Polo SDI vm.98 ajonestossa vikaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

Polo SDI vm.98 ajonestossa vikaa.

ViestiKirjoittaja Arde » 9.5.2012 21:52

Elikkäs Polo starttaa ja käy parisekuntia ja sammuu eli vikaa ajonestossa. Kaikki avaimet on käyty läpi ja akkua käytetty irti ja johtoja olen käyttänyt irti ja tutkinut tätä renkulaa mikä virtalukon ympärillä ja boksiinkin kuikkasin minne menee nämä virtalukon ympäriltä olevan renkulan johdot mutta ei vaikutusta mihinkään.
Eli apua tarttisin että saisin auton jotenkin käymään että saisin ees ajettua sen korjaamolle.
Voiko tuota estoa kotikonstein mitenkään ohittaa. Onko ecun ohjelmointi ainoa vaihtoehto.
Alkaa usko loppumaan tuon kanssa. PRKL....

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 10.5.2012 19:52

Auttakaa nyt miestä mäessä. Laittakaa vaikka yveenä jos ette tänne tohi laittaa.
Voiko sen motikan purkaa siitä pumpun kylestä?
Perkele polkimetko tuohon autoon pitää laittaa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.5.2012 21:56

kun se on SDI niin älä mene pumpulta mitään purkamaan, ei ole käynnistuksenesto siellä...
Vikakoodit ensin lukuun että tietää mikä kohta oikuttelee...
Niitä lukukäämejä ilmeisesti on jonkinverran rikkoutunut, mutta kannattanee varmistaa ensin. Ellet saa jostain vaikka kokeeksi otettua "lainaan" toimivaa

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.5.2012 22:41

Ei muutakuin vikakoodit lukuun. Ennen sitä ei kannata tehdä mitään purku-operaatioita. Kannattaa kertoa paikkakunta niin tiedä vaikka harrastajiakin löytyy läppärin kanssa vieraisille.

Ajonesto saattaa joskus kenkutella. Otappa vaikka yöksi akun kengät irti ja kokeile aamulla sillä avaimella jota yleensä olet käyttänyt. Saattaa lähteä toimimaan, mutta vikakoodien nollauksen jälkeen ainakin. Olettaen että ajonesto on jostain syystä mennyt päälle. Vikaa koodien nollaus tietenkään ei korjaa, mutta koodit kertoo kyllä mitä tehdä.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 16.5.2012 19:42

Itsella teki oma Seat cordoba1.9 TDI farkku tuommosta kun takaluukun johdot poikki ja oikosessa. Eli se polttaa jarruvalon sulakkeen ja ei lähde enää käyntiin. Aina kun laittaa uuden sulakkeen lähtee kerran käyntiin.

Johdot voi olla ulkoäpäin hyvän näköisiä, mut sisältä poikki eli kannattaa korjata kerralla kaikki johdot jos lähtee korjaamaan

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 16.5.2012 19:46

^ Hitto, en ehtinyt ! Mutta lukitaan edellinen vastaus. Ajonesto sulakelaatikolla jarruvalojen kanssa samassa. Eli jos jarruvalot ei pala niin ei kyllä lähde käymäänkään= ko. sulake palanut.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 17.5.2012 15:39

Iso kiitos Vekelle ja leinoanterolle!!! Eli ei siinä sen kummempaa vikaa kuin jarruvalon sulake palanut ja sekin vielä niin ovelasti ettei heti huomannut että se on ees rikki. Oli ihan sieltä laidasta sulanut poikki. Nyt uusi sulake ja auto toimii kuin unelma. Mahtavaa jätkät tätä varten on hienoa että on tällaisia foorumeita. Jospa tästä olisi jollekkin muullekkin apua. KIITOS!

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 21.5.2012 21:54

^ Cordoba käytännössä presiis sama auto. Jos tyyppi ongelmia niin kannatta katsoa Seat club finland sivut myös.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 22.5.2012 20:43

Ja se vika kannattaa korjata. Se uusiutuu ennemmin tai myöhemmin ja pahimmassa tapauksessa voit olla metsäautotien päässä vesisateella ja on vielä pimeää.

Nm. tuollaisessa tilanteessa itse sain nauttia tuosta viasta ensimmäistä kertaa joskus neljä vuotta sitten.

Eli ne johdot on pahimmassa tapauksessa kokonaan poikki, mutta voi olla silleen salakavalasti yhdessä vain jostain kohti toisiinsa.

ITselläni oli myös sulakeboksin takaa tärissyt useita johtoja poikki ja se teki sellaisen, että kaasupoljin ei enää vastannut vaan joutui ajamaan tyhjäkäynnillä 57 km/h vitosella... Kilsoja oli tuolloin noin 300 tkm mittarissa.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 22.5.2012 22:45

Joo tuokin tosiaan variantti mallia. Mistähän kohtaa pitäis alkaa ensimmäisenä niitä johtoja tarkasteleen?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.5.2012 23:35

^siitä takaluukun ja korin välistä ne tyypillisesti menee...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 23.5.2012 14:31

^ Siitä kumitulppa pois ja huomaa todennäköisesti laajat vauriot johdoissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa