Morjesta. Skoda pisti työsopimuksen irti kesken pitemmän reissun tuossa. Tehot katosi ja kone rynkytti. Pieni kilkattava ääni kuului tyhjäkäynnillä ennen sammutusta. Hinausautolla lähimmälle merkkikorjaamolle syyniin jossa ehtivät viikon päästä tutkimaan vikaa. Vikaselvitys:
"-Sylinteri 2 imuventtiilin nostin hajonnut.
-Kansi ja nokka-akseli vaurioitunut, venttiili ei ole tippunut sylinteriin."
Varovainen hinta-arvio 3000-4000€ uuden kannen/nokka-akselin vaihdosta, joten luonnollisesti pistin pelin poikki merkkikorjaamon osalta. En ole vielä nähnyt tai päässyt näyttämään vaurioita kenellekään muulle, joten onko arvioita saako tuon kuntoon kantta vaihtamatta eli mikä tuossa voi kannen osalta vaurioitua? Ideoita projektin etenemiseen otetaan vastaan varsinkin jos korjausbudjettia saadaan reilusti pienemmäksi :) räjäytyskuvat ko. koneesta(kannesta) kiinnostaa, vagcatilta sais(?), mutta ei toimi. Kun alkaa suunnitelmat selkeytyä niin pitää käydä hakemassa auto lähemmäs kotia ens viikolla, auto on nyt noin 90km päässä.
Skoda Octavia 2001 1.9TDI 81kW ASV, ajettu ~360tkm.
Edit: Kuopion alueen kansipajoja/moottorialan pajoja etsiskelen tottakai, mutta saa ehdotellakin.
Kansiremonttia 1.9TDI ASV
Valvoja: ffp jäsenet
Tämä siis korjaantui nokka-akselin ja nostimien vaihdolla. Se vähäinen säklätys on nostimien vaihdon jälkeen kadonnut. Testattiin samalla maf ja ahtoarvot, maffi 1040 luokkaa ja ahto siinä 1bar(!) kieppeillä pitkissäkin vedoissa. Aikaisemmin vaivannut yliahto loisti poissaolollaan. En tiedä mitä turbolle tapahtui tässä projektissa, mutta ei oo koskaan noin tasaiseen ahtanut. Huomattavasti pirteämmin kuitenkin kulkee kuin aikaisemmin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa