Tuli sitten tuommonen kakkos auto talouteen. Mittarissa karvan vajaa 300 tkm. Ongelmana huono kylmäkäynnistys, kun auto seisoo n.8h tai enemmän. Hehkuttaa ja rele napsahtaa. Saa sahata pari sekunttia ja lähtee käymään parilla pytyllä yskien. Käy huonosti muutaman sekunnin jonka jälkeen käy normaalisti. Pöläyttää aina seisonnan jälkeen myös pienen valkoisen/ harmaan savun putkesta. En tiedä onko vika, mutta auto myös sammuu aina jotenkin ravistellen/ raskaasti. Ei pehmeästi kuin pitäisi. Antoi autodatan mukaan vikaa 00533: Joutokäyntinopeuden säätö ja 00553: Imupuolen vuoto, johdinsarja, ilmamassan mittain. Mitähän noikin nyt sitten tarkoittaa suomeksi :)
Ei ole nesteet sekaisin eikä hävitä muutenkaan nesteitä mihinkään. Kun auto käynnistyy niin toimii ihan normaalisti. Edellinen omistaja oli juuri tehnyt jakopään rempan, niin olisikohan tuo kuuluisa pumpun ajoitus myös persiillään? Osaisko joku suositella tampereelta hyvää diesel pajaa, joka tuon säätäisi!
Hehkut vaihdoin kun oli pari pimeänä, mutta ei vaikuttanut vikaan.
Seat 1.9 TDI (AHU) huono kylmäkäynnistys
Valvoja: ffp jäsenet
Tuskin on hehku vika, koska suoraruisku lähtee vielä parin asteen pakkasesta kuin palmun alta ilman hehkuja, mutta ajoitus vialle tuo kyllä kuulostaa. Vag -comilla tarkistus että sieltä löytyy se reilu 50 sitä ennakkoa vag -asteikolla. Ovat jostain kumman syystä aktiivisia menemään myöhäiselle varsinkin hihnan vaihdon yhteydessä. nimim. saman ongelman kanssa viime syksynä paininut. Ja kun on kohdillaan häviää pölläyttelyt ym. kylmäkäynnistys ongelmat ja lähtee kuin palmun alta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa