Mitäs teillä kuluttaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitäs teillä kuluttaa?
Itse oon vähän alkanu miettimään että onko normaalia että vie maantieajossa 6,5 litraa sataselle pitkällä matkalla, keskinopeuden ollessa 100 km/h. 2.0 tdi bkd moottori, ajettu 320 tkm. Alla 225/40/18 renkaat.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Kyllähän tuo 6,5 litraa tuntuu aika rajulta. Oma BKD ei tosiaan vie 120km/h nopeuksissa kuin vähän reilua viittä litraa per 100km. Satasen alueella pääsee jo reilusti alle vitosen. Toki ajotapakin vaikuttaa... Samaa (keski)nopeutta erilaisella ajotavalla ajavilla voi olla helposti litrakin eroa kulutuksessa.
Miksi ei kannata kutosta laittaa alle 120km/h nopeuksissa? Kyllä toi oma rakkine ainakin jaksaa kutosella mennä vallan mainiosti jopa alle 80km/h nopeuksissakin. Ja kulutus tippuu huomattavasti 5->6 vaihdolla.
Miksi ei kannata kutosta laittaa alle 120km/h nopeuksissa? Kyllä toi oma rakkine ainakin jaksaa kutosella mennä vallan mainiosti jopa alle 80km/h nopeuksissakin. Ja kulutus tippuu huomattavasti 5->6 vaihdolla.
-09 Superb 1.9TDI Greenline
Mitattu kulutus tankikillisella on n.4,5-4,6l/100km
Tein exeliin taulukon johon naputtelen ajetun sekä tankatun määrän.
Nyt on 8 tankkauksen keskikulutus pyörinyt noissa arvoissa.
Tuntuis kuluttavan huomattavasti vähemmän kuin ex passatti 2.0TDI (BKP) 6v manuuaali,
Harmittaa ettei tullut silloin jo tehtyä tota taulukkoa, tän hommatessa aloin vaan ihmetteleen kun ajotietokone näytti 3.7l/100km lukemia ettei noi voi pitää paikkaansa..ja eihän ne pitäneetkään.
Rengastus vakio 205/55R16, pääosa työmatka-ajoa 50km/sivu, ajonopeuden ollessa 80km/h 30%, 100km/h 70%.
Niin olihan siinä Passatissa voimaa tietty enemmän 140 vs 105 mutta on tähänkin bulkkisofta lykätty, arviolta n.130hp joten ei se pelkästään tolla vomallakaan se kulutus selity.
Voisko vaikuttaa nekin paljon että Passatissa oli 235/40R18 fillarit ja se että Passat oli variant, Superb sedan?
Mukavempi tankatessa kun ei enään mene sitä 100€ joka tankkauksella, nyt maks 80€ saanut meneen
Mitattu kulutus tankikillisella on n.4,5-4,6l/100km
Tein exeliin taulukon johon naputtelen ajetun sekä tankatun määrän.
Nyt on 8 tankkauksen keskikulutus pyörinyt noissa arvoissa.
Tuntuis kuluttavan huomattavasti vähemmän kuin ex passatti 2.0TDI (BKP) 6v manuuaali,
Harmittaa ettei tullut silloin jo tehtyä tota taulukkoa, tän hommatessa aloin vaan ihmetteleen kun ajotietokone näytti 3.7l/100km lukemia ettei noi voi pitää paikkaansa..ja eihän ne pitäneetkään.
Rengastus vakio 205/55R16, pääosa työmatka-ajoa 50km/sivu, ajonopeuden ollessa 80km/h 30%, 100km/h 70%.
Niin olihan siinä Passatissa voimaa tietty enemmän 140 vs 105 mutta on tähänkin bulkkisofta lykätty, arviolta n.130hp joten ei se pelkästään tolla vomallakaan se kulutus selity.
Voisko vaikuttaa nekin paljon että Passatissa oli 235/40R18 fillarit ja se että Passat oli variant, Superb sedan?
Mukavempi tankatessa kun ei enään mene sitä 100€ joka tankkauksella, nyt maks 80€ saanut meneen
Kyllä 2.0TDI lähtee vääntämään 1200-1300 kierroksen tietämiltä hienosti, jos kaikki on kunnossa. Ja maantienopeuksissa menee kyllä kutosella hyvin ja paljon pienemmällä kulutuksella, kuin vitosella.
Ettei jumisi vnt sulla? Se aiheuttaa juuri tuollaista vedon puutetta, yleensä joko pienillä tai sitten suurilla kierroksilla.
Googletappa "mr muscle & vnt"...
Ettei jumisi vnt sulla? Se aiheuttaa juuri tuollaista vedon puutetta, yleensä joko pienillä tai sitten suurilla kierroksilla.
Googletappa "mr muscle & vnt"...
6,5 litraa sataselle pitkällä matkalla, keskinopeuden ollessa 100 km/h.
Kova on kulutus. Edit: tosin tuo keskinopeus on aika kova, vissiin ilman pysähdyksiä ja ruuhkaa. Itsellä "pitkä matka" on vasta 400km->; 107km työmatkalla kulutus on reilusti suurempaa. 120km/h+100km/h+80km/h maantietä pääsee viidellä litralla per 100km noilla mun 400km matkoilla. Työmatka puolestaan menee vaivoin alle kuuden ja vauhtina silloin 120km/h+80km/h.
Satasesta jos matkavauhti nousee sataankahteenkymppiin -> litran vie enemmän, tai ainakin siltä tuntuu.
Ajeleeko porukka tosiaan tyhjäkäynnin tuntumassa, 1200-1300 kierrosta? En yhtää ihmettele vauhtipyöräremppojen määrää. Minkä polttoaineessa säästää...
No en nyt sitä tarkoittanut, että pitäisi aina siellä 1200-1300rpm kierroksilla ajaa, vaan sitä että kyllä sen ehjän 2.0TDI:n pitää lähteä noilta kierroksilta jo vetämään.
Ja kyllähän sitä varmasti monella (en sano että kaikilla, kun ei todellakaan kaikilla...) järkikin jo sanoo, että eihän se hyvää tee jos aina väkisin väännättää pienillä kierroksilla. Vauhtipyörä, kytkin ja vaihdelaatikko on tosi kovilla.
Mutta toisaalta, ei se isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla ajaminen aina pahastakaan ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa