Maastoautojen todellinen kulutus ja kaasuautojen käyttökulut
Valvoja: ffp jäsenet
Maastoautojen todellinen kulutus ja kaasuautojen käyttökulut
Pari erillistä kysymystä autojen kulutuksista
Kaveripiirissä alkanut eräällä perheen päällä ryssäsyndrooma vaivaamaan niin pahasti että elo ilman "ökymaasturia" ei enää onnistu.
Listalla on VW Touareg, BMW X5, Volvo XC90, LandRover Discovery ja MB ML (Pajero,LandCruiser ja Pathfinder kuulemma liian tavisautoja).
Tuli sitten keskustelua kulutuksesta ja sälli väitti kirkkain silmin, että XC90 ja X5 menee alle 7l/100km (siis dieselversiot). Rohkenin hieman kyseenalaistaa moisia kulutuslukemia ja hyvä väittely saatiin aikaiseksi.
Olisiko tämän foorumin jäsenillä omakohtaisia kokemuksia em. autojen todellisesta polttoaineen kulutuksesta? Hintahaarukka pyörii 30ke paikkeilla eli esim Touareg olisi varmaan V6 dieselillä ja X5 & ML uudempaa mallia.
Täytyy myöntää, että jollain tekosyyllä saattaisi toki itselläkin olla tarvetta Isolle 4-vetoiselle hyvän maavaran omaavalle autolle, joten vastaukset palvelee myös minua. Ehkä itse kuitenkin kallistuisin Hilux/Navara/Amarok -linjalle
Sitten toinen kysymys:
Paljonko nuo todelliset käyttökulut nuissa Maakaasu ja RE85 -autoissa oikein ovat kun vaihtoehtopolttoainefoorumeilla ylistetään omia vehkeitä maasta taivaisiin. kuullostaa vaan uskomattomalta että maakaasu Hummer H2 käyttökulut ei ole kuin 10€/ 100km. Onko täällä väellä kokemuksia ylipäätään RE85:sta tai maakaasusta jokapäiväisessä käytössä?
Kaveripiirissä alkanut eräällä perheen päällä ryssäsyndrooma vaivaamaan niin pahasti että elo ilman "ökymaasturia" ei enää onnistu.
Listalla on VW Touareg, BMW X5, Volvo XC90, LandRover Discovery ja MB ML (Pajero,LandCruiser ja Pathfinder kuulemma liian tavisautoja).
Tuli sitten keskustelua kulutuksesta ja sälli väitti kirkkain silmin, että XC90 ja X5 menee alle 7l/100km (siis dieselversiot). Rohkenin hieman kyseenalaistaa moisia kulutuslukemia ja hyvä väittely saatiin aikaiseksi.
Olisiko tämän foorumin jäsenillä omakohtaisia kokemuksia em. autojen todellisesta polttoaineen kulutuksesta? Hintahaarukka pyörii 30ke paikkeilla eli esim Touareg olisi varmaan V6 dieselillä ja X5 & ML uudempaa mallia.
Täytyy myöntää, että jollain tekosyyllä saattaisi toki itselläkin olla tarvetta Isolle 4-vetoiselle hyvän maavaran omaavalle autolle, joten vastaukset palvelee myös minua. Ehkä itse kuitenkin kallistuisin Hilux/Navara/Amarok -linjalle
Sitten toinen kysymys:
Paljonko nuo todelliset käyttökulut nuissa Maakaasu ja RE85 -autoissa oikein ovat kun vaihtoehtopolttoainefoorumeilla ylistetään omia vehkeitä maasta taivaisiin. kuullostaa vaan uskomattomalta että maakaasu Hummer H2 käyttökulut ei ole kuin 10€/ 100km. Onko täällä väellä kokemuksia ylipäätään RE85:sta tai maakaasusta jokapäiväisessä käytössä?
Heh, kaikilla mainitsemillasi merkeillä monilla eri myllyillä ajaneena voin kyllä rehellisesti sanoa että mikään noista ei mene millään tarjolla olevalla dieselmyllyllä noin pienellä kulutuksella jos oikeasti ajaa, eikä vedä 50km/h suoraa tietä pintakaasulla. Pienimmällä kulutuksella olen tähän mennessä päässyt ML250CDI Bluetecillä, mutta kyllä sekin käytännössä sen 8-9 vie, ja raskaammalla kaasujalalla sitäkin enemmän. En tiedä mistä nuo kulutuslukemat on repäisty, mutta aika absurdilta kuulostaa. Joku ihan perus E60 530d:kin vie sen 9 litraa satkulla ellei nyt ihan hissuttele.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuttavani ajoi aikoinaan Isuzu trooperilla (-91 2.8td) yli tuhat kilometriä tankillisella, tankki oli 70 litraa. Tekniikka oli luja, vaikka joku muuta väittäisikin.
Ajo- ominaisuudet samat, kuin muissakin riisikupeissa ja pellit, sitä kunnon japsitavaraa, joka häviää, niinkuin talot tsunamin jäljiltä.
Ajo- ominaisuudet samat, kuin muissakin riisikupeissa ja pellit, sitä kunnon japsitavaraa, joka häviää, niinkuin talot tsunamin jäljiltä.
Kyllä noi maasturit vie matka-ajossakin yli 8 litraa sadalle. Todellinen keskikulutus lienee yhdistetyssä 10-15 riippuen autosta ja ajajasta.
Meillä E61 525dA vie "hiukan" modattuna käytännössä saman kuin vakiona, jos ei innostu...
Kesällä alla 245/35/19, ja talvella nastat 225/50/16. Kulutukset on matka-ajossa 6 ja 7 väliin kesät talvet, ja yhdistetty on aika tarkkaan 8,9 litraa sadalle ympäri vuoden.
Mä oon katellu seuraavaksi vaihdokiksi Q7 3.0 TDI:llä, kokemuksia siitäkin saa laittaa.
Meillä E61 525dA vie "hiukan" modattuna käytännössä saman kuin vakiona, jos ei innostu...
Kesällä alla 245/35/19, ja talvella nastat 225/50/16. Kulutukset on matka-ajossa 6 ja 7 väliin kesät talvet, ja yhdistetty on aika tarkkaan 8,9 litraa sadalle ympäri vuoden.
Mä oon katellu seuraavaksi vaihdokiksi Q7 3.0 TDI:llä, kokemuksia siitäkin saa laittaa.
Viimeksi muokannut DjLeca, 3.6.2012 17:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jonki verran ajellut kaverin -07 MB ML 320 CDI:llä ku oma auto ollut pajalla. Kun olen ajellut samalla lailla ML:llä kuin E320CDI:llä, niin ML imeny noin 13 sataselle (E:llä menee reilu kasi).
Sitte on kolmensadan kilsan rivakka matka-ajo kokemus 35d X6:lla (tekniikaltaan sama ku X5?), ajotietokone ilmoitti piirun vajaata 9 litran kulutusta.
Mutta lienee aivan sama imeekö se auto 7 vai 9 litraa sataselle, niin polttoainekulut näyttelee kuiten todella pientä osaa kokonaiskuluissa.
Sitte on kolmensadan kilsan rivakka matka-ajo kokemus 35d X6:lla (tekniikaltaan sama ku X5?), ajotietokone ilmoitti piirun vajaata 9 litran kulutusta.
Mutta lienee aivan sama imeekö se auto 7 vai 9 litraa sataselle, niin polttoainekulut näyttelee kuiten todella pientä osaa kokonaiskuluissa.
Amarokilla tullut ajeltua nyt 18tkm ja kulutukset on ollut seuraavanlaisia:
Talvella 17" renkailla matka ajossa n. 6- 6.5l ja sekalainen n. 7.5- 8l.
Kesällä 22" renkailla matkassa kuluu n. 7- 7.5l ja sekalaisessa n. 8- 8.5l
Traileria tullut muutama reissu vedeltyä ja kulutukset on ollut silloin 9.5l-10.5l kuormasta riippuen.
Talvella 17" renkailla matka ajossa n. 6- 6.5l ja sekalainen n. 7.5- 8l.
Kesällä 22" renkailla matkassa kuluu n. 7- 7.5l ja sekalaisessa n. 8- 8.5l
Traileria tullut muutama reissu vedeltyä ja kulutukset on ollut silloin 9.5l-10.5l kuormasta riippuen.
Kuulopuheita mutta eräs asiakas kertoi xc90:n olevan suht. pommi laite, ekan 100tkm aikana vaihdettu lähes kaikki osat voimansiirtoon ja luonnollisesti suht kirpeään hintaan.
Oli vaihtanu landcruiseriin ja huolet hävinny sen myötä. Myös MB ML:ssä on kuuleman mukaan ihan kivasti vikoja riittänyt.
Noista vaihtohdoista päätyisin varmaan vw tai bmw-linjalle, tosin ei nekään halpoja ole korjata jos isoja vikoja tulee.
Mitä kulutuksiin tulee niin jonkun verran vanhalla ml 270 mersulla ajaneena ei ihan pienellä mene. Uudemmat varmasti vähän parempia, mutta se massa ja ilmanvastus mikä noissa on niin pompauttaa kulutusta väkisinkin.
Oli vaihtanu landcruiseriin ja huolet hävinny sen myötä. Myös MB ML:ssä on kuuleman mukaan ihan kivasti vikoja riittänyt.
Noista vaihtohdoista päätyisin varmaan vw tai bmw-linjalle, tosin ei nekään halpoja ole korjata jos isoja vikoja tulee.
Mitä kulutuksiin tulee niin jonkun verran vanhalla ml 270 mersulla ajaneena ei ihan pienellä mene. Uudemmat varmasti vähän parempia, mutta se massa ja ilmanvastus mikä noissa on niin pompauttaa kulutusta väkisinkin.
Topicin aloittaja pääsi sitten sanomaan taas sen vittumaisen "mitäs minä sanoin"
XC90 sieltä kaiffarille sit tuli ja venetraileri+vene perässä mentiin sellaista 14l/100km
Ilman vedettäviä menee n.9l/100km.
Eilen sitten oli jättänyt vaihteisto vaihtamatta 3:selta ylöspäin ja pakki menee kolahtamalla päälle... Ja tietenkin yksityiseltä ostettu eli kukaan ei tule jakamaan kustannuksia laatikkoremontissa.
XC90 sieltä kaiffarille sit tuli ja venetraileri+vene perässä mentiin sellaista 14l/100km
Ilman vedettäviä menee n.9l/100km.
Eilen sitten oli jättänyt vaihteisto vaihtamatta 3:selta ylöspäin ja pakki menee kolahtamalla päälle... Ja tietenkin yksityiseltä ostettu eli kukaan ei tule jakamaan kustannuksia laatikkoremontissa.
^Jos automaatti niin olis ne laatikkoöljyt hyvä aikanaan vaihtaa.Ja varmaan jos automaatillakin vedetään paljon ja aiemminkin vedetty paljon raskasta kuormaa niin ei ihme jos ottaa itteensä. Virolaisen työkaverin ML-hävitti suurimman osan vaihteista kun olivat huollossa vähän oikaisseet. Että tapahtuu samaa mersuillekin.
No kyllähän se niin tahtoo olla, ettei tuollaiset malmikasat ihan tyhjällä kulje, vaikka kuka väittäis mitä...
Oma kokemus LR Freelander pikkumaasturista, jossa koneena bemarin 2l dieseli, jatkuva neliveto ja automaatti: 8,2-11 l/100km. Ja tosiaan auto oli mulla vuoden ja rullasin sillä reilun 30tkm. KERRAN pääsin tuohon 8,2 kulutukseen matka-ajossa, n.550 km oli veto.... Muuten yleensä 8,7-9,2 l/100km. Siis matka-ajossa. Seka-ajossa pyörittiin kympin nurkilla...
Kulut tuntuivat olevan melkoiset muutenkin; huollettavia kohtia enemmän kuin peruskipossa, dieselvero melkoinen jne... MUTTA kuitenkin hemmetin hyvä auto toi oli ajaa! Kyllä pitäisin kesät tallissa, ja talvella liikenteessä, jos olis varaa kahta dieseliä pitää... Tuolla nimittäin pääsee tarvittaessa pahaankin paikkaan ja vielä poiskin sieltä, ainakin verrattuna vastaaviin japseihin/korealaisiin, joissa neliveto on hoidettu haldeksilla tms...
Plussana vielä hyvä näkyvyys! Jonossa näki hyvin henkilöautojen yli, ja auravallien yli risteyksissä.... Ja kyllähän tuommoinen ottaa hirvenkin paremmin vastaan kuin henkilöauto.
En kyllä murehtisi lisäkuluista, joa mulla olisi oikeasti käyttöä moiselle autolle. Omiaan maalla asuvalle, huonoja teitä ajavalle, metsästäjille ja paljon kärryä hinaavalle jne...
Noissa Volvon automaateissa on ollut joo melkoisesti vikoja. Ja yleensä ei halpoja sellaisia...
Oma kokemus LR Freelander pikkumaasturista, jossa koneena bemarin 2l dieseli, jatkuva neliveto ja automaatti: 8,2-11 l/100km. Ja tosiaan auto oli mulla vuoden ja rullasin sillä reilun 30tkm. KERRAN pääsin tuohon 8,2 kulutukseen matka-ajossa, n.550 km oli veto.... Muuten yleensä 8,7-9,2 l/100km. Siis matka-ajossa. Seka-ajossa pyörittiin kympin nurkilla...
Kulut tuntuivat olevan melkoiset muutenkin; huollettavia kohtia enemmän kuin peruskipossa, dieselvero melkoinen jne... MUTTA kuitenkin hemmetin hyvä auto toi oli ajaa! Kyllä pitäisin kesät tallissa, ja talvella liikenteessä, jos olis varaa kahta dieseliä pitää... Tuolla nimittäin pääsee tarvittaessa pahaankin paikkaan ja vielä poiskin sieltä, ainakin verrattuna vastaaviin japseihin/korealaisiin, joissa neliveto on hoidettu haldeksilla tms...
Plussana vielä hyvä näkyvyys! Jonossa näki hyvin henkilöautojen yli, ja auravallien yli risteyksissä.... Ja kyllähän tuommoinen ottaa hirvenkin paremmin vastaan kuin henkilöauto.
En kyllä murehtisi lisäkuluista, joa mulla olisi oikeasti käyttöä moiselle autolle. Omiaan maalla asuvalle, huonoja teitä ajavalle, metsästäjille ja paljon kärryä hinaavalle jne...
Noissa Volvon automaateissa on ollut joo melkoisesti vikoja. Ja yleensä ei halpoja sellaisia...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa