Kannataako käyttää koivusen tms.osia jakopäähän , vai Slamit , marmoritiski, AHW ?
Takuuhan täytyy olla kaikissa.....
SDI jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
Sinänsä en näkisi paljoa väliä lukeeko siinä paketin päällä Gates, Continental, Bosch, Ina vai SKF, koska esim kiristin on kaikilla merkeillä aina sama kuin alkuperäinen, eli kanadalainen Litens ja ohjaimet on yleensä Inan tai SKFn valmistamia. Edellä mainituista vain Gates ja Continental tekee hihnan itse, muut ostavat hihnansa mm. Optibeltiltä, Daycolta, Gatesilta tai Continentlilta, jotka kaikki tekee myös OE hihnoja VAG konsernille.
Itse suosittelisin SKFn tai Gatesin hihnasarjaa, jossa on vesipumppu mukana. Noissa vesipumpullisissa hihnasarjoissa on yleensä OE laatuinen pumppu. Itseäni ainakin harmittaa satsata hihnasarjaan, jos VP on mitä sattuu.
Itse suosittelisin SKFn tai Gatesin hihnasarjaa, jossa on vesipumppu mukana. Noissa vesipumpullisissa hihnasarjoissa on yleensä OE laatuinen pumppu. Itseäni ainakin harmittaa satsata hihnasarjaan, jos VP on mitä sattuu.
Sen vesipumpun kans kannattaa tosiaan olla yhtä tarkka kuin hihnasarjankin...
Omaan laitoin SKF/Gates hihnasarjan motonetista ja otin sieltä myös pumpun erikseen.. Noin vuoden päästä huomasin että vesipumppu taitaa jo vuotaa... ilmeisesti vieläpä silloin kun auto seisoo pidempään, ei niinkään ajossa.. Kumma juttu.
Omaan laitoin SKF/Gates hihnasarjan motonetista ja otin sieltä myös pumpun erikseen.. Noin vuoden päästä huomasin että vesipumppu taitaa jo vuotaa... ilmeisesti vieläpä silloin kun auto seisoo pidempään, ei niinkään ajossa.. Kumma juttu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”