Elikkäs otsikon mukainen menopeli on nyt jumissa sakkopaikalla(arkena rapsu rapsahtaa ellei käy vääntämässä kiekkoa yhtenään). Menovettä on, pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa että starttaisi. Putkesta tulee reilunlaisesti valkoista savua. Tarkoittanee että saa löpöä. Vielä eilen starttasi, mutta tänään enää ei.
Autoa on jo pidemmän aikaa vaivannut kehnohko käynnistyminen. Eli saa sahata kohtuu pitkään, lupailee jonkun aikaa kunnes lopulta starttaa ja pysyy käynnissä. Kun kone on lämmin starttaa moitteetta. Ja käynnistyttyään toimii hyvin. Olen ymmärtävinäni että starttiongelmat johtuvat näillä oireilla polttoainepumpusta? Vähänkään viileämmällä ilmalla käynnistyy heti heikommin.
Mitä tuolle mahtaisi olla tehtävissä omin nokkineen kadun varressa? En ole mikään autoexpertti, mutta jos ohjeet ovat edes kohtalaiset osaan yleensä toimia niiden mukaan.
Jos se on pakko hinata niin sitten se on kai hinattava, mutta mieluusti sen yrittäisi ensin ajamalla korjaamolle. Ellei sitten korjaus onnistu ihan paikan päällä.
Ps. auto on Helsingin Munkkiniemessä. Kontissa on pari koria vahvaa lonkeroa joista helposti ainakin toinen lähtee vaivoiksi jos joku täälläpäin majaileva autoexpertti kiinnostuu tulemaan vilkaisemaan. Tosin pelkkä vilkaisu ei vielä riitä.. käynnistä on oltava jotain konkreettista hyötyäkin :)
VW Transporter 2.4d vm.95 ei starttaa :(
Valvoja: ffp jäsenet
Hehkutuspuolella taitaa olla toi vika, ku ei kerta kylmänä meinaa lähteä käyntiin ja valkosta savua pössyttää, ja lämpösenä lähtee hyvin käyntiin. Tarkista hehkut, jos ne on ok niin hehkun sulake? Eilen ainakin täällä Jyväskylässä päin oli lämpösempää, tänään oli nollassa aamulla. Ei ihme jos ei lähde käyntiin näissä lämpötiloissa jos hehkut ei toimi. :)
Esikammiokone voi jo kiukutella näillä ilmoilla starteissa jos hehkut pimeänä eli täältäkin ääni niitten tarkistamiseksi ensin että tuleeko edes virtaa hehkutikuille asti.
Vähän asiaa sivuten hehkujen vaihdosta jos sellaiseen joutuu http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=53 ... f25429a4a9
Jos ongelma on alkanut jo lämpimillä keleillä niin sitten voisi epäillä pumpun haukkaavan ilmaa pidemmän seisokin aikana.
Vähän asiaa sivuten hehkujen vaihdosta jos sellaiseen joutuu http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=53 ... f25429a4a9
Jos ongelma on alkanut jo lämpimillä keleillä niin sitten voisi epäillä pumpun haukkaavan ilmaa pidemmän seisokin aikana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa