1.9tdi agr ei lähde käyntiin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

1.9tdi agr ei lähde käyntiin.

ViestiKirjoittaja Janne2max » 13.9.2012 16:02

Joo elikkä viikko sitten tyytyväisenä ajelin koulusta kotia kohti, jotta voisin tankata autoni kotoa pytystä. Eli -00 vuoden AGR bora, ja 1.9tdi

No en tiedä loppuiko aine km ennen kotia vai sielu moottorista.
No ainetta oli vielä tankissa ja auto sammui 50km/h vauhista, liruuttelin kotiiin, laitoin lisää ainetta tankkiin, ei starttaa.

Noh eikun polttoaine puolta katselemaan, polttoainetta on, tulee tulo letkusta imemällä (liitin ennen suodatinta) , suodatin vaihettu ja täytetty, suodattimessa oleva "painettava muovi kappale mitä kautta syöttöpumpulta takaisin kierto tapahtuu on ehjä eli ei vedä siitä ilmaa.

"moottori sulakkeet" ehjiä, en ole startatessa kuunnellut vielä pumpun releitä rupeavatko naputtamaan, ei startatessa siis ilmaa itseään(letkusta näkee että on ilmaa siellä ja ettei ime ainetta).

Onko ollut samanlaisia vikoja ? Liekkö syöttöpumppu sanonut tenkkapot.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 13.9.2012 16:11

Suutinputkia yks kerrallaan löysäämään että saat sieltäkin ilmat pois.
Eli: Suutinputki löysälle suuttimen ja putken välisestä liitoksesta ja starttaamaan niin kauan että sieltä suihkuaa naftaa ja sit putki kiinni ja samoin joka putkelle ja sithän ton pitäis jo käydäkin .

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 13.9.2012 16:14

mutta nyt ei startatessa edes vedä ainetta syöttöpumpulle asti :O , siis suodattimen ja pumpun sisään oton välissä on se läpinäkyvä kohta niin siitä näkee vaikka starttailee että ei lähe vetään sitä ollenkaa....

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 13.9.2012 16:29

No ite oon imeny suoraan siitä paluuputkesta pumppun täyteen. Vähän jää paska maku suuhun tosta hommasta mutta helpointa noin ;)

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 13.9.2012 16:33

Onko rele 109 vaihdettu koskaan?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 13.9.2012 16:44

syttyykö hehkunvalo kun virrat päällä?

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 13.9.2012 22:09

syttyy hehkun valo kun kääntää virrat, ja kun vähä aikaa starttaa taas näky(ainakin tyhjemmällä akulla kun starttas huonommin)

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 13.9.2012 22:09

pitää nall3 kokeilla, mutta viisaita neuvoja otetaa vastaan.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 15.9.2012 13:52

Rupeeko hehkun valo vilkkumaan jossain vaiheessa tarttauksen yhteydessä tai virrat päällä..? Kannattaa tarkistaa vikakoodit niin silläkin selviää jo paljon. Onko "painettavaan muovikappaleeseen" vaihdettu O-renkaat? yleensä hörppii ilmaa sitäkautta. itsellä oli siellä vikaa ja rupes toimiin heti uusilla renkailla.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.9.2012 9:41

Jos ei halua itte imeä posket lommolla niin todella kätevä apu on hakea apteekista mahdollisimman iso injektioruisku jolla imeä letkun päästä putkiin ja pumppuun löpöt.

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 21.9.2012 18:49

Kävi lähes tulkoon sama tarina , auto on Toledo 1.9 agr -99 ajoin tankkaamaan ja auto lähti ensin käyntiin mutta sen jälkeen sammu heti eikä enää halua vaan savuttaa niin vietävästi startattaessa myös vähän lupailee . Yritin ottaa vika koodit mutta ei tule / ole mitään ja polttoainetta on kirkas putki täynnä .
Eihän nämä VP37 pumput ole niin herkkiä hajoamaan ja ajettu muutenkin vaan 240tkm ?

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 26.9.2012 17:14

bumppia:
Vieläkään ei ole lähtenyt käyntiin.
Katsottu entisten lisäksi 103,109 ja joku kolmas rele(kokeiltu uusilla)
ei vikakoodeja.
löpöä tulee suutinputkilta kun starttaa,
pitäiskö hehkut mitata ??
Ajonestoon ei näytä koodia mutta pitää se katsoa huomenna ?

Perkele :D
Tässä on muutaman autonasentajan kanssa katsottu että alkaa vaihtoehtoina olla enää onko puristusta, ajon esto / jako hypännyt ......

viisaammat voi taas auttaa :)

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 26.9.2012 18:07

Oletkos tarkastanut ta irroittanut sen niin sanotun kaasuläpän ettei ole karstoittunut kiinni asentoon , itse metsästäessä tuli vastaan tällainen tapaus ?
Onpa ihme vikoja näissä nyt olen tarkastanut uudella hihnalla jaon moneen otteeseen ja vain kun se on todella kohdallaan niin savua tulee niin vietävästi piipusta ja joskus lupaa , ajon esto on sama kuin sammuttaja eli ei pitäisi tulla polttoainetta yhtään putkista .
Soittelin diesel korjaamon kanssa ja nekin meinasi ettei nämä pumput hajoa .
Taidan viedä ensiviikolla diesel huoltoon jos ne saa ajettua pelkän pumpun kiinnipäin autoon jos selviäisi pumpun kohtalo ja samalla auton muu sähkö järjestelmä jos boxi olisi.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 26.9.2012 19:13

Jos jako heittää hampaalla niin ei lähde käymään. kannattaa hommata ne kunnot ajotus työkalut niin saa ainakin kerrasta oikein sen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.9.2012 19:19

Miten ajetaan pelkkä pumppu kiinnipäin autoon? Tarkista nyt se ajoitus ennenkuin alat arvuuttelemaan foorumilla vikaa, puristukset ei häviä noin vain kaikista sylintereistä kerralla. Ajonesto antaa auton hörähtää aina hetkeksi käyntiin, jonka jälkeen sammuu.

Voi se pumppukin rikki mennä, vaikka huolimattomasti asennetun polttoainesuodattimen takia.
Viimeksi muokannut p0wer, 26.9.2012 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 26.9.2012 19:29

suodatin on power vaihdettu jos osaat lukea ylempää ^^

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.9.2012 19:32

En näemmä ossoo, jotta niimpä näkkyyp. Muokkasin postaustani niiltä osin.

jjruutiainen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.11.2003 16:47

ViestiKirjoittaja jjruutiainen » 26.9.2012 21:01

Joo onhan se vaikeeta varmaan ajaa pumppua autoon päin , kait ne diesel korjaamolla jotain osaa en tiedä sitten kait ne valehteli ??
Olen kyllä luullut että nämä foorumit on yleisiä kysymyksiä varten vikojen helpompaan etsimiseen ja niin edelleen ..... ?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 26.9.2012 22:02

Oletkos tarkastanut ta irroittanut sen niin sanotun kaasuläpän ettei ole karstoittunut kiinni asentoon

Eli ns. sammutusläppä (anti shudder valve).
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=128812

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.9.2012 2:33

Mitä tarkoitetaan "pumpun ajamisella autoon päin" tai "pumpun kiinnipäin ajamisella autoon"?

Suomeksi jos täällä kirjoittaa niin saattaa saada kysymyksiin vastauksiakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa