passat -97 3b afn 81kw tehottomuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

passat1234
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.3.2008 20:27

passat -97 3b afn 81kw tehottomuus

ViestiKirjoittaja passat1234 » 15.6.2012 14:26

eli passat aika usein vikatilassa, seuraavat vikakoodit
519 -028 imusarjapaineen anturi G71 oikosulku plussaan, ajoittainen vika
ja
575 -017 imusarjapaine säätöero, ajoittainen vika

Merkkiliikkeen tuomio oli: vaihda turbo

ei oikein tahdo uskoa tuota, autolla ajettukin vain rapiat 300tkm ja turbon säätövarsi liikkuu hyvin.

1. missä tuo imusarjapaineanturi sijaitsee
2. oikosulku plussaan? tarkoittaako tuo sitä että anturi on toiminut normaalisti vai että anturissa on oikosulku ;)
3. missä asennossa on turbon säätövarsi silloin kun ahdetaan täysillä (säätökellossa täysi imu päällä vai ei imua?)
4. mikä tässä tapauksessa voisi olla kaikkein todennäköisin vian aiheuttaja jos turboa ei lasketa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.6.2012 16:54

1, MAP taitaa sijaita ecun sisällä juotettuna piirilevyyn tuon ikäisessä masiinassa. Kuskin puolella rintapellin "kourussa".
3.Alipaine täysillä ahdot tapissa eli ei "lepoasennossa" kun kone ei ole käynnissä

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 15.6.2012 19:52

Omapohjaista kokemusta tehottomuudesta. Viime kesänä vm2000 tdi passatti pudotti tehot nollaan ja ylämäet mentiin kaasu pohjassa kolmosella, vauhti tippui n70. Puhalsin alipaine letkut paineilmalla, aloittaen turbon kellosta eteenpäin. Siispä puhalsin ns takaperin. Jotain kummaa tapahtui. Oliko N75 vai joku muu, mutta nyt menty vuosi täydellä teholla.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 15.6.2012 20:10

tervetuloa limpMode kerhoon..näitä tuntuu olevan.
säätökellossa vipu ylhäällä kun tyhjäkäynnillä, kaasuuttaessa säätö varsi loittonee kellosta = (siivet aukeaa) liike on n.1cm

eikös siel imuputkessa ole kiinni se anturi. eli paisarin vieressä.. palaako hehkun valo kun menee vikaan? http://i623.photobucket.com/albums/tt31 ... 3102-1.jpg

ja samaa mulle ehdotettiin että turbossa vika mutta en lähtis ihan ekana siittä liikkeelle.

janiman
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.12.2006 10:34

ViestiKirjoittaja janiman » 16.6.2012 9:54

-97:ssa se map on yhä edelleen siellä ecun sisällä, niinkuin Hanhiemo jo aikaisemmin kertoi.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.6.2012 11:35

niin juu vaihtu vasta vm98

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 16.6.2012 11:52

Hyvä diagnoosilaite on ahtopainemittari, sillä mittailee ajossa turpon kellolle menevää alipainetta, jos ei vaihtele kuormituksen mukaan ni sit n75 lie vaihtokunnos, tai putket, tai pumppu (sen nyt huomais jarruistaki).

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.6.2012 12:02

mitenkä sen huomaa jarruista? ajon aikana poljin muuttuu kovaksi?

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 16.6.2012 16:45

Jotakuinki näin, samalla alipaineella toimii jarrutehostin, jos ei oo alipainetta niin poljin on aikas jäykkä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.6.2012 17:57

ei välttämättä ekalla jarrun polkaisulla vielä ole ongelmia, mutta pari kolme kertaa kun poikaisee perätysten niin huomaa jos ei alipainetta riitä: poljin muuttuu kovaksi ja tuntuu ettei vauhti hiljene vaikka oikein voimalla painaa pedaalia konehuoneeseen ;)

passat1234
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.3.2008 20:27

ViestiKirjoittaja passat1234 » 16.6.2012 22:39

No niin imupaineanturin paikka löytyi, ja samalla sinne menevästä letkusta isohko hankauma.
No se poikki ja uusi letkunpätkä tilalle ja kokeilemaan, mutta ei sama vika jatkuu...
Mitens tuo ecu ohjainboksin kaapeliliitin irtoo hajottamatta, kun ei heti keksiny miten on lukittu? jos kattois joku päivä miltä se anturi ja piirikortti näyttää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa