ibizan dieselöintiä.
Valvoja: ffp jäsenet
ibizan dieselöintiä.
pihasta löytyypi tollanen -99 vuoden 1.6 6k ibiza. tiedossa olisi edullisesti 1.9 tdi toledo, josta olisi tarkoitus tarvittavat osat tekniikanvaihtoa varten ottaa. siksi kysynkin, että onkohan tuota AAZ ns. eko-diesel tekniikkaa mahd. saada muutoskatsastettua nuinkin uuteen koppaan. sellanen mielikuva itsellä on, että tuota AAZ:ia ei vag:ilaisissa olisi vuoden -97 jälkeen ollut. voin toki olla väärässäkin. eli valaiskaapa tietämätöntä.
Viimeksi muokannut janzu90, 26.6.2012 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä vuotinen toledo? Jos mk1 toledo niin se on todenkäköisesti AHU tai 1Z eli tdi. Jos uudempi Toledo niin AGR. Jos et ole varma onko moottori tdi niin katso meneekö pumppuun iso paksu piuha -> tdi tai vaijeri -> TD. TD:ssä huomattavan paljon vähemmän säkötöitä, mutta AAZ:ssa on omat "ongelmansa". Haulla löytyy lisää tietoa. Toki voit tehdä myös MTdi:n eli vaikka AHU mekaanisella pumpulla, mutta itse laittaisin kyllä sähköhärvelit.
vuosimallista ei kyllä tarkkaa tietoa vielä ole. auto sijaitsee tällä hetkellä niin kaukana, että itse en pääse tarkastamaan mikä kone mahd. kyseessä niin pistin kaverin tarkastamaan mikä kone sieltä toledosta nyt sit löytyy ja kyllähän se nyt kovasti siltä vaikuttaisi, että AAZ:illa varustettu TD Toledo kyseessä. mahtaakohan AAZ tuon Euro3 päästöluokan täyttää minkä tuon ikäinen ibiza vaatisi ?
jos tuota AAZ:ia todella 98-99 vuoden mk3 golffiloista (ainakin variant) vielä löytyy niin pakkohan sen on täyttää.
esim. siinä --> http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4782652
jos tuota AAZ:ia todella 98-99 vuoden mk3 golffiloista (ainakin variant) vielä löytyy niin pakkohan sen on täyttää.
esim. siinä --> http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4782652
jep, nytpä alkais olee kaupat aikalailla sovittuna tosta toledosta. parin viikon sisään jos alkais varaosa autosta tarvittavia osia repimään irti ibizan dieselöintiä varten. tässä hiukan pähkäilin ittekseni mitä kaikkea siihen nyt sit joutuu vaihtaa, että siitä toimivan paketin sais ja lista näyttäis kutakuinkin tältä: moottori apulaitteineen (sis. tehostimen putket ja letkut?), laatikko vetareineen, polttoainetankki + putket, virtalukko (sammutus alipaineella dieselissä?), vaihdevivustot. ja varmaan vielä aika paljon muutakin roinaa mitä nyt ei tässä itsellä hätäpäissään tullut mieleen. ja asiasta enemmän tietävät/ennenkin tälläisia swappeja tehneenä vois laittaa hiukan lisäyksiä tohon listaan.
Aika kattava lista tuossa olikin. Jarrut voi olla yksi harkinnan aihe, jos teho/ paino lisääntyy niin katsuri voi vaatia vähintään luovuttajan/ tdi ibben jarrut. Riippuu tietty mitkä pysäyttimet autossa jo on. Diesel sammutetaan mekaanisesti, mutta sähköllä ohjattuna, pumpussa sammutussolenoidi. Kun kuitenkin laitat polttoainejärjestelmän uusiksi niin lukaisepa tämä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight=
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa