Bmw 530 kokemuksia

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

Bmw 530 kokemuksia

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.10.2012 20:04

Olen tässä katsellut itselleni diesel autoja ja muutaman henkilön kanssa puhellut puhelimessa ja västin passattia tuli käytyä katsomassa ja koeajamassa, mutta nyt on mielenkiinto kallistunut bmw:n 5-sarjaan ja erityisesti 530d:hen. Puhun nyt siis jostain 2000 luvun alkupään bemmeistä. Mielelläni kuulisin kansan kokemuksia (hyviä ja huonoja) kyseisestä automallista, itselläni ei ole bemmeistä mitään kokemusta. Kannattaako edes katsella?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 26.10.2012 20:21

Omakohtaista kokemusta ei ole kyllä tarjota, mutta Bimmer forumin puolelta saa ainakin paljon tietoa. Itsekin olin ennen vaginoita ostattelemassa bemmiä ja tuo foorumi tuntui silloin hyvältä opiskelupaikalta eri mallien tyyppiominaisuuksista ja -vioista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.10.2012 20:23

Kaverilla oli tuollanen 525d luokkaa -01...-03. Teknisesti ei kummempaa moitittavaa, mutta ajettavuus oli suuri pettymys vaikka siinä piti joku sport-alusta olla.

Hidas ja tunnoton ohjaus ei tehnyt matkaamisesta erityisen nautittavaa. Itse ajelin sillä kerran etelästä Leville ja kyllä se riitti. Ihmeen ponneton alavääntökin eikä ohjelman vaihto auttanut asiaa. Tuntu vaan korostuneen lisääntyneen yläväännön takia.

Muovinen imusarja siltä kerran halkes ja merkkiliikkeen ensidiagnoosi oli että ahtaa normaalisti vaikka tunki pirustu mustaa putkesta eikä kulkenut mihinkään. Sitten reilu viikon päästä liikkeeseen tuli joku erikoisasentaja joka löysi imusarjasta viiden sentin reijän...

Saksan tuonti oli ja toimi niillä varusteilla 30 asteen pakkasessakin lämmittämättä ihan hyvin. Isomman akun se tosin heti aluksi vaihtoi siihen.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 26.10.2012 20:28

Kyllä E39 Bemari pesee ajoltaan vajaaveto VAG:laisen mennentullen.
Noissa dieseleissä on ne imusarjan läpät mitkä hajoaa.Varmistat vaan että ne on poistettu.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.10.2012 21:51

tutulla oli kyseinen laite. olihan se mukava kaikin puolin. en itse ainaskaan pitäny huonona ajettavuudeltaan. koneessakin oli potkua tarpeeksi jopa. tosin muutamat tyyppiviat oliki sit hinnaltaan ihan kivoja. kyseisestä vehkeestä halkesi dp:t ja jos oikein muistan niin 800€/kpl (voin muistaa kyllä väärin) ja näitähän tulee kaks :) jotain muutaki pientä tais olla mutta ei suurempaa

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 27.10.2012 19:28

Ajoltaan loistavia ja potkuakin ihan kivasti. Noi imusarjan läpäthän noissa on ollu riesana.. Ja takapään puslien kuntoa kannattaa tarkkailla koeajolla...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.10.2012 14:35

Joskus tuommoista itsekin ajanut, varsin positiivinen maku tuollaisesta jäi. Ihan kivan oloinen peli jos etsii 530d yksilön jossa hiukan noita M-Sport paketteja tuomassa ulkonäköä. - saattaisin itse katsella myös Alpina D10 mallia myös..

Vaikka vanhoja autoja nääkin on:/ Ylläpito lienee kallista ja hyvästä joutuu maksamaan sitten vähän enemmänkin.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 30.10.2012 9:32

Noissa 529d:ssä ei sit ole läppiä imusarjassa mikäli varustettu manuaalilootalla, eli ainoastaan da-mallien ongelma.

Smistik
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja Smistik » 31.10.2012 17:15

E39 sedan mallina on varmaan hiljaisin auto hinta- ja kokoluokassaan edelleenkin. Läppien lisäksi kannattaa tutustua lootan toimintaan, jos automaatti. Dieseleissä oleva GM:n loota ei ole sieltä kestävimmästä päästä, vaikka laattikoa huuhtoisi 100tkm välein. Bensamalleissa on ZF:n liki pomminvarma vehjes. Kaikenhan saa rikki räppäämällä. Jos tumpsahtelee vaihdoissa, niin kardaanin rättinivel saattaa olla tiensä päässä.

Lue tuolta BTCF lisää, ei tähän jaksa kaikkia samoja juttuja laittaa. Siellä on myös topicci, jossa E39 omistajat voivottelevat mihinkä vaihtaisi sen jälkeen. Vaihtoehtoja kun ei hirveästi ole... ;)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 6.11.2012 22:13

Noissa mitä itsellä on ollut niin:

+ Ajettavuus (Ei toki sporttinen, mutta hyvä jokapaikanhöylä)
+ Ajaton muotoilu
+ Tilaa ainakin farkussa
+ Automaatti vaihtaa hienosti enemmänkin ajetuissa (dieseleissähän näissä onkin sitten enemmän ongelmia)
+ Hieno sisusta ikäisekseen, kuitenkin joskus 95 suunniteltu
+ Vaivaton matkalötkötin, ei paljon tarvitse miettiä kun taittaa matkaa. Mielestäni huomaamattomuus on hyvän matkalötkön parhaita ominaisuuksia.

-Ruostuvat nämäkin
-Painava auto, puslia ja alustan osia joutuu vaihtamaan. Toinen 130tkm ajettu ja kaikin puolin OK vielä, mutta tuo 220tkm ajettu oli alustaltaan aivan finaaliisa
-Bensaa vie pikkukoneisena yhtä paljon kuin vaikkapa 530:nä
-Ilmajouset perseestä, jokaisessa jotain ongelmaa niiden kanssa
-Tuulettimen moottori vikisee kaikissa ajamissani yksilöissä kylmällä ainakin joskus

Nämä kokemukset bensakoneisista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.11.2012 22:53

Sellanen muuten tuli vielä mieleen tosta kaverin kiesistä että sisustan materiaalit on ihan laadukkaita. Kaveri luopui siitä kun oli jotain 250 tkm luokkaa mittarissa eikä kilometrit näkyneet oikeastaan missään.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 7.11.2012 22:46

Itsellä ei ole tuosta 530d:stä mitään muuta kuin hyviä kokemuksia. Tuota Taskisen listaa voisin vähän omalta osalta korjailla

+ Ajettavuus (Ei toki sporttinen, mutta hyvä jokapaikanhöylä)
+ Ajaton muotoilu
+ Tilaa ainakin farkussa
+ Automaatti vaihtaa hienosti enemmänkin ajetuissa (dieseleissähän näissä onkin sitten enemmän ongelmia)
+ Hieno sisusta ikäisekseen, kuitenkin joskus 95 suunniteltu
+ Vaivaton matkalötkötin, ei paljon tarvitse miettiä kun taittaa matkaa. Mielestäni huomaamattomuus on hyvän matkalötkön parhaita ominaisuuksia.

-Ruostuvat nämäkin
-Painava auto, puslia ja alustan osia joutuu vaihtamaan. Toinen 130tkm ajettu ja kaikin puolin OK vielä, mutta tuo 220tkm ajettu oli alustaltaan aivan finaaliisa
-Bensaa vie pikkukoneisena yhtä paljon kuin vaikkapa 530:nä
-Ilmajouset perseestä, jokaisessa jotain ongelmaa niiden kanssa
-Tuulettimen moottori vikisee kaikissa ajamissani yksilöissä kylmällä ainakin joskus

Nämä kokemukset bensakoneisista.


- automaatti vaihtaa todella hienosti ihan riippumatta onko diesel vai bensa. Omalla oli ajettu sen pois myydessäni noin 380tkm eikä laatikossa ollut minkäänlaista vikaa. Eikä ole vieläkään. Autosta on kuitenkin revitty tehoa 240hp/600Nm
- ruostuvat nämäkin? Ihan uutta tietoa, että metalli ruostuu :D
- puslia joutuu vaihtamaan? Mihinkäs autoon niitä ei joudu?
- ilmajouset ihan äärimmäisen hyvä keksintö varsinkin jos vetää traileria tms. Itsellä ei ollut ikinä yhtään mitään ongelmaa ilmajousien kanssa.
-tuulettimen moottorikaan ei vikissyt yhden ainoaa kertaa

Joten summa summarum...

Enpä ole itse vielä omistanut yhtään noin hyvää tuon ikäistä / noin paljon ajettua autoa. Ja omistaisin varmaan vieläkin jos olisi yhtään ollut enää dieselille tarvetta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa