Kivasti juhannuksena porsi kytkin, poljin jäi pohjaan ja nesteet tuli vaihdelaatikon päältä pois elikkä työsylinteri paskana. Voi kun olisi jaksanut odottaa päivän että tarvikesylinteri olisi tullut ja saanut vaihdettua samalla kun loota oli irti.
Noh, kysymys kuuluu että saako sen vaihdettua helposti "sinne päin"? Mitä vähän katselin ja kokeilin niin kyllä sinne käsiksi pääsi mutta onko kuinka vmäinen vaihtaa?
AVF ja kytkimen työsylinterin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
ON melko v-mäinen vaihtaa. Tuli harjoittelukappale hajotettua. Pumpulla piti tehdä alipaine sylinteriin joka veti asentaessa vartta sisään, että varsi meni oikealle paikalleen kopassa.
Jos varsi ei asetu kohdalleen, niin ilmatessa ampuu muovisen sylinterin päädyn mäkeen. Siis jos ei ymmärrä lopettaa pumppaamista ajoissa vastuksen kasvaessa. =)
Muutenkin ahdas paikka kääntää sylinteri paikalleen.
Jos varsi ei asetu kohdalleen, niin ilmatessa ampuu muovisen sylinterin päädyn mäkeen. Siis jos ei ymmärrä lopettaa pumppaamista ajoissa vastuksen kasvaessa. =)
Muutenkin ahdas paikka kääntää sylinteri paikalleen.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Eipäs ollutkaan työsylinteri rikki, vaan sille tuleva letku. Vaihteensiirtäjä hinkannut reiän letkuun.
Letku tulee yhtenä kyr*änä tulipelliin asti. Siitä otin sokan irti mutta ei lähde irti putki letkusta. 149e maksaa uusi putki/letku eikö löydy Suomesta, pitää Saksasta asti tilata.
Koitettiin vetää tätä keulaa kohti eikä lähde irti. Pitäiskö tämä irrota helpommin vaikka polkimien kautta jostain? Jos sais irti niin vois varmaan korjauttaa jossain hydrauliikkapajassa.
Letku tulipellissä
Letku tulee yhtenä kyr*änä tulipelliin asti. Siitä otin sokan irti mutta ei lähde irti putki letkusta. 149e maksaa uusi putki/letku eikö löydy Suomesta, pitää Saksasta asti tilata.
Koitettiin vetää tätä keulaa kohti eikä lähde irti. Pitäiskö tämä irrota helpommin vaikka polkimien kautta jostain? Jos sais irti niin vois varmaan korjauttaa jossain hydrauliikkapajassa.
Letku tulipellissä
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
No niinhän se lähti kun tiesi että saa varmasti vetää. Hieman crc:tä ja vetkutusta.
http://s15.postimage.org/mint526ax/IMAG0134.jpg
http://s15.postimage.org/40jgktoix/IMAG0131.jpg
Voiskohan tuosta korjauttaa sellasen missä olis enemmän tota pehmeää letkua kovan kuparin sijasta? Oli aika vittumainen ottaa se pois alakautta, varmaan vielä vittumaisempi laittaa se takaisin.
http://s15.postimage.org/mint526ax/IMAG0134.jpg
http://s15.postimage.org/40jgktoix/IMAG0131.jpg
Voiskohan tuosta korjauttaa sellasen missä olis enemmän tota pehmeää letkua kovan kuparin sijasta? Oli aika vittumainen ottaa se pois alakautta, varmaan vielä vittumaisempi laittaa se takaisin.
Paikallinen hiflex tai vastaava vetäsee siihen haluamasi mitan teräspunoista hydrauliletkua prässiliittimillä. Sen luulisi menevän siinä kunhan ei tule aivan järkyttävän kovia mutkia ja jos ei käy niin osaavat varmasti suositella sopivan letkun.
Itse kävin juuri teettämässä turboon uudet öljyletkut ja maksoi 40€ töineen ja mukaan tuli vielä öljynpainemittari.
Itse kävin juuri teettämässä turboon uudet öljyletkut ja maksoi 40€ töineen ja mukaan tuli vielä öljynpainemittari.
Paikkakunnan kun katsoin, niin liike joka suorittaa täälä tuollaiset letkujen uusinnat on Lakeuden Hydro. Varmasti löytyy sopivaa letkua väliin ja prässäävät sen tuohon. Hintaa on tuskin montaa kymppiä ja asiantuntevaa porukkaa.
Toinen vaihtoehto rengastiellä varaosakeskuksen vieressä joku hydrauliliike, en nyt muista sen nimeä äkkiseltään. Varaosakeskuksesta raviradalle päin muistaakseni seuraavassa rakennuksessa. Sieltä saa kans tuollaisia palveluja.
Toinen vaihtoehto rengastiellä varaosakeskuksen vieressä joku hydrauliliike, en nyt muista sen nimeä äkkiseltään. Varaosakeskuksesta raviradalle päin muistaakseni seuraavassa rakennuksessa. Sieltä saa kans tuollaisia palveluja.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Olen hetki sitten muuttanut Tampereelle, unohtunut vaihtaa paikkakunta :) Auto on tosiaan siellä suunnalla kun ei ole ruuvauspaikkaa täällä. Hydrossa olisin perjantaina käynyt jos letku/putki olis lähtenyt irti jo silloin.
Sinne kaukaloon tuleva vois olla kuparia mutta muuten sais olla aika pitkästi teräspunosletkua. Alhaalla se kupari ei haittaa. Eli pitääpä esittää tämmönen homma hydrauliikkafirmalle.
Sinne kaukaloon tuleva vois olla kuparia mutta muuten sais olla aika pitkästi teräspunosletkua. Alhaalla se kupari ei haittaa. Eli pitääpä esittää tämmönen homma hydrauliikkafirmalle.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa