AJM: käynti ongelma ja kolina..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

AJM: käynti ongelma ja kolina..

ViestiKirjoittaja VagMan » 25.8.2012 11:04

Kyseessä 85kw 1.9 TDi PD AJM.. Käyntiin lähtee välillä 3:lla ja hyvällä säkää 4:llä sillon kun tarttaa tarpeeks monta kertaa.. Sitten kun pörähtää käyntiin niin kierrokset seilaa 1000 molemmin puolin +-200 mekaanisen kolinan saattelemana jonka kuulee selvemmin kun hyvin ja vedot kadoksissa.. Heti kun nostaa kierrokset 2t ja siittä ylemmäs niin vetoja löytyy ja käy ihan normaalisti niinkun mitään vikaa ei olis koskaan ollutkaan.. Vikakoodeja ei anna.. Että onko tulossa nostaja remontti vai päästäänkö helpommalla ja halvemmalla..?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.8.2012 11:11

Käytä venttiilikoppa auki ja katso?

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 25.8.2012 19:54

Ei löytynyt mitään ihmeellistä sieltä suunnalta.. Huomenna öljypohja irti ja kangen laakereiden tarkistus..

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 10.9.2012 21:43

Eihän siellä alakerrastakaan mitään ihmeellistä löytynyt.. nyt sitte ruvetaa lottoon olisko vikaa suutttimissa..

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 14.9.2012 19:20

Nyt ilmeni sitten lisää ongelmia! Kottero saatiin kasattua ja yritettiin käyntiin niin eihän siellä tietenkään mitään tapahtunut! (n:3 viikkoo sitten lähti laakista käyntiin) Mitään muuta moottorin käynnistymiseen vaikuttavaa ei vaihdettu kun löpö suodatin. Yli kolme tuntia sitä yritettiin tarttailla ja joka kerta imas suodattimen tyhjäksi. Tankilta suodattimelle menevä letku ei ole tukossa, suodattimen päällä olevaan systeemiin vaihdettu uudet O-renkaat. Lähipäivinä pitäisi kokeilla painaa väkisin polttoainetta suodattimelle/järjestelmään kunhan vaan löydetään jostain sopiva käsipumppu(samanmoinen kun veneissä) Lisää ehdotuksia otetaan vastaan että saadaan pulkka liikenteeseen taas..

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 15.9.2012 11:32

Olisko se vika sittenki tankin pumpussa? Tosin vikakoodiaha siitä olis tullu varmaan..

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 15.9.2012 13:40

Tankissahan ei ole muutakun koho. Vikakoodit luettiin ja antoi vian kampiakselin asentotunnistimelle (00515) Ens tiistaina kokeillaan uudella palikalla josko sitten tapahtuisi jotain. Kuulin myös juttua että mahdollinen "kolina" sun muu epämääräsys voi johtua rikkinäisestä tunnistimesta.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 18.9.2012 20:24

No niin.. Uus tunnistin vaihdettu mutta siltikään ei mitään eloo tunnu olevan! Vikakoodeja ei ole vielä luettu uudestaan. Että nyt niitä neuvoja jotta saadaan yks hiilijalanjälkiä jättävä vagina liikenteeseen!

Rol
-
Viestit: 41
Liittynyt: 19.3.2010 21:23

ViestiKirjoittaja Rol » 18.9.2012 21:54

Kyllä minulla ainakin ajm koneisessa kulkineessa on tankissa pumppu. Oireet oli tutun kuuloista luettavaa, itseltä meni se pumppu pari vuotta sitten.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.9.2012 22:15

Passateissa ei ainakaan ole siirtompumppua tankissa, liekkö golfissa?

Ettei olis kuitenkin jotain mekaanista vikaa koneessa? kankea mutkalla tms...

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 18.9.2012 22:21

Itse en ainakaan nähnyt pumppua kun kurkistelin penkin alta tankkiin ja sinne ei mene kun kaksi johtoa. Eikö yleensä ole kolme jos on pumppu.? Ja mielestäni tandemi hoitaa pumpun homman näissä koneissa.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 19.9.2012 21:11

Löydettiin lisää vikaa. Jako oli hampaan pielessä ja hydraulinen kiristin korkannu. Nyt odotellaan uutta osaa jotta saadaan paikallistaa lisää vikoja. Btw. ensimmäinen ja viimenen pumpparikone meikäläisen käytössä!!

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.9.2012 21:23

Ton huonoimman mahdollisen pumpparin vikaantumisen takiahan kannattaa tehdä tollanen päätös ettei enää tule pumppareita...

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 20.9.2012 8:56

Suurin syy siihen taittaa olla se että kuulin ettei pumppareiden kannet kestä virittämistä? En sitte tiedä pitääkö se paikkaansa kun kaikilla on aina omat mielipiteensä. Mut ehdotuksia otetaan vastaan uudesta konemallista. Vaatimuksena helppo ja kestävä virittää, tarkotuksena saada joku lähemmäs 200hp irti..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.9.2012 9:03

Jos haluut helpon, halvan ja kestävän niin vaihtoehdot on ALH, AGR, ASV, AHF. En tosin oo tavannut ketään joka vaihtaisi moottoria pumpparista jakajapumpulliseen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.9.2012 17:39

eikö tollanen avf/avb/awx ajaisi asian hyvin?

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 23.9.2012 9:11

No nyt olis kone kasattu ja käytetty.. Lähti laakista käyntiin niinkun unelma MUTTA kun nostaa kierroksia niin kuuluu tasainen kolina ja luultavammin alakerrasta koska yläkerrassa ei näkynyt mitään ja ääni kuuluu selvemmin alhaalta. Kolina voimistuu mitä enemmän kierroksia antaa, en uskaltanut kierrättää 2.5tk enempää kun kuulosti niin pahalta. Että se on sitten taas alakerta masennuksen kohteena.

Seuraava kone malli taitaa olla tuo AHF. Sopiiko AJM:n osat siihen esim: 6v loota ja turbo..?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 23.9.2012 9:46

Laita vaan pumppari, toimii ecukin silloin suoraan periaattees...

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 23.9.2012 10:04

No kuinkas olisi ATJ kone? Tuntuu kestävän siellä 200hv nurkilla ihan mukavasti, vaikka hiukka rankookin. Aikaa sinne 200hv tehoille virittämiseen menee n. yksi talli-ilta.
Ja ei ole seuraavan sukupolven pumpparin hienoa nokkasorviominaisuutta ihan vastaavassa mittapuussa...

Monihan nyt morkkaa sen AJM-koneenkin huonoksi sen kansipahvin takia, vaikka muutenhan tuntuu olevan kelpo pata, kunhan on huollettu ja maltetaan jättää ne kylmänä polkemiset pois ja ajon jälkeen vastaavasti annetaan jonkin aikaa käydä. Eikä ole niistäkään kuluneita nokkia ainakaan täällä suunnalla niin paljon löytynyt kuin esim. tuoreemmista AVF/ ARL padoista... Toki, eipä tässä nyt koko maailman kattavaa tietoa asiasta ole, että voidaanhan tässä olla väärässäkin.

Tällainen takapuolituntuma vain tullut tässä jonkun verran näiden kanssa touhunneena.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa