audi a4 2.5 tdi -99 tehot kateissa 3000rpm jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
audi a4 2.5 tdi -99 tehot kateissa 3000rpm jälkeen
Hei! Eli tässä on pidemmän aikaa ollut sellainen onglema audin kanssa että väännöt katoaa melko tarkkaan 3000 kierroksen jälkeen vauhdista/vaihteesta riippumatta. Maf ja N75 ovat kertaalleen vaihdettuja, mutta tosin niidenkin vaihdosta on varmaan yli vuosi aikaa. Vikakoodeja koneeseen liittyen ei VCDS anna.
ps. sellaista vielä, että ei vapaallakaan kierrä kuin 4000rpm hujakoille, sama asia liikkeessä ja huiput jäävä 160-170 kmh paikkeille. Kun nappasin maffin johdon irti nii kierrokset nousivat vapaalla punarajalle
ps. sellaista vielä, että ei vapaallakaan kierrä kuin 4000rpm hujakoille, sama asia liikkeessä ja huiput jäävä 160-170 kmh paikkeille. Kun nappasin maffin johdon irti nii kierrokset nousivat vapaalla punarajalle
Viimeksi muokannut faentti, 31.7.2012 13:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lueskelin VCDS:llä arvoja niin näytti tälläsiä.
Kylmänä: 766rmp
Maf (specified) (180-270mg/h) 306 mg/str
Maf (actual) (160-290mg/h) 310mg/str ,
EGR Duty Cycle 39% (40-75%)
Spec. intake press. (1900-2300mbar) 1050.6 mbar
Actual intake press. (1900-2300mbar) 1009.8 mbar
N75 duty cycle 85.2%
2970rpm.
Spec. intake press. 1773.8
Actual intake press. 1570.7mbar
Ajon jälkeen:
742rpm.
Maf (specified) 805mg/str
Maf (actual) 390mg/str
Egr duty cycle 88,4%
Spec. intake press 1060.8mbar
Actual intake press. 1040.4mbar
N75 duty cycle 85.2%
2000rpm.
Maf (specified) 635mg/str
Maf (actual) 376.8mg/str
Egr duty cycle 88,4%
Spec. intake press 1295.4mbar
Actual intake press. 1295.4mbar
N75 duty cycle 73.4%
Jos näistä nyt on mitään apua
Kylmänä: 766rmp
Maf (specified) (180-270mg/h) 306 mg/str
Maf (actual) (160-290mg/h) 310mg/str ,
EGR Duty Cycle 39% (40-75%)
Spec. intake press. (1900-2300mbar) 1050.6 mbar
Actual intake press. (1900-2300mbar) 1009.8 mbar
N75 duty cycle 85.2%
2970rpm.
Spec. intake press. 1773.8
Actual intake press. 1570.7mbar
Ajon jälkeen:
742rpm.
Maf (specified) 805mg/str
Maf (actual) 390mg/str
Egr duty cycle 88,4%
Spec. intake press 1060.8mbar
Actual intake press. 1040.4mbar
N75 duty cycle 85.2%
2000rpm.
Maf (specified) 635mg/str
Maf (actual) 376.8mg/str
Egr duty cycle 88,4%
Spec. intake press 1295.4mbar
Actual intake press. 1295.4mbar
N75 duty cycle 73.4%
Jos näistä nyt on mitään apua
Onko nuo kierroksella saadut lukemat täyskaasun aikaan vai? Pistäpä kiihdytyksestä kolmosvaihteella täyskaasulla lokitiedosto, jossa näkyy jatkuvaa tietoa välillä 2000-3500rpm. Jos tuo maffi actual on pienempi kuin specified, niin siitä kai sitä ekana lähtis kokeilemaan. Siitä lokista sitten osaa joku varmaan sanoa ton EGR:n käyttäytymistäkin, ettei nyt olisi siinä vikaa sitten.
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,MAF,Atmo. press,Intake press.,Throttle,,,,,
,138.64,2738,879.2,498.5,95.5,138.23,482.8,999.6,1560.6,54.5,,,,,
,139.47,2297,879.2,529.9,95.5,139.06,545.6,999.6,1866.6,63.5,,,,,
,140.27,2181,879.2,549.5,95.5,139.87,537.7,999.6,1856.4,85.9,,,,,
,141.08,2134,879.2,529.9,95.5,140.67,533.8,999.6,1836.0,89.0,,,,,
,141.89,2390,879.2,537.7,95.5,141.49,526.0,999.6,1805.4,89.0,,,,,
,142.67,2598,879.2,533.8,95.5,142.29,541.6,999.6,1897.2,89.0,,,,,
,143.47,2807,879.2,506.3,95.5,143.07,526.0,999.6,1978.8,89.4,,,,,
,144.27,2970,879.2,486.7,95.5,143.87,498.5,999.6,2009.4,89.0,,,,,
,145.10,3086,879.2,467.1,95.5,144.68,478.9,999.6,2009.4,89.8,,,,,
,145.91,3178,879.2,455.3,95.5,145.49,459.2,999.6,1999.2,100.0,,,,,
,146.75,2413,879.2,553.4,95.5,146.32,451.4,999.6,1999.2,100.0,,,,,
,147.55,2390,879.2,549.5,95.5,147.15,545.6,999.6,1948.2,100.0,,,,,
,148.33,2482,879.2,549.5,95.5,147.93,545.6,999.6,1978.8,100.0,,,,,
,149.14,2552,879.2,533.8,95.5,148.73,545.6,999.6,2009.4,100.0,,,,,
,149.97,2668,879.2,518.1,95.5,149.56,529.9,999.6,2029.8,100.0,,,,,
,150.77,2761,879.2,506.3,95.5,150.37,518.1,999.6,2040.0,100.0,,,,,
,151.60,2854,879.2,494.6,95.5,151.18,502.4,999.6,2060.4,100.0,,,,,
,152.41,2946,879.2,478.9,95.5,152.01,486.7,999.6,2070.6,100.0,,,,,
,153.22,3016,879.2,467.1,95.5,152.82,474.9,999.6,2060.4,100.0,,,,,
,154.05,3062,879.2,463.2,95.5,153.64,463.2,999.6,2060.4,100.0,,,,.
,237.71,3457,879.2,423.9,95.5,237.33,427.8,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,238.50,3503,879.2,423.9,95.5,238.11,423.9,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,239.30,3550,879.2,420.0,95.5,238.90,420.0,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,240.13,3596,879.2,416.1,95.5,239.72,420.0,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,240.94,3642,879.2,412.1,95.5,240.54,412.1,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,241.77,3666,879.2,408.2,95.5,241.36,412.1,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,242.58,3712,879.2,404.3,95.5,242.17,404.3,999.6,1672.8,100.0,,,,,
,243.40,3735,879.2,404.3,95.5,242.98,404.3,999.6,1672.8,100.0,,,,,
,244.22,3758,879.2,400.4,95.5,243.81,404.3,999.6,1693.2,100.0,,,,,
,245.01,3782,879.2,404.3,95.5,244.62,404.3,999.6,1713.6,100.0,,,,,
,245.79,3805,879.2,400.4,95.5,245.40,404.3,999.6,1744.2,100.0,,,,,
,246.57,3805,879.2,400.4,95.5,246.19,400.4,999.6,1754.4,100.0,,,,,
,247.36,3828,879.2,400.4,95.5,246.97,396.4,999.6,1764.6,100.0,,,,,
,248.14,3828,879.2,396.4,95.5,247.76,396.4,999.6,1774.8,100.0,,,,,
,248.92,3851,879.2,396.4,95.5,248.54,396.4,999.6,1774.8,100.0,,,,,
,249.74,3851,879.2,396.4,95.5,249.32,396.4,999.6,1785.0,100.0,,,,,
,250.57,3851,879.2,396.4,95.5,250.15,396.4,999.6,1795.2,100.0,,,,,
,251.36,3851,879.2,396.4,95.5,250.96,396.4,999.6,1795.2,100.0,,,,,
,252.19,3851,879.2,396.4,95.5,251.78,396.4,999.6,1805.4,100.0,,,,,
,252.99,3851,879.2,396.4,95.5,252.59,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,253.78,3851,879.2,396.4,95.5,253.39,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,254.60,3851,879.2,396.4,95.5,254.18,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,255.42,3851,879.2,392.5,95.5,255.01,392.5,999.6,1825.8,100.0,,,,,
,256.21,3851,879.2,392.5,95.5,255.82,392.5,999.6,1825.8,100.0,,,,,
,256.99,3851,879.2,392.5,95.5,256.60,392.5,999.6,1836.0,100.0,,,,,
,257.78,2784,879.2,467.1,95.5,257.38,400.4,999.6,1836.0,100.0,,,,,
,258.56,2784,879.2,502.4,95.5,258.18,502.4,999.6,1846.2,100.0,,,,,
,259.34,2830,879.2,502.4,95.5,258.96,502.4,999.6,1907.4,100.0,,,,,
,260.12,2877,879.2,498.5,95.5,259.74,498.5,999.6,1927.8,100.0,,,,,
,260.92,2923,879.2,490.6,95.5,260.52,494.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,
,261.75,2970,879.2,486.7,95.5,261.34,490.6,999.6,1927.8,100.0,,,,,
Elikkä siltä vaikuttaisi että maf sökö?
,138.64,2738,879.2,498.5,95.5,138.23,482.8,999.6,1560.6,54.5,,,,,
,139.47,2297,879.2,529.9,95.5,139.06,545.6,999.6,1866.6,63.5,,,,,
,140.27,2181,879.2,549.5,95.5,139.87,537.7,999.6,1856.4,85.9,,,,,
,141.08,2134,879.2,529.9,95.5,140.67,533.8,999.6,1836.0,89.0,,,,,
,141.89,2390,879.2,537.7,95.5,141.49,526.0,999.6,1805.4,89.0,,,,,
,142.67,2598,879.2,533.8,95.5,142.29,541.6,999.6,1897.2,89.0,,,,,
,143.47,2807,879.2,506.3,95.5,143.07,526.0,999.6,1978.8,89.4,,,,,
,144.27,2970,879.2,486.7,95.5,143.87,498.5,999.6,2009.4,89.0,,,,,
,145.10,3086,879.2,467.1,95.5,144.68,478.9,999.6,2009.4,89.8,,,,,
,145.91,3178,879.2,455.3,95.5,145.49,459.2,999.6,1999.2,100.0,,,,,
,146.75,2413,879.2,553.4,95.5,146.32,451.4,999.6,1999.2,100.0,,,,,
,147.55,2390,879.2,549.5,95.5,147.15,545.6,999.6,1948.2,100.0,,,,,
,148.33,2482,879.2,549.5,95.5,147.93,545.6,999.6,1978.8,100.0,,,,,
,149.14,2552,879.2,533.8,95.5,148.73,545.6,999.6,2009.4,100.0,,,,,
,149.97,2668,879.2,518.1,95.5,149.56,529.9,999.6,2029.8,100.0,,,,,
,150.77,2761,879.2,506.3,95.5,150.37,518.1,999.6,2040.0,100.0,,,,,
,151.60,2854,879.2,494.6,95.5,151.18,502.4,999.6,2060.4,100.0,,,,,
,152.41,2946,879.2,478.9,95.5,152.01,486.7,999.6,2070.6,100.0,,,,,
,153.22,3016,879.2,467.1,95.5,152.82,474.9,999.6,2060.4,100.0,,,,,
,154.05,3062,879.2,463.2,95.5,153.64,463.2,999.6,2060.4,100.0,,,,.
,237.71,3457,879.2,423.9,95.5,237.33,427.8,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,238.50,3503,879.2,423.9,95.5,238.11,423.9,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,239.30,3550,879.2,420.0,95.5,238.90,420.0,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,240.13,3596,879.2,416.1,95.5,239.72,420.0,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,240.94,3642,879.2,412.1,95.5,240.54,412.1,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,241.77,3666,879.2,408.2,95.5,241.36,412.1,999.6,1683.0,100.0,,,,,
,242.58,3712,879.2,404.3,95.5,242.17,404.3,999.6,1672.8,100.0,,,,,
,243.40,3735,879.2,404.3,95.5,242.98,404.3,999.6,1672.8,100.0,,,,,
,244.22,3758,879.2,400.4,95.5,243.81,404.3,999.6,1693.2,100.0,,,,,
,245.01,3782,879.2,404.3,95.5,244.62,404.3,999.6,1713.6,100.0,,,,,
,245.79,3805,879.2,400.4,95.5,245.40,404.3,999.6,1744.2,100.0,,,,,
,246.57,3805,879.2,400.4,95.5,246.19,400.4,999.6,1754.4,100.0,,,,,
,247.36,3828,879.2,400.4,95.5,246.97,396.4,999.6,1764.6,100.0,,,,,
,248.14,3828,879.2,396.4,95.5,247.76,396.4,999.6,1774.8,100.0,,,,,
,248.92,3851,879.2,396.4,95.5,248.54,396.4,999.6,1774.8,100.0,,,,,
,249.74,3851,879.2,396.4,95.5,249.32,396.4,999.6,1785.0,100.0,,,,,
,250.57,3851,879.2,396.4,95.5,250.15,396.4,999.6,1795.2,100.0,,,,,
,251.36,3851,879.2,396.4,95.5,250.96,396.4,999.6,1795.2,100.0,,,,,
,252.19,3851,879.2,396.4,95.5,251.78,396.4,999.6,1805.4,100.0,,,,,
,252.99,3851,879.2,396.4,95.5,252.59,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,253.78,3851,879.2,396.4,95.5,253.39,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,254.60,3851,879.2,396.4,95.5,254.18,396.4,999.6,1815.6,100.0,,,,,
,255.42,3851,879.2,392.5,95.5,255.01,392.5,999.6,1825.8,100.0,,,,,
,256.21,3851,879.2,392.5,95.5,255.82,392.5,999.6,1825.8,100.0,,,,,
,256.99,3851,879.2,392.5,95.5,256.60,392.5,999.6,1836.0,100.0,,,,,
,257.78,2784,879.2,467.1,95.5,257.38,400.4,999.6,1836.0,100.0,,,,,
,258.56,2784,879.2,502.4,95.5,258.18,502.4,999.6,1846.2,100.0,,,,,
,259.34,2830,879.2,502.4,95.5,258.96,502.4,999.6,1907.4,100.0,,,,,
,260.12,2877,879.2,498.5,95.5,259.74,498.5,999.6,1927.8,100.0,,,,,
,260.92,2923,879.2,490.6,95.5,260.52,494.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,
,261.75,2970,879.2,486.7,95.5,261.34,490.6,999.6,1927.8,100.0,,,,,
Elikkä siltä vaikuttaisi että maf sökö?
Onkos tuo jakajapumpulla vai pumppusuuttimilla.. moottorikoodi? Paljonko ajettu?
Pumppuremontteja nuihin on tainnut joutua tekemään..
Ahtimen kunto olisi hyvä kans selvittää..
Nuo maf arvot vähän kyllä ihmetyttää... jos ei mistään vuoda ilmaa ohi, eikä mikään kurista virtausta.. Oletko tarkistanut imusarjan, ettei ole tukossa?
Pumppuremontteja nuihin on tainnut joutua tekemään..
Ahtimen kunto olisi hyvä kans selvittää..
Nuo maf arvot vähän kyllä ihmetyttää... jos ei mistään vuoda ilmaa ohi, eikä mikään kurista virtausta.. Oletko tarkistanut imusarjan, ettei ole tukossa?
Noniin, tänään vaihtelin polttoainesuodattimen ja lämpötila-anturin, jonka jälkeen loggailin taas maffin arvoja.
,,MAF,Atmo. press,Intake press.,Throttle,,,,,,,,,,
,41.48,545.6,999.6,1570.8,100.0,,,,,,,,,,
,41.87,577.0,999.6,1632.0,100.0,,,,,,,,,,
,42.26,620.2,999.6,1754.4,100.0,,,,,,,,,,
,42.66,631.9,999.6,1856.4,100.0,,,,,,,,,,
,43.06,616.2,999.6,1938.0,100.0,,,,,,,,,,
,43.46,588.8,999.6,1989.0,100.0,,,,,,,,,,
,43.85,577.0,999.6,2009.4,100.0,,,,,,,,,,
,44.25,553.4,999.6,2029.8,100.0,,,,,,,,,,
,44.64,537.7,999.6,2029.8,100.0,,,,,,,,,,
,45.04,526.0,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,45.44,514.2,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,45.83,498.5,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,46.23,494.6,999.6,2060.4,100.0,,,,,,,,,,
,46.61,529.9,999.6,2070.6,100.0,,,,,,,,,,
,47.01,604.5,999.6,1989.0,100.0,,,,,,,,,,
,47.41,600.5,999.6,2040.0,100.0,,,,,,,,,,
,47.81,592.7,999.6,2091.0,100.0,,,,,,,,,,
,48.21,577.0,999.6,2101.2,100.0,,,,,,,,,,
,48.59,565.2,999.6,2111.4,100.0,,,,,,,,,,
,48.99,557.4,999.6,2121.6,100.0,,,,,,,,,,
,49.39,549.5,999.6,2121.6,100.0,,,,,,,,,,
,49.79,545.6,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,50.19,537.7,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,50.57,529.9,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,50.97,522.0,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,51.35,518.1,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,51.75,514.2,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,154.08,376.8,999.6,1030.2,18.0,,,,,,,,,,
,154.46,400.4,999.6,1111.8,27.8,,,,,,,,,,
,154.86,423.9,999.6,1193.4,51.4,,,,,,,,,,
,155.26,514.2,999.6,1407.6,62.4,,,,,,,,,,
,155.66,569.1,999.6,1642.2,84.3,,,,,,,,,,
,156.06,580.9,999.6,1774.8,100.0,,,,,,,,,,
,156.44,573.1,999.6,1795.2,100.0,,,,,,,,,,
,156.84,565.2,999.6,1846.2,100.0,,,,,,,,,,
,157.24,557.4,999.6,1876.8,100.0,,,,,,,,,,
,157.64,545.6,999.6,1897.2,100.0,,,,,,,,,,
,158.04,533.8,999.6,1907.4,100.0,,,,,,,,,,
,158.43,526.0,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,158.82,518.1,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,159.21,502.4,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,159.61,494.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,160.01,490.6,999.6,1907.4,100.0,,,,,,,,,,
,160.39,612.3,999.6,1887.0,100.0,,,,,,,,,,
,160.79,600.5,999.6,1866.6,100.0,,,,,,,,,,
,161.17,604.5,999.6,1887.0,100.0,,,,,,,,,,
,161.57,596.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,161.97,584.8,999.6,1938.0,100.0,,,,,,,,,,
,162.37,580.9,999.6,1948.2,100.0,,,,,,,,,,
,162.77,573.1,999.6,1958.4,100.0,,,,,,,,,,
,163.15,565.2,999.6,1958.4,100.0,,,,,,,,,,
eli ei muutosta edelleen. mikähän tuossa on kun lähtee nuo maffin arvot jopa laskemaan kesken kiihdytyksen? ahdot näyttäisi ainakin nousevan oikeisiin lukemiin. Nappasin myös turbon irti ja puhdistelin, ei tosin mahdottoman p.... näyttänyt.
Sain tänään itseasiassa kierrokset jopa nousemaan vapaalla punarajalle, Sekin onnistui kun ensin polkaisi kaasun pohjaan, jolloin kierrokset nousivat reilu 4000rpm, sitten laskin hieman kaasua ja polkaisin uudestaan, niin sitten kierrokset nousivat punarajalle. Onko tästä pääteltävissä jotain? Turbo kuitenkin sen verran likainen, että siivet olisivat jumittaneet?
,,MAF,Atmo. press,Intake press.,Throttle,,,,,,,,,,
,41.48,545.6,999.6,1570.8,100.0,,,,,,,,,,
,41.87,577.0,999.6,1632.0,100.0,,,,,,,,,,
,42.26,620.2,999.6,1754.4,100.0,,,,,,,,,,
,42.66,631.9,999.6,1856.4,100.0,,,,,,,,,,
,43.06,616.2,999.6,1938.0,100.0,,,,,,,,,,
,43.46,588.8,999.6,1989.0,100.0,,,,,,,,,,
,43.85,577.0,999.6,2009.4,100.0,,,,,,,,,,
,44.25,553.4,999.6,2029.8,100.0,,,,,,,,,,
,44.64,537.7,999.6,2029.8,100.0,,,,,,,,,,
,45.04,526.0,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,45.44,514.2,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,45.83,498.5,999.6,2050.2,100.0,,,,,,,,,,
,46.23,494.6,999.6,2060.4,100.0,,,,,,,,,,
,46.61,529.9,999.6,2070.6,100.0,,,,,,,,,,
,47.01,604.5,999.6,1989.0,100.0,,,,,,,,,,
,47.41,600.5,999.6,2040.0,100.0,,,,,,,,,,
,47.81,592.7,999.6,2091.0,100.0,,,,,,,,,,
,48.21,577.0,999.6,2101.2,100.0,,,,,,,,,,
,48.59,565.2,999.6,2111.4,100.0,,,,,,,,,,
,48.99,557.4,999.6,2121.6,100.0,,,,,,,,,,
,49.39,549.5,999.6,2121.6,100.0,,,,,,,,,,
,49.79,545.6,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,50.19,537.7,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,50.57,529.9,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,50.97,522.0,999.6,2131.8,100.0,,,,,,,,,,
,51.35,518.1,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,51.75,514.2,999.6,2142.0,100.0,,,,,,,,,,
,154.08,376.8,999.6,1030.2,18.0,,,,,,,,,,
,154.46,400.4,999.6,1111.8,27.8,,,,,,,,,,
,154.86,423.9,999.6,1193.4,51.4,,,,,,,,,,
,155.26,514.2,999.6,1407.6,62.4,,,,,,,,,,
,155.66,569.1,999.6,1642.2,84.3,,,,,,,,,,
,156.06,580.9,999.6,1774.8,100.0,,,,,,,,,,
,156.44,573.1,999.6,1795.2,100.0,,,,,,,,,,
,156.84,565.2,999.6,1846.2,100.0,,,,,,,,,,
,157.24,557.4,999.6,1876.8,100.0,,,,,,,,,,
,157.64,545.6,999.6,1897.2,100.0,,,,,,,,,,
,158.04,533.8,999.6,1907.4,100.0,,,,,,,,,,
,158.43,526.0,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,158.82,518.1,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,159.21,502.4,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,159.61,494.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,160.01,490.6,999.6,1907.4,100.0,,,,,,,,,,
,160.39,612.3,999.6,1887.0,100.0,,,,,,,,,,
,160.79,600.5,999.6,1866.6,100.0,,,,,,,,,,
,161.17,604.5,999.6,1887.0,100.0,,,,,,,,,,
,161.57,596.6,999.6,1917.6,100.0,,,,,,,,,,
,161.97,584.8,999.6,1938.0,100.0,,,,,,,,,,
,162.37,580.9,999.6,1948.2,100.0,,,,,,,,,,
,162.77,573.1,999.6,1958.4,100.0,,,,,,,,,,
,163.15,565.2,999.6,1958.4,100.0,,,,,,,,,,
eli ei muutosta edelleen. mikähän tuossa on kun lähtee nuo maffin arvot jopa laskemaan kesken kiihdytyksen? ahdot näyttäisi ainakin nousevan oikeisiin lukemiin. Nappasin myös turbon irti ja puhdistelin, ei tosin mahdottoman p.... näyttänyt.
Sain tänään itseasiassa kierrokset jopa nousemaan vapaalla punarajalle, Sekin onnistui kun ensin polkaisi kaasun pohjaan, jolloin kierrokset nousivat reilu 4000rpm, sitten laskin hieman kaasua ja polkaisin uudestaan, niin sitten kierrokset nousivat punarajalle. Onko tästä pääteltävissä jotain? Turbo kuitenkin sen verran likainen, että siivet olisivat jumittaneet?
Viimeksi muokannut faentti, 11.8.2012 18:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
turbo laitettu takasin paikalleen, eikä muutosta puhdistuksen jälkeen. Maffin ja turbon välisessä putkessa oli muutama halkeama turbon päässä kiristyspannan kohdalla, liekköhän siitä hieman vuotaisi
Viimeksi muokannut faentti, 12.8.2012 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarkoitti varmaan, että hetkellisesti kaasua hölläämällä saa koneen kiertämään taas vähän pidemmälle. Ei varmaan kytkimen luistamisesta ole kyse, kun tehoa ja kierroksia puuttuu koneesta roimasti. Katsoitko sen ilmanputsarille tulevan putken, notta onko siellä se suojaverkko (jos semmoista siellä edes on) tukkeentunut risuista yms. töhnästä? En ainakaan huomaa tekstistäsi, että olisit sitä tarkistanut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa