1.9 TDI AHU erikoinen turbovika
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI AHU erikoinen turbovika
Auto passat, vuosimallia 1998 ja koneena otsikossa mainittu TDI AHU ja mittarissa 475 tkm. Kansiremonttia ei ole tehty, ei syö öljyä eikä nesteitä. Pelaa kuin junan vessa, MUTTA:
Auto käynnistyy normaalisti, mutta käynnistyksen jälkeen turbo ei ole "mukana" ollenkaan. Turbon saa heräämään siten, että käyttää kierrokset vaihde vapaalla noin 2200-2500 rpm.
Tämä vika on aina vakio, joka ikisen käynnistyksen jälkeen. Ennen kuin konetta on käytetty yllä mainitulla kierrosalueella niin vääntöjä ei ole ollenkaan.
Sitten kun turbo on saatu mukaan niin pelaa jonkin aikaa, MUTTA kolmosvaihteella menee vikatilaan kun kierrokset ylittää 4000 rpm, nelosvaihteella sama juttu ylittäessä noin 3100 rpm. Tämän tapahtuessa väännöt häviää taas kokonaan ja huomaa todella , ettei turbo ole mukana.
MAF vaihdettu, N75 vaihdettu, ahtopaineet tarkistettu - ei vuotoja.
EGR putsattu, jonka yhteydessä tulpattu ja kokeiltu - ei vaikutusta olipa EGR tulpattuna tai ei.
Imusarja irroitettu ja puhdistettu karstasta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen! -Kiitos / HL
Auto käynnistyy normaalisti, mutta käynnistyksen jälkeen turbo ei ole "mukana" ollenkaan. Turbon saa heräämään siten, että käyttää kierrokset vaihde vapaalla noin 2200-2500 rpm.
Tämä vika on aina vakio, joka ikisen käynnistyksen jälkeen. Ennen kuin konetta on käytetty yllä mainitulla kierrosalueella niin vääntöjä ei ole ollenkaan.
Sitten kun turbo on saatu mukaan niin pelaa jonkin aikaa, MUTTA kolmosvaihteella menee vikatilaan kun kierrokset ylittää 4000 rpm, nelosvaihteella sama juttu ylittäessä noin 3100 rpm. Tämän tapahtuessa väännöt häviää taas kokonaan ja huomaa todella , ettei turbo ole mukana.
MAF vaihdettu, N75 vaihdettu, ahtopaineet tarkistettu - ei vuotoja.
EGR putsattu, jonka yhteydessä tulpattu ja kokeiltu - ei vaikutusta olipa EGR tulpattuna tai ei.
Imusarja irroitettu ja puhdistettu karstasta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen! -Kiitos / HL
Itse lähtisin tutkimaan toimiiko hukkaportin kello takertelematta ja liikkuuko hukkaportin vipu nätisti . Myöskin downpipen irrottamalla katsoisin ettei hukkiksen läppä ole kulunut horoksi mistä tulisi ongelmia kun reikä ei sulkeutuisi kunnolla ja paineet karkaa koko ajan enemmän tai vähemmän suoraan pakoputkeen..
Tuossa ei ollut ihan kaikkia tietoja jolla diagnoosin voisi tehdä, mutta näillä tiedoilla sanoisin että hukkiksen kello rikki tai hukkiksen akseli jumissa.
Jotta varman diagnoosin voisi tehdä, vaatisi se vag-comin / vcds:n kanssa hetken aikaa ajelua, jolloin vian etsimiseen menisi kokonaiset 5-10 minuuttia. Muutoin menee _täysin_ arvuutteluksi.
Jotta varman diagnoosin voisi tehdä, vaatisi se vag-comin / vcds:n kanssa hetken aikaa ajelua, jolloin vian etsimiseen menisi kokonaiset 5-10 minuuttia. Muutoin menee _täysin_ arvuutteluksi.
Viimeksi muokannut p0wer, 10.10.2012 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin sen verran tosiaan unohtu mainita, että vikakoodit luettu kolme kertaa ja mitään ei näytä. Jos jollain on Kajaanin / Kainuun alueella lukulaitteita ja kiinnostusta, niin saa tulla kokeilemaan ja oikein mielellään. Korvauskin maksetaan.
Ahdin on alkuperäinen, mutta imuletkun käytin irti ja kokeilin niin pyörii kyllä ja välystä ei ollut.
Kokeilin liikuttaa hukkaportin kellon tankoa varovasti käsipelillä ja kyllähän tuo liikkui. Pienestä äänestä päätellen myös portin läppä liikkuu normaalisti sisällä. En enää tässä illan kähmässä, taivasalla ja syyspimeässä viitsinyt alkaa katsoa, että missä kunnossa läppä on. Huomisen hommia...
Ahdin on alkuperäinen, mutta imuletkun käytin irti ja kokeilin niin pyörii kyllä ja välystä ei ollut.
Kokeilin liikuttaa hukkaportin kellon tankoa varovasti käsipelillä ja kyllähän tuo liikkui. Pienestä äänestä päätellen myös portin läppä liikkuu normaalisti sisällä. En enää tässä illan kähmässä, taivasalla ja syyspimeässä viitsinyt alkaa katsoa, että missä kunnossa läppä on. Huomisen hommia...
No niin. Voi emävittujen kevät minkälainen vika. N75 liittimen tyvessä olevan haitarikumin sisällä johdossa murtuma ja johto enää parin säikeen varassa. Korjaustoimenpide seuraavanlainen: Liitin välistä pois ja suoraan N75:n + ja - navoista abikojen avulla johdonpätkät, joiden päähän sokeripalat ja siitä liitos alkuperäisiin johtoihin. Toimii. Ois pitäny ensin alkaa tutkia kaikki johdot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa