Vw bora ajm turbo vika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

koote
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2012 10:12

Vw bora ajm turbo vika

ViestiKirjoittaja koote » 17.10.2012 14:07

Elikkäs mulla on tuommonen vw bora 1.9tdi 4motion (ajm) jo jonkin aikaa autossa on ilmennyt semmonen ongelma että turbo herää todella myöhään kiihdyttäessä joskus jopa 2500-3500 saa olla kierroksia ennenkuin tapahtuu yhtään mitään, sitten kun vaihtaa vaihdetta saattaa käydä niin että turbo ei herää ollenkaan vaikka kuin kiihdyttää, sitten kun on ajanut muutaman kilometrin ja pysähtyy esim risteykseen turbo toimii taas normaalisti ja vetää alhaalta ylös asti ihan normaalisti, ja auto ei ilmeisesti mene ns 'limp modeen' koska uudelleen käynnistäminen ei auta asiaa.

vaihdettuja osia tähän mennessä

n75 venttiili
Ilmamassamittari
kaikki alipaine letkut
mr muscle käsittely turbolle säädin liikkui todella huonosti ennen tätä ja rahisi kun sitä liikutti, nyt liikkuu normaalisti mutta autossa ei käytännössä ole turboa ollenkaan.

Mitä seuraavaksi? uus turbo?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.10.2012 14:29

Kokeile vaikka irroittaa se turbon imuputki ja sitten nappaat akselin päässä olevasta mutterista sormilla kiinni ja kokeilet, onko turbossa välyksiä (päittäis/poikittais). Sillä selviää aika hyvin ahtimen kunto.
Sellaista seminapakan tuntuista poikittaista välystä saa olla jonkin verran (on uudessakin ahtimessa), ahdin keskittyy kuitenkin öljynpaineella. Päittäisvälystä ei saisi olla käytännössä ollenkaan.

Vähänsenhän nuo oireet ahtimen suunnalle viittaisi. Viekö öljyä/savuttaako? Pitäisi sielläkin puolella melkein näkyä, jos ahdin on niin väljä, ettei enää lähde kunnolla pyörimään...

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 17.10.2012 15:28

Eikös AJM ole muuttuvageometrisella ahtimella? Paljonko ajettu vehjes, jottako siivet jumisi?

koote
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2012 10:12

ViestiKirjoittaja koote » 17.10.2012 15:32

Kiitos nopeasta vastauksesta! on muutuva siipinen ja 230k ajettu.Kyllä siellä pientä poikittaista välystä löytyy, eilen käytin coolerin irti ja siellä oli noin 0,4dl öljyä. Savuttaa jonkin verran harmaata savua mutta en osaa sanoa että tuleeko enemmän kuin ennen näitä oireita. Tietäiskö kukaan jotain suht halpaa turbo pajaa oulunseudulla? Vai kannattaako suosiolla mennä fin-turbolle? -Kalle

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 17.10.2012 15:38

Kuopioon vaan, palvelu on ensiluokkaista.

koote
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2012 10:12

ViestiKirjoittaja koote » 29.10.2012 20:29

Noniin nyt ois autossa uus turbo mallia gt1749vb tehoa tuli takas jonkin verran mutta tuntuu silti jotenkin laiskalta, syötöt vagcomin mukaan 59-70mg/str 2000-4000rpm ja mafikin näyttää 1050-1150
seuraavaksi varmaan kannattais lähtä suuttimia metsästämään lisäpotkun toivossa mutta mistä, onko oulun seudulla mitään diesel pajaa josta sais tilattua ja asennettua esim 520racet? vai kannattaako suosiolla tilata netistä ja vaihdatuttaa sitten jossakin alan liikkeessä? vagcom näyttää huippuväännöksi n 3000rpm kohdalla 430nm kuinkahan luotettava tuo on? kytkin ei kuitenkaan luista eikä muitakaan värähteljyä tunnu -Kalle

edit. niin ja semmonen juttu vielä että auto tuntuu isolla vaihteella todella laiskalta esim 110km/h mittarinopeus ja ohitus tilanne niin saa vispata 4:sta silmään enneku tuntuu että mitään tapahtuu.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.10.2012 21:02

Ajm koneeseen kun ei käy 520racet, tartteet pumpparin suuttimet.

Sopivat virisuuttimet maksaa runkoineen joku 1400e. Yhdet käytetyt Race783set ois melkein puoleen hintaan tiedossa, mutta yleensä noista saa tosiaan maksaa aika paljon.

koote
-
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2012 10:12

ViestiKirjoittaja koote » 30.10.2012 15:44

ah niinhän se olikin, http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... or-80.html nämä ilmeisesti menis suoraa vakioiden tilalle eikä hintakaan vaikuta kovin pahalta?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 30.10.2012 16:28

miten sen hinnan katsoo... +80% suuttimet +rungot +verot = n.1200 puntaa....... +toimitus 34 puntaa

Noista darksiden hinnoista puuttuu verot yms.. tulee näkyviin vasta kun on ostoskorissa ja annettu toimitusosoite....

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.10.2012 16:45

Niin todellakin 1234 puntaa, jos sen muuttaa euroiksi niin varmasti menee 1400 rikki.

800e on pyynti noilla käytetyillä raceilla, ei pitäs olla paha kun vakio suuttimien markkinahinnat käytettynä pyörii siinä 200-500e sarja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa