joo elikkä mulla on ollu tää ongelma kauemman aikaa tässä mun ajm passatissa, mutta vikaa ei ole oikein löytynyt.
Pähkinän kuoressa ongelma on tämä :
Kylmällä koneella kun kierroksia nostaa, niin noin 3000rpm kohdilla kone alkaa nykimään ja luistoneston valo syttyy palamaan. Kun kone lämpenee, niin kierrokset nousee n. 4000rpm jolloin sama homma, nykii. Kun kiihdyttää täydellä kaasulla, vetäminen loppuu kuin seinään tuossa kyseisellä kierroslukemalla ja paikallaan kaasuttaessa vain rykii.
Oon lukenut vikakoodit ja sieltä tulee 16705 - Engine Speed sensor (g28) : eli kampiakselin asentotunnistin.
Ongelma kuitenkin on siinä, että kun tämä vika aiemmin ilmeentyi, niin ostin tarvikemallin tunnistimen, joka on nyttenkin paikoillaan ja tekee tätä nykimistä. Tilasin myös uuden marmorilta ja tällä auto ei edes käynnisty?!
Kun vikakoodit nollaa, tulee sama vikakoodi heti kun kone nykäisee kerran, tosin tämä vain paikallaan kaasuttaessa, ajossa kun nykäisee niin vikakoodia ei tule.. ihme homma?
Jos jollakulla ollut samanlaisia ongelmia niin tarttis kipeesti apua, meinaa iteltä loppua neuvot tähän väliin, kiitos!
Ajm nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Omassa ajm koneessa golf iv korissa eivät tarvikemallin nokka-anturit toimineet lainkaan.Alkuperäisosalla ei ongelmia.
Uusi alkuperäisanturikin voi olla rikki mutta hyvin epätodennäköistä.
Omassa vedettiin uudet johdot suoraan eculta anturille varmuuden vuoksi kun nokkavikaa haettiin. On aika heppoista piuhaa nuo nokan ja kampuran piuhat johtosarjassa.
Kannattaa aloittaa mittaamalla johdot onko ehjät ilman isompia vastuksia.
Uusi alkuperäisanturikin voi olla rikki mutta hyvin epätodennäköistä.
Omassa vedettiin uudet johdot suoraan eculta anturille varmuuden vuoksi kun nokkavikaa haettiin. On aika heppoista piuhaa nuo nokan ja kampuran piuhat johtosarjassa.
Kannattaa aloittaa mittaamalla johdot onko ehjät ilman isompia vastuksia.
Jep, kiitti!
Tosiaan itsekkin luulin että alkuperäinen ois rikki, mutta kävin vaihtamassa sen toiseen uuteen eikä se pelannu silläkään nii en usko että kahta rikkinäistä enää tulis peräjälkee :D
Tosiaan pitää nuo johdot käydä läpi, tosiaan on hepposta tuo kaapeli on huomattu :D voihan sieltä jotain löytyä, ehkä tämäkin selviää joskus..
Tosiaan itsekkin luulin että alkuperäinen ois rikki, mutta kävin vaihtamassa sen toiseen uuteen eikä se pelannu silläkään nii en usko että kahta rikkinäistä enää tulis peräjälkee :D
Tosiaan pitää nuo johdot käydä läpi, tosiaan on hepposta tuo kaapeli on huomattu :D voihan sieltä jotain löytyä, ehkä tämäkin selviää joskus..
No nyt on taas jumpattu..
Turbon käytin auki ja puhdistin siivet, sekä mittasin kampiakselin asentotunnistimen johdot etteivät olisi nirhautuneet poikki, lopputuloksena huomattavasti parempi vaste kaasuun, parempi kiihtyvyys ja nykimisen loppuminen lämpimällä koneella.
Vikakoodit täytyy lukea, mutta epäilen suuresti ettei vikakoodi ole poistunut.
Seuraavaksi tuli mieleen että voisiko polttoaineen lämpötila-anturi viallinen, että antaisi liian vähän soppaa kylmällä koneella, pitänee mittailla anturi eri lämpötiloissa että antaako oikeat vastukset vähä outo ettei anna vikakoodia, mutta testaillaan...sitten myös vaihtoehtona käyttää öljypohja auki ja tarkistaa roottorin kunto, että olisko löysällä, likainen tai kulunut, jospa siinä olisi seuraaville päiville hommaa.. :)
Turbon käytin auki ja puhdistin siivet, sekä mittasin kampiakselin asentotunnistimen johdot etteivät olisi nirhautuneet poikki, lopputuloksena huomattavasti parempi vaste kaasuun, parempi kiihtyvyys ja nykimisen loppuminen lämpimällä koneella.
Vikakoodit täytyy lukea, mutta epäilen suuresti ettei vikakoodi ole poistunut.
Seuraavaksi tuli mieleen että voisiko polttoaineen lämpötila-anturi viallinen, että antaisi liian vähän soppaa kylmällä koneella, pitänee mittailla anturi eri lämpötiloissa että antaako oikeat vastukset vähä outo ettei anna vikakoodia, mutta testaillaan...sitten myös vaihtoehtona käyttää öljypohja auki ja tarkistaa roottorin kunto, että olisko löysällä, likainen tai kulunut, jospa siinä olisi seuraaville päiville hommaa.. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa