460tkm 74kw passat ostettu, muutama vika ilemeni..
Valvoja: ffp jäsenet
460tkm 74kw passat ostettu, muutama vika ilemeni..
Tänään tuli ostettua sisäänajettu 460tkm passat vm-2001 1,9tdi 74kw.
Kolme vikaa olisi havaittu ja niihin kaipaisin vinkkejä.
1. Jarrupoljin menee kovaksi hitaassa vauhdissa ja jarruja ei käytännössä ole.
2. Molemmat etuikkunat ei toimi. Moottorit toimii mutta lasit ei liiku.
3. lämmityslaitteen kennossa "poreilee / kuplii" moottorin kierrosten mukaan.
Vika 1.
Ilmeisesti jarrutehostajalta puuttu riittävä alipaine. pari kertaa kun poljinta polkaisee, niin jarrut häviää ja poljon kovettuu. Kävelyvauhdissa poljin on heti kova.
Onko tyypillisiä vikakohtia
2. Toimiiko ikkunan nostimet vaijerilla passatissa? Ilmeisesti joku tämän tyyppinen ongelma on kyseessä?
3. Myyjä sanoi että järjestelmässä on todennäköisesti vain ilmaa mistä "kuplinta" johtuu. Oli kuulemma käyttänyt autoa korjaamolla missä jäähdytysjärjestelmä oli paineistettu ja sen perusteella oli kuulemma todettu, että järjestelmä ei vuoda ja samalla oli pois suljettu kannentiivisteen vuotaminen?
Voiko vika olla siinä että järjestelmässä on ilmaa?
Ilmastointi ei toimi. Ja poreilu ääni kuulu kojetaulun sisältä. Voisiko ääni ollakkin yhteydessä ennemmin toimimattomaan ilmastointiin..
Lisäksi kurkin konehuoneeseen, niin jäähdytinnesteen paisuntasäiliön alta konehune näytti siltä että sinne olisi kaadettu ruosteista vettä? Paisuntasäiliön pohjasta pitäisi varmaan lähteä joku huohotusletku, mutta siellä näkyi joku nasta missä kuuluisi varmaan olla letku kiinni.
Niin ja vw:n vakio vikatila ilmeni kotimatkalla, eli ahdot ylittyi ja auto kulki 90km/h.
N75:ttä pääsee varmaan roplaamaan ja turbon siipiä hoonaamaan,
Kolme vikaa olisi havaittu ja niihin kaipaisin vinkkejä.
1. Jarrupoljin menee kovaksi hitaassa vauhdissa ja jarruja ei käytännössä ole.
2. Molemmat etuikkunat ei toimi. Moottorit toimii mutta lasit ei liiku.
3. lämmityslaitteen kennossa "poreilee / kuplii" moottorin kierrosten mukaan.
Vika 1.
Ilmeisesti jarrutehostajalta puuttu riittävä alipaine. pari kertaa kun poljinta polkaisee, niin jarrut häviää ja poljon kovettuu. Kävelyvauhdissa poljin on heti kova.
Onko tyypillisiä vikakohtia
2. Toimiiko ikkunan nostimet vaijerilla passatissa? Ilmeisesti joku tämän tyyppinen ongelma on kyseessä?
3. Myyjä sanoi että järjestelmässä on todennäköisesti vain ilmaa mistä "kuplinta" johtuu. Oli kuulemma käyttänyt autoa korjaamolla missä jäähdytysjärjestelmä oli paineistettu ja sen perusteella oli kuulemma todettu, että järjestelmä ei vuoda ja samalla oli pois suljettu kannentiivisteen vuotaminen?
Voiko vika olla siinä että järjestelmässä on ilmaa?
Ilmastointi ei toimi. Ja poreilu ääni kuulu kojetaulun sisältä. Voisiko ääni ollakkin yhteydessä ennemmin toimimattomaan ilmastointiin..
Lisäksi kurkin konehuoneeseen, niin jäähdytinnesteen paisuntasäiliön alta konehune näytti siltä että sinne olisi kaadettu ruosteista vettä? Paisuntasäiliön pohjasta pitäisi varmaan lähteä joku huohotusletku, mutta siellä näkyi joku nasta missä kuuluisi varmaan olla letku kiinni.
Niin ja vw:n vakio vikatila ilmeni kotimatkalla, eli ahdot ylittyi ja auto kulki 90km/h.
N75:ttä pääsee varmaan roplaamaan ja turbon siipiä hoonaamaan,
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
2. Tuolta vinkkejä miltä se ikkunannostin näyttää.
3. Olisi ensimmäinen kerta kun kuulen että -80 -luvun jälkeinen VW ei ilmaisi itseään, mutta enpä ole ihan jokaista moottoria kosketellutkaan? Pysyykö nesteet?
Muuttuuko kurnutus jos pistät ilmastoinnin pois?
3. Olisi ensimmäinen kerta kun kuulen että -80 -luvun jälkeinen VW ei ilmaisi itseään, mutta enpä ole ihan jokaista moottoria kosketellutkaan? Pysyykö nesteet?
Muuttuuko kurnutus jos pistät ilmastoinnin pois?
Re-start vaikka vaudissa niin taas pääsee vähän matkaa :)Niin ja vw:n vakio vikatila ilmeni kotimatkalla, eli ahdot ylittyi ja auto kulki 90km/h.
Kiitti linkistä.
Nyt on takana n. 150km ja pulputuksen kuulee mielestäni vain aluksi hitaassa kaupunkiajossa. Maantieajossa pulputusta ei enään kuulunut. Tarvii koittaa että muuttaako ilmastoinnin räplääminen asiaa.
En osaa sanoa vielä että hukuuko nesteet. Paisuntasäiliöstä ei oikein nää läpi, että missä nesteraja menee (onko siellä nestettä ollenkaan?). Kun korkin avaa niin siellä kyllä näkyy neste. Pieni paine on kun korkin avaa, mutta kai siellä vähän painetta kuuluu ollakkin.
Vai mikä luokitellaan rajaksi että kannetiiviste valskaa paineet jäähdytysjärjestelmään?
Milestäni jäähdytysnesteessä oli himan "humua" seassa. öLjyä ei näkynyt ja öljytikissa/korkissa ei ollut vaahtoa ym.
Aikaisemmin mainitsin että konehuone oli kuivuneen "ruosteisen veden" peitossa paisuntasäiliön alta.
Sinne on siis roiskunut reilusti jäähdytinnestettä jossain välissä...
Mutta paisuntasäiliössä pitäis kai olla joku huohotusletku? Ja säiliön pohjassa on nasta missä letkun pitäisi ilmeisesti olla? Eli paisuntasäiliö huohottaa suoraan konehuoneeseen, kun letku ei ohjaa "roiskeita mihinkään".
Ei sieltä nyt kai hirveästi pitäisi kyllä huohotuksia tullakkaan terveessä koneessa.
Nyt on takana n. 150km ja pulputuksen kuulee mielestäni vain aluksi hitaassa kaupunkiajossa. Maantieajossa pulputusta ei enään kuulunut. Tarvii koittaa että muuttaako ilmastoinnin räplääminen asiaa.
En osaa sanoa vielä että hukuuko nesteet. Paisuntasäiliöstä ei oikein nää läpi, että missä nesteraja menee (onko siellä nestettä ollenkaan?). Kun korkin avaa niin siellä kyllä näkyy neste. Pieni paine on kun korkin avaa, mutta kai siellä vähän painetta kuuluu ollakkin.
Vai mikä luokitellaan rajaksi että kannetiiviste valskaa paineet jäähdytysjärjestelmään?
Milestäni jäähdytysnesteessä oli himan "humua" seassa. öLjyä ei näkynyt ja öljytikissa/korkissa ei ollut vaahtoa ym.
Aikaisemmin mainitsin että konehuone oli kuivuneen "ruosteisen veden" peitossa paisuntasäiliön alta.
Sinne on siis roiskunut reilusti jäähdytinnestettä jossain välissä...
Mutta paisuntasäiliössä pitäis kai olla joku huohotusletku? Ja säiliön pohjassa on nasta missä letkun pitäisi ilmeisesti olla? Eli paisuntasäiliö huohottaa suoraan konehuoneeseen, kun letku ei ohjaa "roiskeita mihinkään".
Ei sieltä nyt kai hirveästi pitäisi kyllä huohotuksia tullakkaan terveessä koneessa.
Ostit siis loppuun ajetun, kansivikaisen Passatin? :)
Kannattaa pestä / vaihtaa paisari jos siitä ei näe nestepintaa ja seurata kadottaako nestettä vai ei. Samalla kannattaa pestä konehuone ja tarkistaa näkyykö vuotoja ulospäin. Järjestelmä ilmaa itsensä 150% varmasti, joten ilmasta tuo ei johdu ellei esim. paisarin korkki fuskaa. Kokeile myös onko apukuskin puolelta lattiamatto märkä nesteestä, eli vuotaako lämmityslaitteen kenno.
Ilmastoinnista kannattaa luetuttaa vikakoodit. Poreilu tuskin liittyy ilmastoinnin toimimattomuuteen.
Kannattaa pestä / vaihtaa paisari jos siitä ei näe nestepintaa ja seurata kadottaako nestettä vai ei. Samalla kannattaa pestä konehuone ja tarkistaa näkyykö vuotoja ulospäin. Järjestelmä ilmaa itsensä 150% varmasti, joten ilmasta tuo ei johdu ellei esim. paisarin korkki fuskaa. Kokeile myös onko apukuskin puolelta lattiamatto märkä nesteestä, eli vuotaako lämmityslaitteen kenno.
Ilmastoinnista kannattaa luetuttaa vikakoodit. Poreilu tuskin liittyy ilmastoinnin toimimattomuuteen.
Kyllähän noita sisälämppärin kennon letkuja joutuu ilmaamaan monessakin VAG laitteessa, mukaanlukien tämä auto. Irroita paisuntasäiliö ja nosta se lämppärin letkuja ylemmäs. Löysää vasemmanpuoleinen lämmityslaitteen letku ja vedä sitä sen verran ulospäin että pieni ilmausreikä tulee pois letkukaran päältä. Odottele että sieltä virtaa tasaisesti pieni vesisuihku vielä hetki ilmakuplien loputtua.
Ilmeisesti mulla sitten ollut viallisia autoja kun on joutunut noita lämppärin letkuja ilmaamaan. Tosin niin tehdaskin ohjeistaa, pitäisikö niillekkin ilmoittaa ettei ole tarpeen?
Ilmeisesti mulla sitten ollut viallisia autoja kun on joutunut noita lämppärin letkuja ilmaamaan. Tosin niin tehdaskin ohjeistaa, pitäisikö niillekkin ilmoittaa ettei ole tarpeen?
Juu voi olla että niin tuli tehtyä..
Onko tuollaisesta jäähdytysjäjestelmän paineistustestistä mitään hyötyä?
Myyjä sitä painotti, että se oli korjaamolla oolut testissä ja siinä oli mukamas todettu että vuotoja ei ole ja kansipahvi on ehjä?
Itse voisin veikata että järjestelmän vuodot sillä saadaan testattua, mutta kansipahvia ei?
Onko tuollaisesta jäähdytysjäjestelmän paineistustestistä mitään hyötyä?
Myyjä sitä painotti, että se oli korjaamolla oolut testissä ja siinä oli mukamas todettu että vuotoja ei ole ja kansipahvi on ehjä?
Itse voisin veikata että järjestelmän vuodot sillä saadaan testattua, mutta kansipahvia ei?
Kävin ostamassa jäähdytin nestettä.
Melkein litra meni uutta ja taisi kuplimisäänet loppua siihen.
Se paisuntasäiliö on niin paskainen ja samea että ei siitä ikein nää läpi.
Neste ei ainakaan näyttänyt siltä että siinä olisi öljyä seassa.
Mutta ylävesiletku vetää kovaksi kun ajaa pienen revityslenkin.
Ja sitten taas vaikka sammutaa auton, niin ei se letku pehmene silti.
Eli voidaanko vetää johtopäätökset että joko kannentiiviste vuotaa tai sitten korkin huohotus ei pelaa?
EDIT:
Näkeekö kannentiivisteen vuotamisen siten, että kaveri painamaan kierroksia koneeseen ja sitten pitäisi tulla ilmakuplia paisuntasäiliöön?
Eli jos se kerää ylimääräistä painetta järjestelmään, niin kaasuja se silloin lykkää järjestelmään?
Melkein litra meni uutta ja taisi kuplimisäänet loppua siihen.
Se paisuntasäiliö on niin paskainen ja samea että ei siitä ikein nää läpi.
Neste ei ainakaan näyttänyt siltä että siinä olisi öljyä seassa.
Mutta ylävesiletku vetää kovaksi kun ajaa pienen revityslenkin.
Ja sitten taas vaikka sammutaa auton, niin ei se letku pehmene silti.
Eli voidaanko vetää johtopäätökset että joko kannentiiviste vuotaa tai sitten korkin huohotus ei pelaa?
EDIT:
Näkeekö kannentiivisteen vuotamisen siten, että kaveri painamaan kierroksia koneeseen ja sitten pitäisi tulla ilmakuplia paisuntasäiliöön?
Eli jos se kerää ylimääräistä painetta järjestelmään, niin kaasuja se silloin lykkää järjestelmään?
Autossasi on paineistettu jäähdytysjärjestlemä, kuten on ollut 100vuotta tapana jo sellaisia käytellä. Sen takia niiden letkujen kuuluukin mennä kovaksi kun moottori lämpeää, näppituntumalla on kenenkään paha sanoa onko se liikaa kun vähän normaalin paineen jälkeen huohotus päästää liian paineen pois.
Edellinen omistaja sanoi sillä ajaneensa 20tkm ja koko sen ajan kuulemma lämppäri oli "lorissut".
Jakohihna oli vaihdettu juuri sitä ennen ja luonnollisesti nesteetkin. Olisko sinne vain jäänyt ilmatasku täyttövaiheessa ja sen takia nestettä oli liian vähän..
Mutta paisuntasäiliön alta konehuone on sen näköinen että reilusti sinne on joskus joatain roiskunut..
Kai se on hankittava hieman ajokilometrejä ja seurailtava tilannetta.
Jakohihna oli vaihdettu juuri sitä ennen ja luonnollisesti nesteetkin. Olisko sinne vain jäänyt ilmatasku täyttövaiheessa ja sen takia nestettä oli liian vähän..
Mutta paisuntasäiliön alta konehuone on sen näköinen että reilusti sinne on joskus joatain roiskunut..
Kai se on hankittava hieman ajokilometrejä ja seurailtava tilannetta.
Se "hana" on hanskalokeron jäähdytykseen. On ilmastoiduissa versioissa aika yleinen varuste. Esim. juomien viilennykseen tarkoitettu.Kannattaa pitää kiinni kylmillä keleillä,
Paisuntasäiliössä ei ole mitään huohotusta, siittä putken natsasta tulee vesi pihalle, jos auto keittää tai korkki ei pidä paineita. Ymmärrät rakenteen kun kurkkaat sitä ajatuksella.
Paisuntasäiliössä ei ole mitään huohotusta, siittä putken natsasta tulee vesi pihalle, jos auto keittää tai korkki ei pidä paineita. Ymmärrät rakenteen kun kurkkaat sitä ajatuksella.
Eilen pääsin hieman kurkkimaan konehuoneeseen paremmalla ajalla.
Paisuntasäiliön pohjasta pitäisi ilmeisesti lähteä huohotusletku maahan, mutta koko letku puuttuu. Eli paisuntasäiliön huohotukset on "roiskinut" konehuoneeseen.
Ja kyllä lämppäri pulputtaa vieläkin hieman. Pitää tänään koittaa sitä ilmausta edellä olleen ohjeen mukaan.
Sen jällkeen seuraillaan nesteiden menekkiä.
Haulla löysin, että muillakin on ollut noita samanlaisia jarruongelmia.
Vikana oli alipainepumpun lähtöliitoksen vuotaminen.
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DSKpAiPRDWZY
Naputtelin niitä reunoja vähän tuurnalla kasaan, niin lutkuaminen hieman väheni.
Pikakorjauksena heitin pari rätin palaista ja niiden väliin tahnaa ja se setti nipareille liitoksen päälle.
Tämän jälkeen jarrut palasivat.
Samalla koitin antaa Mr.muscle käsittelyä turbolle, mutta en saanut ruutattua letkulla sitä tavaraa. Jouduin ruuttaamaan tavaraa suoraan purkista EGR:n reikään ja ei varmaan oikein mennyt turbolle asti.
Miten porukat on saanut sillä letkulla juoksutettua sitä ainetta? Itsellä ne kaikki roiskui pullon ja letkun välistä pihalla. Letkuna 8mm feston paineilmaletku.
Paisuntasäiliön pohjasta pitäisi ilmeisesti lähteä huohotusletku maahan, mutta koko letku puuttuu. Eli paisuntasäiliön huohotukset on "roiskinut" konehuoneeseen.
Ja kyllä lämppäri pulputtaa vieläkin hieman. Pitää tänään koittaa sitä ilmausta edellä olleen ohjeen mukaan.
Sen jällkeen seuraillaan nesteiden menekkiä.
Haulla löysin, että muillakin on ollut noita samanlaisia jarruongelmia.
Vikana oli alipainepumpun lähtöliitoksen vuotaminen.
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DSKpAiPRDWZY
Naputtelin niitä reunoja vähän tuurnalla kasaan, niin lutkuaminen hieman väheni.
Pikakorjauksena heitin pari rätin palaista ja niiden väliin tahnaa ja se setti nipareille liitoksen päälle.
Tämän jälkeen jarrut palasivat.
Samalla koitin antaa Mr.muscle käsittelyä turbolle, mutta en saanut ruutattua letkulla sitä tavaraa. Jouduin ruuttaamaan tavaraa suoraan purkista EGR:n reikään ja ei varmaan oikein mennyt turbolle asti.
Miten porukat on saanut sillä letkulla juoksutettua sitä ainetta? Itsellä ne kaikki roiskui pullon ja letkun välistä pihalla. Letkuna 8mm feston paineilmaletku.
Joo mutta se vaahto ei juoksenut yhtään edes tuon kokoisessa letkussa.
Se oli kyllä joku NEW versio Mr.Musclesta, musta purkki grilli & uunin puhdistua
Onkohan niissä pullon suuttimissa eroja..
Vanhaan passattiin tein samana hoidon CRC:llä, ja se meni mehupillillä komeesti perille.
Tuom muscle vetää heti vaahdoksi ja tursuaa tavarat vain letku ja suuttimen välistä pihalle.
Tarvii varmaan teipata se letku kiinni pulloon tai jotain.
Juu ja tosiaan se 8mm paineilma letku oli aivan liian jäykkää.
Käytännössä putsasin varmaan vain pakosarjaa.
Se oli kyllä joku NEW versio Mr.Musclesta, musta purkki grilli & uunin puhdistua
Onkohan niissä pullon suuttimissa eroja..
Vanhaan passattiin tein samana hoidon CRC:llä, ja se meni mehupillillä komeesti perille.
Tuom muscle vetää heti vaahdoksi ja tursuaa tavarat vain letku ja suuttimen välistä pihalle.
Tarvii varmaan teipata se letku kiinni pulloon tai jotain.
Juu ja tosiaan se 8mm paineilma letku oli aivan liian jäykkää.
Käytännössä putsasin varmaan vain pakosarjaa.
Ennen kannentiivisteen vaihtoa tarkista moottorin takaa tandempumpun alta kulkeva nesteletku. Itsellä vuotava pumppu pehmitti letkun sopivasti niin, että kuori oli ehyen näköinen, mutta letkun eri kerrokset olivat erkaantuneet toisistaan. Vuoto oli sen verran pieni ja vain ajon aikainen, ettei sitä heti hoksannut. Siitäkin syntyi samanlaista lorinaa lämppäriin. Pumppu siis vuosi dieseliä.
Manuaali vai automaatti? Automaatissa on egr:n yhteydessä lämmönvaihdin. Sieltäkin saattaa vuotaa.
Jos kansipahvi, egr-lämmönvaihdin ja letkut ovat ehyet, niin ainaki oma avb ilmaa itsensä todella helposti ilman pärskintää. Letkuja pystyy ehyessä järjestelmässä sormivoimin painamaan.
Kansipahviahan tässä olikin jo ehdotettu ja ihan aiheesta jos pumpparin "300tkm pahvin vaihtoa" ei ole tehty.
Manuaali vai automaatti? Automaatissa on egr:n yhteydessä lämmönvaihdin. Sieltäkin saattaa vuotaa.
Jos kansipahvi, egr-lämmönvaihdin ja letkut ovat ehyet, niin ainaki oma avb ilmaa itsensä todella helposti ilman pärskintää. Letkuja pystyy ehyessä järjestelmässä sormivoimin painamaan.
Kansipahviahan tässä olikin jo ehdotettu ja ihan aiheesta jos pumpparin "300tkm pahvin vaihtoa" ei ole tehty.
Pitää tänään katsoa että selviääkö se lorinan syy.
En tiedä vielä, että häviääkö nesteitä kun auto on ollut vasta pari päivää.
Tyhjäkäynnillä letkua pystyi hieman puristelemaan, mutta kun ajoi lenkin niin että koneessa kävi kierrokset hieman korkeammalla niin yläletku oli kyllä "kivikova". Mutta pitäisihän se ylimääräinen paine poistua korkin kautta, mutta ei se mitään ollut ruiskinut.
Mikä mahtaa olla järjestelmän paine? 1-1,5bar? Kyllä sillä paineella letku jo aika kovaksi tulee normaaliolosuhteissakin.
edit: niin ja manuaali kyseessä.
En tiedä vielä, että häviääkö nesteitä kun auto on ollut vasta pari päivää.
Tyhjäkäynnillä letkua pystyi hieman puristelemaan, mutta kun ajoi lenkin niin että koneessa kävi kierrokset hieman korkeammalla niin yläletku oli kyllä "kivikova". Mutta pitäisihän se ylimääräinen paine poistua korkin kautta, mutta ei se mitään ollut ruiskinut.
Mikä mahtaa olla järjestelmän paine? 1-1,5bar? Kyllä sillä paineella letku jo aika kovaksi tulee normaaliolosuhteissakin.
edit: niin ja manuaali kyseessä.
Ei ole kippo ollu kädessä vielä, mutta en usko että se on tukittu.
Ei ainakaan mitään letku+ruuvi tulppausta ole.
Eli sen siis kuuluukin huohottaa konehuoneeseen.
Mutta tarkoitus ei ole varmaan roiskia konehuoneeseen...
Pitää katsoa nyt, että roiskiiko se nesteet konehuoneeseen kunnon revityslenkillä. Nyt kun nesteet on lisätty ylärajaan.
Ei ainakaan mitään letku+ruuvi tulppausta ole.
Eli sen siis kuuluukin huohottaa konehuoneeseen.
Mutta tarkoitus ei ole varmaan roiskia konehuoneeseen...
Pitää katsoa nyt, että roiskiiko se nesteet konehuoneeseen kunnon revityslenkillä. Nyt kun nesteet on lisätty ylärajaan.
Tuom muscle vetää heti vaahdoksi ja tursuaa tavarat vain letku ja suuttimen välistä pihalle.
Nyppää suuti irti pullosta ja sopivan ohut letku suoraan suuttimen karaan kiinni...
Mutta tarkoitus ei ole varmaan roiskia konehuoneeseen...
Juu ei ole... Tarkoitushan on että nesteet pysyy järjestelmän sisällä ;)
Se ylivuotoputki on kehitetty estämään palovammoja jos avataan kuumaa järjestelmää, pääsee paine ulos alakautta ennenkuin korkki on kokonaan irti. Se kanava pohjaan lähtee sieltä kierteiden "uran" pohjalta, ylipaineventtiili (korkin keskellä) tiivisteineen taas menee sen reiän sisäpuolelle.
Jos nesteitä häviää mutta kansi vaikuttaisi ehjältä on lohkon kyljessä (pitkittäiskoneessa oikealla ylhäällä takaosassa) oleva 3-haarainen muovinen jäähdytysnesteen haaroitin hyvä tarkistaa. Oma hukkasi pikku hiljaa nesteitä mutta ikinä ei vuotanut alle mitään . Lopulta hokasin että kierroksilla kuumalla koneella tästä muovisesta palikasta alkoi tihkumaan vettä mikä kerkesi haihtumaan kuuman koneen kupeesta. Kylmällä koneella ei vuotanut.
Joo tämä samainen osa vuosi ihan silmiin pistävästi ja vaihdoin sieltä O renkaan mutta sen jälkeen ei ole silmämääräisesti siellä vuotoa näkynyt (ennen näkyi vaihdelootan päällä punaista nestettä) nyt vuoto kadonnut mutta silti nestettä katoaa ja jopa nopeammin kuin aiemmin.
Onkohan tuolla nyt muuta yleistä vikapaikkaa? Lattiat on kuivat eli kenno ei kai vuoda.
Voikohan se salaa liruttaa silti siittä liittimestä johon O rengas vaihdettiin ja miten sen vois testata? (teippaanko paperia ympärille?)
Onkohan tuolla nyt muuta yleistä vikapaikkaa? Lattiat on kuivat eli kenno ei kai vuoda.
Voikohan se salaa liruttaa silti siittä liittimestä johon O rengas vaihdettiin ja miten sen vois testata? (teippaanko paperia ympärille?)
Soittelin korjaamotutulle ja sieltä kommentti oli että:
Jos nesteet ei sekoitu keskenään ja kabiiniin saa tulemaan lämmintä ilmaa, niin kovaa ajoa vaan. Muutamalla asiakkaalla on kuulemma pulputtavat lämppärin kennot VW:ssä ja se ei automaattisesti tarkoita kansiremonttia. Pyysi varoiksi vaihtamaan paisuntasäiliön korkin jos letkuton kovin kovat.
Tuli sekin testattua, että jos jättää paisuntasäiliön korkin löysälle, niin 2L nestettä häviää 5km ajon aikana...
Viikonloppuna tuli irroitettua paisuntasäiliö ja pestyä se.
Ei sitä kovin puhtaaksi saanut, mutta ny näkee sentään nesteen pinnan siitä läpi.
Yhden oman mokan huomasin samalla.
Eli aina kun moottori on kuuma ja menen avaamaan paisuntasäiliön korkin (tarkastaakseni nesteen tason, kun säiliöstä ei nää läpi), niin sieltä ylivuoto rööristähän sen puskee aina nestettä pihalla. Eli aluksi avaa korkkkia varovasti ja päästä "suhinat" pois. Juuri silloinhan jäähdytysjärjestelmän paine alenee -> nesteen kiehumispiste alenee jne. ja se lykkää tavaraa pihalle sieltä paisuntasäiliön pohjasta.
Ei ihme että nesteet häviää, kun kolme kertaa päivässä pääsetelee "ylimääräiset pois".
Ja olin varmaan laittanut ylitäyttöä paisuntasäiliöön, kun purkista ei nähnyt MIN-MAX merkkejä.
Nyt täytin nesteet MIN merkkiina asti ja nyt pääseen seuraamaan nesteiden tasoa avaamatta p.säiliön korkkia. 70km jo takana ilman nestehävikkiä...
PS. ja porina lämppärin kennosta kuuluu edelleen. Sillä nesteiden lisäyksellä se silloin aluksi hieman pieneni.
PS. Joku antoi ohjette että raota lämppärin yläletkua ja päästele sieltä ilmat pois. Mistä päin konehuonetta / kojetaulun sisustaa löytyy tämä letku?
Jos nesteet ei sekoitu keskenään ja kabiiniin saa tulemaan lämmintä ilmaa, niin kovaa ajoa vaan. Muutamalla asiakkaalla on kuulemma pulputtavat lämppärin kennot VW:ssä ja se ei automaattisesti tarkoita kansiremonttia. Pyysi varoiksi vaihtamaan paisuntasäiliön korkin jos letkuton kovin kovat.
Tuli sekin testattua, että jos jättää paisuntasäiliön korkin löysälle, niin 2L nestettä häviää 5km ajon aikana...
Viikonloppuna tuli irroitettua paisuntasäiliö ja pestyä se.
Ei sitä kovin puhtaaksi saanut, mutta ny näkee sentään nesteen pinnan siitä läpi.
Yhden oman mokan huomasin samalla.
Eli aina kun moottori on kuuma ja menen avaamaan paisuntasäiliön korkin (tarkastaakseni nesteen tason, kun säiliöstä ei nää läpi), niin sieltä ylivuoto rööristähän sen puskee aina nestettä pihalla. Eli aluksi avaa korkkkia varovasti ja päästä "suhinat" pois. Juuri silloinhan jäähdytysjärjestelmän paine alenee -> nesteen kiehumispiste alenee jne. ja se lykkää tavaraa pihalle sieltä paisuntasäiliön pohjasta.
Ei ihme että nesteet häviää, kun kolme kertaa päivässä pääsetelee "ylimääräiset pois".
Ja olin varmaan laittanut ylitäyttöä paisuntasäiliöön, kun purkista ei nähnyt MIN-MAX merkkejä.
Nyt täytin nesteet MIN merkkiina asti ja nyt pääseen seuraamaan nesteiden tasoa avaamatta p.säiliön korkkia. 70km jo takana ilman nestehävikkiä...
PS. ja porina lämppärin kennosta kuuluu edelleen. Sillä nesteiden lisäyksellä se silloin aluksi hieman pieneni.
PS. Joku antoi ohjette että raota lämppärin yläletkua ja päästele sieltä ilmat pois. Mistä päin konehuonetta / kojetaulun sisustaa löytyy tämä letku?
No niin.
Nyt on saatu himan kilsoja alle.
Pari kertaa kävi nyt seuraavalla tavalla:
Ajelin n.60km siivun ja kaikki OK.
Sitten kun lähdin ajelemaan kotiin niin n.100m ajon jälkeen jäähdytinnesteen varoitusvalo syttyi. Konepelti auki ja paisuntasäiliö oli tyhjä. Sitten kun korkin avasi, niin nesteenpinta nousi MIN-merkkiin. Ja nestettä ei saanut lisättyä kuin puoli litraa.
Toisella kerralla jatkoin ajoa muutaman kilometrin ennen kuin sain auton parkkiin, niin nesteen pinta oli jo nousut jonkun verran.
Mikä tälläisen efektin tekee?
Nyt on saatu himan kilsoja alle.
Pari kertaa kävi nyt seuraavalla tavalla:
Ajelin n.60km siivun ja kaikki OK.
Sitten kun lähdin ajelemaan kotiin niin n.100m ajon jälkeen jäähdytinnesteen varoitusvalo syttyi. Konepelti auki ja paisuntasäiliö oli tyhjä. Sitten kun korkin avasi, niin nesteenpinta nousi MIN-merkkiin. Ja nestettä ei saanut lisättyä kuin puoli litraa.
Toisella kerralla jatkoin ajoa muutaman kilometrin ennen kuin sain auton parkkiin, niin nesteen pinta oli jo nousut jonkun verran.
Mikä tälläisen efektin tekee?
Jos ilmat olisi lähtenyt järjestelmästä, nii ei kai se nesteen pinta olisi uudestaan noussut korkkia avatessa?
Oma tämän hetkinen veikkaus on että kannentiiviste vuotaa "ilmaa" järjestelmään kovissa kiihdytyksissä. Samalla järjestelmän paine kasvaa liikaa, jonka seurauksena paisuntasäiliöstä roiskuu nestettä pois.
Sellaisen 0,5-1l saa lisätä/100km jos paisuntasäiliön täyttää ylämerkkiin.
Sitä en vielä tiedä että pysähtyykö nesteen häviäminen, kun pinta laskee johonkin määrättyyn kohtaan.
Tuo nesteen vetäytyminen ja palautuminen kyllä ihmetyttää.
Oma tämän hetkinen veikkaus on että kannentiiviste vuotaa "ilmaa" järjestelmään kovissa kiihdytyksissä. Samalla järjestelmän paine kasvaa liikaa, jonka seurauksena paisuntasäiliöstä roiskuu nestettä pois.
Sellaisen 0,5-1l saa lisätä/100km jos paisuntasäiliön täyttää ylämerkkiin.
Sitä en vielä tiedä että pysähtyykö nesteen häviäminen, kun pinta laskee johonkin määrättyyn kohtaan.
Tuo nesteen vetäytyminen ja palautuminen kyllä ihmetyttää.
"Tuo nesteen vetäytyminen ja palautuminen kyllä ihmetyttää."
Entä jos siellä on joku vesiputki, joka vetää itsensä palloksi paineesta ja kun korkin avaa, paine laskee -> letku vetäytyy takaisin oikeaan mittaan (tilavuuteen) ja nestepinta nousee?
Tällainen veikkaus menee puhtaasti utopian puolelle ja vaatii jonkun melkoisesti vaurioituneen vesiputken jo.
Minulla hajosi kesällä Luposta vesiputki kun polttoaineen lämpöanturi tiputteli dieseliä putkien päälle. Hajonnut putki oli pieni ja vuoti vasta kun järjestelmässä oli painetta. Asiaa tutkaillessa huomasin kuitenkin myös alavesiletkun pullistelevan melkoisesti silloin kun järjestelmässä oli painetta.
Entä jos siellä on joku vesiputki, joka vetää itsensä palloksi paineesta ja kun korkin avaa, paine laskee -> letku vetäytyy takaisin oikeaan mittaan (tilavuuteen) ja nestepinta nousee?
Tällainen veikkaus menee puhtaasti utopian puolelle ja vaatii jonkun melkoisesti vaurioituneen vesiputken jo.
Minulla hajosi kesällä Luposta vesiputki kun polttoaineen lämpöanturi tiputteli dieseliä putkien päälle. Hajonnut putki oli pieni ja vuoti vasta kun järjestelmässä oli painetta. Asiaa tutkaillessa huomasin kuitenkin myös alavesiletkun pullistelevan melkoisesti silloin kun järjestelmässä oli painetta.
Entä jos siellä on joku vesiputki, joka vetää itsensä palloksi paineesta ja kun korkin avaa, paine laskee -> letku vetäytyy takaisin oikeaan mittaan (tilavuuteen) ja nestepinta nousee?
Tällainen veikkaus menee puhtaasti utopian puolelle ja vaatii jonkun melkoisesti vaurioituneen vesiputken jo.
Ei tuo utopiaa ole, ihan käytännössäkin noin käy. Kaikki letkut kun vanhemmiten elinkaaren lopussa rupeaa elämään enemmän, niin voi hyvinkin käydä niin että nesteen pinta heittelee roimasti. Pahimmillaan eräässä A4:ssa aiheutti sen, että nesteen pinta paisarissa meni hälytysrajan alle vaikka se oli täytetty maksimimerkkiin. Suurimmat letkut kun vaihdettiin, niin rupesi pelittämään taas.
Pienen tauon jälkeen tuli taas hieman tutkittua autoa, kun ei tullut enään lämmintä ilmaa kajuuttaan. Aloin ilmaamaan jäähdytydjärjestelmää sieltä lämppärin letkusta.
Ja KAS KUMMAA, siellähän oli lämppäriltä lähtevä letku ihan pehmeä. Eli se varmastii vetää itsensä palloksi ja sinne siis se neste pakeneen aina välillä.
Eli kyllä teidän arvailut osui ihan oikeaan..
Pitää tilailla uudet letkut ja seurailla tilannetta.
Olisiko tsäkä käynyt ja nuo jäähdytinnesteen katoamisongelmat johtuvat siitä.
Vai päästääkö kansipahvi paineet järjestelmään ja sen takia letkukin on pullahtanut..
Ja KAS KUMMAA, siellähän oli lämppäriltä lähtevä letku ihan pehmeä. Eli se varmastii vetää itsensä palloksi ja sinne siis se neste pakeneen aina välillä.
Eli kyllä teidän arvailut osui ihan oikeaan..
Pitää tilailla uudet letkut ja seurailla tilannetta.
Olisiko tsäkä käynyt ja nuo jäähdytinnesteen katoamisongelmat johtuvat siitä.
Vai päästääkö kansipahvi paineet järjestelmään ja sen takia letkukin on pullahtanut..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa