Nopealla söörtsillä ei osunut kohdalleen, niin päätin pistää uuden aiheen.
Mikä on karkeasti tuollaisen AVB-koneellisen manuaalin kulutus?
Kaupungissa?
Matka-ajossa?
Olen nyt 200km ajellut uudella hankinnalla ja keskikulutus 9,6L/100km.
Matkasta n.30km on vedelty tyhjää peräkärryä mukana taajama-ajossa.
Ajotietokoneen muistissa oli 3400km:n setti ja siinä keskikulutus 6,4l/100km.
Omia kokemuksia:
-85km/h kun ajelee suoraa tietä vakionopeuden säätimella, niin kulutuksesksi näyttää n.6,5l/100km
-kaupunngissa jos köröttelee 40km/h, nii kulutus seilaa 10-15L/100km.
Eli käytännössä allen 6l/100km pääsee vain alamäessä ja moottijarrutuksessa.
Kone ei savuta yhtään edes täyskaasulla ja muutenkin tuntuu toimiva ihan hienosti. Turbolle annoin mr-muscle kylvyn viikonloppuna ja samalla huomasin että MAF:lle oli ilmeisesti tarkoituksella jätetty toinen anturin ruuvi puoliksi auki niin että sieltä pääsee ilma virtaamaan..
Kokko ilmamassamittari oli aika mustan paskan peitossa, kun pesin se brakecleanerilla.
Ruuvia en saanut kiinni ku ei ollut sopivaa avainta mukana.
Voiko pelkästää tuo nostaa jo kulutusta?
Passat AVB 74kw normaali kulutus?
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös se huijaa maffia joten syöttö nousee ja kulku hiukan paranee.. Vähän kuin evry modissa.
Laita kiinni vaan ja vaihda maffi uuteen jos kovasti jää pyynnistä.
Kulutus laskee varmasti.
Ajotietokone ei tiedä hölkäsenpöläystä jos on evry tai maffia huijataan..näyttää siis normaalia pienempiä arvoja.
Toi kone menee normaalisti maantiellä alle 6l ja kaupungissa 7-8l
Laita kiinni vaan ja vaihda maffi uuteen jos kovasti jää pyynnistä.
Kulutus laskee varmasti.
Ajotietokone ei tiedä hölkäsenpöläystä jos on evry tai maffia huijataan..näyttää siis normaalia pienempiä arvoja.
Toi kone menee normaalisti maantiellä alle 6l ja kaupungissa 7-8l
Mitens tälläisen vehkeen EVRYtys?
Lueskelin tuon EVRY-ketjun läpi.
Eli pumppusuutinkoneeseen tulee vastus polttoaineanturin tilalle.
Misstä antu löytyy?
Nostaako kulutusta paljon?
Saako sen totetettua kytkimellä?
Mikä on sopiva vastus?
On tuo 74kw hieman laiska vakiona, niin kyllä joku nappi-evry olisi iha asiallinen ohitustilanteissa.
Lueskelin tuon EVRY-ketjun läpi.
Eli pumppusuutinkoneeseen tulee vastus polttoaineanturin tilalle.
Misstä antu löytyy?
Nostaako kulutusta paljon?
Saako sen totetettua kytkimellä?
Mikä on sopiva vastus?
On tuo 74kw hieman laiska vakiona, niin kyllä joku nappi-evry olisi iha asiallinen ohitustilanteissa.
Entisella sedan passatilla AVB koneellisella tuli ajeltua kaikkiaan noin 80tkm omana aikana ja lähtiessa mittarissa 305tkm. Oli 2001 mallia ja perus manuaali askilla.
Kulutus kesällä matkassa 6,2-6,4l paikkeilla 225/45/17 pyörillä, kun nopeus pääosin 100 paikkeilla.
Talvella kulutus matkassa noin 5,2-5,4 paikkeilla, 195/65/15 pyörillä.
Ikinä en päässyt tankillisen keskikulutukses yli 7l kaupungissakaan pyöriessä.
Paitsi jos hinas venettä pidempiä matkoja, kun silloin kulutus oli 10-12l satkulla :D
Kulutus kesällä matkassa 6,2-6,4l paikkeilla 225/45/17 pyörillä, kun nopeus pääosin 100 paikkeilla.
Talvella kulutus matkassa noin 5,2-5,4 paikkeilla, 195/65/15 pyörillä.
Ikinä en päässyt tankillisen keskikulutukses yli 7l kaupungissakaan pyöriessä.
Paitsi jos hinas venettä pidempiä matkoja, kun silloin kulutus oli 10-12l satkulla :D
No jos nätisti ajelee niin pääsee mutta täytyy sitä vähän revitelläkkin että paikat pysyy puhtaina. Omalla kulkineella oli edellinen päässyt varmaan alle 4l kun oli niin tukossa...
Ebaystähän noita katkaisimella olevii joissa säädettävä vastus olis.
Makso 45e kun omaan ostin ja toiminut jotain 6kk nyt ilman ongelmia. 145hp luvattu 141 antaa.
Turha sitä itse tohon hintaan alkaa väkertään kun valmiin saa halvalla.
Ebaystähän noita katkaisimella olevii joissa säädettävä vastus olis.
Makso 45e kun omaan ostin ja toiminut jotain 6kk nyt ilman ongelmia. 145hp luvattu 141 antaa.
Turha sitä itse tohon hintaan alkaa väkertään kun valmiin saa halvalla.
Oukkei.
Olisiko linkkiä heittää?
Vois vaikka laittaa tilaukseen, nii ei tarvi sit itse mitään jeesusteippipatentteja tehdä.
Sitä EVRY-keskutelua lueskelin ja siellä vähän epäiltiin että pumppusuutinkoneissa tuo vastus polttoaineen lämpötila-anturin tilalla ei välttämättä juuri nosta tehoja, verrattuna jakajapumpulliseen.
Mutta tuoaski lupailee tuolle 101hp koneelle tuon yli 140hp vai?
Olisiko linkkiä heittää?
Vois vaikka laittaa tilaukseen, nii ei tarvi sit itse mitään jeesusteippipatentteja tehdä.
Sitä EVRY-keskutelua lueskelin ja siellä vähän epäiltiin että pumppusuutinkoneissa tuo vastus polttoaineen lämpötila-anturin tilalla ei välttämättä juuri nosta tehoja, verrattuna jakajapumpulliseen.
Mutta tuoaski lupailee tuolle 101hp koneelle tuon yli 140hp vai?
Dawordin esimerkki taisi olla 110 jakajapumpullinen...
Eipä tuo pumppari mitään isompia virityksiä tarvi, se lämpöanturin liitin irti ja tökkää sopivan vastuksen liittimeen suoraan kiinni. Ne vastusarvothan löytyy kun haeskelee täältä foorumilta.
Se selviää sitten että tuottaako kyseisessä yksilössä millaisen tuloksen, on vissiin suuria eroja miten kukin auto reagoi.. Hintaahan ei tuollaiselle kokeilulle tule juuri mitään, jostain elektroniikkaliikkeestä tai -huollosta saa vastuksen muutamalla centillä tai parilla eurolla, riippuen paljonko ottavat vaivanpalkkaa laatikon penkomisesta :)
Eipä tuo pumppari mitään isompia virityksiä tarvi, se lämpöanturin liitin irti ja tökkää sopivan vastuksen liittimeen suoraan kiinni. Ne vastusarvothan löytyy kun haeskelee täältä foorumilta.
Se selviää sitten että tuottaako kyseisessä yksilössä millaisen tuloksen, on vissiin suuria eroja miten kukin auto reagoi.. Hintaahan ei tuollaiselle kokeilulle tule juuri mitään, jostain elektroniikkaliikkeestä tai -huollosta saa vastuksen muutamalla centillä tai parilla eurolla, riippuen paljonko ottavat vaivanpalkkaa laatikon penkomisesta :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa