Auto passat 81kw tdi.
Tasakaasulla ja hitaassa kiihdytyksessä nykimistä, varsinkin koneen ollessa kylmä. Tähän mennessä olen käynyt läpi eri topiceiden neuvoja:
Vikakoodeja ei ole.
Turbon siivet liikkuu, eli tanko liikkuu.
N75 toimii, eli liikuttelee tankoa.
Alipaineletkut käyty läpi, muutama vaihdettu, ei vaikutusta.
Maf ja map putsattu. Noista vaikea sanoa muuten mitään kun ei ole vagcomia käytössä.
Itse olen alkanut epäillä egr venttiilin toimivuutta, koska eikös se avaudu juurikin tasakaasulla ja hiljaisissa kiihdytyksissä?
Kysymys kuuluukin, miten kyseisen venttiilin toiminta on helpoin ja varmin testata?
Jos poistan egr venttiilin käytöstä tulppaamalla alipaineletkun, onko siitä muuta haittaa ku et antaa vikakoodin?
Nykiminen tasakaasulla, vikaa egr venttiilissä?
Valvoja: ffp jäsenet
hupsista, olen aina kuvitellut sen tarkemmin tutkimatta että mullon 81kw:n moottori, mut toi kommentti afn koneesta sytytti valot ullakolle... Eihän tossa mitään jakajapumppua ole, eli oikeat tehot on 85kw ja kone on ATJ. Eli herjaako toi ATJ jos egr:n alipaineen irrottaa ja tulppaa? Ilmeisesti atj ja afn koneinen passat 3B ei hirveästi eroa toisistaan esmes vetonivelten yms. Osalta, koska motonetistä olen osat ostanu ton 81kw perusteella...?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”