Tuossa tas yksi ilta kaselin nettiautosta caddyjä kun sellaista välillä miettinyt..
Mutta sitten tuli eteen tällainen:
Lavamallinen T2, katsastustakin voimassa marraskuulle ja sijainti suht lähellä, ei muuta kun keula kohti poria duunipäivän jälkeen.
Perillä odotti hieman resuinen ja surullisen näköinen portteri mutta tarkempi tutkiminen osoitti auton kuitenkin olevan ihan perushyvässä kunnossa. Koeajo jäi kuitenkin aika vähäiseksi kytkinongelmien takia mutta kone kävi nätisti ja kori ja runkokin olivat ehjiä niin kaupat lyötiin lukkoon ja auton haku sovittiin seuraavalle lauantaille.
Lauantai koitti ja kotimatkalle lähdettiin portterin omistajana suu hymyssä: Kunnon maantievauhtiin päästyään ei voinut kuin ihmetellä ääneen; Miten tämännäköinen auto voi olla NÄIN hyvä ajettava :)
Tässä tärkeimmät yksityiskohdat:
-vauhdin hurmaa takaa 1,6 CS-vaparidiesel
-maalattu joku 10v sitten, osaako joku sanoa onko VW-alkuperäinen väri ? itselle ei ainakaan ole tuttu sävy
-ajettu joko 183 tai 283tkm, paha sanoa kun mittari mene ympäri sadassa tonnissa..
-mukana seurasi kunnon peltimangesit vanhojen talvirenkaiden kera
Autoa hierottu jo jonkun verran että saisi parempaan käyttökuntoon, tässä muutamia:
-kaikki johtosarjat kunnostettu (takavalojen piuhoista oli yli puolet hankautuneet poikki)
-ruiskupumpun kaasuakseliin uusi holkki ja tiiviste
-1. sylinterin suuttimen liekkirengas vaihdettu (suutin lähti melkein sormin irti!?)
-sisustaa pesty ja laitettu hiukan pienempi ratti
-eteen laitettu "jenkkiparkit"
muutama kuva:





Tavaraosio:

Noo.. aina jotain pieniä yllätyksiä löytyy, vaihteistoksi joku valinnut näköjään pallokeulaisen portterin laatikon, ei oikein välitykset täsmää dieselin kanssa, tähän vaivaan on jo haettu lääkkeeksi 5-lovinen laatikko.
Pienta korroosiota pesiytynyt tavaraluukkujen ympärille, vas puoli pahempi:

suunnitelmissa:
-hierotaan yksityiskohdiltaan siistiksi
-päivitetään tekniikkaa joskus
-vanteet vaihtoon
Jatkuu....