Passat vs Golf mk3 tekniikan erot / samankaltaisuudet?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat vs Golf mk3 tekniikan erot / samankaltaisuudet?
On ostoslistalla Golf mk3 Diesel variant, mutta myös Passatti samoilta vuosilta (94-99) vois olla vaihtoehto. Onko kummassakin mallissa samat moottorit / laatitkot? Mitkäs muut osat käy ristiin?
3B Passatissa on ainakin kone pitkittäin kun Golfissa on poikittain, joten moottorit ja vaihteistot eivät ole samoja. Yhteisiä osia koneen puolella on toki paljon jos moottori on muuten samankaltainen, mutta muuten nuo ovat kaksi eri autoa.
Jos itse pitäisi noista valita niin jättäisin Mk.3 Golfin väliin ja ottaisin tuon uudemman 3B Passatin tai vaikka Mk.4 Golfin. Kolmoskorin Golfit tuppaa ruostumaan, joka ei taas näitä uudempia vaivaa.
Jos itse pitäisi noista valita niin jättäisin Mk.3 Golfin väliin ja ottaisin tuon uudemman 3B Passatin tai vaikka Mk.4 Golfin. Kolmoskorin Golfit tuppaa ruostumaan, joka ei taas näitä uudempia vaivaa.
Kolmoskoppanen ruostuu yhtä hyvin kuin mikä tahansa peltilehmä jos kunnossapidossa laiskotellaan ja istutaan kahvikuppi kädessä tennarit pöydällä. Toki hyväkoriset alkavat olla kohta kiven takana, mutta ei silti niin harvinaisia että saisi rastin seinään piirtää kun sellaisen löytää. Alustaltaankin viisaita, sekä helppoja ja etenkin halpoja huoltaa. Pätee myös tuohon -97 asti passateissa.
Kolmebertassa en itse näe mitään muuta etua kuin virittäjä-ystävällisemmän nelivedon, sekä ehkä hieman paremman tehdas-asenteisen äänieristyksen kabiinissa. Alustakin on yksi nivel-hässäkkä, miksei toimiva ratkaisu kestäessään, mutta kallis keikka kun se rulianssi alkaa. Samalla hintaa ostaa hyväkuntoisen G3:en.
Kaikissa edellämainituissa on optiona samanlainen 90hp TDi-moottori, joka pienellä ohjelmoinnilla onkin sitten jo aivan eri luokkaa kuin vakiona. Ainoana suurena erona voitanee pitää 3B:n pitkittäisen lohkon ulkopuoliset eroavaisuudet.
Kolmebertassa en itse näe mitään muuta etua kuin virittäjä-ystävällisemmän nelivedon, sekä ehkä hieman paremman tehdas-asenteisen äänieristyksen kabiinissa. Alustakin on yksi nivel-hässäkkä, miksei toimiva ratkaisu kestäessään, mutta kallis keikka kun se rulianssi alkaa. Samalla hintaa ostaa hyväkuntoisen G3:en.
Kaikissa edellämainituissa on optiona samanlainen 90hp TDi-moottori, joka pienellä ohjelmoinnilla onkin sitten jo aivan eri luokkaa kuin vakiona. Ainoana suurena erona voitanee pitää 3B:n pitkittäisen lohkon ulkopuoliset eroavaisuudet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa