T5 Webasto lukossa miten saa auki
Valvoja: ffp jäsenet
T5 Webasto lukossa miten saa auki
osaako joku neuvoa miten saan vag-gomilla lämmittime lukituksen auki
kun yritän adaptation-channel 3 arvoa 0 muuttaa 1 se ei onnistu kanava pysyy vaan nollana eli webasto on lukossa.
uusi ohjain korttikin on vaihdettu ja palopää.
006 =11111001 pitäis varmaan olla 11111111 onko vika testerissä kun ei onnistu
kun yritän adaptation-channel 3 arvoa 0 muuttaa 1 se ei onnistu kanava pysyy vaan nollana eli webasto on lukossa.
uusi ohjain korttikin on vaihdettu ja palopää.
006 =11111001 pitäis varmaan olla 11111111 onko vika testerissä kun ei onnistu
Olet oikeilla jäljillä. Adaptation kanava kolme.
Muuta ykköseksi, test ja sitten save.
Sitten lue uudestaan, tulee nolla, nyt test (vaikka onkin nolla) ja save.
Nyt vasta lukitus poistuu. Tuntuu epäloogiselta, mutta näin se toimii.
Muuta ykköseksi, test ja sitten save.
Sitten lue uudestaan, tulee nolla, nyt test (vaikka onkin nolla) ja save.
Nyt vasta lukitus poistuu. Tuntuu epäloogiselta, mutta näin se toimii.
Viimeksi muokannut jad, 21.12.2011 7:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vikakoodi 2245
connection:RF Remote control
004-no singnal / communication
tällainen vikakoodi tuli kun aikani vag- comilla tutkin. voisiko olla vika kellossa testerissä ei näy komentoa kun kellosta käynnistää. johto mitattu se on kunnossa tosin kaksi liitosta tinattu voisko vaikuttaa.
kanava 3 arvo on muuten 0 tarkastin toisesta T5 portterista siis (adaptation-cannel)
kaikki muutkin arvot olivat samat omassani, kuin toimivassa autossa.
connection:RF Remote control
004-no singnal / communication
tällainen vikakoodi tuli kun aikani vag- comilla tutkin. voisiko olla vika kellossa testerissä ei näy komentoa kun kellosta käynnistää. johto mitattu se on kunnossa tosin kaksi liitosta tinattu voisko vaikuttaa.
kanava 3 arvo on muuten 0 tarkastin toisesta T5 portterista siis (adaptation-cannel)
kaikki muutkin arvot olivat samat omassani, kuin toimivassa autossa.
Joskus autossa ei saa olla virrat päällä kun käyttää jälkiasennus webasto-ohjainta (Ei välttämättä näy käynnistys käsky, jos virrat on päällä), tämä ilmiö on ilmennyt satunnaisesti.
RF-Remote vikakoodi on melko yleinen "turha" koodi, ei siis tarkoita mitään.
RF-Remote vikakoodi on melko yleinen "turha" koodi, ei siis tarkoita mitään.
Viimeksi muokannut jad, 12.1.2012 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emännän Porterissa taas sama ongelma, webasto lukossa (Vag-com sanoo, muistaakseni, vain että "locked"). Samaa vaivaa ollu jo muutaman vuoden ja välillä lukon aiheuttaa käyttäjävirhe (kello päällä startatessa) ja välillä se vaan menee jumiin. Aikasemmin oon aukonu tuota vag-comilla mutta tänä talvena ei tunnu aukevan ja kun resetointitarve on ollut muutenkin parhaillaan kerran viikossa, tuuppasin auton joulukuussa lisälämmittimiin erikoistuneelle pajalle tsekattavaksi. Parin releen vaihdon ja resettoinnin jälkeen toimi pari päivää ok ja taas on jumissa.
Onko Oulussa tai lähimaastossa ketään joka oikeasti osaa tutkia onko tuolla joku oikea vika ja muuttaa tuon pois auton "automaattisesta" ohjauksesta pelkästään kellolla toimivaksi? Jos on ja kiinnostaa korvausta vastaan tutkia/muuttaa, saa laittaa yyveetä. Auto on siis -04 T5 1.9 jälkiasennetulla kellolla (uutena asennettu).
Onko Oulussa tai lähimaastossa ketään joka oikeasti osaa tutkia onko tuolla joku oikea vika ja muuttaa tuon pois auton "automaattisesta" ohjauksesta pelkästään kellolla toimivaksi? Jos on ja kiinnostaa korvausta vastaan tutkia/muuttaa, saa laittaa yyveetä. Auto on siis -04 T5 1.9 jälkiasennetulla kellolla (uutena asennettu).
Ongelmana edelleen tuo emännän portteri ja sen lukkiutuva Webasto. Autoa on käytetty parilla korjaamolla jossa vikaa hoidettu kuittaamalla lukko pois. Ohjeeksi korjaamolla sanottiin että voin käydä kuittaamassa vian pois kun se ilmenee, mutta ei kuitenkaan viittis pahimmillaan joka toinen päivä kuittailla kun se menee uudestaan lukkoon melko pian avauksen jälkeen. Toinen ehdotettu vaihtoehto on vaihtaa uus lämmitin, mutta samaan hengenvetoon sanoi että koska tuo Thermotop-C on kuulemma ihan susi, eikä varmaankaan siitä vaihtamalla paremmaksi muutu, niin sekään ei oikeen hirveästi houkuttele.
Aloin sitte pohtimaan että voiko sen poistaa kokonaan ja korvata jollain itsenäisesti toimivalla versiolla (ON / OFF-kytkin riittäis, kellotoiminto plussaa). Korjaamo oli sitä mieltä että ois laitettava samanlainen CAN-ohjattu Thermotop-C.
Aloin sitte pohtimaan että voiko sen poistaa kokonaan ja korvata jollain itsenäisesti toimivalla versiolla (ON / OFF-kytkin riittäis, kellotoiminto plussaa). Korjaamo oli sitä mieltä että ois laitettava samanlainen CAN-ohjattu Thermotop-C.
Kyllä voi korvata tarvike c-mallin webastolla, tai c-mallin ohjainkortilla. Siinä jätetään auton CAN-väylä käyttämättä. Ja voidaan ohjata on/off painikkeella, kellolla, kaukosäätimellä jne.
Missäspäin Suomea tämä "ongelma" esiintyy?
Eikä tuo C tosiaan ole mikään susi, hyvä se on, Ventur onkin jo tarina toinen...
Missäspäin Suomea tämä "ongelma" esiintyy?
Eikä tuo C tosiaan ole mikään susi, hyvä se on, Ventur onkin jo tarina toinen...
Kiitos tiedosta. Oulun seudulla on tämä Portteri.
Luotto korjaamoihin ei tämän laitteen suhteen oo hirveän korkealla kun pari eri korjaamoa (molemmilla Webasto-osaamista) on tuota kattonu ja molempiin kerroin että se menee hetimiten lukkkoon kun kuittaa vian pois > vois siis koittaa tutkia pikkusen mikä siellä on hajalla tai mikä sen aiheuttaa. Toimenpiteenä on siis ollu: "Joo, me kuitattiin tästä koodit ja kyllä se nyt toimii, ja jos ei toimi nii vaihetaan koko p*ska uuteen p*skaan". Niin justiinsa...
Vika voi siis olla lämmittimessä itsessään, ohjauksessa, pa-syötössä tms., se pitäisi varmaan selvittää ennen kuin alkaa uusimaan osia. Osaava tekijä saa ottaa yhteyttä vaikka privalla. Mikään hirveä kiire hommalla ei oo kun nyt on ainakin pari talvea selvitty tuolla jumiutuvalla versiolla.
Luotto korjaamoihin ei tämän laitteen suhteen oo hirveän korkealla kun pari eri korjaamoa (molemmilla Webasto-osaamista) on tuota kattonu ja molempiin kerroin että se menee hetimiten lukkkoon kun kuittaa vian pois > vois siis koittaa tutkia pikkusen mikä siellä on hajalla tai mikä sen aiheuttaa. Toimenpiteenä on siis ollu: "Joo, me kuitattiin tästä koodit ja kyllä se nyt toimii, ja jos ei toimi nii vaihetaan koko p*ska uuteen p*skaan". Niin justiinsa...
Vika voi siis olla lämmittimessä itsessään, ohjauksessa, pa-syötössä tms., se pitäisi varmaan selvittää ennen kuin alkaa uusimaan osia. Osaava tekijä saa ottaa yhteyttä vaikka privalla. Mikään hirveä kiire hommalla ei oo kun nyt on ainakin pari talvea selvitty tuolla jumiutuvalla versiolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa