60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
Mukavasti kimpoaa, tuohon taitaa tarvita jo lähes 400hv:n luokkaa tehoakin tuon kokoluokan autolle.
Kyllä siihen 300 hp riittää jo ihan nätisti, esim. mazda 3 mps imu- ja pakoputkella sekä uudella coolerilla vetää 2,6s myös saman välin, ja voimaa on se vajaa 300. Tuossa leonissa välitykset osuu just sopivasti tuohon väliin. Ocu rs on 250 hepalla menee 3,3s, siihen 50hp lisää niin 0,5s katoaa vikkelään.
No mut sehä onkin RS :D
Sehän sopiski tolle listalle kärkeen:
http://www.germancarforum.com/test-data ... 0-kph.html
Sehän sopiski tolle listalle kärkeen:
http://www.germancarforum.com/test-data ... 0-kph.html
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Diffas, linkissäsi on väärä vaihde... RS ja Cupra kolmosella vedettyjä aikoja. Nelosella aika huononisi sekunteja.
Tuossa käytännön ohituskykyä nakulla. :)
http://www.youtube.com/watch?v=dYl9XsRtssk
Jokapäiväinen käyttis vetokoukulla ja täydellä sisustalla.
Tuossa käytännön ohituskykyä nakulla. :)
http://www.youtube.com/watch?v=dYl9XsRtssk
Jokapäiväinen käyttis vetokoukulla ja täydellä sisustalla.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Sulla onkin woimadiesel, eikä mikään tärpättiräpsy. :)
No woima on vielä kaukana tästä diiselista tällä hetkellä, hyvä kun perusliikenteen
seassa pysyy, mut ehkä myöhemmin sit. :)
Piti ihan käydä varmistaa asia radalla. Kellon mukaan näyttäis vedot olevan talles. :D
tjeu Reipas neljä sekuntia siinä aikaa kuluu, kellolla 4.2s.
Piti koittaa portterilla samaa :D T4 4x4 1.9tdi
On kyllä kieltämättä aika tiukka aika. Miten mitattu ja mitä ihmettä autolle on muuten tehty? :D
Itse kokeilin viimein omaa laiskiaista (passat 3b variant, 1.9 TDI) eilen, mutta mittaus oli hieman hankalaa kun suti kolmosella ja nelosella niin rankasti. En päässyt sutimatta kuin 9,5 sekuntiin. Täytyy kokeilla sulalla kelillä uudestaan :)
Itse kokeilin viimein omaa laiskiaista (passat 3b variant, 1.9 TDI) eilen, mutta mittaus oli hieman hankalaa kun suti kolmosella ja nelosella niin rankasti. En päässyt sutimatta kuin 9,5 sekuntiin. Täytyy kokeilla sulalla kelillä uudestaan :)
saabi menee sinne tarpeeks nopeesti riippuen tiestä ja pidosta ja kaikistä (automaatti)
Vanha portteri ei kiihdy enää muutakuin lavetilla.
Uudempaa portteria en ole kokeillut, jos kesällä sitten :)
Vanha portteri ei kiihdy enää muutakuin lavetilla.
Uudempaa portteria en ole kokeillut, jos kesällä sitten :)
Viimeksi muokannut Renek, 29.1.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
viime kesänä kävin racechronolla 5800 nokialaisen kanssa 1/8mile modilla vähän päälle 400hp nelikko bokseri vehkeen kyydissä kiihytyskisoissa niin chrono antoi ajoiksi 9.9 ja 9.6
kun taas kisojen mittalaitteet antoi alle 8 sekunnin aikoja.
että ainaskaan paikaltaan lähtiessä ei antanu oikeita aikoja
edit: tosin kävin harjoituslähdöt kyydissä mutta ei nekään epäonnistunu ja ku tämmönen vähän päältä 60kiloa keviä hyöhensarjalainen niin en jaksa uskoa tuohon epäonnistumiseen/painonlisäykseenkään
kun taas kisojen mittalaitteet antoi alle 8 sekunnin aikoja.
että ainaskaan paikaltaan lähtiessä ei antanu oikeita aikoja
edit: tosin kävin harjoituslähdöt kyydissä mutta ei nekään epäonnistunu ja ku tämmönen vähän päältä 60kiloa keviä hyöhensarjalainen niin en jaksa uskoa tuohon epäonnistumiseen/painonlisäykseenkään
Luulisin, että tuollaisissa "läpiveto" mittauksissa, mitä tämäkin topic koskee, mittatarkkuus on parempi. Voipi tulla jopa suht oikeitakin lukemia. Tuntuu että paikoiltaan lähdöt tuottaa enemmän hankaluuksia. Itse hankasin joskus muutamia 0-100km/h lähtöjä hieman trimmatulla urs4 audilla ja en päässyt silläkään race chronon kanssa edes samalle sekuntilukemalle, mitä jo vakiona pitäisi mennä. Tehtaan ilmoittama kiihtyvyys pitäisi olla ajettu 230hv tehoilla ja mulla siinä ei varmaan 300hv ollu kaukana. Vois kuvitella, että tuolla teho erolla olis jo kuitenkin saanut menemään vakio auton spekseihin, vaikka ne tehtaan ilmoittamat monesti hyvin optimistisia arvoja onkin.
Viimein oli sen verta sulaa ettei mennyt pelkäksi sutimiseksi:
http://www.youtube.com/watch?v=LSZb99_9V7I
Vähän reilu 6,5 sekuntia tuohon 60-120 vetoon näytti menevän videolta mitattuna (65-125kmh mittarinopeutta, mittari heittää ~5km/h). Neloselle joutui vaihtamaan kun hirvitti vetää kolmosella tuonne saakka....
Ajokkina siis Passat Variant 1.9 AFN-koneella jossa tällä hetkellä vain EVRY+3bar mappi.
Edit: ilmeisesti video on jostain syystä liian nopea, ei tuo oikeasti voi noilla kujeilla kulkea noin lujaa....
http://www.youtube.com/watch?v=LSZb99_9V7I
Vähän reilu 6,5 sekuntia tuohon 60-120 vetoon näytti menevän videolta mitattuna (65-125kmh mittarinopeutta, mittari heittää ~5km/h). Neloselle joutui vaihtamaan kun hirvitti vetää kolmosella tuonne saakka....
Ajokkina siis Passat Variant 1.9 AFN-koneella jossa tällä hetkellä vain EVRY+3bar mappi.
Edit: ilmeisesti video on jostain syystä liian nopea, ei tuo oikeasti voi noilla kujeilla kulkea noin lujaa....
Viimeksi muokannut D-Iivil, 7.2.2011 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa muistaa että jos käyttää race chronoa puhelimella joka ottaa 1Hz taajudella taivaalta GPS tietoa, niin nopealla autolla kiihtyvyys on tarkkuuden säilyttämiseksi syytä aloittaa vähintään niin kaukaa mittauksen aloitusnopeutta kuin uskoo auton yhdessä sekunnissa kiihtyvän. Että jos mittaa väliä 80-120 niin parempi lähteä 50 tienoilta kiihdyttämään ja jatkaa 140 asti. Muuten on mahdollista että näytteenotto välille, alun tai lopun viimeisen sekunnin slotiin sisältyy aikaa jossa autoa ei kiihdytetä ollenkaan. Selitin asian varmaan erittäin hankalasti mutta racechronosta voi tarkkailla mittausdataa ja siitä ongelman voi havainnollistaa visuaalisesti. Mikäli käytössä on esim 5Hz GPS mokkula on ongelma useita kertaluokkia pienempi.
2.4d 80-120km/h, 4. vaihde. Talvirenkaiden johdosta mittarinopeus = todellinen nopeus.
http://www.youtube.com/watch?v=H6AEfaWO5CE
kestää muuten melkein pienen ikuisuuden :)
http://www.youtube.com/watch?v=H6AEfaWO5CE
kestää muuten melkein pienen ikuisuuden :)
Täällä näkyy olevan melkein yhtä montaa tapaa mitata tuota 60-120 väliä, kuin on mittaajaakin.
Toiset lähtee tasanopeudesta ja toiset kuka millaisellakin alkuvauhdilla..
Mikähän mahtaa olla se "oikein" tapa tehdä tuo kiihdytys? Vai onko muuta sääntöä kuin, että miten vaan nopeiten tuon välin pääsee..? :-)
Toiset lähtee tasanopeudesta ja toiset kuka millaisellakin alkuvauhdilla..
Mikähän mahtaa olla se "oikein" tapa tehdä tuo kiihdytys? Vai onko muuta sääntöä kuin, että miten vaan nopeiten tuon välin pääsee..? :-)
... keväämmällä tms. toivotaan että vähä virkistyisi tuosta. :)
60-120 / 5.8s ja 80-120 / 3.9s
No kyllähä toi pelkästään uudemmilla männillä ja kansien vaihdolla tuntuis vähä kuitenki piristyneen kelloa vasten mitaten. Vielä ku vähä säätäis softaa, niin kyllähä tästä voisi ihan soiva peli tulla vielä.
60-120 / 5.3s ja 80-120 / 3.6s 3.vaihteella 55kmph ja lämä tiskiin.
Nojoo, mut passatti lienee painavampi kuitenkin, A4:n 1700kg about kuskin kanssa. Selkein parannus tohon aikaan ja parempi veto tossa keskialueella, eli joku 2500-3500 välillä. Vielä kun sais ahtimenkin herää silleen nopeammin alhaalta, niin voisi vielä parantua. Vois siis kai kuvitella, että vääntöä on ehkä tullut hieman lisää, mut ei niinkään yläkierroksille huipputehoa. Jos pyttyjen välinen puristuspaine-ero on pienentynyt, niin sehä auttaa jo tarjoamaan hieman lisätehoa. Eroa oli kuitenki 5baria, ennen remppaa. Nykyisestä tilanteesta ei toki ole tietoa, mut näyttäis ihan lupaavalta.
Otin pienen videonkin tossa kokeeksi; tsk tsk.
Otin pienen videonkin tossa kokeeksi; tsk tsk.
http://www.youtube.com/watch?v=JyWxlRCbOk8
Tossa oma pätkä :) Alla perus 16" alut 205/55 nastoilla. Tossa kun postittelin niitä ni tais olla 19kg nurkka.
Tossa oma pätkä :) Alla perus 16" alut 205/55 nastoilla. Tossa kun postittelin niitä ni tais olla 19kg nurkka.
kilpijoki kirjoitti:2.4d 80-120km/h, 4. vaihde. Talvirenkaiden johdosta mittarinopeus = todellinen nopeus.
http://www.youtube.com/watch?v=H6AEfaWO5CE
kestää muuten melkein pienen ikuisuuden :)
Haiskahtaa etufillarit ilmassa ajetulta, kansa vaatii videota jossa näkyy mittarin lisäksi myös tie jotta saadaan väitteillesi jotain pohjaa, muutoin kuulostaa hieman uskomattomalta! :)
Vaikuttaa muuten yllättävän paljon tuolla välillä noi vanteiden painot!
Fysiikkaa apunakäyttäen voin todeta, että ero ei tule vanteesta, vaan käytetystä renkaasta, jos vertaillaan samankokoisia kesä ja talvirenkaita. Kesärengas on yleisesti paljon raskaampi liikuttaa kuin talviregas, johtunee suurelta osalta talvirenkaan lamellien "löysyydestä" ja sen vuoksi rengas ei aiheuta samanlaisia voimanhukkaa renkaan muodonmuutokseen. Vanteen massa pyörivässä liikkeessä on teoriassa max. kaksinkertainen sen omapainoon verraten, eli 10kg vanne tuntuu kiihtyvyydessä samalta kuin 20kg säkki takaluukussa, käytännössä ero on vieläkin pienempi.
Ja tosielämän esimerkki, talvella oli alla samankoikoinen rengas/vannepaketti joka painoi 4kg enemmän per kulma, eli 16kg enemmän jousittamatonta massaa... auto liikkui huomattavasti kevyemmin kuin kesäkumeilla. Eli ei se paino itsessään, vaan ne muut asiat...
Viimeksi muokannut jjj84, 1.5.2011 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
p0wer kirjoitti:On muuten sitten aivan tasan satavarma asia että vanteen/rengaspaketin paino, vaikka kokonaishalkaisija pysyisikin samana, vaikuttaa auton kiihtyvyyteen uskomattoman paljon. Jousittamattoman massan määrä vaikuttaa muutenkin alustan toimivuuteen paljolti.
Tietenki, suurempi massa tarvitsee enemmän voimaa saavuttaakseen saman pyörimisnopeuden kuin se kevyempi setti. Pelkkää fysiikkaa.
Pelkkä massa ei kerro koko totuutta. Se missä massa sijaitsee suhteessa pyörimisakseliin on tärkeää.
Esim. kuvitteellisesti kaksi samanpainoista rengas+aluvanne settiä. Molempien renkaiden halkaisija sama, mutta toisen profiili korkeampi kuin toisen (esim. 35 vs. 70).
Koska renkaan osuus kokonaispainosta on mitä luultavimmin pienempi kuin aluvanteen, siirtyy matalaprofiilisessa rengas+vanne yhdistelmässä massa lähemmäs renkaan ulkokehää kuin mitä korkeaprofiilisessa.
Tästä johtuen inertia kasvaa matalaprofiilisessa renkaassa ja pyörimisliikkeen muuttamiseen tarvitaan enemmän voimaa, vaikka siis puhutaan samasta kokonaispainosta.
Tämän takiahan esim. F1-moottoreissa kampiakselin vastapainot on tehty jostain pirun kalliista ja tiheästä metallista, jotta painon koko voidaan pitää pienenä ja sijoittaa se mahd. lähelle kampiakselin keskinapaa.
Tällä saadaan inertia kampiakselissa pieneksi ja täten kierrosherkkyyttä / max kierroksia lisää.
Eli suurin syy suurien kesäpallojen aiheuttamaan kiihtyvyyden heikkenemiseen on niiden suurempi inertia ja sitä kautta voiman tarpeen lisääntyminen. Toki painon lisääntyminen vaikuttaa myös mutta ei suoranaisesti yhtä paljon.
Esim. kuvitteellisesti kaksi samanpainoista rengas+aluvanne settiä. Molempien renkaiden halkaisija sama, mutta toisen profiili korkeampi kuin toisen (esim. 35 vs. 70).
Koska renkaan osuus kokonaispainosta on mitä luultavimmin pienempi kuin aluvanteen, siirtyy matalaprofiilisessa rengas+vanne yhdistelmässä massa lähemmäs renkaan ulkokehää kuin mitä korkeaprofiilisessa.
Tästä johtuen inertia kasvaa matalaprofiilisessa renkaassa ja pyörimisliikkeen muuttamiseen tarvitaan enemmän voimaa, vaikka siis puhutaan samasta kokonaispainosta.
Tämän takiahan esim. F1-moottoreissa kampiakselin vastapainot on tehty jostain pirun kalliista ja tiheästä metallista, jotta painon koko voidaan pitää pienenä ja sijoittaa se mahd. lähelle kampiakselin keskinapaa.
Tällä saadaan inertia kampiakselissa pieneksi ja täten kierrosherkkyyttä / max kierroksia lisää.
Eli suurin syy suurien kesäpallojen aiheuttamaan kiihtyvyyden heikkenemiseen on niiden suurempi inertia ja sitä kautta voiman tarpeen lisääntyminen. Toki painon lisääntyminen vaikuttaa myös mutta ei suoranaisesti yhtä paljon.
50-110 km/h 3. vaihteella : 4.8s
80-120 km/h 4. vaihteella : 4.2s
Tulokset mitattu VCDS:llä , näyteenottotaajuus 12/s.
Audin paino kuskin kanssa 1920kg. Melkoinen malmikasa.
Sama "vika" kuin Freakin testaamassa 3.0 TDI:ssä. Veto loppuu 4500rpm ja ei riitä 120km/h asti. Jos kiskoisi 5000+ rpm, niin ajasta lähtisi varmaan muutama kymmenys pois.
Ehkä Artulla on tähän joitain taikatemppuja takataskussa =).
80-120 km/h 4. vaihteella : 4.2s
Tulokset mitattu VCDS:llä , näyteenottotaajuus 12/s.
Audin paino kuskin kanssa 1920kg. Melkoinen malmikasa.
Sama "vika" kuin Freakin testaamassa 3.0 TDI:ssä. Veto loppuu 4500rpm ja ei riitä 120km/h asti. Jos kiskoisi 5000+ rpm, niin ajasta lähtisi varmaan muutama kymmenys pois.
Ehkä Artulla on tähän joitain taikatemppuja takataskussa =).
Rötääminenki loppunut omia aikojaan näemmä ainaki väliaikaisesti. Mikähä lie ollut.
Eilen tuli käytyä kotimatkalla suljetulla alueella testaamassa eri kiihtyvyyksiä. Edellisen
softapäivityksen jälkeen, vaan on aika tuskallisen hidas toi ahtimen herääminen. :D
Varmaan paranis selvästi ajat näistäkin
60-120 paras 4.8s - huonoin 5.4s **
80-120 paras 3.0s - huonoin 3.4s **
60-160 paras 11.8s - huonoin 12.1s *
(*3-4 vaihteilla. **huonoin aika oli oikeasti se ku gepsi lähti lentoon kojetaululta :D.)
100-160 paras 6.5s - huonoin 7.1s (4.)
100-200 paras 15.2s (4-5)
Eilen tuli käytyä kotimatkalla suljetulla alueella testaamassa eri kiihtyvyyksiä. Edellisen
softapäivityksen jälkeen, vaan on aika tuskallisen hidas toi ahtimen herääminen. :D
Varmaan paranis selvästi ajat näistäkin
60-120 paras 4.8s - huonoin 5.4s **
80-120 paras 3.0s - huonoin 3.4s **
60-160 paras 11.8s - huonoin 12.1s *
(*3-4 vaihteilla. **huonoin aika oli oikeasti se ku gepsi lähti lentoon kojetaululta :D.)
100-160 paras 6.5s - huonoin 7.1s (4.)
100-200 paras 15.2s (4-5)
Jos nyt oikein tulkitsin niin diffakselta lähtenyt sekunti tuosta 60-120 ajasta. Ei todellakaan huono kun ajattelee et ahdin vois toimia paremmin. Edistystä siis ! Myös JukkaA:n lukemat on kyllä aikas muikeat !
Parin vuoden takaisiin vetoihin kun vertaa, niin on 7.7->5, et kyl jotain muutosta on
tapahtunut, vaikkakin kauheen laiskaltahan tuo vieläki tuntuu.
Ulostin muutaman ruudun tosta paremmista vedoista:
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/mi ... 9_2011.jpg
Hyvin näkee poikittaisista viivoista mis on muutaman sekunnin paineenkeräystalkoot. :D
Vähä liian iso-hukkismainen toiminta tällä hetkellä.
Pikkusen herkistely Golf IV 4Motion ajm
Vähän hankaloittaa lähtöä kun ei kärsi painaa kaasua pohjaan alle 3800rpm kun alkaa kytkin luistaa.
Vähän hankaloittaa lähtöä kun ei kärsi painaa kaasua pohjaan alle 3800rpm kun alkaa kytkin luistaa.
Mä en oikein pidä minään noit sekkarilla otettuja aikoja. Ja kyl joku 200hp disun pitäs seiskan puolelle helposti mennä 60-120
Tempes antoi nuo omat lukemat tuolla yläpuolella, B7 125kw softattuna 205hp/420Nm vie 60-120kmh vedossa 8,0-8,2s 3. vaihteella. 80-120kmh toistuvasti tempestillä 5,8-6,0s väliin 3. vaihteella.
0-100kmh auto kirmasi nopeimmillaan ajassa 8,0s.
Ei se diisselin voima niin ihmeellistä ole, kun auto painaa melkein 1700kg.
Värkkäilin joutessani tuohon agr cordobaan evryn ja pitihän sitä kokeilla mihin se tuon 60-120km/h välin kirmaa. Kiihdytyttelyt tapahtui 3 vaihteella tasavauhdista ja ajanottona toimi kännykkä :D. Useampi veto tuli ajettua ja keskiarvo pyörii siinä 8 alkavissa lukemissa. Lievässä alamäessä aika painuu 7 puolelle ja ylämäessä taas 9 päälle. 100km/h jälkeen aistittavissa puutumista.
Että kyllä tuolla painolla taitaa aika iso merkitys olla. Tuo agr taitaa evry päällä pyöriä jossain +100hv/250nm tehoissa ja näillä tuohon pikku koppiin saa jo hyvin apua ohituksiin. Tuohon kun laitettaisiin se 500kg lisää painoa niin ajat olis varmaan jossain lähempänä 15sek :D. Jos joskus on aikaa niin olis ihan mielenkiintoista heittää kaikki romut, vararengas ja takapenkit pois ja koittaa minkälainen vaikutus näillä on kulkuun.
Että kyllä tuolla painolla taitaa aika iso merkitys olla. Tuo agr taitaa evry päällä pyöriä jossain +100hv/250nm tehoissa ja näillä tuohon pikku koppiin saa jo hyvin apua ohituksiin. Tuohon kun laitettaisiin se 500kg lisää painoa niin ajat olis varmaan jossain lähempänä 15sek :D. Jos joskus on aikaa niin olis ihan mielenkiintoista heittää kaikki romut, vararengas ja takapenkit pois ja koittaa minkälainen vaikutus näillä on kulkuun.
Piti oikein kaivella logia esille. 80 mg tai enemmän on A4:ssä välillä 3000-3900 rpm ja 4800 rpm on vielä 64mg, siitä sitten tippuu nopeasti.
Vitosessakin on melko paljon eli enemmän ;). Mutta EDC17:ssa on vielä löytymätön rajoitin että ei anna kuin 70-71mg 4000rpm:ssä joten 'pakko' on duraatiokartoista pumpata vähän extraa.
Aika hyvin on päässyt nyt vertaamaan niin 240hv A5:sta muokatulla GTB-ahtimella menee selvästi enemmän ilmaa läpi kuin 204hv A4:sta vakio KKK:lla, siis samoilla ahtopainella. Lambdassa on noin 0,1-0,15 ero ja pakolämmöissä noin 100 astetta.
Vitosessakin on melko paljon eli enemmän ;). Mutta EDC17:ssa on vielä löytymätön rajoitin että ei anna kuin 70-71mg 4000rpm:ssä joten 'pakko' on duraatiokartoista pumpata vähän extraa.
Aika hyvin on päässyt nyt vertaamaan niin 240hv A5:sta muokatulla GTB-ahtimella menee selvästi enemmän ilmaa läpi kuin 204hv A4:sta vakio KKK:lla, siis samoilla ahtopainella. Lambdassa on noin 0,1-0,15 ero ja pakolämmöissä noin 100 astetta.
Kevyesti softattu 1.9 Tdi 3C Passat Variant meni 60-120 välin 6,3s +-0,17s.
Mitattu vag-comilla tarkistetuista nopeusarvoista.
Tässä vielä video ko. väliltä.
Mitattu vag-comilla tarkistetuista nopeusarvoista.
Tässä vielä video ko. väliltä.
Lupo 3L menee nykysäädöillä jo alta kymppiin 60-120 km/h kolmosella ;)
http://www.youtube.com/watch?v=j0xvKauPVhY&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=j0xvKauPVhY&feature=youtu.be
Joo tuon turbon eka softa versio tuossa ja muutenkin vasta toinen versio, eli muutoksia on tehty todella paljon. Pakopaineet menee tappiin hetkellisesti, eli yli 3 bariin ennen kuin nostaa paineet. Pienillä vaihteilla tuo ei ole ongelma, mutta jos lähtee vedättämään isolla vaihteella pienillä kierroksilla on paineet tapissa ehkä liian pitkään. Muuten nousee maksimissaan sinne 2.5 barin tuntumaan 4500 rpm paikkeilla.
Säätötyö jatkuu kyllä. ja myös tulee uusi pakosarja ja downpipe kun nuo tuli kasattua kiireessä ensi viikonlopun speed partya varten.
Säätötyö jatkuu kyllä. ja myös tulee uusi pakosarja ja downpipe kun nuo tuli kasattua kiireessä ensi viikonlopun speed partya varten.
Ja minä kun suunnittelin vielä hierovani ahto- ja pakopaine käytöstä...
Näin meilläpäi -->> http://www.youtube.com/watch?v=rggD8Vne ... e=youtu.be
Nelosvaihde, kierrosalue 2000-4200rpm.
Näin meilläpäi -->> http://www.youtube.com/watch?v=rggD8Vne ... e=youtu.be
Nelosvaihde, kierrosalue 2000-4200rpm.
passatti afn evryllä + muilla pikku modeilla, videosta slowmotionia hyödyntäen kymmenyksen tarkkuudella laskettuna.
60-100km/h 4,6s 3.vaihde
60-110km/h n. 8.2s-8.5s 4.vaihteella
(hitaampi oli edes eikä voinu vetää 120) aika hitaasti vaan toi viisari näyttää taulussa liikkuvan.
E: laitetaan nyt vaiks toi video, vähän laimee mutta kyl se arkiajossa piisaa.
youtuben sekuntti kelloo ei kantsi kattoo kun se on 1s jäljessä :-)
https://www.youtube.com/watch?v=iIZs_Xt ... ata_player
60-100km/h 4,6s 3.vaihde
60-110km/h n. 8.2s-8.5s 4.vaihteella
(hitaampi oli edes eikä voinu vetää 120) aika hitaasti vaan toi viisari näyttää taulussa liikkuvan.
E: laitetaan nyt vaiks toi video, vähän laimee mutta kyl se arkiajossa piisaa.
youtuben sekuntti kelloo ei kantsi kattoo kun se on 1s jäljessä :-)
https://www.youtube.com/watch?v=iIZs_Xt ... ata_player
Luposta saatu taas vähän ongelmia ratkottua ja nyt päästään jo 60-120 7 sekunnin pintaan lentävällä lähdöllä, eli reilu kaks sekkaa lähtenyt pois edellisestä postauksesta. Lupaa hyvää Lappeenrannan lentokentälle 1.9 mailille. Nyt pitäs olla 181 km/h helppoa kauraa ja pakosarja ja downpipe saattaa keritä vielä uudet sinne ja ehkä vähän aeromystiikkaakin parannettua uusien custom peilien muodossa. Edellisellä setupilla tuli 175.6 km/h loppunopeutta...
http://www.youtube.com/watch?v=wMWC5zrwlDw&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=wMWC5zrwlDw&feature=youtu.be
Harmi ku ei omaat vehkeet herää ku vasta 70+ vauhdeissa ja rajoitin on vielä liian matala sopiakseen näihi nykysiin alikoon kumeihin. Eli ei o ajallisesti parannusta tapahtunut viimevuoteen...tavallaan. 60-120 5.15s, toisaalta 70-120 4.1s ja 70-110 3sekkaa. Alas ei varmaan saa enää vetoja lisää, mut ylös kyllä varmaan...vois olettaa et paranis siis hieman. :)
(nämä siis usean vedon keskiarvo; racechrono ja 10hz gepsi edelleen)
(nämä siis usean vedon keskiarvo; racechrono ja 10hz gepsi edelleen)
No eipä o oikeastaan semmoista mil kuvata atm. Kännykällä ei viiti alkaa kikkailee. Pitää ostaa joskus jossain vaihees kunnon kamera touhua varten. Joskus on ollut kaverin kamera lainas ja sil saaki ihan kelpoja pätkiä.
Toi tosin ennen lastuttamista! Ei o vetoja oikein, sen huomaa kun ei sudi ku ykkösel vähä. :)
Idea lastuttamiseen syntyi kun oli iltalehdessä aiheesta juttu :D
(lisätäänpä vielä että tänä kesällä oli tosi suuria tehohäviötä koneessa, about semmoi 35 hevosta oli karkuteilla lämmöstä johtuen...ja softaki oli toki säätämäti läpi kesän)
Edit: Lisäsin yhden videon yleisön pyynnöstä pien kiihy
Toi tosin ennen lastuttamista! Ei o vetoja oikein, sen huomaa kun ei sudi ku ykkösel vähä. :)
Idea lastuttamiseen syntyi kun oli iltalehdessä aiheesta juttu :D
(lisätäänpä vielä että tänä kesällä oli tosi suuria tehohäviötä koneessa, about semmoi 35 hevosta oli karkuteilla lämmöstä johtuen...ja softaki oli toki säätämäti läpi kesän)
Edit: Lisäsin yhden videon yleisön pyynnöstä pien kiihy
Viimeksi muokannut diffas, 3.11.2012 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dashcamilla (GPS) kävin mittaamassa mk3 1.9TD Golfin 80-120 luvut.
Vaihteenvaihto 3-4 @ 108: ~7s
Vaihteenvaihto 3-4 @ 114: ~8s
Nelosvaihteella pelkästään: ~7s
Elikkä huono mittari toi 80-120 tälle autolle, kun tarvii joko tehdä vaihteenvaihto, tai sitten lähteä vedättämään liian isolla vaihteella, jolla kiihtyminen on tahmeaa alussa.
Vaihteenvaihto 3-4 @ 108: ~7s
Vaihteenvaihto 3-4 @ 114: ~8s
Nelosvaihteella pelkästään: ~7s
Elikkä huono mittari toi 80-120 tälle autolle, kun tarvii joko tehdä vaihteenvaihto, tai sitten lähteä vedättämään liian isolla vaihteella, jolla kiihtyminen on tahmeaa alussa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 47 vierailijaa