. Adaptation kanava kolme.

Muuta ykköseksi, test ja sitten save.

Sitten lue uudestaan, tulee nolla, nyt test (vaikka onkin nolla) ja save.

Nyt vasta lukitus poistuu. Tuntuu epäloogiselta, mutta näin se toimii.
Viimeksi muokannut jad, 21.12.2011 7:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 20.12.2011 21:44

olen tehnyt son kymmeniä kertoja mutta ei muutu ykköseksi on aina vaan nollaa

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.12.2011 7:33

Mulla oli edellisessä postauksessa ykkönen ja nolla väärinpäin :)
Nyt on editoitu ohje oikein.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 21.12.2011 17:15

weba lähtee päälle kun auton käynnistää ja käy kokoajan sammuu ilmeisesti kun moottori lämpö on 90 ja kun auton sammutaa puhallin jää pyörimään onko toiminta normaali jälkiasennuskellosta ei lähde käyntiin missähän vika ?. voiko ulkolämpötilalla olla merkitystä pakkasraja ym.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.12.2011 21:59

Eikös uusi ohjain kuulu aina ohjelmoida kellosarjaa varten?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.12.2011 6:57

Eikös uusi ohjain kuulu aina ohjelmoida kellosarjaa varten?

T5:ssa ei tarvitse.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.12.2011 15:04

Onko kello kytketty oikein?

Eli kellon w-bus nastasta webaston nastaan 1?
Kellolla kun käynnistää, niin ei ole ulkolämpötila rajaa.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 22.12.2011 21:30

vikakoodi 2245
connection:RF Remote control
004-no singnal / communication
tällainen vikakoodi tuli kun aikani vag- comilla tutkin. voisiko olla vika kellossa testerissä ei näy komentoa kun kellosta käynnistää. johto mitattu se on kunnossa tosin kaksi liitosta tinattu voisko vaikuttaa.
kanava 3 arvo on muuten 0 tarkastin toisesta T5 portterista siis (adaptation-cannel)
kaikki muutkin arvot olivat samat omassani, kuin toimivassa autossa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.12.2011 22:28

Joskus autossa ei saa olla virrat päällä kun käyttää jälkiasennus webasto-ohjainta (Ei välttämättä näy käynnistys käsky, jos virrat on päällä), tämä ilmiö on ilmennyt satunnaisesti.
RF-Remote vikakoodi on melko yleinen "turha" koodi, ei siis tarkoita mitään.
Viimeksi muokannut jad, 12.1.2012 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 23.12.2011 20:54

jos testeriä käyttää on pakko olla virrat päällä ja kokeilin toista ehjää samanlaista
T5:sta ja siinä käsky näkyi. omassani vain ei käsky näy testerissä.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 23.12.2011 20:57

W-bus testerillä ei tarvita virtoja autossa, mutta paremmin näkee VCDS:llä ne tiedot kun virrat on päällä.

Itsellä kyllä on jokainen tehdas-Webasto toiminut ongelmitta myös auton virtojen ollessa päällä - vaikka niissä osassa oli jälkiasennettuja kelloja yms.

Jsavilaa
-
Viestit: 53
Liittynyt: 9.2.2004 21:54

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 12.1.2012 9:52

Emännän Porterissa taas sama ongelma, webasto lukossa (Vag-com sanoo, muistaakseni, vain että "locked"). Samaa vaivaa ollu jo muutaman vuoden ja välillä lukon aiheuttaa käyttäjävirhe (kello päällä startatessa) ja välillä se vaan menee jumiin. Aikasemmin oon aukonu tuota vag-comilla mutta tänä talvena ei tunnu aukevan ja kun resetointitarve on ollut muutenkin parhaillaan kerran viikossa, tuuppasin auton joulukuussa lisälämmittimiin erikoistuneelle pajalle tsekattavaksi. Parin releen vaihdon ja resettoinnin jälkeen toimi pari päivää ok ja taas on jumissa.

Onko Oulussa tai lähimaastossa ketään joka oikeasti osaa tutkia onko tuolla joku oikea vika ja muuttaa tuon pois auton "automaattisesta" ohjauksesta pelkästään kellolla toimivaksi? Jos on ja kiinnostaa korvausta vastaan tutkia/muuttaa, saa laittaa yyveetä. Auto on siis -04 T5 1.9 jälkiasennetulla kellolla (uutena asennettu).

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 12.1.2012 12:42

Oulussa on sellainen firma kun powerflash oy.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 5.2.2012 17:28

T5 seuraava ongelma:
Kellosta webasto menee päälle ja sisäpuhallin pyörii

Auto käynnistetään, webasto menee päälle mutta sisäpuhallin on mykkä.

Kyseessä ovaali kello..

Ongelma alkoi kuulemma kun telestart lisättiin

Kiitos etukäteen..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.2.2012 18:57

Tarkista ensin auton oma puhaltimen sulake. Seuraavaksi webaston rele ja kytkennät.
Webaston lisäsarjan puhallinohjauksen paksun punaisen johdon irtoaminen puhallinpaneelin takana voi myös aiheuttaa kyseisen oireen.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 5.2.2012 22:34

Olisko kytkistä tarjota, en ole itse kytkenyt tuota, otin lukituksen pois siitä...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 6.2.2012 10:41

Kun webasto on lukossa niin sisäflekti toimii, onko tuolla välissä vaihtokoskettimin oleva rele ja 2 johtoa väärin päin?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.2.2012 19:34

onko tuolla välissä vaihtokoskettimin oleva rele
On.
Napaan 87a auton sulakkeelta, 87 webaston puhallin sulakkeelta ja 30 puhaltimen ohjainpaneelille.
Olen valitettavasti nähnyt lisäsarjoja konehuoneeseen asennettuna, siellä happanee releet ja sulakkeet kohtuu tehokkaasti.

Jsavilaa
-
Viestit: 53
Liittynyt: 9.2.2004 21:54

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 12.11.2012 11:45

Ongelmana edelleen tuo emännän portteri ja sen lukkiutuva Webasto. Autoa on käytetty parilla korjaamolla jossa vikaa hoidettu kuittaamalla lukko pois. Ohjeeksi korjaamolla sanottiin että voin käydä kuittaamassa vian pois kun se ilmenee, mutta ei kuitenkaan viittis pahimmillaan joka toinen päivä kuittailla kun se menee uudestaan lukkoon melko pian avauksen jälkeen. Toinen ehdotettu vaihtoehto on vaihtaa uus lämmitin, mutta samaan hengenvetoon sanoi että koska tuo Thermotop-C on kuulemma ihan susi, eikä varmaankaan siitä vaihtamalla paremmaksi muutu, niin sekään ei oikeen hirveästi houkuttele.

Aloin sitte pohtimaan että voiko sen poistaa kokonaan ja korvata jollain itsenäisesti toimivalla versiolla (ON / OFF-kytkin riittäis, kellotoiminto plussaa). Korjaamo oli sitä mieltä että ois laitettava samanlainen CAN-ohjattu Thermotop-C.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 12.11.2012 20:52

Kyllä voi korvata tarvike c-mallin webastolla, tai c-mallin ohjainkortilla. Siinä jätetään auton CAN-väylä käyttämättä. Ja voidaan ohjata on/off painikkeella, kellolla, kaukosäätimellä jne.
Missäspäin Suomea tämä "ongelma" esiintyy?
Eikä tuo C tosiaan ole mikään susi, hyvä se on, Ventur onkin jo tarina toinen...

Jsavilaa
-
Viestit: 53
Liittynyt: 9.2.2004 21:54

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 13.11.2012 8:04

Kiitos tiedosta. Oulun seudulla on tämä Portteri.

Luotto korjaamoihin ei tämän laitteen suhteen oo hirveän korkealla kun pari eri korjaamoa (molemmilla Webasto-osaamista) on tuota kattonu ja molempiin kerroin että se menee hetimiten lukkkoon kun kuittaa vian pois > vois siis koittaa tutkia pikkusen mikä siellä on hajalla tai mikä sen aiheuttaa. Toimenpiteenä on siis ollu: "Joo, me kuitattiin tästä koodit ja kyllä se nyt toimii, ja jos ei toimi nii vaihetaan koko p*ska uuteen p*skaan". Niin justiinsa...

Vika voi siis olla lämmittimessä itsessään, ohjauksessa, pa-syötössä tms., se pitäisi varmaan selvittää ennen kuin alkaa uusimaan osia. Osaava tekijä saa ottaa yhteyttä vaikka privalla. Mikään hirveä kiire hommalla ei oo kun nyt on ainakin pari talvea selvitty tuolla jumiutuvalla versiolla.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 13.11.2012 14:48

Et ilmeisesti ole asioinut PowerFlash:lla vielä?

Jsavilaa
-
Viestit: 53
Liittynyt: 9.2.2004 21:54

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 14.11.2012 11:34

Powerflashillä vaihettiin aikasemmin nuo releet ja kuitattiin vika pois. Olivat sitä mieltä ettei saa irti CAN-väylästä ja arveli että jos kuittaus ei auta niin ohjainkortti hajalla, hinta-arvio muistaakseni 4-500e. Nuo muut toimenpiteet (siis kuittaukset) on tehty huoltojen yhteydessä muualla.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.11.2012 12:11

Ilmeisesti teillä on vaan ollut informaatio epäselvyyttä. VW:n omaa ohjainkorttia ei voi jättää ilman CAN-kytkentää, mutta tarvike ohjainkortti PITÄÄ jättää ilman CAN-väylä kytkentää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa