Terve. Ongelmaa pukkaa vaihteiston kanssa.
Kyseessä siis -02 Octavia 1.9tdi ALH jonka laatikko rahistelee, loppuu kun kytkimen painaa pohjaan, ja ei kyseessä ei ole painelaakeri vika, kytkin paketti juurikin uusittiin. Laatikon öljyjä vaihdellessa tuli huomattua että ei varmasti ole koskaan vaihdettu, ja määräkin oli alle puolet vaaditusta.
Nyt kyselisinkin teiltä että tietäisikö joku, mikä näissä on varma vikakohde joka aiheuttaa rohinoita koneen käydessä ja siis laatikon pyöriessä, joku laakeri mutta mikä, montako, millainen operaatio näissä kyseisissä askeissa, askihan on vastaava kuin seatin ja vw:n masiinoissa vastaavalla tai samalla koneella, joten oletettavaa on että joku näitä on aukonut ja laittanut. Kunnostettavaksi vienti ei ole vaihtoehto, uuden/uudistetun osto ei ole vaihtoehto. Ehjä käytetty tai vuotava tai laakereita rohisteleva yksilö voisi tietysti huokeaan hintaan kiinnostaa vaikka kunnostettavaksi nykyisen tilalle.
Laatikosta, tästä tai vastaavasta mallista jos joku tietäisi räjäytyskuvia tai on kuvannut oman kunnostuksensa niin kuvia otettas mielellään vastaan helpottamaan tulevaa urakkaa, sikäli kun tuon vielä saisi kunnostettua.
ALH koneen perästä EGR vaihteiston rohinat vaivana, Octavia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Voi se olla painelaakeri vaikka juuri vaihdettu. Joskus ne kestää 200tkm ja joskus 2000km.
Pitikö se samanlaista rahinaa ennen kytkin remppaa?
Nyt ei herneitä nenään mutta menihän öljyt oikeeseen paikkaan? Tiedän tapauksen missä oli öljyt laskettu laatikosta pois ja koneeseen lisää se 4litraa kattomatta tikkua :D
Pitikö se samanlaista rahinaa ennen kytkin remppaa?
Nyt ei herneitä nenään mutta menihän öljyt oikeeseen paikkaan? Tiedän tapauksen missä oli öljyt laskettu laatikosta pois ja koneeseen lisää se 4litraa kattomatta tikkua :D
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Ei herneitä, eli kyllä laatikosta pohja ropusta öljyt pois, laatikon etureunassa taasen tarkistus/lisäys proppu tässä mallissa n.puolenvälin tietämillä laatikon korkeutta, laatikkoon menee ~1,9L öljyä ja siis täytetään aukolle asti, ylimääräisethän valuukin pois jos ylitäyttöä edes yrittäisi haaveilla. Laatikko piti samaa rohinaa ennen remppaa ja heti rempan jälkeen, öljyjen vaihto ja oikea määrä hivenen hillitsi tätä ääntelyä. Ennen remppaa epäilin painelaakeria, kytkin paketti uusittiin toissa viikolla, kun entisestä levystä päätti räjähtää pari jousta, tosin hetken kerkeskin olemaan ravistuksia kytkimellä liikkeelle lähtiessä, sekä muutenkin levy aika finaalissa näytti olevan. Tosin painelaakerin mekkala ei useasti aiemmin nähneissäni tapauksissa ole hiljentynyt kytkintä painaessa, vaan päinvastoin, tosin poikkeus vahvistaa säännön tietysti tässäkin. Ja sen mitä olen foorumeilta lukaissut ja kysellyt muualta niin laatikon laakereihin vika viittaisi, sen kun tietäisi millainen operaatio se tässä on ja minkämoisia laakereita todennäköisesti menee ja montako. Toisissa kun tämä on simppeliä mutta mukavampi olisi lähteä touhuun ennakko tiedoilla kuin arvalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa