Tuli ostettua (Halvalla) -93 1,9TD Vento joka oli jääny seisomaan käyttämättömänä 2010. Viikolla kun sen hain siitä oli vuotanu(?) tai haihtunu(?) sen verran jäähdytysnestettä että kävi kuumana ja ei tullu lämpöä sisätiloihin...
Onko tälle jotain kikkaa kun täyttää jäähdytysnestettä jotta saa kaikki ilmat pois järjestelmästä?
Vekottimessa on myös Webasto.
Vento 1,9TD jäähtysneste hävinny?
Valvoja: ffp jäsenet
Eihän siinä koneen kannessa vasemmalla puolella olevassa muovilaipassa, tai kannen etuosan muovilaipassa ole jälkiä vuodosta? Yleensä peruspaikka, kun alkaa nestettä häviämään. Eihän lämppärin kenno vuoda?
Ilmaukseen pitäisi riittää, kun täyttelee ja painelee letkuja, sitten käyntiin ja vahtii pintaa nestepurkki kätösessä.
Ilmaukseen pitäisi riittää, kun täyttelee ja painelee letkuja, sitten käyntiin ja vahtii pintaa nestepurkki kätösessä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kannen päässä oleva muovilaippa halki tai sen o-rengas vuotaa, lämppäriltä koneelle menevä rautaputki ruostunu puhki just koneen ja laatikon liitoskohdasta jolloin nesteet kytkimellä (näin meillä).
Termostaattikin voi jumittaa, 110tkm ajettu audi tuossa odottelee termarin vaihtoa kun ei lämmöt nouse kuin 70, samaa vikaa ollu meidän ventoissakin.
Ja kyllä tuo meidän 175tkm ajettu ventokin johonkin sitä nestettä hukkaa.
Termostaattikin voi jumittaa, 110tkm ajettu audi tuossa odottelee termarin vaihtoa kun ei lämmöt nouse kuin 70, samaa vikaa ollu meidän ventoissakin.
Ja kyllä tuo meidän 175tkm ajettu ventokin johonkin sitä nestettä hukkaa.
Juuh yleensähän se on just kuskin suunnasta katsottuna. :)
Täytin nesteet ja käynnistin. Sain vissiin kyllä ilmattua ja lämmötkin alkoi tulla sisätiloihin. Pikkasen näyttäs tosiaan vuotavan just tuosta kannen etupuolen syyläriin lähtevästä muoviosan kohdalta kun on painetta päällä.
Toinen asia mikä hieman yllätti oli että kun kaasutteli nopsaa ja päästi kaasua se pukkas mustaa savua heti turbon(?) jälkeen konehuoneeseen? Ilmeisesti joku vuoto myös pakoputkistossa..
Täytin nesteet ja käynnistin. Sain vissiin kyllä ilmattua ja lämmötkin alkoi tulla sisätiloihin. Pikkasen näyttäs tosiaan vuotavan just tuosta kannen etupuolen syyläriin lähtevästä muoviosan kohdalta kun on painetta päällä.
Toinen asia mikä hieman yllätti oli että kun kaasutteli nopsaa ja päästi kaasua se pukkas mustaa savua heti turbon(?) jälkeen konehuoneeseen? Ilmeisesti joku vuoto myös pakoputkistossa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa