passat -98 automaatti loota vaihdettu mutta... ! PALKKIO!!
Valvoja: ffp jäsenet
passat -98 automaatti loota vaihdettu mutta... ! PALKKIO!!
Joo tuli vaihdettua rikkinäinen automaatti loota (4 vaihteinen ja bensa tekniikka) ehjään ja samalla laitettua vähän uutta öljyä lootaan mutta nyt syystä tai toisesta mikään vaihde ei kytkeydy päälle... Mikä ihme tämän voisi aiheuttaa?
Viimeksi muokannut teeli, 10.9.2012 8:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuolta vois katsella, josko vaikka "naapurista" löytyis apu koodien lukuun :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Yleisesti ottaen jos mikään vaihde ei kytkeydy (ja öljyä on riittävästi), niin syynä voisi olla se ettei laatikko saa sähköjä (tällöin pitäisi mittariston vaihdenäytön näyttää eriläiselta kuin normaalisti) tai sitten laatikon öljypumppu ei pumppaa. Pumpun saa rikki mm. siten, että momentinmuunninta asennettaessa muunninta ei muisteta pyöräyttää, jotta muuntimen kolot asettuisivat pumpun vääntiön ulkonemiin. Tällaisessa tapauksessa öljypumpun vääntiö hajoaa, kun laatikko kiristetään paikoilleen ja laatikko sekä muunnin pitää ottaa irti ja korjata pumpun vääntiö.
Tähän mennessä hyviä vastauksia, laatikko tosiaan oli käytetty mutta toimivaksi todettu, öljyä sinne meni se noin 3L (alkaa jo muisti pettää kun siinä tuli läträttyä moneen malliin)...
Mikey? vastauksesi kuulostavat ikävä kyllä järkeviltä... Tuo öpumpun rikkoutuminen on täysin mahdollista tässä tapauksessa, mahtaako ko. pumppua saada mistään erikseen ja mihin hintaan jos sen ny vaihtaan joutuu... Sähkötkin kyllä jotenkin ko. laatikossa ihmetyttää kun esim tuo ei vaadi ollenkaan jarrun painamista P :ltä R:ltä tai N:ltä vaihtaessa... se solenoidi joka lukitsee kepin vetää hetkeksi kun laittaa virrat päälle ja sitten sammuu jolloin voi vaihdella miten tahtoo ilman jarrua...
Mikey? vastauksesi kuulostavat ikävä kyllä järkeviltä... Tuo öpumpun rikkoutuminen on täysin mahdollista tässä tapauksessa, mahtaako ko. pumppua saada mistään erikseen ja mihin hintaan jos sen ny vaihtaan joutuu... Sähkötkin kyllä jotenkin ko. laatikossa ihmetyttää kun esim tuo ei vaadi ollenkaan jarrun painamista P :ltä R:ltä tai N:ltä vaihtaessa... se solenoidi joka lukitsee kepin vetää hetkeksi kun laittaa virrat päälle ja sitten sammuu jolloin voi vaihdella miten tahtoo ilman jarrua...
Ymmärtääkseni öljypumpun vääntiön kynnet ovat vaihdettavissa erikseen - siis ei koko pumppu menisi uusiksi. Sitä en tiedä, pitääkö pumppu purkaa vaihteistosta pois vai onnistuuko kynsien vaihto heittämällä. Jos pumpun vääntiö on hajalla, niin öljynpinta pitää rempan jälkeen tarkastaa uusiksi, koska pinnan taso on kohdillaan vain kun moottori käy ja öllyä on kaikkialla laatikossa ja mom.muuntimessa.
Yleensä sähkövika näkyy mittaristossa. Joko vaihdenäyttö on pimeä (tällöin laatikon ohjain on kokonaan sökönä) tai sitten näytön symbolit ovat täysin kirkkaina (tällöin ohjain on sinällään toimintakuntoinen).
Yksi vikamahdollisuus voisi olla se, että vaihdekaapelin käyttämä, vaihteiston kyljessä oleva monitoimikytkin ei ole säädöissään. Mutta testeriin pitäisi auto kytkeä....
Sen verran pitää ottaa puheitaan takaisin, että kaikki mitä olen kirjoitellut pohjautuu 5-vaihteisen TipTronic -laatikon rakenteeseen.
Yleensä sähkövika näkyy mittaristossa. Joko vaihdenäyttö on pimeä (tällöin laatikon ohjain on kokonaan sökönä) tai sitten näytön symbolit ovat täysin kirkkaina (tällöin ohjain on sinällään toimintakuntoinen).
Yksi vikamahdollisuus voisi olla se, että vaihdekaapelin käyttämä, vaihteiston kyljessä oleva monitoimikytkin ei ole säädöissään. Mutta testeriin pitäisi auto kytkeä....
Sen verran pitää ottaa puheitaan takaisin, että kaikki mitä olen kirjoitellut pohjautuu 5-vaihteisen TipTronic -laatikon rakenteeseen.
Eipä oo tämä homma edistyny kun on kiirettä ollu enemmän ku tarpeeks nyt kuitenkin tarttee täl viikol saada auto kasaan ja niinpä ajattelinkin, että jos Eteläpohjanmaalta (Seinäjoelta) joku laatikko mies tai itseään sellaisena pitävä :) ehtisi tulla tuon mun kans laittamaan tai jotain niin tarjoan 300€ asennuspalkkion.
Öljypumpun toiminnan pystyt tarkastamaan kun katsot häviääkö vaihteistosta öljyä kun sen käynnistää. Eli auto ollessa sammuksissa, tarkistus roppu auki, öljyä sisään niin kauan kuin tulee tarkistus propusta yli. Sitten auto käyntiin ja lisätään öljyä niin kauan kuin tulee taas tarkistus propusta yli.
Jos vaihteistoon ei mene juuri ollenkaan lisää öljyä, öljypumppu on rikki. Jos turbiini ei ole pohjassa kun vaihteiston asentaa, niin sieltä rikkoo helposti öljypumpun rattaan tai turbiinin kaulassa olevat tapit.
Öljypumpun vaihtoa varten vaihteisto on irroitettava. Jos turbiininkaulan tapit on mennyt poikki, turbiiniin täytyy vaihtaa kaula tai vaihtaa koko turbiini.
Jos vaihteistoon ei mene juuri ollenkaan lisää öljyä, öljypumppu on rikki. Jos turbiini ei ole pohjassa kun vaihteiston asentaa, niin sieltä rikkoo helposti öljypumpun rattaan tai turbiinin kaulassa olevat tapit.
Öljypumpun vaihtoa varten vaihteisto on irroitettava. Jos turbiininkaulan tapit on mennyt poikki, turbiiniin täytyy vaihtaa kaula tai vaihtaa koko turbiini.
Re:
teeli kirjoitti:
Sähkötkin kyllä jotenkin ko. laatikossa ihmetyttää kun esim tuo ei vaadi ollenkaan jarrun painamista P :ltä R:ltä tai N:ltä vaihtaessa... se solenoidi joka lukitsee kepin vetää hetkeksi kun laittaa virrat päälle ja sitten sammuu jolloin voi vaihdella miten tahtoo ilman jarrua...
Löytykös tohon vikaa koskaan? Omassa 97 passatissa sama homma..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa