T4 portteri ei sammu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

T4 portteri ei sammu

ViestiKirjoittaja kazoo » 18.5.2012 9:24

Eli 2.4d portterissa semmonen ongelma, että kun ottaa virrat pois -> auto jää hyrskyttämään nätisti käyntiin.

Onko tässä nyt se solenoidivika, virtalukonpohja vai joku muu? Ko. yksilö seisonut todella kauan ennen viikonlopun ajoja ja nyt ilmeni vika.


Auto on käyttöönotettu heinäkuussa 96, mutta vin-decoderin mukaan vuosimalli on 97?

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 18.5.2012 10:38

Solenoidin takertuminen kuulostaa loogiselta seisoskelun takia. Miten lie edes auennut...

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 18.5.2012 11:54

Ei varmaan auennutkaan aluksi, kone pyöritti iloisesti muttei edes luvannut. Starttispray oli pakkokeino saada auto kotiin. Onko antaa kuvaa, missä solenoidi on, ruiskupumpun kyljessä ilmeisesti?

Voiko putsata vai pitääkö ostaa yleensä uusi :)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.5.2012 13:28

http://vwts.ru/forum/142597.html

Vedä nokkapää huoltoasentoon tulee sitä tilaa lisää, tuossakin kuvasarjassa solenoidi näkyy, siinä päällä on suoja (varkaita varten), kun se varkaudenesto on pumpussa/polttoaineen saannissa ;)

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 18.5.2012 14:28

Loistavaa, näyttää olevan myös nokkaremmin vaihtoa varten ohjeet, sekin on ajankohtainen.
Portteri oli kerennyt melkein 2vuotta seistä ulkona, joten pientä hiposteltavaa on. Osaako joku vielä sanoa pitääkö tuo VM-paikkaansa, ensirekattu Suomessa 7.96, mutta coderi meinaisi että olisi "facelifti" eli 97?

Näissä porttereissa ei tainnu tuo keula vaihtua kuin vasta 99, joten siitäkään ei saa vihiä faceliftiin?


Ja kiitos näin nopeista ja kattavista vastauksista jo tähän mennessä... :)

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 18.5.2012 14:35

-96 vaihtui sisällä paljonkin, esim. lämppärin säätimet muuttuivat Golf mk2-tyyppisistä vivuista pyöreiksi nupeiksi. Samoin viikset muuttuivat mk2-henkisistä sellaisiksi lähinnä Golf mk4-henkisiksi. Tais ratitkin vaihtua vähän pienempiin.

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 18.5.2012 14:56

^

Juu, mittaristo on mallia kilpi ja miekka mutta ratti on nahkainen 4-puolainen airbagilla. Ja viikset ja osa kajuuttaa kyllä tuota uudempaa. Tuliko samalla AAB:n tilalle AJA?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 18.5.2012 21:04

http://vwts.ru/forum/142597.html Eikös tuossa puhuta 2.5 TDI motista. Vanhemmasta 2.4D motista voi lyödä sen varaseston siitä pumpun päältä kirveellä mäelle.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.5.2012 10:08

"Onko tässä nyt se solenoidivika, virtalukonpohja vai joku muu? Ko. yksilö seisonut todella kauan ennen viikonlopun ajoja ja nyt ilmeni vika. "

Voi olla joku muukin, virtalukon pohjakin sekoittaa ja hehku rele, ensin solenoidin jännitteen mittaus ??
Hakua käytät siitä suojan pois ottamisesta (löytyy netistä kuvatkin).

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 20.5.2012 18:22

Saakos vielä udella mitä kaikkea jakorempan yhteydessä kannattaa tuollaisesta sahasta vaihtaa?


Vesipumppu, remmi, kiristin ja pumpun remmi? Mitenkäs se ns. kunkkupultti, kun ei nämä hihnalliset ole kovin tuttuja vehkeitä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.5.2012 18:40

"Vesipumppu, remmi, kiristin ja pumpun remmi? Mitenkäs se ns. kunkkupultti, kun ei nämä hihnalliset ole kovin tuttuja vehkeitä."

460Nm joutuu kampiakselipultin kiristämään, tuossa kuvasarjassa näet omatekemänkin kiinnipito laitteen (ilman sellaista ei selviä), 2,4d on lyhyt pultti, eroaa siinä tuosta 2,5tdi, muuten paljon samaa.
Nuo mitkä mainitsit + uusi pultti (n.70mm, pitkä 110mm).

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 4.6.2012 8:54

Kiitos tähän mennessä tulleista neuvoista, solenoidi toimii nyt.

Alipainepumppu on tulossa Saksasta, koska vanhassa ei ollut mitään eloa.

Nyt pommitan lisäkysymyksillä, tuo käy kyllä hyvin - mutta...

Kitkerä tuoksu haisee paikallaan ollessa (naftaa vuotaa jostain?). Lisäksi terävä metallinen kolina, joka ei muutu kierrosalueen mukaan. Etsitäänkö tätä tukkeutuneesta suuttimesta/suutinputkesta, venttiilinnostajasta vai jakohihnan värinänvaimentimesta?

Mikään noista ei ole ylitsepääsemätön, koska hihnapyörän + vaimentajan saa saksasta 90€, venttiilinnostajan tapauksessa töihin menee jonkinverran ja suuttimia/suutinputkia saa kanssa aika järkevään hintaan.

ja tuossa 90€ hinnassa on tosiaan mukana tuo 110mm "kunkkupultti"

sa varmaan osaa heittää lonkalta tähän(kin) vastauksen? =)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.6.2012 10:03

"Kitkerä tuoksu haisee paikallaan ollessa (naftaa vuotaa jostain?). Lisäksi terävä metallinen kolina, joka ei muutu kierrosalueen mukaan. Etsitäänkö tätä tukkeutuneesta suuttimesta/suutinputkesta, venttiilinnostajasta vai"

Pumpun "kaasuvivun" akseli ja paluu putket noissa vuotaa yleensä naftaa, ensin se alipainepumppu vaihtoon, suuttimet/kunnon voit tarkistaa käydessä löysäämällä yksi kerrallaan suutinputkia jos ääni muuttuu/loppuu kilkatus siinä suuttimessa vikaa, venttiilin nostimen voit tarkistaa painamalla jokaista nostinta kun nokat ei niitä paina (käännät konetta), ehjät ei anna periksi painamalla juuri mitään (kyllä sen huomaat testaamalla, kaikki ei hajoa yhtä aikaa).

Katsomallakin kampiakselin pulttia näet kumpi on autossasi, lyhyt pultti ilman aluslevyä ja kiristetään 460Nm, 110mm pultille ohjeet löytyy kuvasarjassa 160Nm + 90astetta.
Viimeksi muokannut sa, 4.6.2012 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 4.6.2012 11:40

Kiitän ja raportoin mitä saan selville. Vastauksistasi on kyllä korvaamaton apu ensimmäisen pöllö-öljyauton ongelmian kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa