Golf IV: Moottori ei reagoi kaasupolkimeen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

iderre
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2007 18:37

Golf IV: Moottori ei reagoi kaasupolkimeen

ViestiKirjoittaja iderre » 22.9.2012 20:13

Vaihdoin tuossa IV Golfin (TDI) polttoainesuodattimen ja totesin konetilan olevan aika likainen. Laitoin moottorinputsausliuotinta vähän joka paikkaan ja huuhtelin vedellä. Ajomatkalla talliin alkoi ongelmat.

Hehkun valo vilkkuu, näytössä lukee ENGINE WORKSHOP eikä kierrokset nouse yli 1000 (kaasupoljin on mykkä). Varmaankin meni vettä johonkin arkaan paikkaan :(

Starttaa normaalisti eikä valittele ennen kuin painaa kaasua, sitten tulee edellä mainitut oireet.

Konetila on nyt kuiva, mutta äsken kokeilin ja oireet on samat.. Paha lähteä täältä maalta huoltoon ajamaankaan kun ei nosta kierroksia.. Mihin vettä on päässyt ja mikä neuvoksi? Menikö jotain rikki vai riittääkö nollaus?

Nollauskaan ei nyt taida onnistua samantien:

Kaivoin vanhan part-con palikoista väsätyn wag-com -kaapelin esille niin sekään ei toiminut, toimi kyllä kun viimeksi pari vuotta sitten kokeilin. Antaa virheen: Inferface ok, car is NOT ISO/OBD 2 compatible. Tarkastin wag-com topicin tärkeimmät tärpit, eli: sulake #12 on ok ja pinnien 4 ja 16 välille tulee 12v. Kaapeli päällisin puolin ok. Kokeilin ohjelmankin asentaa uudestaan (311.2), eikä herännyt. Onko tähän kellään vinkkejä?

ps. Pyydän anteeksi uuden topicin luomista, mutta pitäisi töihin päästä jollain eli pikkuinen kiire tällä asialla :/

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 22.9.2012 20:25

Reagoiko ollenkaan siihen kaasuun vai rajoittaako kierrokset siihen 1000-1200rpm välille? Helpoimpia kohteita tarkastaa on varmaan se 8 tai 10 napainen liitin siinä moottorin etupuolella (olettaen että on poikittaiskone). Siinähän kulkee määräsäätimen signaalit ja mitä lie muuta. Vagcom kaapelissa oisko hapettumaa liittimissä, jos ei tunnista autoa. Itse kaapeli on varmaan toimii tai tunnistuu, jos sanoo että Interface ok.

iderre
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2007 18:37

ViestiKirjoittaja iderre » 22.9.2012 20:57

Ei mitään reaktiota kaasupolkimesta, kierrokset on vaan siinä hieman tyhjäkäynnin yläpuolella. Starttaa tosiaan hyvin ja kierrokset jää aluksi tyhjäkäynnille, vasta kun kaasua hipaisee niin tulee virhe ja nousee sinne 1000-1200 paikkeille.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 22.9.2012 21:15

Ei edes useamman kerran peräjälkeen pumppaamalla ala reagoimaan? Tuo hehkun valo ja kaasun toimimattomuus ja kierrosten rajoitus tohon viittaisi siihen jarruvalokatkaisijaan joka on jarrupolkimella. Sama probleema oli mulla, tosin kaasu toimi ok. Mut jos ois jumittanut se katkaisija, nii saattas aiheuttaa tuota ja jarruvalot vois palaa koko ajan samalla. Vikakoodithan ne pitäisi saada luettua, aika hankalaa arvuutella kun on tuo moottorinpesukin siinä suoritettu niin tarkistuskohteita on useampi kuin yksi.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 23.9.2012 8:35

Kaasupoljin tekee samat oireet, jos on rikki.

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 23.9.2012 9:51

itsellä teki passatti saman tempun, oli ottanut yksi johtosarjan liitin ecun luota kosteutta ja hapettunut.
toimi välillä kun nollasi koodit mutta putsaamalla vika poistu.

ja vag comilla katottuna luultiin eka että poljin ois porsinu..

iderre
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2007 18:37

ViestiKirjoittaja iderre » 23.9.2012 10:11

Otin yöksi akunkengän irti ja puhaltimen kuivattelemaan konetilaa, aamulla auto toimi oireetta. Mysteeriksi jäi edelleen, missä vettä oikein oli.. Odotan mielenkiinnolla mitä virheilmoituksia muistista löytyy, kunhan saan jostain toimivan kaapelin tai testerin.. Toivottavasti vikapaikka löytyisi niin voisi suojata sen paremmin. Ja jos vettä oli jossain liittimessä niin varmaan tulevaisuudessa on hapettumis/kontaktivikaa odotettavissa.. :/

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 23.9.2012 12:24

Eipä se makeavesi tuhoja tee, suolavesi on asia erikseen.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 23.9.2012 12:26

Samaa ongelmaa oli myös.. Kontaktri spräytä jokaisen liittimeen ja sähkö osiin niin alkoi pelittään.
Sitä voi myös käyttää hapettumisien estämiseks.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.9.2012 13:11

Ettei olisi mennyt vettä ecuun? Ainakin yhdellä tutulla on näin käynyt joskus, ja oireet ihan samat. Myöskin eräästä polosta korjasin ecun johon oli vettä päässyt ja hapettanut melko pahasti piirilevyä. Oire oli ihan sama, mutta tinaamalla kuntoon ja on toiminut tähän päivään pari vuotta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.9.2012 14:37

Täältä ääni myös Ecun vesittymiselle, pari kertaa vastaavan vian korjannut. Kontaktispray voi olla tilapäinen ratkaisu ongelmaan, muttei korjaus ongelman aiheuttajaan. Mitään sprayta en lähtisi suihkuttelemaan ihan jokaiseen sähköosaan...

Tonps51
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.9.2012 17:00

ViestiKirjoittaja Tonps51 » 2.10.2012 18:22

Mulla teki aivan saman ihan vaan naftasuodattimen vaihdon yhteydessä. Lähti toimimaan kun käytteli tarpeeks kauan ja poljeskeli kaasua. Auto oli/on vw golf 00 agr


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa