Tehoton AGR, ei vikakoodeja. Tukossa vai mitä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

Tehoton AGR, ei vikakoodeja. Tukossa vai mitä?

ViestiKirjoittaja ConD » 8.10.2012 6:09

Moi!

Kävipä kaveri kylässä Boransa kanssa, jossa tuollainen voimanpesä-AGR löytyy. Ongelmana on ihan olematon kulku, etenkin dieselile omineiseen tyyliin ~2000rpm tietämillä. Hirmuisia menohaluja ei ole missään vaiheessa, mutta pitäisi 90hp hieman enemmän kulkea kuin tuo.

Vikakoodeja tosiaan ei löydy. VCDS:llä logiteltiin hieman menoa, ja MAF pyynti ei toteudu koskaan. Käytännössä jäädään parhaimimillaan johonkin 600-700mg/str tasolle kun 850 on pyynti lappu lattiassa. 2000rpm kohdilla massavirrat ovat jopa alle 500mg/str. Paineet eivät koskaan nouse pyyntiin vaan "piikissä" jäädään 0,9bar tasolle ~3000-3500rpm kohdilla. MAF on kaverin mukaan vaihdettu viime talvena, eikä MAF:n irti käyttäminen kulkuun vaikuttanut mitenkään.

Turbo pitää pientä vikinää, mutta voisiko se olla ahtamattomuuden ja ilmamassavirran pienuuden syy? EGR:n alipainekellon ilmeisesti myös jumissa, sillä EGR testillä ilmamassat eivät muuttuneet mihinkään. Sormin kokeilemalla EGR:n vipu kyllä liikkuu, muttei käyntiin vaikuttanut mitenkään. Olisiko imusarja ikäänkuin *tun tukossa niinkuin epäilin 340tkm ajetussa autossa voivan olla?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 8.10.2012 9:16

Egr tukkoon ja vähän löpön lisäainetta liquid moly,forte ja kenkää kunnolla 3000-4000rpm monta kilometriä. Parantaa vähänkin tukkoisen diiselin kulkua kummasti.

Ilmanputsari ok?

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 8.10.2012 9:53

Jos maffin irti käyttö ei vaikuta mitenkään, on syytä epäillä että se on rikki. Pitäs tosta nyt neljänneksen hitaampi tulla ainakin.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 8.10.2012 20:11

Juu, siis maffia on käytetty irti eikä se kulje yhtään sen nopeampaa joskaan ei kyllä hitaampaakaan. Maf periaatteessa vaikuttaa toimivan ok, kun ahdotkin laahaa perässä kuten MAF arvotkin. Mitäs ne fortet vaikuttaa jos imusarja olisi tukossa?

Ilmanputsarin kaveri vaihtoi uuteen juuri ennen kun ruvettiin logittelemaan eikä auto siitä mihinkään toennut... Joten jotain "hämärää" tuolla vielä on.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.10.2012 20:18

MAF rikki? MAF:n irti _käyttäminen_ ei pitäskään vaikuttaa mihinkään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa