hyvä kanisteri
Valvoja: ffp jäsenet
hyvä kanisteri
Nyt on hyvät neuvot tarpeen.
Tuli sellainen kuljetustehtävä mikä edellyttää lievästi pidempää reissua kuin auton tankillisellä pääsee ja tankkaaminen huoltoasemalla ei ole hyvä vaihtoehto.
Eli tarvitaan siis lisätankki jonka koko olisi noin 20-30 litraa. Vaatimuksena olisi turvallisuus ja siisti tankkaus huoltoasemalla ja siisti tankkaus auton tankkiin.
Oisko se sitten jerrykannu? vai onko jotain parempaa keksitty. Kanisteri tai säiliö matkustaa umpiperävaunussa ja sieltähän saa myös sähköä. Oisko kiinteä säiliö kärryyn, ohut letku tankille tarvittaessa ja 12V komporalla painetta tankkiin jolla aine siirtyy letkua myöten.
Ja missä näitä hyviä jerryjä edes myydään? Ois hyvä jos Oulusta löytyis kannu ja nokka.
Tuli sellainen kuljetustehtävä mikä edellyttää lievästi pidempää reissua kuin auton tankillisellä pääsee ja tankkaaminen huoltoasemalla ei ole hyvä vaihtoehto.
Eli tarvitaan siis lisätankki jonka koko olisi noin 20-30 litraa. Vaatimuksena olisi turvallisuus ja siisti tankkaus huoltoasemalla ja siisti tankkaus auton tankkiin.
Oisko se sitten jerrykannu? vai onko jotain parempaa keksitty. Kanisteri tai säiliö matkustaa umpiperävaunussa ja sieltähän saa myös sähköä. Oisko kiinteä säiliö kärryyn, ohut letku tankille tarvittaessa ja 12V komporalla painetta tankkiin jolla aine siirtyy letkua myöten.
Ja missä näitä hyviä jerryjä edes myydään? Ois hyvä jos Oulusta löytyis kannu ja nokka.
Lisää dataa...
Aiotko ajella kotimaassa vai oletko suuntaamassa rajantaakse, kun moisia kyselet? Hyvässä vastauksessa pitää myös huomioida ajoneuvoluokka, käytettävä polttoaine, sekä oletko reissussa yksityishenkilönä vaiko et. Myös toivotun kannun valmistusmateriaalilla on väliä. (muovi vs. metalli)
Sama kai se minkälaisesta astiasta sinne tankkiin kaataa? Suppilo kaveriks vaan. Kanistereita myydään lähes kaikissa autotarvikeliikkeissä, vaikkapa biltemassa ja motonetissä.
Viimeksi muokannut p0wer, 16.10.2012 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samahan se, mutta pikaisena pintaraapaisuna: kysessä on palavat nesteet (vaaralliset aineet) ja muovikanisteri lie pakkausryhmä I , jolloin vapaaraja 20 litraa/astia, kerroin 50, metallijerrylle pakkausryhmä II, vapaaraja 333 litraa/astia, kerroin 3, eli max 60L rajaa kotimaassa varapolttoaineelle kulkee 3:ssa 20L muovijerryssä tai (up to) 60L peltijerryssä. Lisäksi astiasta/astioista täytyy löytyä asianmukaiset merkinnät ja taitaa olla muitakin rajoituksia kuljettamisesta.Sama kai se minkälaisesta astiasta sinne tankkiin kaataa?
Rajan taakse mentäessä 10L tulliraja onkin se rajaava tekijä ja linja-auton kohdalla pitäisi asiaa vielä vilkaista ajoneuvoluokankin puolesta.
Kumpaan suuntaan rajaa sitä lientä ollaan viemässä?
Suomeen päinhän sitä saapi sen 10ltr tankin ohella tuua samaa kuin kulkuneuvo käyttää,riippuen paikasta voipi tuoda enemmänkin /eriä mitä kulkuneuvo käyttää.
Raskaalla kalustolla sitten 400ltr auton säiliössä menee vielä verottomana Suomeen päin.
Se mitä Igori on sitten mieltä jos täältä liemiä viet sinne on ihan naamasta/päivästä/autosta/Igorista/Nadjasta kiinni. Saattaa kuun asentokin vaikuttaa.
Oletan että Venäjälle olet menosssa, mistä kohtaa yli?
Suomeen päinhän sitä saapi sen 10ltr tankin ohella tuua samaa kuin kulkuneuvo käyttää,riippuen paikasta voipi tuoda enemmänkin /eriä mitä kulkuneuvo käyttää.
Raskaalla kalustolla sitten 400ltr auton säiliössä menee vielä verottomana Suomeen päin.
Se mitä Igori on sitten mieltä jos täältä liemiä viet sinne on ihan naamasta/päivästä/autosta/Igorista/Nadjasta kiinni. Saattaa kuun asentokin vaikuttaa.
Oletan että Venäjälle olet menosssa, mistä kohtaa yli?
Oletit väärin. Ruotsiin menossa mutkittain. Ongelma vaan on tosiaan tuo ettei sitä ainetta tarvita kuin se 20L varalle ja sen määrän takia ei viitsi alkaa ihmettelemään niitä alveja takaisin jos asian ois voinu hoitaa kanisterilla kärryssä. Mutta kateuttaan ovat tähänkin keksineet kieltoja.
Soitin tulliin tästä asiasta tuossa hetki sitten. Suomen tullilla ei ole mitään sitä vastaan että suomesta lähtee ylimääräisen aineen kanssa mutta ruotsin verottaja saattaa haluta osansa aineesta kun se kerran käytetään siellä. Asia jäi vielä auki sen osalta mikä on raja tässä hommassa.
Taitaa olla helpoin vaan tankata tuo 20 litraa luulajan shelliltä, laittaa summa verotukseen ja unohtaa ne alvit. Pitääpä kysyä vielä kirjanpitäjältä mitä se on mieltä, jos tämä kanisterihomma menee näin vaikeaksi.
Soitin tulliin tästä asiasta tuossa hetki sitten. Suomen tullilla ei ole mitään sitä vastaan että suomesta lähtee ylimääräisen aineen kanssa mutta ruotsin verottaja saattaa haluta osansa aineesta kun se kerran käytetään siellä. Asia jäi vielä auki sen osalta mikä on raja tässä hommassa.
Taitaa olla helpoin vaan tankata tuo 20 litraa luulajan shelliltä, laittaa summa verotukseen ja unohtaa ne alvit. Pitääpä kysyä vielä kirjanpitäjältä mitä se on mieltä, jos tämä kanisterihomma menee näin vaikeaksi.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Seuraavan kerran kun lasket hintaa sille Ruotsin keikalle niin lisääppä polttoainekuluihin vaikka 20€ niin ei tarvi murehtia. Tai hanki vaikka DKV:n kortti jos olet Tebbiksen asiakas.
Jos ei tämä käy, ehdotan että valmistat kärryyn kaksoispohjan jonne piilotat salakavalasti 20l löpöä. Jos viranomaiset pysäyttävät, huudat niin perkeleesti suomeksi että oikeusmurha ja Päivi Räsänen ja muita isoja ja pelottavia sanoja.
Jos ei tämä käy, ehdotan että valmistat kärryyn kaksoispohjan jonne piilotat salakavalasti 20l löpöä. Jos viranomaiset pysäyttävät, huudat niin perkeleesti suomeksi että oikeusmurha ja Päivi Räsänen ja muita isoja ja pelottavia sanoja.
Myös Norjan tulliraja on 10L, joten olettaisi yhteispohjoismaisen linjan mukaisesti olevan saman pätevän myös ruotsissa? Kanisterin hankintahinta huomioiden hommassa ei juuri ole järkeä, mikäli ko. reissut ei ole jatkuvia.
Vastaavaa korttia taitaa löytyä kaikilta ketjuilta yrityskäyttöön.DKV:n kortti jos olet Tebbiksen asiakas.
:D Vaikka ajatus tuntuu hauskalta ei löpöllä (eli polttoöljyllä) kannata ajaa enää missään nimessä edes ruotsinreissulla.Jos ei tämä käy, ehdotan että valmistat kärryyn kaksoispohjan jonne piilotat salakavalasti 20l löpöä. Jos viranomaiset pysäyttävät, huudat niin perkeleesti suomeksi että oikeusmurha ja Päivi Räsänen ja muita isoja ja pelottavia sanoja.
Hyöty tässä kikkailussa on luokkaa 500-1000 euroa kaudessa joten kyllä tässä jotain kannattaa tuohon rahaan tehdä jos. Ja älkää huolehtiko. Kyllä mun hinta kattaa vaikka tuon verohyödyn menettääkin. Eihän se haittaa jos 50 investoinnilla tienais 500 ja käteen jäis vielä käytetty jerry.
Mutta olipa hyvä tuuri että otin asian puheeksi. Ei tullut mieleenkään että tässä nyt rikotaan lakia kun pidetään mukana 20 litraa dieseliä omaa käyttöä varten ruotsin puolella. Seuraukset, vaikkakin epätodennäköiset, olisivat voineet olla isommat kuin mahdolliset hyödyt.
Ja siis kyllä mää sen aineen saan ostettua esim polttoainefirman luottokortilla. Ongelma on kallis hinta ja se että arvonlisäveroa ei saa vähentää samalla lailla kuin suomessa tehdyistä ostoista vaan ne pitää hakea erikseen ruotsin valtiolta takaisin kuittien kera. Ja kirjanpitäjäkään ei ole ilmainen. Helposti ois jerry tullut helpommaksi ja edukkaamksi kuin tilitoimisto ynnäämässä polttoainekuitteja.
Mutta olipa hyvä tuuri että otin asian puheeksi. Ei tullut mieleenkään että tässä nyt rikotaan lakia kun pidetään mukana 20 litraa dieseliä omaa käyttöä varten ruotsin puolella. Seuraukset, vaikkakin epätodennäköiset, olisivat voineet olla isommat kuin mahdolliset hyödyt.
Ja siis kyllä mää sen aineen saan ostettua esim polttoainefirman luottokortilla. Ongelma on kallis hinta ja se että arvonlisäveroa ei saa vähentää samalla lailla kuin suomessa tehdyistä ostoista vaan ne pitää hakea erikseen ruotsin valtiolta takaisin kuittien kera. Ja kirjanpitäjäkään ei ole ilmainen. Helposti ois jerry tullut helpommaksi ja edukkaamksi kuin tilitoimisto ynnäämässä polttoainekuitteja.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
http://www.teboil.fi/page.asp?path=1;1510;1507;5152
DKV tarjoaa LÄHES ilmaisen ELI EDULLISEN arvonlisäveropalautuspalvelun. Kannattaa harkita jos tuonkin verran käyttöä. Samanlaisia kortteja lienee muitakin, DKV käsittääkseni melko kattava.
Eedittiä välimerkinrakastelun merkeissä. Vai miten se meni.
Lisäedittiä laskentaopin parissa.
Jos tarve on 20l / reissu, säästö sitten vaikka 40snt/litra ja rahaa säästyisi 500-1000€ kaudessa olisi menekki joku 1250-2500l eli jos jollain rintterin katiskalla hinaa hirveetöntä umpikärryä johki Ååreen 15 päihtynyttä turistia tavaroineen kyytissä, niin kulutus liikkunee jossain 15-20l välillä eli kilomeetrejä tulisi n.6500-16500 siellä ruotsin puolella. Siinä laskussa se edullinenkin arvonlisäveronpalautuspalvelu saattaisi kannattaa.
Ei ole suoraa kokemusta kun meillä ei autot ulkomailla liiku, mutta huhupuheitten perusteella tätä lähin suosittelemmaan.
DKV tarjoaa LÄHES ilmaisen ELI EDULLISEN arvonlisäveropalautuspalvelun. Kannattaa harkita jos tuonkin verran käyttöä. Samanlaisia kortteja lienee muitakin, DKV käsittääkseni melko kattava.
Eedittiä välimerkinrakastelun merkeissä. Vai miten se meni.
Lisäedittiä laskentaopin parissa.
Jos tarve on 20l / reissu, säästö sitten vaikka 40snt/litra ja rahaa säästyisi 500-1000€ kaudessa olisi menekki joku 1250-2500l eli jos jollain rintterin katiskalla hinaa hirveetöntä umpikärryä johki Ååreen 15 päihtynyttä turistia tavaroineen kyytissä, niin kulutus liikkunee jossain 15-20l välillä eli kilomeetrejä tulisi n.6500-16500 siellä ruotsin puolella. Siinä laskussa se edullinenkin arvonlisäveronpalautuspalvelu saattaisi kannattaa.
Ei ole suoraa kokemusta kun meillä ei autot ulkomailla liiku, mutta huhupuheitten perusteella tätä lähin suosittelemmaan.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 17.10.2012 6:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa