Arl vakio ahtopaine

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Att3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.7.2010 16:09

Arl vakio ahtopaine

ViestiKirjoittaja Att3 » 7.6.2012 17:49

Paljonko siis 1.9tdi arl-moottorin vakio ahtopaine kuuluisi olla, ei haulla löytyny eikä googlettamalla. VCDS näyttää lukemaksi 2500mbar ja välillä käyttää 2800mbar eli siis silloin yliahtaa hetkellisesti. Mutta tasasessa vedossa ahdot olisivat 1.5bar? Auto toimii normaalisti ja vetää koko alueella mutta mietityttää ahtaako tuo liikaa? Moottoria ei ole lastutettu.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 7.6.2012 19:18

2500 mbar on vakion maksimi, eli 1,5 bar ylipainetta.

Att3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.7.2010 16:09

ViestiKirjoittaja Att3 » 7.6.2012 19:34

Seelvä, onkos se normaalia että se hetkellisesti käväyttää siinä 2800mbar ja sitte tasottuu siihe 2500mbar?

Att3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.7.2010 16:09

Tietoa?

ViestiKirjoittaja Att3 » 10.9.2012 15:39

Eikö kellään oo omaa kokemusta Arl:n ahtopaineista?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.9.2012 16:45

Kyllä se joskus tuolleen tuppaa tekemään. Piikitys yleensä loppuu kun vähän pidentää vnt kellon vartta.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.9.2012 7:42

erooko ahdot paljon afn? mulla oli 1.5 ja piikitteli 1.7bar
vnt siivissä karstaa ja toistin mr muscle käsittelyn ja nyt vakio 0.9bar ja vetää paremmin.

en jaksais uskoo että on vakiona 1.8bar. mr muscle puhdistus ja katso paljonko vaikuttaa.

Äläkä vaan mee säätään sitä tankoo jos siivet jumittaa.
kun putsaat niin on taas ongelmia tiedossa kun tanko on säädetty takertelevan vnt mukaan.. koita puhdistaa musklella luulis auttavan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.9.2012 7:46

erooko ahdot paljon afn? mulla oli 1.5 ja piikitteli 1.7bar
vnt siivissä karstaa ja toistin mr muscle käsittelyn ja nyt vakio 0.9bar ja vetää paremmin.

en jaksais uskoo että on vakiona 1.8bar. mr muscle puhdistus ja katso paljonko vaikuttaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.9.2012 10:36

Daword: AFN vakio ahtopaine on muistaakseni 1.1bar, eli ei puhuta yhtään samasta asiasta. ARL:n vakio ahtopaine on 1.5 eli tuollainen pieni piikittely viittaa mielestäni enemmän liian lyhyeen tankoon eikä jumivaan VNT-mekanismiin.

Voisit muutenkin hieman vähän rajoittaa tuota Mr. Muscle hehkutusta. Ei sillä kuitenkaan nyt ihan joka ongelmaa korjata!

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.9.2012 7:34

mikäs ketuttaa mr muscle puhdistuksessa?
Eiköhän se ole kuitenkin todistetusti pätevä keino saada turboon uutta puhtia ja ahdot normaaleiksi.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.9.2012 9:43

Kaippa sillä muskelilla saa materiaalia säätökoneiston kuluneisiin pusliinkin

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.9.2012 10:46

Puslat? Monesti on tuotu esille mihin ja miten se vaikuttaa.. ja ne kellä on toiminut tuskin alkaa kettuileen kun asiasta mainitaan.

Mutta jos enemmistö meinaa että turhaa höpinää niin ton kys. topikin saa mun puolesta poistaa.. asia osaltani käsitelty ettei mee enempää Ot.

Toi kone ahtaa vakiona 1.7bar kävin liikkeen autolla testaamassa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.9.2012 12:34

Taitaa olla ARL:ssä vakiona ahtopyynti 1.5bar, 1.7 on yliahtoa tai sit siellä on virisofta sisässä. Käytä VNT ahin auki niin tajuat paremmin sen kapistuksen toiminnan ja miksi ne alkaa ajan myötä jumittamaan vaikkeivat karstoittuisikaan, tällasiin ei auta mitkään litkut enää, eikä mekaaninen puhdistuskaan kauaksi aikaa, jos lainkaan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.9.2012 13:51

ei tollanen 0.2 yliahto vielä konetta riko ja koitetussa autossa 30tkm ajettu turbo niin en usko mekaaniseen vikaan vaikka ahtaa 1.7

mutta kyse tietysti oli topikin aloittajan autosta ja siinä 0.3 yliahtoo.
onko vika siis mahdollisesti turbon mekaanisesta kulumisesta?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.9.2012 1:56

Ei riko ei. Onhan näissä käytetty yli 3 bariakin, itselläni on AHU:ssa 2,3 bar ja hieman joutuu nostelemaan vielä. Jos ahtopyynti on 1,5 ja toteutunut on suurempi niin ihan kaikki ei oo sillon kohallaan, vaikkei se nyt tosiaan mitään rikokaan. Kyl se siihen pyyntiin pitäs/kannattas asettua :)

Tuo aloittajan mainitsema yliahto on normaalia piikkaamista ARL:lle joka vähenee kyllä vnt-tangon jatkamisella tai softan säätämisellä, suosittelen... Edellämainittu toimenpide suositeltavaa aina myös kun EGR tulpataan.

Eetyzk
-
Viestit: 22
Liittynyt: 3.9.2009 14:20

-

ViestiKirjoittaja Eetyzk » 24.9.2012 13:57

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, 19.2.2019 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 24.9.2012 16:19

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070 Tossa olis jos et löytänyt.

Att3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 17.7.2010 16:09

ViestiKirjoittaja Att3 » 25.11.2012 17:19

joo kiitoksia vastauksista. Tuosta egr:n tulppaamisesta, ei mielestäni ole tarpeellista käydä ohjelmoimassa mitään. Itse tein 1.5mm alumiinistä laipan siihen egr venttiilille tulevaan putkeen sinne pakosarjan puoleiseen päätyyn. Eli letkut egr:ssä kiinni, egr toimii, mutta ei saa pakokaasua -> ei vikakoodeja, ei ohjelmointia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa