Seat tdi agr ennakko

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

Seat tdi agr ennakko

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 5.10.2012 7:39

Joo on kyllä juttua ennakosta mutta .
Sain lopulta seatin käyntiin eikä sitte mitään tietoa mikä oli vikana no kuitenkin tarjoaa vika koodia 17656 elikkä neulan nousu anturia tai ennakkoa , mittasin neulan nousu anturin 109ohm ja pitäis olla alueella myös testasin suuttimet 150bar avautuu ja suihku hyvä .
Omistan tuollaisen vikakoodi lukijan jossa näkyy ennakko käydessä , mikä ENNAKKO pitäisi olla .
Nyt on 20 ja muuten toimii hyvin , luin juttuja joissa oli 50-60 ennakko näyttääkö vag com mittaus eri lailla vai miksi ei tuossa saa kuin max 30 jolloin se ei käy enää hyvin .

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.10.2012 9:11

hommaa vagcom tai vcds tai joku muu luotettava. ennakon suhteen oot oikeilla jäljillä ja jos on oikeasti 20 niin on tosi tiukassa saada käyntiin ja käy tosi pehmeästi.

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 5.10.2012 16:01

En nyt ole ostamassa mitään commeja ja kyllä taitaa vastaava olla tuossakin anakin lukee, kuitenkin jotenkin nihkeä käyttää sitä puolta . No varmaan oli sitten liikaa vielä joten laitoin 1.5 nyt ja ei vikaa enää tule toistaiseksi ainakaan vaikkakin loputkin vedot katosi ja on kyllä yhtä laiska kuin aluksi.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.10.2012 16:23

Se näyttää luultavasti moottorin toteutuvaa ennakkoa.. vag-comin ennakonsäätötila on sitten ihan oma juttunsa...
Jos löydät vielä ennakonsäätösolenoidin toteutuneen säätöarvon (%) niin voi kokeilla tuolla TDI-clubin ohjeella, sillä olen omani säätänyt, kun rekisteröimätön vag-com ei päästä TDI-timing tilaan :)
At warm idle in neutral, requested timing should be between 0.4 and 2.0 degrees BTDC. If the actual timing is not more than roughly 3.0 degrees BTDC, and the duty cycle of the advance solenoid is not more than 10%, the timing is good ... don't do anything further. If actual timing is more than 3.0 degrees BTDC, you need to make a mechanical "retard" adjustment. If the duty cycle is more than 10%, you need to make a mechanical "advance" adjustment.


Tuolla alkuperäinen teksti, ja ohjeita moneen muuhunkin "vaivaan" ;)
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#k

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 13.10.2012 20:33

Löytyiskö pohjanmaan alueelta joku joka osaisi tuon ennakon laittaa kun jotenkin vaan ei ymmärrä, auto käy mutta 5-6 tunnin jälkeen saa sahata kuin ilmaa olisi jossain (lueskelin että voi johtua ennakosta) ja rynkyttää kaasulta päästettäessä .
Myös ahtopaineen säädin kiukuttelee haen sen uuden kun löydän / saan tilattua.
Linjat ja pumpun olen koe ponnistanut ja ei vuoda mistään , myös ennen tuota mystistä sammumista ei ollut tuollaisia ongelmia.

[email protected]

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.10.2012 20:44

Rynkytys on ominaisuus usein tuon auton ecussa. Lämpösenä pitkä startti on myös ominaisuus tuon auton softassa. Korjaantuu softaa muokkaamalla tai starttikierroksia nostamalla siihen liittyvin keinoin.

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 13.10.2012 21:01

Miksi ihmeessä tuohon olisi tullut muutoksia kuitenkin toimii normaalisti ennen ihme sammumista sekä kun kylmänä starttaa käyntiin asti ja sammuttaa heti niin sen jälkee lähtee heti joka kerta .


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa