Passat 3C syö renkaita
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C syö renkaita
Moi,
Kertokaapas viisaammat missä vika kun -06 1,9tdi 3C variantti Passatti haukkas eturenkaista reilu 5mm pintaa kesän aikana. Kilometrejä tuona aikana kertynyt n. 15-20tkm.
Kumit on kokolailla tasaisesti kuluneet. Renkaina on nokian z ja koko 225/40/18.
Takarenkaat ei ole kulunut juuri ollenkaan, joten kumeissa todennäköisesti vika ei ole.
Kilometrejä auton mittariin on kertynyt 177tkm.
-tommi-
Kertokaapas viisaammat missä vika kun -06 1,9tdi 3C variantti Passatti haukkas eturenkaista reilu 5mm pintaa kesän aikana. Kilometrejä tuona aikana kertynyt n. 15-20tkm.
Kumit on kokolailla tasaisesti kuluneet. Renkaina on nokian z ja koko 225/40/18.
Takarenkaat ei ole kulunut juuri ollenkaan, joten kumeissa todennäköisesti vika ei ole.
Kilometrejä auton mittariin on kertynyt 177tkm.
-tommi-
Oletko käynyt tarkastamassa kulmat autosta?
Itseni yllätti vuosi sitten kun "ehjästä" autosta löytyi säädettävää käytännössä joka nurkasta. Tuon jälkeen pirssi menikin kyllä kuin juna. Edelliset 2010 paistetut renkaat meni alle 2 kesää ajettuna vaihtoon, ja nyt uudet 2011 laitetut on sen toista vuotta kestäneet ja pintaa on kevyesti vähintään toisen kokonaisen kesän ajoihin... toki merkit ja rengaskoko on minulla erit kuin sinulla (205/55R16)
Suosittelen siis aloittamaan kulmista, ellei ajotapa ole jotain "nilkkasuorana valoista" ja "lämä tiskissä" välimaastosta...
Itseni yllätti vuosi sitten kun "ehjästä" autosta löytyi säädettävää käytännössä joka nurkasta. Tuon jälkeen pirssi menikin kyllä kuin juna. Edelliset 2010 paistetut renkaat meni alle 2 kesää ajettuna vaihtoon, ja nyt uudet 2011 laitetut on sen toista vuotta kestäneet ja pintaa on kevyesti vähintään toisen kokonaisen kesän ajoihin... toki merkit ja rengaskoko on minulla erit kuin sinulla (205/55R16)
Suosittelen siis aloittamaan kulmista, ellei ajotapa ole jotain "nilkkasuorana valoista" ja "lämä tiskissä" välimaastosta...
Juuri tässä eräs päivä juttelin rengasliikkeen kaverin kanssa. Hän kertoi, että matalaprofiiliset renkaat kuluu nopeammin ja että samanmerkkinen, saman levyinen kumi voi matalaprofiilisena (205/40) kulua puolet nopeammin, kuin ns. "normaaliprofiilinen" (225/55). Eli tuolla 205/55 kumilla jos ajat 50-60tkm, niin matalaprofiilisella samanlaisellapa et ajakaan välttämättä kuin 25-30tkm.
Ja tosiaan, etuveto syö aina eturenkaat huomattavasti nopeammin, kuin takarenkaat. Tai itsellä ainakin on aina näin ollut.
Ja tosiaan, etuveto syö aina eturenkaat huomattavasti nopeammin, kuin takarenkaat. Tai itsellä ainakin on aina näin ollut.
Kanttaa myös renkaan Threadwear indeksiä katella, kertoo vähän millainen kulutuskestävyys on odotettavissa.
Ihan normaalia tuollainen kuluminen on, yleensä vaan menee niin että mitä parempi märkäpito ja mitä hiljaisempi rengas, kuluu nopeammin. Sinällään omissa kinnereissä en oo huomannu että matalaprofiiliset kuluis juurikaan nopeammin. Nyt alla 225/35R19 Achilles ATR Sport kumit, 20tkm rullattu ja vielä se n 4mm jäljellä.
Muistaakseni ainakin joku suuntauslaitteisto anto useamman eri vaihtoehdon pyöränkulmille 3C passattiin, olikohan ns SPORT ja Eco. Eroa oli ainakin aurauksien määrässä...
Ihan normaalia tuollainen kuluminen on, yleensä vaan menee niin että mitä parempi märkäpito ja mitä hiljaisempi rengas, kuluu nopeammin. Sinällään omissa kinnereissä en oo huomannu että matalaprofiiliset kuluis juurikaan nopeammin. Nyt alla 225/35R19 Achilles ATR Sport kumit, 20tkm rullattu ja vielä se n 4mm jäljellä.
Muistaakseni ainakin joku suuntauslaitteisto anto useamman eri vaihtoehdon pyöränkulmille 3C passattiin, olikohan ns SPORT ja Eco. Eroa oli ainakin aurauksien määrässä...
tosi on että eturenkaat kuluu etuvetosessa nopeammin mutta ei kuitenkaan aivan mahottoman paljon nopeammin. (riippuu tietenki ajotyylistä)
mut käytä suuntauksessa. ei se aina tarkoita sitä että rengas kuluu tasaisesti etteikö kulmat vois olla vituillaan. itsellä suli viime kesänä silmissä oikea takarengas verrattuna muihin ja aurausta siellä kyllä on mutta aivan tasaisesti kyllä kulu
mut käytä suuntauksessa. ei se aina tarkoita sitä että rengas kuluu tasaisesti etteikö kulmat vois olla vituillaan. itsellä suli viime kesänä silmissä oikea takarengas verrattuna muihin ja aurausta siellä kyllä on mutta aivan tasaisesti kyllä kulu
Talvi tulossa ja kesärenkaat vaihtuu..
Mutta jos 5mm on kulunut edestä ja koko kesän aikana ei olisi milliäkään kulunut takaa on vähän ihme sinällään.
Mulla on takana 245 joissa on tämän kesän jälkeen pintaa 3mm (oli 6mm)
Edestä meni vaihtoon 225 loppukesästä kun oli alle 2mm pintaa (oli 5mm) ja nykyisistäki kulunut jo reilu milli (5 -» 4mm)
Niin kyllähän tollanen 4-5mm kuluma on suhkot normaalia. Eniten ihmetyttää jos takarenkaat ei kulu ollenkaan?
Mutta jos 5mm on kulunut edestä ja koko kesän aikana ei olisi milliäkään kulunut takaa on vähän ihme sinällään.
Mulla on takana 245 joissa on tämän kesän jälkeen pintaa 3mm (oli 6mm)
Edestä meni vaihtoon 225 loppukesästä kun oli alle 2mm pintaa (oli 5mm) ja nykyisistäki kulunut jo reilu milli (5 -» 4mm)
Niin kyllähän tollanen 4-5mm kuluma on suhkot normaalia. Eniten ihmetyttää jos takarenkaat ei kulu ollenkaan?
http://www.youtube.com/watch?v=Q-eV4U65bss&t=9sjos 5mm on kulunut edestä ja koko kesän aikana ei olisi milliäkään kulunut takaa on vähän ihme sinällään.
Ihme ja ihme ... :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa