eli autolla pääsee normaalisti 110km/h asti ja sen jälkee auto nytkähtää vähän ja ei jaksa mennä..
ei hyydy kokonaan mutta ei kiihdy yhtään.uudelleen käynnistys auttaa mutta vika tulee aina uudelleen
vw passat 1.9tdi vm99 häviää tehot
Valvoja: ffp jäsenet
vit* vika ja moni on tuon kanssa otellut.. itse vieläkin.
onko millä moottorilla auto?
tässä lista mitä voi lähtee tekemään.
vikakoodit (ahtoraja ylittynyt tod.näkösesti)
alipaine letkuissa murtuma,tarkista huolella tai vaihda kaikki kerralla.
n75 venttiili voi olla viallinen (tätä voi testata n18 venttiilillä joka säätelee egr)
map anturi voi myös tehdä kyseisen vian joka imu putkesta paisarin vierestä.
maf voi myös,mutta sen tuntee jo ajossa laiskuutenakin
vnt ahtimen siivet jumissa (81-85kw moottorit) putsaus/turbon vaihto.
onko millä moottorilla auto?
tässä lista mitä voi lähtee tekemään.
vikakoodit (ahtoraja ylittynyt tod.näkösesti)
alipaine letkuissa murtuma,tarkista huolella tai vaihda kaikki kerralla.
n75 venttiili voi olla viallinen (tätä voi testata n18 venttiilillä joka säätelee egr)
map anturi voi myös tehdä kyseisen vian joka imu putkesta paisarin vierestä.
maf voi myös,mutta sen tuntee jo ajossa laiskuutenakin
vnt ahtimen siivet jumissa (81-85kw moottorit) putsaus/turbon vaihto.
luultavasti jos kyseessä on vnt ahtin niin siellä siivet jumittaa. silloin lähtisin heti suosiolla sitä aukaisemaan, varsinkin jos kyseessä on vähän enemmän ajettu tdi niin varmasti joka tapauksessa toimenpiteestä on hyötyä. jos auto oireilisi jo pienissä nopeuksissa niin vika voisi hyvin olla muuallaki. se ali/ylipaine kello siinä ahtimen kyljessä voi olla syynä jos autossa ei ole vnt ahdinta, miksei tietysti vnt ahtimessakin muttei niin todennäköisesti. ahtimelle riittää hyvä puhdistus. kelloja ei myydä suomessa erikseen, että sen joutuisi sit tilaamaan ulkomailta tai etsimään jostain romuttamosta. ei sitten ole mikään helppo homma sekään, ovat aika haluttuja :) hyllystä löytyis sellainen jos tarviit ja sopii. katsotaan lisää kun se moottorityyppi selviää.
Samantapainen N75 sieltäkin löytyy mikä alkaa jumittelemaan iän myötä. Ei aukene enää kunnolla, paine ei pääse avaamaan hukkaporttia ja tämän takia ahdot ylittyy ja menee vikatilaan.
Kannattaa uusia kaikki paineletkut mitkä N75:lle menee ja aluksi kokeilla vaikka crc:llä liotella venttiiliä auttaako. N75 napoihin voi naputella 12V on off on off niin kuulee solenoidin naksumisen ja samalla ruiskuttelee lähtöihin crc:tä niin voitelee ja irrottaa mujuja....
Ja N75 asustelee Passatissa ihan alhaalla keulassa turbon kohdilla palttiarallaa. Seurailee minne ne pienet paineletkut meneepi turbosta.
Kannattaa uusia kaikki paineletkut mitkä N75:lle menee ja aluksi kokeilla vaikka crc:llä liotella venttiiliä auttaako. N75 napoihin voi naputella 12V on off on off niin kuulee solenoidin naksumisen ja samalla ruiskuttelee lähtöihin crc:tä niin voitelee ja irrottaa mujuja....
Ja N75 asustelee Passatissa ihan alhaalla keulassa turbon kohdilla palttiarallaa. Seurailee minne ne pienet paineletkut meneepi turbosta.
itseasiassa ehjä n75 saattaa myös olla äänetön.
voit vaihtaa n75 päikseen n18 kanssa joka ohjaa egr sillä ne ovat lähes identtisiä ja molemmilla toimii. ei sitten suotta tarvitse ostaa uutta osaa turhaan jos vika ei siinä olekkaan.
aikaisemmin jo postasin että ne vikakoodit ja alipaine letkut kannattaa kattoo.
ei siel tarvi olla ku yks reikä niin ei toimi.
voit vaihtaa n75 päikseen n18 kanssa joka ohjaa egr sillä ne ovat lähes identtisiä ja molemmilla toimii. ei sitten suotta tarvitse ostaa uutta osaa turhaan jos vika ei siinä olekkaan.
aikaisemmin jo postasin että ne vikakoodit ja alipaine letkut kannattaa kattoo.
ei siel tarvi olla ku yks reikä niin ei toimi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa