Terve! Uus olen foorumilla, ostin tollasen -02 130 PD Golffin ja edellisen omistajan mukaan antanut vikakoodia 17964 - charge pressure control negative deviation... myös hänen mukaansa n75 venttiili vaihdettu ja konepellin alle katsoen totesin että sieltä oli vaihdettu n18 venttiili eikä sitä ahtopainesäätöventtiiliä. No kävin tänään hakemassa uuden venttiilin ja laitoin kiinni, pitääkö vikakoodit nollata ennen kun lähtee pelittää vai ei? Kuitenkaan nyt ei pelitä eli tehot hukassa..
Silmämääräisesti katsottu että alipaineletkuissa ei reikiä ole, mr muscle käsittely tehty:D vaikkakin ei ehkä kovinkaan onnistuneesti sillä egr-putkea en saanu irti...
Siispä kyselen onko täällä foorumilla joku joensuulainen jolla olis vagcomi, voisin vähän maksaakin kun sais vaan logitettua tuota auton käyttäytymistä ja nollailtuu vikakoodit. Neuvoja kaivataan.
--Entinen Hondamies--
Joensuussa tarvitaan apuja - vika korjattu
Valvoja: ffp jäsenet
Joensuussa tarvitaan apuja - vika korjattu
Viimeksi muokannut notsonew, 6.10.2012 17:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tää oli ihan mielenkiintoinen.
Diagnosoin vian ensiksi virheellisesti MAF-anturiin. MAF näytti aivan liian vähän vedossa ja aivan liikaa tyhjäkäynnillä, vaikka EGR:n piti olla käytössä. Anturin vaihto ei kuitenkaan parantanut vetoa.
Seuraavaksi kokeiltiin jumpata siipiä, ahdot ei noussu yhtään. Kokeilin myös vetää jatkuvan alipaineen kellolle, ei nouse ahdot. Vaikuttaa että kellon kalvo on rikki tai turbon siivet jumiutuneet täysin auki.
Tyhjäkäynnin suuret MAF -arvot johtuu varmaan EGR.n toiminnan vaatiman pakopaineen puutteesta. On myös mahdollista, että rikkinäisen kellon aiheuttama alipainevuodon takia EGR -venttiili ei aukea tarpeeksi.
Diagnosoin vian ensiksi virheellisesti MAF-anturiin. MAF näytti aivan liian vähän vedossa ja aivan liikaa tyhjäkäynnillä, vaikka EGR:n piti olla käytössä. Anturin vaihto ei kuitenkaan parantanut vetoa.
Seuraavaksi kokeiltiin jumpata siipiä, ahdot ei noussu yhtään. Kokeilin myös vetää jatkuvan alipaineen kellolle, ei nouse ahdot. Vaikuttaa että kellon kalvo on rikki tai turbon siivet jumiutuneet täysin auki.
Tyhjäkäynnin suuret MAF -arvot johtuu varmaan EGR.n toiminnan vaatiman pakopaineen puutteesta. On myös mahdollista, että rikkinäisen kellon aiheuttama alipainevuodon takia EGR -venttiili ei aukea tarpeeksi.
jep, eli vika korjattu, turbon alipainekello oli ruosteinen ja täynnä hiekkaa, eli kalvo paskana, ebay kello tilalle ja vola golffi toimii ja ahtaa mutta pieni asia jäi häiritsee, kun matalilla kierroksilla ajelee ja päästää kaasun pois ja sit painaa hiljaa uudestaan niin lähtee vähän nykimällä liikkeelle?? Onko mahdollista että tuossa vaihdon yhteydessä ois menny vähän eri pituiseks kellon varsi vai vaikuttaneeko se tuohon mitenkään?
Kiitokset vastauksista ja JukkaA:lle tuhannet kiitokset diagnosoinnista :)
Kiitokset vastauksista ja JukkaA:lle tuhannet kiitokset diagnosoinnista :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa