B4 Passat ohjaustehostimen pumpun osanumero.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

B4 Passat ohjaustehostimen pumpun osanumero.

ViestiKirjoittaja General_Lee » 24.7.2012 17:26

Alkoi Paskatin pumppu pitään ulinaa lämpimänä,eiköhän tuo sitten ole tiensä päässä.Johan sillä 415tkm on takana.

VagCat on edelleen alhaalla joten kaipaisin OEM osanumeroa pumpulle jotta olisi varmuus mikä pumppu siihen käypi jos vaikka saksasta katselisi.

Ja minkä merkkisiä tarvikepumppuja kannattaa välttää? Motonetissä muuten näyttää olevan 3 eri vaihtoehtoa tuohon autoon.

Autohan on 1994 TDI Passatti.Alkuperäisella ilmastoinnilla.

VIN:WVWZZZ3AZRE09882X

Ja jos käy muista malleista/merkeistä (Seat,Skoda yms.) pumppu niin sekin on hyvä tieto.

Jos tämä aihe kuuluu yleistä tekniikasta osioon niin voi siirtää sinne.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.7.2012 20:09

028 145 157 D
-06 muuttunut uudeksi osanumeroksi 6K0 422 154

Näyttää tuon ikäisissä neloskoneisissa Passateissa lähes kaikissa olevan sama pumppu jos nopiasti oikein mulkaisin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.7.2012 20:23

Kolmosgolfissa ja Ventossa on samaa pumppua. Muissa merkeissä ainoastaan Seat Inca, jota ei ehkä ihan heti tuu vastaan :)

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 24.7.2012 21:18

No sehän tuli nopeasti,täytyy alkaa katseleen mistä pumpun löytäisin...

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 31.7.2012 14:11

Purkaamolta löytyi pumppu,osamumerolla 1HO 422 155E,sama numero oli vanhassa pumpussa.Oli ollut 1.9 TD Passatissa,kilometreistä ei tietoa.

Nyt pumpun vaihdon jälkeen tuntuisi ohjaus raskaammalta kuin ennen.Öljyt on Volkkarin omaa "vihreää"

Kuluuko pumppu siten että sen tekemä paine laskee ja ohjaus tulee raskaanmaksi vai meneekö näistä stefat tai laakerit ja sitä kautta tulee tiensä päähän?

Ajattelin vain jos jostain löytäis pienillä kilometreillä olevan pumpun...

Noitahan on moniurahihnapyörälläkin mutta itse pumppuhan on sama,kait? Pyöränhän pystyy aina vaihtaan mutta paluuöljyn putken suuntaa on hankala kääntää jos se nyt on esim. pitkittäiskoneessa eri suuntaan.

Taitaa olla niin että jos on moniurahihnalla niin on pumpun akseli lyhyt ja taas kiilahihnalla akseli on pitkä,eli ei sovi ristiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa