Alkasi A6:n kabiiniin tulla dieselin hajua ja tänään tarkemmin tutkittuani neljän suuttimen alta venttiilikoppa on kostea dieselistä. Molemmista sylinteriryhmistä siis 2 etummaista suutinta, johon tulee 2 paluuletkua.
Paluuletkut tuntuu kuitenkin melko tiukoilta.Voiko tuossa nyt yhtäkkiä alkaa 4 suuttimen letkut vuotaa vai voiko paluupuolella olla muuten ongelmia, että tulee painetta ja siksi vuotaa?
Kone on AKE ja A6 vuosimallia 03.
2.5TDI V6 suuttimet vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
Tuttua hommaa se on itsellekin, kun dieselillä oon 17 vuota ajellu. Kaikkiin on saanut vaihtaa noi paluuletkut jossain vaiheessa ja ne kangaspäällysteiset etenkin on surkeita.
Mutta tällä kertaa ihmetystä herätti tuo, että letku on tiukat, eivätkä nyppäämällä irronneet ja takimmaiset suuttimet eivät vuotaneet. Noissa mainituissa suuttimissa paluuletkuille on sellainen banjo-tyyppinen liitin joka on tiivistetty kupariprikoilla. Olivat melko löyhässä ja kiristin niitä hieman. Takimmaisissa suuttimissa on vain 1 lähtö.
Koeajolle en vielä tänään päässyt, mutta uskoisin että tuosta saattaa olla apua. Ja jos ei ole, niin sitten uudet kupariprikat ja samalla ne letkutkin uusiksi.
Mutta tällä kertaa ihmetystä herätti tuo, että letku on tiukat, eivätkä nyppäämällä irronneet ja takimmaiset suuttimet eivät vuotaneet. Noissa mainituissa suuttimissa paluuletkuille on sellainen banjo-tyyppinen liitin joka on tiivistetty kupariprikoilla. Olivat melko löyhässä ja kiristin niitä hieman. Takimmaisissa suuttimissa on vain 1 lähtö.
Koeajolle en vielä tänään päässyt, mutta uskoisin että tuosta saattaa olla apua. Ja jos ei ole, niin sitten uudet kupariprikat ja samalla ne letkutkin uusiksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa