Emännän työkaveri tuskailee ongelman kanssa, kertokaa viisaammat kokemuksianne:
No niin nyt vihdoinkin 3 viikon jälkeen saatiin auto korjaamosta
takaisin ja taas oli vaihdettu sama osa eli EGR LÄMMÖNVAIHDIN ja
TIIVISTE. Eli tämä osa on mennyt rikki meidän autosta n. 3 vuoden aikana
5 kertaa. Auto on ollut Laakkosella kolme kertaa sekä nyt kaksi kerta Hämeen
Dieselissa. Eivät osaa/pystyy paikkallista ongelma. Epäiltiin kansia,
mutta sitä on nyt tutkittu ja se ilmeisesti olekaan ongelman ydin.
oireet ovat; reilusti valkoista savua pakoputkesta sekä hurjan veden kulutus.
-04 passatin 1,9TDI EGR hajoaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Lienee siis egr jäähdytin ja automaattilaatikolla... yksi ratkaisu on poistaa se kokonaan, kone vain lämpenee sitten hieman hitaammin. Egr tukkoon tai sitten alkuperäinen yhdysputki paikoilleen ja muutaman letkun yhdistäminen toisiisa + tulppaus paisuntasäiliön letkuun. Itselläni myynnissä poikittaiskoneisesta jäähdytin, voinee sopia tuohon pitkittäiskoneeseenkin, privalla lisää jos tarvetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa