Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Talven etujarruhulabaloon jälkeen olen velttoillut koko kevään, talvikulkinekin tuli myytyä hätäisesti joten etujarrujen paikoilleenlaitto on jäänyt.. No jos ne kuitenkin ennen bugrunia saisi paikoilleen kera uuden alustan ja uretaanien.
Sain sentään aikaiseksi uudemman keulan, uusi harvaripainen OEM-maski kera uusien umpioiden löysi tiensä paikoilleen. Jouduin tyytymään TYC:in umpioihin kun Hella ei enää toimita alkuperäisiä ja marmorin kautta toimitusaika olisi venynyt liikaa.
Sisälle tuli myös hommattua pakolliset lisämittarit keskikonsoliin:
Huomenna Räyskälään testaamaan oliko pakosarjan vaihdosta muuta kuin henkistä apua :D
Pari vuotta takaperin täysin vakiokuntoisena 15" BBS-kopioilla 400m taittui 17.8s/118kmh.
Sain sentään aikaiseksi uudemman keulan, uusi harvaripainen OEM-maski kera uusien umpioiden löysi tiensä paikoilleen. Jouduin tyytymään TYC:in umpioihin kun Hella ei enää toimita alkuperäisiä ja marmorin kautta toimitusaika olisi venynyt liikaa.


Sisälle tuli myös hommattua pakolliset lisämittarit keskikonsoliin:

Huomenna Räyskälään testaamaan oliko pakosarjan vaihdosta muuta kuin henkistä apua :D
Pari vuotta takaperin täysin vakiokuntoisena 15" BBS-kopioilla 400m taittui 17.8s/118kmh.
Aamupäivä Räyskälässä..
"Viritys" ilmeisesti onnistui, paras aika 17.71s/122km/h. Hiukan ehkä fuskasin kun eteen ruuvattiin toisesta harrastepelistä 175/50-15 kumit mutta eihän sitä kannata tasoitusta antaa ainakaan tarkoituksella. Parantamisen varaakin taisi aavistus jäädä, aamulla onnipäässä kotoa lähtö unohdutti rengaspaineiden tarkistamisen ja takamoottorisen eturenkaina olleet lainapyörät olivat pahasti alipaineiset, 1.3bar 2.0 sijasta, eikä tietenkään Räyskälässä kompressoria kellään.. loppunopeutta olisi voinut saada ainakin hieman lisää. No, pääasia että aika parani ja loppunopeuskin kertoo että suunta on oikea :D

"Viritys" ilmeisesti onnistui, paras aika 17.71s/122km/h. Hiukan ehkä fuskasin kun eteen ruuvattiin toisesta harrastepelistä 175/50-15 kumit mutta eihän sitä kannata tasoitusta antaa ainakaan tarkoituksella. Parantamisen varaakin taisi aavistus jäädä, aamulla onnipäässä kotoa lähtö unohdutti rengaspaineiden tarkistamisen ja takamoottorisen eturenkaina olleet lainapyörät olivat pahasti alipaineiset, 1.3bar 2.0 sijasta, eikä tietenkään Räyskälässä kompressoria kellään.. loppunopeutta olisi voinut saada ainakin hieman lisää. No, pääasia että aika parani ja loppunopeuskin kertoo että suunta on oikea :D
Eihän mikään kestä ikuisesti, ei edes taka-akseli :D Onhan tuo hyvänä pysynyt ja varmaan pysyykin kun talviajelut on takana.
Sensijaan kesäajelut rajoittaa valmisosavuoren siirtämistä kiinni autoon, tuossa asennusta odottavat osat:
Nämä ensisijassa odottavat vuoroaan, jospa tulevana ke korjaamoillassa saisi takalevyt paikoilleen:
Voisiko joku ystävällinen lukija mitata levyjarrullisesta kakkosesta kuvassa näkyvän mitan, eli vaijerin kannakkeesta käsijarruvivun "kuulapesään" mulla tuo mitta on n.80mm, saisin varmuuden että 9N Polosta peräisin olevissa satuloissa olisi edes suurinpiirtein oikea mitta. Olisi ikävä huomata kun kaikki on paikoillaan ettei käsijarrusysteemi toimi..

Sensijaan kesäajelut rajoittaa valmisosavuoren siirtämistä kiinni autoon, tuossa asennusta odottavat osat:

Nämä ensisijassa odottavat vuoroaan, jospa tulevana ke korjaamoillassa saisi takalevyt paikoilleen:

Voisiko joku ystävällinen lukija mitata levyjarrullisesta kakkosesta kuvassa näkyvän mitan, eli vaijerin kannakkeesta käsijarruvivun "kuulapesään" mulla tuo mitta on n.80mm, saisin varmuuden että 9N Polosta peräisin olevissa satuloissa olisi edes suurinpiirtein oikea mitta. Olisi ikävä huomata kun kaikki on paikoillaan ettei käsijarrusysteemi toimi..

Kevään velttoilun jälkeen, kylppäriremontin lomassa sain "hallitukselta" vapaaillan ja takajarrut paikoilleen. Hommahan lähti het menemään persiilleen, 2.5v sitten uusitut takaputket oli aivan haperot (vaikka asennettaessa suojattiin kaikki putket Tectylillä) ja eka tunti menikin uusia putkia järjestellessä. 3h 45 min ja homma oli pulkassa.
Pari kuvaa hommasta, kamera unohtui purkuhommien lomassa autoon joten kuvitus painottuu loppupuolelle.
Unohdin eilen laittaa listan takajarrujen kokoonpanosta, osat siis seuraavasti jos joku haluaa päivittää kakkiksen takasatulat moderneiksi:
-Satulat 9N Polosta (olettaisin että 4golfin vastaavat sopii myös)
-napatapit, satulankannattimet ja levyt G2:sta
-9N Polon takalevyt on paksummat kuin kakkosessa joten olisi ollut viisasta käyttää saman vehkeen takapaloja, huomasin asian vasta eilen joten millin pari ohuemmat G2 palat jouduin laittamaan paikoilleen, näitä ei voi ajaa loppuun asti ettei käy hullusti..
-takaletkut on Passat 3B:n takajarruletkut
-letkujen banjoruuvit jouduin modaamaan itse ylipitkistä 12x1 banjoruuveista, nämä tilasin tarvikeliikkeestä kun marmorilta ei pelkkiä ruuveja saa, tulevat näet 9N ja 4 Golfissa takaletkuputkihässäkän mukana. 3B Passatin banjoruuveja en tajunnut tiedustella..
-käsijarruvaijerit G2:sta, jouduin puristamaan viilapenkissä satulan käsijarruvipuja hieman ahtaammaksi, vaijerin kuula on kakkoksessa poloa pienempi,ainakin tarvikevaijereissa
Pari kuvaa hommasta, kamera unohtui purkuhommien lomassa autoon joten kuvitus painottuu loppupuolelle.






Unohdin eilen laittaa listan takajarrujen kokoonpanosta, osat siis seuraavasti jos joku haluaa päivittää kakkiksen takasatulat moderneiksi:
-Satulat 9N Polosta (olettaisin että 4golfin vastaavat sopii myös)
-napatapit, satulankannattimet ja levyt G2:sta
-9N Polon takalevyt on paksummat kuin kakkosessa joten olisi ollut viisasta käyttää saman vehkeen takapaloja, huomasin asian vasta eilen joten millin pari ohuemmat G2 palat jouduin laittamaan paikoilleen, näitä ei voi ajaa loppuun asti ettei käy hullusti..
-takaletkut on Passat 3B:n takajarruletkut
-letkujen banjoruuvit jouduin modaamaan itse ylipitkistä 12x1 banjoruuveista, nämä tilasin tarvikeliikkeestä kun marmorilta ei pelkkiä ruuveja saa, tulevat näet 9N ja 4 Golfissa takaletkuputkihässäkän mukana. 3B Passatin banjoruuveja en tajunnut tiedustella..
-käsijarruvaijerit G2:sta, jouduin puristamaan viilapenkissä satulan käsijarruvipuja hieman ahtaammaksi, vaijerin kuula on kakkoksessa poloa pienempi,ainakin tarvikevaijereissa
Pari viikkoa takaperin meinasi Ahveniston reissu päättyä nolosti, koneessa olleet 5w30 öljyt lämpenivät rata-ajossa 6kierroksen yhtäjaksoisen puuskuttamisen seurauksena sen verran rajusti että tyhjäkäynnille pudottaessa rupesi vilkuttelemaan öljyvaloa.. koneessahan ei ole mitään öljynjäähdytystä eikä öljynlämpömittariakaan, vielä.
45min jäähdyttelyn jälkeen kone uudelleen käyntiin, ei ylimääräisiä ääniä tms joten ajelin kotiin erään päätöksen tehneenä.. 5w30->helevettiin..
Öljyjäähy on asennusvalmiina, 1-korin GTI:stä peräisin huollettuna ja uusilla letkuilla:
Onko noissa termostaattiohjatuissa ö-jäähdyttimissä ollut toimintahäiriöitä, tuota vastaavanlaistahan on käytössä ymmärtääkseni myös Audi 80TD:ssä? Ajattelin jos sen termostaattiohjauksen poistaisi kun auto on vain kesäkäytössä?
BBS:ät sain viimein alle ja kuvauskuntoon, 7x16 et35. Jotenkin tuo RX pienentää optisesti tuota rengaskokoa, näyttää ainakin mun silmään jotenkin alikokoiselta, rengas on kuitenkin se "oikea" eli 195/45. Nooh kai se siitä.. :D

45min jäähdyttelyn jälkeen kone uudelleen käyntiin, ei ylimääräisiä ääniä tms joten ajelin kotiin erään päätöksen tehneenä.. 5w30->helevettiin..
Öljyjäähy on asennusvalmiina, 1-korin GTI:stä peräisin huollettuna ja uusilla letkuilla:


Onko noissa termostaattiohjatuissa ö-jäähdyttimissä ollut toimintahäiriöitä, tuota vastaavanlaistahan on käytössä ymmärtääkseni myös Audi 80TD:ssä? Ajattelin jos sen termostaattiohjauksen poistaisi kun auto on vain kesäkäytössä?
BBS:ät sain viimein alle ja kuvauskuntoon, 7x16 et35. Jotenkin tuo RX pienentää optisesti tuota rengaskokoa, näyttää ainakin mun silmään jotenkin alikokoiselta, rengas on kuitenkin se "oikea" eli 195/45. Nooh kai se siitä.. :D

Viimeinkin isot etujarrut paikoillaan! :D
Uskokaa tai älkää, homma meni jokseenkin kuin elokuvissa, mikään homma ei kussut kuten yleensä AINA kun ollaan tekemässä jotain vieraassa tallissa :D
Jarrujen lisäksi paikoilleen menivät olka-akselit uusine laakereineen, vahvistetut tukivarret uretaanipuslien ja Lemförderin alapallojen kera, käytännössä uudet Monroen kaasuiskarit, 15mm madaltavat jousilautaset, G60 vakaajan välitangot jotka tosin modattiin itse tavallisista, Venton 22.2mm rempattu jarrupääsylkky sekä uudet etujarruputket ja tietenkin letkut.
Aikaa tähän pulaamiseen tuhrautui n.10 työtuntia, samassa ajassa olisi joku ammattimies varmaan tehnyt puolet enemmän mutta multahan ei mikään oma homma suju nopeasti..
BigBrake-setuppi mulla siis:
-Passat B4 VR6:n ATE 54 satulat ja satulankannattimet (samat löytyy G4 GTI)
-Rellun Grand Scenicin 300x24 laikoista modatut 290x24 levyt (keskireikä ja halk. sorvattu sopivaksi)
-Venton olka-akselit
-3.5mm spacerit olka-akselien ja satulankannattimien välissä, menee tällöin Venton orig kannattimien pulteilla
Ja nyt pitäis pysähtyä!
Koko kansio:
http://s852.photobucket.com/albums/ab85 ... ?start=all
Uskokaa tai älkää, homma meni jokseenkin kuin elokuvissa, mikään homma ei kussut kuten yleensä AINA kun ollaan tekemässä jotain vieraassa tallissa :D
Jarrujen lisäksi paikoilleen menivät olka-akselit uusine laakereineen, vahvistetut tukivarret uretaanipuslien ja Lemförderin alapallojen kera, käytännössä uudet Monroen kaasuiskarit, 15mm madaltavat jousilautaset, G60 vakaajan välitangot jotka tosin modattiin itse tavallisista, Venton 22.2mm rempattu jarrupääsylkky sekä uudet etujarruputket ja tietenkin letkut.
Aikaa tähän pulaamiseen tuhrautui n.10 työtuntia, samassa ajassa olisi joku ammattimies varmaan tehnyt puolet enemmän mutta multahan ei mikään oma homma suju nopeasti..
BigBrake-setuppi mulla siis:
-Passat B4 VR6:n ATE 54 satulat ja satulankannattimet (samat löytyy G4 GTI)
-Rellun Grand Scenicin 300x24 laikoista modatut 290x24 levyt (keskireikä ja halk. sorvattu sopivaksi)
-Venton olka-akselit
-3.5mm spacerit olka-akselien ja satulankannattimien välissä, menee tällöin Venton orig kannattimien pulteilla





Ja nyt pitäis pysähtyä!

Koko kansio:
http://s852.photobucket.com/albums/ab85 ... ?start=all
Muutamia tyhmiä kysymyksiä (tai tyhmä kysyjä): Mitäs vahvistettua noissa tukivarsissa on? Nopealla vilkaisulla en ainakaan ite tajunnut. Jarruihin ei tullu minkäänlaisia kilpiä ilmeisesti? Onko kilpien pois jättäminen kovinkin yleistä ja mitä hyötyä/haittaa siitä mahdollisesti on? Ja sit vielä, eikö teräspunosletkut ois olleet aika kivat noiden jarrujen kaveriks?
Ei kai tyhmiä kysymyksiä olekaan
Tukivarret on vahvistehitsattu vaikkei se mustista tukivarsista oikein näy, alunperinhän nuo puoliskot on vain pistehitsattu, kai se niilläkin kestää kaiken mitä voi ajatella, mutta kaveri vetäisi malliksi yhtenäistä saumaa muutaman sentin pätkissä. Ainakin näytti hienolta ennen maalausta :D
Kilvet puuttuu kun hölmönä unohdin niiden muokkauksen, kilvet on 3B Passatin mutta toinen kiinnitysruuvi ei osu lainkaan paikalleen-> täytyy tehdä peltilipareet ja pistehitsata ne kiinni kilpeen jotta saa kiinni Venton olkaan, siksi ne puuttuu. Toisaalta, eipä vanhoissa jarruissakaan niitä enää ollut vuosiin eikä tähän mennessä ole haitannut ajossa eikä leimalla. Ilman kilpiä ajettaessa talvella suolainen loska saattaa aiheuttaa ikävän yllätyksen jarrua painaessa, mutta ei tällä ajeta enää talvisin.
Teräspunosletkuja en hankkinut sen takia kun ei ollut varmuutta sopiiko valitsemani jarruletkut kokoonpanoon lainkaan. Täytyy varmaan harkita noita jatkossa.
Tukivarret on vahvistehitsattu vaikkei se mustista tukivarsista oikein näy, alunperinhän nuo puoliskot on vain pistehitsattu, kai se niilläkin kestää kaiken mitä voi ajatella, mutta kaveri vetäisi malliksi yhtenäistä saumaa muutaman sentin pätkissä. Ainakin näytti hienolta ennen maalausta :D
Kilvet puuttuu kun hölmönä unohdin niiden muokkauksen, kilvet on 3B Passatin mutta toinen kiinnitysruuvi ei osu lainkaan paikalleen-> täytyy tehdä peltilipareet ja pistehitsata ne kiinni kilpeen jotta saa kiinni Venton olkaan, siksi ne puuttuu. Toisaalta, eipä vanhoissa jarruissakaan niitä enää ollut vuosiin eikä tähän mennessä ole haitannut ajossa eikä leimalla. Ilman kilpiä ajettaessa talvella suolainen loska saattaa aiheuttaa ikävän yllätyksen jarrua painaessa, mutta ei tällä ajeta enää talvisin.
Teräspunosletkuja en hankkinut sen takia kun ei ollut varmuutta sopiiko valitsemani jarruletkut kokoonpanoon lainkaan. Täytyy varmaan harkita noita jatkossa.
Pellikka, johan sitä lisätöykkyä ollaan rakentamassa :-)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128225&highlight=
ADY-ryhmä on parhaillaan koneistamossa, ehkä jos jo ensi viikolla saisi takaisinpäin.
Läpikäyty 2Y vaihteisto ja uusi 16v Sachs kytkinpakettikin on kotona. Mmmm! :D
"Uuden" vetoakseliparin kun saisi vielä hipisteltyä, taitaa vaan olla melko hintavia Löbron isot nivelet kun kaikki 4 pitäs laittaa, laatikon mukana saadut irtoakselit ei tuntuneet kovin hyviltä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128225&highlight=
ADY-ryhmä on parhaillaan koneistamossa, ehkä jos jo ensi viikolla saisi takaisinpäin.
Läpikäyty 2Y vaihteisto ja uusi 16v Sachs kytkinpakettikin on kotona. Mmmm! :D
"Uuden" vetoakseliparin kun saisi vielä hipisteltyä, taitaa vaan olla melko hintavia Löbron isot nivelet kun kaikki 4 pitäs laittaa, laatikon mukana saadut irtoakselit ei tuntuneet kovin hyviltä.
Kiitosta.
Pikku ongelma uusissa etujarruissa, alkuviikosta muutaman todella kovan jarrutuksen jälkeen oikea jarru jäi makaamaan päälle, palat liikkuvat satulankannattimessa mutta satulan mäntä ei palaudu. Ajan puutteen vuoksi jouduin vain painamaan männän väkisin takaisin ja kokoamaan jarrut. Vika ei ole toistunut sen jälkeen kun on välttänyt teräviä jarrutuksia, jälkikäteen jäin miettimään tuota syytä. Liekö uusi letku viallinen vai meneekö satula kuumentuessaan soikeaksi jolloin mäntä alkaa jumiamaan. Pölysuojat ja satulan tiivisteet uusin luonnollisesti satuloiden kunnostuksen yhteydessä mutta uusia mäntiä ei näihin ATEn satuloihin saanut eikä saa vieläkään.
Täytynee houkutella vika uudelleen esiin ja kokeilla ilmausruuvin avaamista, sillä ainakin letkussa oleva vika löytyy.
Pikku ongelma uusissa etujarruissa, alkuviikosta muutaman todella kovan jarrutuksen jälkeen oikea jarru jäi makaamaan päälle, palat liikkuvat satulankannattimessa mutta satulan mäntä ei palaudu. Ajan puutteen vuoksi jouduin vain painamaan männän väkisin takaisin ja kokoamaan jarrut. Vika ei ole toistunut sen jälkeen kun on välttänyt teräviä jarrutuksia, jälkikäteen jäin miettimään tuota syytä. Liekö uusi letku viallinen vai meneekö satula kuumentuessaan soikeaksi jolloin mäntä alkaa jumiamaan. Pölysuojat ja satulan tiivisteet uusin luonnollisesti satuloiden kunnostuksen yhteydessä mutta uusia mäntiä ei näihin ATEn satuloihin saanut eikä saa vieläkään.
Täytynee houkutella vika uudelleen esiin ja kokeilla ilmausruuvin avaamista, sillä ainakin letkussa oleva vika löytyy.
Nyt olisi avun tarvetta, minkähänlaisia arvoja pitäisi auraukseen/camberiin uretaanipuslien kera laittaa?
Lauantainen reissu Härmälän miittiin uraista moottoritietä sai hien pintaan; hakee urissa vallan perkeleesti. Kulmat säädin syksyllä Jetta GTX 16v:n ohjearvojen mukaan, mutta auto ei tunnu hyvältä nyt. Hakee siis urissa pahasti, suorastaan huojahtelee ja parissa kohtaa Hyvinkään ja Hämeenlinnan välissä ei meinannu kaista riittää kun oli toispuoleisesti paikattuja kohtia ohituskaistalla, meinasi todella säikäyttää :/
Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko mulla aurausta vain liian nirkoisesti?
Tässä kuva syksyn mittaraportista:

Lauantainen reissu Härmälän miittiin uraista moottoritietä sai hien pintaan; hakee urissa vallan perkeleesti. Kulmat säädin syksyllä Jetta GTX 16v:n ohjearvojen mukaan, mutta auto ei tunnu hyvältä nyt. Hakee siis urissa pahasti, suorastaan huojahtelee ja parissa kohtaa Hyvinkään ja Hämeenlinnan välissä ei meinannu kaista riittää kun oli toispuoleisesti paikattuja kohtia ohituskaistalla, meinasi todella säikäyttää :/
Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko mulla aurausta vain liian nirkoisesti?
Tässä kuva syksyn mittaraportista:

Itellä on kans camberia -1 ja auraus on tasan nollassa. Ei kyllä hae muuten ku täyskiihdytyksissä. Mitkä renkaat on? Jos on kovin teräväolkaset niin voi haeskella. Miten taka-akseli, saiko säädettyä hyväksi sen, esim. kulkukulman?
Ainakin 200 tutkaan oon ajanu suljetulla alueella ja pysyy tiessä ;) Itellä 195/40r16 ja vanteet 8" et 30.
Ainakin 200 tutkaan oon ajanu suljetulla alueella ja pysyy tiessä ;) Itellä 195/40r16 ja vanteet 8" et 30.
Renkaat on edessä hyväkuntoiset tasaisesti kuluneet Michelinin PilotSportit 195/45-16, takana saman kokoiset lähes uudet Semperitin SpeedLifet, vanteet 7x16 et25/28, ongelma ei pitäisi niistä johtua, olen noilla jo kaksi kesää ajellut ja ongelma ilmaantui uretaanien laiton jälkeen. Voi toki olla että olen jotenkin tyrinyt kulmien säädön eikä todellisuus vastaa raporttia tai sitten joku paikka on kääntynyt ja arvot mitä sattuu.
Takapään sain jo aikoinaan hyväksi, arvot on olleet GTI-akselin asentamisesta saakka samoissa eikä ongelmia ole aiemmin ollut. Semperitit on takana ja niissä on kyllä jyrkän puoleinen olkapää, siksi ne taakse laitoinkin.
Hanakasti kääntyy mutkiin sisään joten ajatukset on kyllä käynyt puhtaasti harituksen puolellakin. Autolla ei aja kukaan muu enkä ole sillä mihinkään osunut ellei paria kuoppaan ajoa sellaiseksi lasketa :)
Mitäs Jak3 tarkoittaa kunnon holkeilla?
Takapään sain jo aikoinaan hyväksi, arvot on olleet GTI-akselin asentamisesta saakka samoissa eikä ongelmia ole aiemmin ollut. Semperitit on takana ja niissä on kyllä jyrkän puoleinen olkapää, siksi ne taakse laitoinkin.
Hanakasti kääntyy mutkiin sisään joten ajatukset on kyllä käynyt puhtaasti harituksen puolellakin. Autolla ei aja kukaan muu enkä ole sillä mihinkään osunut ellei paria kuoppaan ajoa sellaiseksi lasketa :)
Mitäs Jak3 tarkoittaa kunnon holkeilla?
katos, kohtalotovereita :)
Täällä ollaan saman ongelman äärellä ja nytkun miettii asioita taaksepäin, niin kaikki tais kanssa alkaa noista uretaanipuslista..
Melkoisen uraherkkä tuo omakin kikotin ollut nyt pari kesää ja vikaa olen koittanut hakea vaihtamalla kaiken mahdollisen kuluvan etupäähän.
Taakse ei ole tullut puututtua, mutta ensitalvena sekin olis ohjelmassa.
Saattaa olla että uretaanit väistyy oem osien tieltä myös etupäässä.. no, katsotaan :)
Täällä ollaan saman ongelman äärellä ja nytkun miettii asioita taaksepäin, niin kaikki tais kanssa alkaa noista uretaanipuslista..
Melkoisen uraherkkä tuo omakin kikotin ollut nyt pari kesää ja vikaa olen koittanut hakea vaihtamalla kaiken mahdollisen kuluvan etupäähän.
Taakse ei ole tullut puututtua, mutta ensitalvena sekin olis ohjelmassa.
Saattaa olla että uretaanit väistyy oem osien tieltä myös etupäässä.. no, katsotaan :)
Aluksi kasasin nuo niillä orkkiksilla peltilirvake holkeilla, siis sen takimmaisen puslan osalta. Eihän ne siellä toimineet, jotain naksetta kuulu jatkuvasti ja vetely oli sanoinkuvailematonta vaikka rengastus perus 15". Väänsin sinne sitte kunnon rautaholkit jotka on timmit paikalleen, vaikka pultitkin olis löysällä - silti vetelyä havaittavissa tosin nykysin rengaskoko 205/40-16" ja vanne 16x9" et20. Ongelma tosin lieveni huomattavasti, kun vaihdoin eteen uudet renkaat sisäreunoistaan kuluneiden (kiitos nps) tilalle.
Kulmat on camberin osalta suht nollissa ja aurausta on hitusen verran, vähän ehkä rauhallisempi äkillisissä vedätyksissä/jarrutuksissa. Itse urissa vetelyyn en ole huomannu olevan vaikutusta, jos kääntää haritukselle.
Jännä kun mk1:ssä oli Prothanet ja rengaskoko myöskin kaikkea muuta kuin vakio, niin ei vedelly missään tilanteessa.. Kaverin kakkiksessa myös Prothanet ja olleet vissiin jo yli 100tkm, niin silti auto on loistava ajaa niiden puolesta. Perkeleen powerflux.
Kulmat on camberin osalta suht nollissa ja aurausta on hitusen verran, vähän ehkä rauhallisempi äkillisissä vedätyksissä/jarrutuksissa. Itse urissa vetelyyn en ole huomannu olevan vaikutusta, jos kääntää haritukselle.
Jännä kun mk1:ssä oli Prothanet ja rengaskoko myöskin kaikkea muuta kuin vakio, niin ei vedelly missään tilanteessa.. Kaverin kakkiksessa myös Prothanet ja olleet vissiin jo yli 100tkm, niin silti auto on loistava ajaa niiden puolesta. Perkeleen powerflux.
Nuo uretaanipuslat on jostain syystä väljät tuon alatukivarren takapuslan osalta itelläkin. Toki saman kokonen se reikä on tarvikemallin kumipuslissa. Kiva ku jousittamaton sintteri, uretaania kaikki puslat ja moottorin kumeja jäykistelty, tahtoo paukkua sieltä missä on löysää puslassa :)
Se kyllä kannattaa tarkistaa. Alkuperänen pultti on 12mm ja pusla 17mm, eli holkkia vois väliin kehittää. Vaikuttaahan se auraukseen jos sieltä antaa periksi ajossa.
Se kyllä kannattaa tarkistaa. Alkuperänen pultti on 12mm ja pusla 17mm, eli holkkia vois väliin kehittää. Vaikuttaahan se auraukseen jos sieltä antaa periksi ajossa.
^ mulla oli kans sama homma että väljä tuo taaempi pusla ja minähän tein siihen soviteholkin jolla sain sitä väljyyttä vähän pienemmäksi ja en oo kyllä hoksannu mitään vetelyä ajaessa. Tein sovitteen ihan 18mm kupariputkesta josta hiekkapaperilla hioin tuon millin pois ja sitte 18 cu-putken sisään menee 15mm cu-putki ja näin ollen sain sisähalkaisijaksi n. 13mm, oli vaan vittumainen laittaa alatukivarsi paikoilleen niin että sai pultin lähteen oikeille kierteille. Onkohan tuohon joku syy miksi se alunperin on väljä, että pitääkö patentit purkaa:-)
Noniin, raju vetely urissa moottoritienopeuksilla selvisi, näennäisesti kaikki oli tikissä, pultit kireellä ja puslat ja kelkka liikkumattomia joten päätin tarkistaa vielä kerran kulmat ja kas kummaa, vasen rt-pää olikin aivan pärkkeleen väljä. Autohan oli juuri leimattu mutta väljä katosi kun etupyörät nosti ylös ja kyseinen katsuri tarkisteli väljät keulasta nostettuna, noo...
Jännä juttu, ajossa tai kaarreominaisuuksissa tuota väljää en huomannut. No nyt tolla taas kelpaa ajella, kyllä toi vieläkin urat tuntee aika selkeesti mutta haluttu ajolinja sentään pysyy :)
Pyöräytin vielä syksyn loppuajoihin valkoisiksi maalatut Stillit alle..
Ja tekaisin uudet päätteet kun Walkerin GTX-pöntön liian lyhyet hännät rupesivat ärsyttämään, pakoputkenpää-tuunaaja :D

Jännä juttu, ajossa tai kaarreominaisuuksissa tuota väljää en huomannut. No nyt tolla taas kelpaa ajella, kyllä toi vieläkin urat tuntee aika selkeesti mutta haluttu ajolinja sentään pysyy :)
Pyöräytin vielä syksyn loppuajoihin valkoisiksi maalatut Stillit alle..

Ja tekaisin uudet päätteet kun Walkerin GTX-pöntön liian lyhyet hännät rupesivat ärsyttämään, pakoputkenpää-tuunaaja :D

Noh, oletko koskaan katsonut parisatkua ajetun koneen sisään? :)
Tuossa verrokkina 190tkm ajetun -01 1.6 8v Passatin kone, avattiin runsaan öljynkulutuksen takia. Täysi merkkiliikkeen huoltokirja, LongLife auto, huoltovälit olleet 18-26tkm. Hyvä LongLife...
Tässä uudemman kerran Jetan RP:n kansi:
Huomaatko nyt eron? :)
Tuossa verrokkina 190tkm ajetun -01 1.6 8v Passatin kone, avattiin runsaan öljynkulutuksen takia. Täysi merkkiliikkeen huoltokirja, LongLife auto, huoltovälit olleet 18-26tkm. Hyvä LongLife...




Tässä uudemman kerran Jetan RP:n kansi:

Huomaatko nyt eron? :)
2,5vuotta ilman päivityksiä tänne.. Kirjoitetaanpa jotain :)
Edelleen mennään RP:n voimin, 2litrainen kone edelleen moottoripukissa. Tuli hommattua talo, talli ja vähän muutakin ;)
2013 ei tullut tehtyä autolle muuta kuin Öettingerin ujo virinokka vakion tilalle, takapäähän Spaxin säädettävät coiloverit ja kilometrejä mittariin.
Melko freesin näköinen on RP edelleen sisältä :)
2014 kaudelle vaihdoin ATH askin tilalle 2Y:n, huolsin ja kumitin vetarit, vaihdoin täysin mätineen tarvikelukkopellin tilalle alkuperäisosan sekä lisäsin keulalle ykkös-GTI:n öljyjäähdyttimen syylärin viereen. Joutui melkolailla paljon muokkaamaan osia kun tuli teetettyä vähän liika lyhyet letkut..
Ohessa muutama foto.
ADY/PG koneen osalta mennään mock-upia lukuunottamatta alkutekijöissä, alakertaan on kaikki osat valmiina, pitäisi vain löytää aikaa laittaa se kasaan. Kansi pitäisi kiikuttaa kansivelholle kun saisi sen 500e irroitettua jostain. Nyt on sentään kaikki tavarat omassa tallissa eikä pitkin sukulaisten nurkkia niin ehkä jo ensi talvena voisi saada valmiin motin siirrettyä keulille. Tuossa mennään nyt;

Edelleen mennään RP:n voimin, 2litrainen kone edelleen moottoripukissa. Tuli hommattua talo, talli ja vähän muutakin ;)

2013 ei tullut tehtyä autolle muuta kuin Öettingerin ujo virinokka vakion tilalle, takapäähän Spaxin säädettävät coiloverit ja kilometrejä mittariin.

Melko freesin näköinen on RP edelleen sisältä :)




2014 kaudelle vaihdoin ATH askin tilalle 2Y:n, huolsin ja kumitin vetarit, vaihdoin täysin mätineen tarvikelukkopellin tilalle alkuperäisosan sekä lisäsin keulalle ykkös-GTI:n öljyjäähdyttimen syylärin viereen. Joutui melkolailla paljon muokkaamaan osia kun tuli teetettyä vähän liika lyhyet letkut..
Ohessa muutama foto.







ADY/PG koneen osalta mennään mock-upia lukuunottamatta alkutekijöissä, alakertaan on kaikki osat valmiina, pitäisi vain löytää aikaa laittaa se kasaan. Kansi pitäisi kiikuttaa kansivelholle kun saisi sen 500e irroitettua jostain. Nyt on sentään kaikki tavarat omassa tallissa eikä pitkin sukulaisten nurkkia niin ehkä jo ensi talvena voisi saada valmiin motin siirrettyä keulille. Tuossa mennään nyt;






Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Pitkän harkinnan jälkeen tämä tullee myyntiin keväällä.
Jos jotakuta kiinnostaa voi ottaa yhteyttä yyveenä tai jyri.kasi ät geemail piste com.
Toivottavasti tämä postaus ei riko foorumin sääntöjä.
Jos jotakuta kiinnostaa voi ottaa yhteyttä yyveenä tai jyri.kasi ät geemail piste com.
Toivottavasti tämä postaus ei riko foorumin sääntöjä.
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Tämä on myynnissä, hyvää kotia etsitään. Vaihdossa voi tarjota hyväkorista 2-ovista Jettaa tai Golfia.
- Liitteet
-
- 20170325_141832.jpg (3.52 MiB) Katsottu 68043 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Näyttäisi Jetta olevan edelleen liikennekäytöstä poistettuna, ei mennyt kaupaksi?
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Juuh, tuolla se lepäilee lämpimässä tallissa :D
- Liitteet
-
- 20171014_221632.jpg (3.03 MiB) Katsottu 63412 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
No niin, peli ajossa taas lähes 3v tauon jälkeen. Ekana iltana katkesi oik takaoven ulkokahva, jos joltain löytyy ehjä orkkisosa niin saa tarjota. Vain oem siis.
- Liitteet
-
- 20180418_183302.jpg (2.78 MiB) Katsottu 62050 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Ajokausi takana, 10v juhlavuoden kunniaksi tuli 9500km tauluun huhti-lokakuu aikana, Jetan palvellessa mun käyttöautona. Tekniikkamurheita ei varsinaisesti ollut, huonosti irroittavan kytkimen takia tosin kytkin ja samalla vaihteisto vaihtui ja 2Y sijasta paikallaan nyt "oikea" AEN kuten GT:hen kuuluukin, kytkimeksi löytyi wanha orkkis-paketti, GU-koneen jatkoksi tarkoitettu vahvistettu kykäpaketti. 2Y jäi odottelemaan mahdollista kiukkuista vaparia kaverikseen.
- Liitteet
-
- 20180719_123232.jpg (3.77 MiB) Katsottu 59644 kertaa
-
- 20180717_220713.jpg (3.8 MiB) Katsottu 59644 kertaa
-
- 20180502_202537.jpg (2.87 MiB) Katsottu 59644 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Kesälomalla purkasin keulan ja vaihdoin Jetta-keulan takaisin, samalla uusin syylärin 28vuotta palvelleen tilalle. Vielä punainen GT-logo maskiin niin oli mukava ajella kesäkelit loppuun.
- Liitteet
-
- 20180817_132456.jpg (4.71 MiB) Katsottu 59642 kertaa
-
- 20180817_143008.jpg (4.56 MiB) Katsottu 59642 kertaa
-
- 20181012_175208.jpg (3.5 MiB) Katsottu 59642 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Kämppäkaveri ei oo vaihtunu, kevyellä ranskalaisaksentilla menee tulevakin talvi.
Tulevaksi talveksi löytyi Turbo-Beetle, vankkumaton vaparimies ihmeissään :D
Tulevaksi talveksi löytyi Turbo-Beetle, vankkumaton vaparimies ihmeissään :D
- Liitteet
-
- 20181117_180413.jpg (4.11 MiB) Katsottu 59635 kertaa
-
- 20181019_143605.jpg (3.56 MiB) Katsottu 59635 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Taas on aikaa kulunut edellisestä päivityksestä, kilsoja on tullut aika kivasti, nyt ajomäärä 249tkm.
Etujarrut uusin nyt modatuilla satulankannattimilla nelos-GTI:n levyihin ja RedStuff-paloin. Kiitokset Ripalle
BBS RX:tkin tuli viimein kunnostettua ja vähän paksummat kumit laitettua.
Mittaristoa päivitettiin uudella matkamittarilla vanhan pysähdyttyä lukemaan 228tkm ja samalla kierrosluku vaihtui tuleva kone ajatuksissa16V versioon ja Votexin konsoli lisämittareilla lisättiin kabiiniin.
RP on edelleen avaamaton, öljyä joutuu ajokauden aikana litran verran lisäämään eli n.litran 10tkm vaihtovälillä.
Etujarrut uusin nyt modatuilla satulankannattimilla nelos-GTI:n levyihin ja RedStuff-paloin. Kiitokset Ripalle
BBS RX:tkin tuli viimein kunnostettua ja vähän paksummat kumit laitettua.
Mittaristoa päivitettiin uudella matkamittarilla vanhan pysähdyttyä lukemaan 228tkm ja samalla kierrosluku vaihtui tuleva kone ajatuksissa16V versioon ja Votexin konsoli lisämittareilla lisättiin kabiiniin.
RP on edelleen avaamaton, öljyä joutuu ajokauden aikana litran verran lisäämään eli n.litran 10tkm vaihtovälillä.
- Liitteet
-
- 20200712_132228.jpg (4.26 MiB) Katsottu 43869 kertaa
-
- 20190916_164114.jpg (3.32 MiB) Katsottu 43869 kertaa
-
- 20190915_172041.jpg (3.85 MiB) Katsottu 43869 kertaa
-
- 20190809_175345.jpg (3.35 MiB) Katsottu 43870 kertaa
-
- 20190806_214450.jpg (2.67 MiB) Katsottu 43870 kertaa
-
- 20190724_193230.jpg (3.91 MiB) Katsottu 43870 kertaa
-
- 20190527_212201.jpg (1.61 MiB) Katsottu 43870 kertaa
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Onko alkuperäinen votex vai mecatechnic ymv. uustuotantoa?
Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90
Votexilainen tämä.
Pikkulokero on mk4:n kojetaulusta peräisin ja istutettu tuohon.
Pikkulokero on mk4:n kojetaulusta peräisin ja istutettu tuohon.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa