Auton nosto vanteiden päälle
Valvoja: ffp jäsenet
Auton nosto vanteiden päälle
Eli tarkoitan sitä, että kestääkö auton vanteet mikäli auton laskee niiden päälle? Tottakai auto kestää kun vanteet ovat auton alla ja renkailla mutta mitenkäs sitten jos käyttää vanteita ns pukkeina? En itse ole käyttänyt, mutta jostain tullut vastaan että joku olisi näin tehnyt..
Mä oon välillä käyttänyt vanteita (pelti ) mutta niissä on ollu renkaat päällä, eli ei siis pelkkiä vanteita, pukkeina. Tukevat pehmeällä maalla kohtuullisen hyvin painopisteen jakautumisen ansiosta.
Kolmella renkaalla tuettuna tosiaan ei tule kovin tukeva, mutta kahdella menee hyvin. Pukit toimii taas talli olosuhteissa parhaiten, mutta käy ne renkaat sielläkin.
Pelkillä vanteilla luulis tulevan hieman "epävakaa" kokoonpano...
Kolmella renkaalla tuettuna tosiaan ei tule kovin tukeva, mutta kahdella menee hyvin. Pukit toimii taas talli olosuhteissa parhaiten, mutta käy ne renkaat sielläkin.
Pelkillä vanteilla luulis tulevan hieman "epävakaa" kokoonpano...
Kiitos vastauksista
Joo elikkä tosiaan en tarkoittanutkaan että pelkillä vanteilla lähtis mitään viritelmiä tekemään, lähinnä että kestääkö vanteet kumeineen jos käyttäisi pukkina. Ja kyllä, omistan neljät pukit joten siitä ei ole kyse, ihan mielenkiinnosta kysyin kun on joskus tuommoisiakin viritelmiä nähnyt.
Joo elikkä tosiaan en tarkoittanutkaan että pelkillä vanteilla lähtis mitään viritelmiä tekemään, lähinnä että kestääkö vanteet kumeineen jos käyttäisi pukkina. Ja kyllä, omistan neljät pukit joten siitä ei ole kyse, ihan mielenkiinnosta kysyin kun on joskus tuommoisiakin viritelmiä nähnyt.
Justiinsa tänään meinasin laittaa tollasen pölkyn alle, että saa jarrupalat vaihdettua, mutta ei mahtunut pystyssä auton alle kun tunkki ei nostanut enää ylemmäs. Pitäisi vissiin hankkia kunnollinen hallitunkki, että nousee. Sitä jäin vain miettimään, että mihin tuollainen pölkynpätkä olisi paras laittaa auton alla, jotta se ei painaisi mitään letkuja tai peltejä mutkalle kun pinta-alaa pölkyssä on aika paljon jos vrt. autopukkeihin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos ei oo hyvä niin saha toiseen käteen ja pölkky toiseen käteen :)
Edessä hyväksi todettu paikka on apurungon kiinnityskohtien lähistö ja takana tietty akseli.
Ne mukavan tasaiset kohdat pohjapellissä saattaa olla jopa vaarallisen pehmeitä taipumaan. Teiniaikoina nostin fiksuna yhtä takavetoista saksalaista takaa varapyöränkotelon kohdalta. Seuraus oli että varapyörä ei enää mahtunut kyytiin :|
Edessä hyväksi todettu paikka on apurungon kiinnityskohtien lähistö ja takana tietty akseli.
Ne mukavan tasaiset kohdat pohjapellissä saattaa olla jopa vaarallisen pehmeitä taipumaan. Teiniaikoina nostin fiksuna yhtä takavetoista saksalaista takaa varapyöränkotelon kohdalta. Seuraus oli että varapyörä ei enää mahtunut kyytiin :|
Joo no en jaksanu lähtee ettiin moottorisahaa, niin laitoin lankunpätkiä kasan kun löytyi sopivasti ja vielä sopivan leveitä, ettei ollut mahdollista, että ne kaatuis.
Ja onneksi auto on jo turvallisessti maassa pyörillä, sillä laitoin lankut niin, että ne otti suurimman osan painosta juuri tästä mukavan tasaisesta kohdasta pohjapeltiä :D Osa painosta tuli kyllä apurungon kautta ja tunkkikin oli hieman vielä keventämässä painoa. Epäilinkin, että tuo tasainen kohta ei välttämättä ole paras kohta laittaa "pukkeja", mutta laitoimpa silti ja siksi jätinkin hieman tunkin avuksi alle.
Ja onneksi auto on jo turvallisessti maassa pyörillä, sillä laitoin lankut niin, että ne otti suurimman osan painosta juuri tästä mukavan tasaisesta kohdasta pohjapeltiä :D Osa painosta tuli kyllä apurungon kautta ja tunkkikin oli hieman vielä keventämässä painoa. Epäilinkin, että tuo tasainen kohta ei välttämättä ole paras kohta laittaa "pukkeja", mutta laitoimpa silti ja siksi jätinkin hieman tunkin avuksi alle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa